Kurs InVision i Craft

Witaj w Kursie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

0 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Platforma InVision jest obecnie najbardziej popularnym narzędziem w branży UI/UX, wykorzystywanym przez topowe firmy i agencje. Jej znajomość jest w zasadzie obowiązkowa dla każdego projektanta interfejsów. InVision wykorzystasz już od wstępnej fazy UX oraz prototypowania, a także pracy w zespole projektowym. Kurs, który masz przed sobą łączy potencjał platformy InVision z genialnym pluginem do Sketcha i Photoshopa - Craft. Ale to nie wszystko - Kurs stanowi swoiste kompendium dobrych praktyk i całego procesu projektowania, a także tworzenia tak zwanego Systemu Projektowania (Design System) na praktycznym przykładzie strony WWW.

  1. Przeglad platformy InVision
  2. Wszystkie fazy projektu UX/UI
  3. Praca z dodatkiem Craft
  4. Tworzenie animacji i Interakcji
  5. Wspólpraca w zespole i z klientem
  6. Przygotowanie zasobów i Handoff

Niniejszy kurs został przygotowany z myślą o praktycznym wyciąganiu wniosków na podstawie danych tak, aby móc podejmować odpowiednie decyzje biznesowe. Dowiesz się, dlaczego obecnie warto skupić się na myśleniu “data driven”, niż ślepo ufać swojej intuicji. Ten kurs będzie do tego doskonałym wsparciem.

Przegląd Platformy InVision

Na początku kursu przyjrzymy się najciekawszym narzędziom, które znajdziesz w ramach platformy. Zaczniemy też tworzyć projekt z wykorzystaniem Sketch, oraz zainstalujemy plugin Craft, z którego będziemy korzystać w trakcie całej pracy z kursem. Alternatywnie, możesz użyć tego pluginu w Photoshopie, lub pracować z samą platformą online. Podczas wstępnego setupu pokażę Ci także, jak pracować z Abstract, który zapewni wersjonowanie Twojego pliku projektowego.

Proces Projektowania w Teorii i Praktyce

Kurs jest przygotowany tak, aby przeprowadzić Cię przez wszystkie fazy projektowania. Na początku każdej z nich znajdziesz lekcję teoretyczną, w której dowiesz się, na czym polega dana faza, kto bierze w niej udział, na jakie pytania powinniśmy uzyskać w niej odpowiedzi, a także jakie powinny być jej rezultaty. To uporządkowany schemat, który sprawdza się zarówno w mniejszych, jak i w większych projektach.

Faza Koncepcyjna i Freehand

Na tym etapie dowiesz się, jak zebrać informacje niezbędne do pracy nad projektem, pomówimy o tworzeniu tak zwanych moodboardów oraz gromadzenia inspiracji w zakresie takich elementów projektu jak kolorystyka czy typografia. Pokażę Ci jak tworzyć tak zwane user flows a także Wireframey, do czego wykorzystamy platformę InVision. W szczególności, zobaczysz jak działa fantastyczna funkcja Freehand, która pozwala na współpracę wielu osób przy komentowaniu oraz przekazywaniu sugestii do prototypu.

Prototypowanie

Kolejno przejdziemy przez fazę prototypowania, w której odkryjesz narzędzia do tworzenia przejść i animacji w InVision. Stworzymy interaktywny prototyp lo-fidelity, który będzie nadawał się do przekazania do testów. Przy okazji poznasz wszystkie narzędzia animacji i dowiesz się jak przygotować projekt, który łatwo można przekazać do oceny klientowi lub przedyskutować w zespole.

Faza Projektowania

Na tym etapie zajmiemy się uszczegóławianiem projektu w Sketch’u. Przy okazji odkryję przed Tobą świetne możliwości pluginu Craft, z którego pomocą będziemy aktualizować prototyp, ale także korzystać z innych jego możliwości, takich jak praca z dynamicznymi danymi, jak również wykorzystanie zasobów ze stocków czy tzw. dummy data. Stworzymy kompletny Style Guide do naszej strony WWW a także zdetalowaną grafikę poszczególnych ekranów. Zadbamy także o to, aby w procesie projektowania przygotować wszystkie stany, potrzebne do developmentu.

Style Guide i Design System

Od prostego Style Guide przejdziemy do odkrywania możliwości Design System Manager’a, który jest nowością w ramach platformy InVision i oferuje wspólną pracę całego zespołu nad jedynym “źródłem prawdy” w zakresie komponentów oraz identyfikacji wizualnej dla projektu. Wszystkie przyciski, fonty, kolory, będziemy opisywać w ramach DSM, dzięki czemu będzie możliwe korzystanie z nich w dowolnym, kolejnym projekcie. Będziesz także mieć pewność, że na przestrzeni różnych projektów korzystasz z identycznych komponentów, które będą automatycznie aktualizowane jeśli ktoś dokona w nich zmian. Co więcej, DSM tworzy dynamiczną, webową wersję specyfikacji Twojego systemu projektowania.

Finalny Prototyp i Handoff

W końcu, ze wszystkimi elementami uporządkowanymi, przygotujemy finalny prototyp wysokiej złożoności, który będzie zawierał animacje oraz przejścia zaprojektowanych przez nas elementów. Tak przygotowany projekt możesz łatwo udostępnić klientowi lub w zespole, ale opcja, która teraz będzie nas najbardziej interesowała, to Handoff, czyli przekazanie plików projektowych do Developmentu. Zobaczysz, że z InVision jest to niezwykle proste!

Tyle narzędzi w świecie UX… co wybrać?

Rzeczywiście, świat projektowania rozwija się w niesamowitym tempie. Coraz więcej aplikacji zabiega o naszą uwagę i oferuje ciekawe rozwiązania. Na którą się zdecydować? Okazuje się, że pytanie należy zadać w nieco inny sposób: Kiedy użyć danej aplikacji? Każda z nich zawiera bowiem unikalną cechę, która sprawia, że nadaje się lepiej w konkretnym zastosowaniu. Jako UI designer masz przed sobą trudne zadanie, ponieważ powinieneś pozostać na bieżąco z większością popularnych narzędzi. Oczywiście, naszym zadaniem w kursach jest Ci to ułatwić!

Dla kogo jest ten kurs?

KKurs przeznaczony jest dla każdego UX/UI designera. InVision jest branżowym standardem, więc w zasadzie wiedza z zakresu jego narzędzi jest obowiązkowa w CV każdego szanującego się designera. Kurs przeznaczony jest dla początkujących, jak również tych bardziej zaawansowanych projektantów, którzy chcą pracować zgodnie z nowymi standardami i w aktualnych technologiach.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
4 godziny

Kurs InVision i Craft
UX i Systemy Projektowania

Platforma InVision jest obecnie najbardziej popularnym narzędziem w branży UI/UX, wykorzystywanym przez topowe firmy i agencje. Jej znajomość jest w zasadzie obowiązkowa dla każdego projektanta interfejsów. InVision wykorzystasz już od wstępnej fazy UX oraz prototypowania, a także pracy w zespole projektowym. Kurs, który masz przed sobą łączy potencjał platformy InVision z genialnym pluginem do Sketcha i Photoshopa - Craft. Ale to nie wszystko - Kurs stanowi swoiste kompendium dobrych praktyk i całego procesu projektowania, a także tworzenia tak zwanego Systemu Projektowania (Design System) na praktycznym przykładzie strony WWW.

Grzegorz Róg

3 godziny 40 minut

Kurs InVision Studio
Interakcje w UI

InVision Studio to nie tylko kolejna aplikacja dla UI designerów. To sposób na to, by poprowadzić Twój projekt przez każdy etap pracy, od wczesnego szkicu, aż po wysokiej jakości prototyp wraz z rozbudowanymi animacjami. Oprócz tego, InVision Studio ma do zaoferowania jeszcze więcej. Możesz z łatwością podejrzeć prototyp na różnych urządzeniach, podzielić się nim ze swoimi klientami i współpracować na żywo aby otrzymać komentarze i cenny feedback z pomocą opcji Freehand. InVision cały czas rozwija też ten produkt i dokłada coraz to nowe integracje z samą platformą, która jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań w branży UX. Co ważne, Studio jest przeznaczone zarówno dla użytkowników macOS, jak i (wkrótce) Windowsa. I jeszcze jedno - jest bezpłatne.

Grzegorz Róg

Autor: Grzegorz Róg

**Idea Architect**

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

eduweb.pl
@greg_rog

Recenzje Kurs InVision i Craft

5

0 dodanych ocen

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Grzegorz Róg

Czas: 4 godziny

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wprowadzenie

  • Witaj w Kursie

Podstawy i Konfiguracja

  • Przegląd platformy

  • Faza przygotowań

  • Kontrola wersji z Abstract

Faza Koncepcji

  • Etap koncepcyjny

  • Tworzenie Moodboardów

  • Projektujemy Blueprinty

  • Korzystanie z Freehand

  • Tworzenie User Flows

Prototypowanie i Animacja

  • Prototypowanie Wireframeów

  • Kolejne ekrany prototypu

  • Interakcje w prototypie

Faza Projektowania

  • Faza projektowania

  • Tworzenie Style Guide

  • Praca z Design Systemem

  • Zaawansowane opcje DSM

Detale w projekcie UI

  • Tworzenie projektu z Craft

  • Kolejne zdetalowane plansze

  • Organizowanie bibliotek komponentów

  • Stany elementów

  • Stany w praktyce

Interakcje i inne funkcje platformy

  • Praca z interakcjami

  • Zaawansowane funkcje platformy

Faza Handoff

  • Przekazanie plików projektowych

  • Zaawansowany Handoff