Kurs UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

46 ocen

Wprowadzenie

Już od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

  1. Narzędzia, które pomogą zbierać wymagania do projektu
  2. Organizacja i prowadzenie skutecznego spotkania
  3. Metody warsztatowe, które łatwo wprowadzić do codziennej pracy
  4. Tworzenie modeli architektury informacji, np. do strony www
  5. Różnice i zastosowania różnych modeli nawigacji na stronach
  6. Wybór najlepszego rodzaju prototypu do typu projektu
  7. I wiele, wiele więcej!

Cały kurs został podzielony na trzy główne części: zbieranie wymagań, architekturę informacji oraz prototypowanie. Czasami jako projektanci będziemy zajmować się w pracy każda z nich, a czasami będziemy odpowiedzialni za wszystkie. Niezależnie od tego, czym ostatecznie będziemy się zajmować, warto znać i rozumieć pozostałe etapy, aby sprawniej współpracować z innymi członkami zespołu projektowego.

Zbieranie wymagań, czyli praca z klientem

To, czego nie uczą z reguły podręczniki to praca z klientem i rozwijanie tak zwanych kompetencji miękkich. W części poświęconej zbieraniu wymagań poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci we współpracy z innymi ludźmi. Dowiesz się min. jak i po co stworzyć brief, jak zorganizować i poprowadzić spotkanie lub warsztat kreatywny, a także jak uporządkować   sobie zdobyta wiedze, by wykorzystać ja dalej.

Architektura informacji, czyli porządkujemy treści

W pracy projektowej albo tworzymy struktury architektury informacji lub na takich strukturach, przygotowanych przez architektów informacji pracujemy. Niezależnie od tego, w która stronę pójdziemy, będziemy mieć do czynienia na co dzień z projektowaniem treści. W kursie dowiesz się w jaki sposób porządkujemy treści na stronach, jakie są popularne modele nawigacji i w jaki sposób weryfikować, czy stworzone przez nas modele są zrozumiale dla użytkowników.

Jak wybrać rodzaj prototypu?

Etap prototypowania jest jednym z najbardziej charakterystycznych, do tego stopnia, ze często myli się go z samym projektowaniem UX. Dowiesz się jak wygląda proces powstawania prototypu i jak dobrać najlepszy jego rodzaj do typu projektu, który realizujesz. Nie zawsze bowiem będą potrzebne prototypy o wysokim stopniu szczegółowości i dużej interaktywności!

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcje ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, która otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale równiez wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał.
  3. Uczysz sie na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Dla kogo jest ten kurs?

Z tego kursu skorzystają przede wszystkim osoby, które zaczynają prace zawodowa w obszarze projektowania UX lub chcą się przebranżowić z innych specjalizacji. Jeżeli jesteś osoba zupełnie zielona w temacie projektowania User Experience, sięgnij w pierwszej kolejności po kurs Wprowadzenie do UX. Dzięki temu poznasz podstawowe pojęcia. Z tego kursu skorzystają przede wszystkim: projektanci, którzy chcą poznać inne podejście do wytwarzania produktów cyfrowych; osoby zainteresowane praca w obszarach UX, architektury informacji czy projektowania interfejsów; osoby, które planują przebranżowić się na stanowisko UX albo UI designera; graficy, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje w procesie projektowym.

Autor: Natalia Bienias

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Natalia Bienias

Czas: 7 godzin 35 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 25.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Co znajdziesz w kursie

Zbieranie wymagań

  • Zbieranie wymagań

  • Empatyzacja

  • Kompetencje miękkie

Tworzenie briefu

  • Wartość briefu

  • Składowe briefu

  • Debriefing i dalsze kroki

Spotkania i warsztaty

  • Organizacja spotkania cel

  • Tworzenie harmonogramu

  • Uczestnicy spotkania

  • Miejsce i sprzęt

  • Dodatkowe materiały

  • Rozpoczęcie spotkania

  • Moderacja spotkania

  • Zakończenie spotkania

Praca nad wymaganiami

  • Desk research

  • Analiza dokumentacji

  • Wywiady z interesariuszami

  • Mapa interesariuszy

  • Feature brainstorming

  • Mapowanie ścieżek

  • Ustalanie priorytetów

Porządkowanie informacji

  • Dokumentowanie wymagań

  • Wskazówki i priorytety

  • Kilka zasad na koniec

Wstęp do architektury

  • Podstawowe zagadnienia

  • Obszary w architekturze informacji

  • Rola architekta informacji

Składowe architektury informacji

  • Etykiety typy i cechy

  • Systemy organizacji informacji

  • Wzorce wyszukiwania

  • Funkcje i rodzaje nawigacji

  • Modele nawigacji na stronach

Praca nad architekturą

  • Research i przygotowanie

  • Badania z użytkownikami

  • Rozbiór na części

  • Tworzenie nowego modelu

Weryfikacja modeli

  • Sortowanie kart

  • Testy użyteczności

  • Analiza danych

Warto pamiętać

  • Projektant i psychologia

  • Dalszy rozwój w obszarze AI

Wstęp do prototypowania

  • Prototypy poza UI

  • Prototypowanie w procesie UX

  • Rodzaje prototypów

  • Dobieranie rodzaju do potrzeb

  • Papier vs digital

  • Papier zalety i wady

  • Papier narzędzia i dobre praktyki

  • Cyfrowe zalety i wady

  • Cyfrowe narzędzia i dobre praktyki

  • Interaktywne vs statyczne

  • Lo-fi vs hi-fi

Praca nad prototypami

  • Założenia i wymagania

  • Analiza konkurencji

  • Plan prac

  • Architektura informacji

  • Moodboardy i zbieranie inspiracji

Generowanie pomysłów

  • Wartość w generowaniu pomysłów

  • Brainstorming

  • Design studio

  • Szalone ósemki

Dalsza praca z prototypem

  • Współpraca z zespołem

  • Przygotowanie do testów

Zakończenie kursu

  • Podsumowanie

}