Kurs UX Aplikacji Mobilnych

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

15 ocen

Wprowadzenie

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

  1. Caly proces projektowania aplikacji mobilnej
  2. Definiowanie zakresu funkcjonalnego aplikacji
  3. Projektowanie nawigacji, wykorzystanie gestów i animacji
  4. Planowanie formularzy do zbierania danych
  5. Projekty na rózne systemy operacyjne
  6. Róznice miedzy projektowaniem GUI a CUI
  7. Kiedy zrezygnowac z tworzenia aplikacji mobilnej
  8. Czynnik czasu w ocenie uzytecznosci aplikacji

Od pomysłu do projektu interfejsu

Zaczynamy od zdefiniowania na czym polega proces UXD i z jakich etapów się składa. Na początku zobaczysz przykłady nietrafionych pomysłów na aplikacje mobilne, które osiągnęły słabe wyniki, jak również posłuchasz o przykładach aplikacji, które radzą sobie bardzo dobrze i mają liczną grupę aktywnych użytkowników. Dzięki temu zrozumiesz, dlaczego o swojej aplikacji mobilnej powinieneś myśleć jak o narzędziu, które powinno realizować konkretne zadanie.

Definiowanie celów biznesowych

W trakcie kursu będziesz mógł również weryfikować Twój pomysł na aplikację mobilną w celu utwierdzenia się w przekonaniu, że będzie to rzeczywiście wartościowy punkt styku Twojej firmy z Twoim klientem. Jeśli po zadaniu sobie kilku ważnych pytań dalej będziesz zdecydowany na budowę aplikacji mobilnej - przejdziemy do zadań, które pomogą Ci precyzyjnie zdefiniować cel istnienia aplikacji, jej zakres funkcjonalny i grupę docelową. Będziesz potrafił też precyzyjnie napisać opis swojej aplikacji mobilnej, który wykorzystasz później publikując aplikację w marketach.

User flow aplikacji

Następnie podczas kursu nauczysz się, jak precyzyjnie zdefiniować kluczową funkcję aplikacji. Razem rozpiszemy szczegółowo główny user flow w aplikacji i umiejscowimy go odpowiednio w strukturze całej aplikacji. Dowiesz się, na co zwracać uwagę podczas projektowania rozwiązania mobilnego – szczególnie architektury informacji, nawigacji i procesu onboardingu do aplikacji mobilnej. Usłyszysz też wskazówki na temat tego, jak wykorzystać gesty i animacje, aby wspierały nawigację po aplikacji.

Projektowanie doświadczeń użytkownika

Poświęcimy również nieco czasu na omówienie sposobów na to, by uprościć i uprzyjemnić użytkownikowi konieczność wprowadzania danych na smartfonach oraz jak projektować formularze na mobile. W trakcie kursu będziesz miał do rozwiązania kilka praktycznych zadań, które razem z Tobą rozwiąże również autorka kursu, na przykładzie aplikacji mobilnej Warta Mobile. Opowiemy Ci o tym, jak ważna jest analiza i zrozumienie kontekstu w procesie projektowania aplikacji mobilnej. Dowiesz się też jak projektować scenariusze notyfikacji, aby służyły użytkownikom, a nie przeszkadzały im i prowokowały do odinstalowania aplikacji.

Rozbudowana wiedza z zakresu tworzenia aplikacji

W kursie znajdziesz także omówienie podstawowych wytycznych 3 głównych języków projektowania aplikacji mobilnych (na systemy operacyjne iOS, Android i Windows Phone). Zdobędziesz wiedzę na temat tego, czym się różnią interfejsy graficzne (GUI) od konwersacyjnych (CUI) i poznasz podstawowe wytyczne do ich testowania i projektowania.Podczas kursu podzielimy się z Tobą również wieloma cennymi poradami dotyczącymi procesu budowy aplikacji mobilnych (również etapu jej wdrażania i testowania, nie tylko projektowania) oraz zrozumiesz przyzwyczajenia i preferencje użytkowników różnych systemów operacyjnych.

Referencje

Monika Mikowska to wiodąca w Polsce specjalistka ds. mobile UXD. Agencja, której jest współwłaścicielką, zdobyła najwięcej wyróżnień w Polsce w konkursie Mobile Trends Awards za zrealizowane strony i aplikacje mobilne dla dużych i średnich firm. Projekty, które tworzy, są niezwykle efektywne – wystarczy wymienić aplikację mobilną Warta Mobile, do której po roku funkcjonowania na rynku przeszło 21% klientów! Aplikacja ta została stworzona w zgodzie z praktykami, które są przekazywane w trakcie tego kursu.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs dedykowany jest wszystkim osobom, które pracują z aplikacjami mobilnymi, niezależnie od działu firmy, który reprezentują. Przydatne porady znajdą tutaj zarówno specjaliści ds. marketingu, managerowie produktu, projektanci, jak i developerzy. Kurs polecany jest tym, którym zależy na poprawie jakości istniejącego rozwiązania i/lub poznaniu najlepszych praktyk przy tworzeniu nowego. Zadowoleni z zakupu tego kursu będą również młodzi przedsiębiorcy i startupowcy, którzy zastanawiają się nad stworzeniem - lub już rozpoczęli budowę - swojej pierwszej aplikacji mobilnej i szukają wskazówek i porad, jak zrobić to w profesjonalny sposób.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Monika Mikowska

Współwłaścicielka agencji Mobee Dick, zajmującej się projektowaniem i badaniem rozwiązań internetowych oraz opracowywaniem strategii dla rozwiązań mobilnych, w portfolio której znajduje się ponad 80 projektów m.in. dla TUiR Warta, Żabka Polska, Agora, Edipresse, Getin Noble Bank, Raiffeisen Bank Polska, ING Bank Polska, Wirtualna Polska, Rainbow Tours, TUI, Play, Empik, PKP Intercity. Wiodąca w Polsce specjalistka ds. mobile UX design. Autorka popularnego bloga jestem.mobi, nagrodzonego Wyróżnieniem Specjalnym w konkursie Blog Roku 2013. Autorka cenionych raportów branżowych: “POLSKA.JEST.MOBI”, "BANK.JEST.MOBI", "Marketing mobilny w Polsce”, "Mobile Commerce w Polsce” i "Raport użyteczności mobilnych aplikacji bankowych”. Jurorka czterech edycji prestiżowego konkursu Mobile Trends Awards. Współautorka książki “E-marketing”, wydanej przez PWN oraz “Biblia e-biznesu 2”, wydanej przez Helion. Wykładowca i mentorka kierunku UX Design na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca na AGH i WSE w Krakowie i Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prelegentka na największych konferencjach branżowych (np. Mobile Trends Conference, infoShare, Internet Beta, I <3 Marketing, UX Poland). W branży internetowej pracuje już 13 lat. Zafascynowana trendem mobile od 10 lat. Jedna ze stu kobiet w Polsce wyróżnionych w 2014 roku tytułem Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet. Absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej, na której ukończyła publicystykę ekonomiczną i public relations.

Współwłaścicielka agencji Mobee Dick, zajmującej się projektowaniem i badaniem rozwiązań internetowych oraz opracowywaniem strategii dla rozwiązań mobilnych, w portfolio której znajduje się ponad 80 projektów m.in. dla TUiR Warta, Żabka Polska, Agora, Edipresse, Getin Noble Bank, Raiffeisen Bank Polska, ING Bank Polska, Wirtualna Polska, Rainbow Tours, TUI, Play, Empik, PKP Intercity. Wiodąca w Polsce specjalistka ds. mobile UX design. Autorka popularnego bloga jestem.mobi, nagrodzonego Wyróżnieniem Specjalnym w konkursie Blog Roku 2013. Autorka cenionych raportów branżowych: “POLSKA.JEST.MOBI”, "BANK.JEST.MOBI", "Marketing mobilny w Polsce”, "Mobile Commerce w Polsce” i "Raport użyteczności mobilnych aplikacji bankowych”. Jurorka czterech edycji prestiżowego konkursu Mobile Trends Awards. Współautorka książki “E-marketing”, wydanej przez PWN oraz “Biblia e-biznesu 2”, wydanej przez Helion. Wykładowca i mentorka kierunku UX Design na Uniwersytecie SWPS. Wykładowca na AGH i WSE w Krakowie i Collegium Da Vinci w Poznaniu. Prelegentka na największych konferencjach branżowych (np. Mobile Trends Conference, infoShare, Internet Beta, I <3 Marketing, UX Poland). W branży internetowej pracuje już 13 lat. Zafascynowana trendem mobile od 10 lat. Jedna ze stu kobiet w Polsce wyróżnionych w 2014 roku tytułem Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet. Absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej, na której ukończyła publicystykę ekonomiczną i public relations.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Monika Mikowska

Czas: 4 godzin 44 minut

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Dlaczego UX jest ważny

  • Jak nie robić aplikacji

  • Co decyduje o sukcesie aplikacji

  • Ile kosztuje aplikacja mobilna

  • Kiedy nie tworzyć aplikacji

  • Od czego zacząć projektowanie

Zanim zaczniesz projektowanie

  • Badania potrzeb grupy docelowej

  • Definiowanie zakresu funkcjonalnego cz. 1

  • Definiowanie zakresu funkcjonalnego cz. 2

  • Opis aplikacji

  • User flow

  • Czas

  • Case Study - Warta mobile

Elementy projektu

  • Onboarding

  • Kluczowa funkcja

  • Rodzaje nawigacji

  • Hamburger w nawigacji

  • Trendy w nawigacji

  • Case study - stwórz własną nawigacje

Dodatkowe funkcjonalności

  • Gesty

  • Motion design

  • Sound design

Przekazywanie danych

  • Wprowadzanie danych

  • Dobre i złe praktyki

  • Wytyczne przy wprowadzaniu danych

  • Notyfikacje

  • Kontekst

User Interface

  • GUI - Material Design

  • GUI - Windows Phone

  • GUI w iOS

  • Porównanie GUI

  • Co nie zależy od projektanta

  • CUI

  • Wytyczne dla CUI

Podsumowanie

  • Zakończenie

}