Kurs Psychologia w UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

61 ocen

Wprowadzenie

Projektowanie to miks wielu dziedzin – sztuk wizualnych, technologii, biznesu i... psychologii. Pracujemy z ludźmi, projektujemy dla ludzi, sami nimi jesteśmy – warto więc wiedzieć co się w naszych głowach dzieje - zarówno gdy tworzymy produkty, jak i gdy z nich korzystamy. Wbrew pozorom wcale nie trzeba studiować psychologii, żeby zainteresować się tymi tematami, a poznanie podstawowych zagadnie sprawi, że trochę swobodniej będziemy poruszać się po szerokim obszarze projektowania doświadczeń użytkowników.

  1. Podstawowe zagadnienia psychologiczne w branży UX
  2. Afordancje i komponenty
  3. Psychologia Gestalt w projektowaniu
  4. Prawa i zasady w UX
  5. Argumentacja decyzji projektowych
  6. Zauważanie i unikanie popularnych uproszczeń i błędów

Afordancje – to całkiem proste!

W początkowych lekcjach Kursu dowiesz się co sprawia, że wiemy, jak korzystać z komponentów, z którymi stykamy się w graficznych interfejsach. Zobaczysz też, że często inspirujemy się rzeczywistymi obiektami, gdy zabieramy się za tworzenie tych cyfrowych.

Gestalt i projektowanie

Zasady psychologii Gestalt przekładają się na projektowanie wzorców wizualnych. W kolejnej części Kursu dowiesz się co sprawia, że niektóre zabiegi pomagają - lub wręcz przeciwnie, przeszkadzają - w odbiorze treści. Omówimy najpopularniejsze z nich, jak podobieństwo, bliskość, symetrię czy doświadczenia.

Prawa i zasady w UX

Jest cała masa praw i zasad, które mogą mieć swoje zastosowanie przy projektowaniu interfejsów użytkownika. Opowiemy o kilku popularnych z nich, do których... być może już się stosujesz, nie wiedząc nawet, że ktoś je zbadał i opisał. Znajomość praw i zasad daje projektantowi przewagę w argumentowaniu swoich decyzji projektowych (zwłaszcza, gdy klienci bardzo naciskają na swoje, być może nie całkiem sensowne, propozycje).

Ty też popełniasz błędy!

Znajomość psychologii w projektowaniu to nie tylko zagadnienia związane z użytkownikami. Niestety - będąc ludźmi również ulegamy pewnym uproszczeniom i tak zwanym błędom poznawczym. W ostatniej części kursu dowiesz się jakie popularne błędy popełniamy i jak możemy minimalizować ryzyko ich występowania.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs jest przygotowany z myślą o osobach, które pracują w obszarze projektowania i chcą uzupełnić swoją wiedzę o podstawowe zagadnienia związane z psychologią.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Natalia Bienias

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Natalia Bienias

Czas: 1 godzin 21 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Podstawy

  • Wprowadzenie

  • Psychologia dla projektantów

  • Afordancje

Gestalt w projektowaniu

  • Gestalt i projektowanie

  • Zasada bliskości

  • Zasada podobieństwa

  • Zasada domknięcia

  • Zasada symetrii

  • Zasada doświadczenia

Prawa i zasady

  • Wstęp do praw i zasad

  • Prawo Fittsa

  • Prawo Hicka

  • Prawo Jakoba

  • Prawo Millera

Błędy poznawcze

  • Mózg, który oszukuje

  • Kategorie poznawcze

  • Efekt potwierdzenia

  • Zasada podczepienia

  • Klątwa wiedzy

  • Efekt Dunninga-Krugera

  • Efekt ślepej plamki

  • Eliminowanie błędów

}