Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Badania w UX

Dowiedź się jak skutecznie przeprowadzać badania w procesie projektowym oraz zobacz jak je prezentować tak by przyniosły najlepszy efekt

26 lekcji

3h 57min

4 (10 oceny)

Badania w UX - w Praktyce

Zainteresowanie rzetelnymi badaniami UX rośnie w tempie lawinowym. Zarówno duże, jak i małe firmy chcą lepiej poznać zwyczaje, oczekiwania i odczucia użytkowników ich produktów. Ale UX Research to dużo więcej, niż tylko prosty wywiad. Pod terminem badań w UX kryje się szereg zagadnień z różnych branży, których holistyczne opanowanie pozwala na przeprowadzenie rzetelnego UX Researchu. W tym Kursie dowiesz się jak lepiej budować produkty cyfrowe i rozpocząć pracę badawczą w świecie IT.

Praca jako UX Researcher

UX Researcher to stanowisko, które coraz częściej pojawia się na portalach oferujących pracę w technologii. Ta specjalizacja uzupełnia obowiązki UX Designera i pozwala budować lepsze produkty cyfrowe. Do rozpoczęcia pracy badawczej w świecie IT potrzebna jest wiedza na temat różnych metod, aby prawidłowo zadawać pytania, a później na nie odpowiadać. Dowiesz się, dlaczego warto prowadzić badania w procesie projektowym oraz jakimi metodami możesz to zrobić.

Metodologia badań

W pierwszych lekcjach Kursu omówimy i wyjaśnimy miejsca badań w procesie projektowym. Przejdziemy przez obszerne wprowadzenie do metodologii badań, co będzie stanowiło rzetelny i solidny fundament przeprowadzanych później badań.

Odpowiedni plan badań

Częstym błędem wśród osób, które chcą przeprowadzić badania UX, jest to, że zabierają się za to w sposób chaotyczny, nie posiadając przemyślanego planu. W tej części Kursu dowiesz się jak skutecznie przygotować odpowiedni plan badań, który pozwoli Ci uzyskać konkretne efekty na każdym jego etapie. Dzięki temu unikniesz częstych błędów i nie pominiesz żadnego istotnego aspektu.

Metody jakościowe i ilościowe

W kolejnej, obszernej części Kursu skupimy się na podstawowych różnicach w wykorzystywaniu metod ilościowych oraz metod jakościowych w badaniach UX. Dowiesz się czym się od siebie różnią te dwie metody, kiedy należy je zastosować oraz jaki efekt pozwalają osiągnąć. Przekonasz się jak w najlepszy sposób dobrać do konkretnego badania metodę badawczą.

Prezentowanie wyników badań

Samo zaplanowanie i przeprowadzenie badań to tylko połowa sukcesu. Z otrzymanymi wynikami badań trzeba w końcu coś zrobić, tak, by przyniosły one jakikolwiek efekt i były użyteczne w projekcie. W ostatnich częściach Kursu dowiesz się w jaki sposób prezentować wyniki przeprowadzonych badań. Opowiemy Ci też nieco o tym, w jaki sposób najlepiej rozwijać własne kompetencje badawcze.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które do tej pory nie miały okazji prowadzić badań UX (lub nie robiły tego zbyt często), a jednocześnie interesują się tym tematem. Zarówno jeżeli myślisz o podjęciu pracy jako UX Researcher, a może po prostu potrzebujesz rzetelnie przeprowadzić badania w swoim projekcie - z pewnością znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Czego się nauczysz?

  • Wyjaśnienie miejsca badań w procesie projektowym

  • Wprowadzenie do metodologii badań

  • Tworzenie planu badań

  • Metody jakościowe w badaniach UX

  • Metody ilościowe w badaniach UX

  • Dobieranie metod badawczych

  • Prezentowanie wyników badań

  • Rozwijanie kompetencji badawczych

Zawartość

Badania w UX

4 rozdziały 26 lekcji 3h 57min

  • Wstęp

    2min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    2min

  • Przed badaniem

    43min

    Badania w procesie projektowym

    Podgląd lekcji

    7min

    Proces badawczy

    Podgląd lekcji

    8min

    Sposoby zbierania danych

    11min

    Metody badawcze

    8min

    Brief badawczy

    9min

  • Badanie

    2h 58min

    Ankiety

    24min

    Ankiety - przykład

    8min

    Analityka dla badaczy

    11min

    Wywiady

    13min

    Wywiady - przykład

    5min

    Popularne skale

    10min

    Obserwacje

    14min

    Obserwacje - przykład

    3min

    Testy użyteczności cz-1

    17min

    Testy użyteczności cz-2

    12min

    Testy użyteczności - przykład

    9min

    Architektura informacji

    7min

    Persony

    9min

    Mapa empatii

    5min

    Customer Journey

    8min

    Dobór metody

    9min

    Dobór metody - przykład

    4min

    Ekonomia badawcza

    10min

  • Po badaniu

    15min

    Prezentacja wyników

    9min

    Rozwój

    5min

Autor kursu

Łukasz Ogrodniczak

Średnia ocen autora: 5

Bio
Jako absolwent psychologii zadaję sporo pytań i odpowiadam na nie. Wykorzystuję swoją wiedzę, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Na co dzień pracuję w największym miejscu zakupowym w Polsce - Allegro, gdzie pełnię rolę UX Research lidera. Współpracując z innymi pracownikami dbam o to, aby cyfrowe produkty były użyteczne i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Dzielę się swoim doświadczeniem wykładając na Uniwersytecie SWPS oraz wygłaszając prelekcje na różnych konferencjach w Polsce i zagranicą (np.: Element Talks, UX India). Pogłębiam swoją wiedzę realizując interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Wierzę, że kluczem do tworzenia użytecznych produktów jest wielopoziomowe zrozumienie użytkowników.
Inne kursy tego autora
Badania w UX

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Klaudia Hańderek

16 marca 2021

Józef Woziwoda

8 sierpnia 2021

Magdalena

14 października 2021

Adrianna Ryńska

5 listopada 2021

Wojciech Leżoń

1 stycznia 2022

Kurs z duuużą ilością przydatnej teorii, jednak niestety mało praktycznego wykorzystania jej. :)

Kinga Adrych

30 stycznia 2022

Marcin Białous

6 maja 2022

Monotonne slajdy i mało żywych przykładów. Przypomina czytanie notatek z zajęć na głos. Oglądałem na prędkości 1,25 - 1,5x, aby jak najprędzej mieć go za sobą w ścieżce UX (odświeżam sobie wiedzę). Dobry na wieczór, gdy chcesz szybko zasnąć.

Tomasz Mirkowicz

7 sierpnia 2022

Paulina

27 września 2022

Slawomir Wilusz

2 sierpnia 2024

Kurs Badania w UX

  • 26 lekcji wideo

  • 3h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Moi znajomi coraz częściej pytają: 'Jak nauczyć się UX?'. Praktycznie każdy kto chce zacząć jest przytłoczony ilością wiedzy, narzędzi pracy oraz jak to wszystko wykorzystać w swojej pracy. Swoim znajomym zawsze polecam eduweb, ponieważ pozwala krok po kroku zrozumieć świat UX od A do Z. Na platformie znajdziesz także bardziej zaawansowane techniki, które zaoszczędzą Ci dziesiątki, a może i setki godzin w pracy. Nie ucz się na swoich błędach - wykorzystaj wiedzę osób, które zrobiły to za Ciebie

Kamil Tatol

Product Design Lead, Pioner Labs

Zacznij naukę w Badania w UX

  • 26 lekcji wideo

  • 3h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych