Kurs Badania w UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

27 ocen

Wprowadzenie

Zainteresowanie rzetelnymi badaniami UX rośnie w tempie lawinowym. Zarówno duże, jak i małe firmy chcą lepiej poznać zwyczaje, oczekiwania i odczucia użytkowników ich produktów. Ale UX Research to dużo więcej, niż tylko prosty wywiad. Pod terminem badań w UX kryje się szereg zagadnień z różnych branży, których holistyczne opanowanie pozwala na przeprowadzenie rzetelnego UX Researchu. W tym Kursie dowiesz się jak lepiej budować produkty cyfrowe i rozpocząć pracę badawczą w świecie IT.

  1. Wyjaśnienie miejsca badań w procesie projektowym
  2. Wprowadzenie do metodologii badań
  3. Tworzenie planu badań
  4. Metody jakościowe w badaniach UX
  5. Metody ilościowe w badaniach UX
  6. Dobieranie metod badawczych
  7. Prezentowanie wyników badań
  8. Rozwijanie kompetencji badawczych

Praca jako UX Researcher

UX Researcher to stanowisko, które coraz częściej pojawia się na portalach oferujących pracę w technologii. Ta specjalizacja uzupełnia obowiązki UX Designera i pozwala budować lepsze produkty cyfrowe. Do rozpoczęcia pracy badawczej w świecie IT potrzebna jest wiedza na temat różnych metod, aby prawidłowo zadawać pytania, a później na nie odpowiadać. Dowiesz się, dlaczego warto prowadzić badania w procesie projektowym oraz jakimi metodami możesz to zrobić.

Metodologia badań

W pierwszych lekcjach Kursu omówimy i wyjaśnimy miejsca badań w procesie projektowym. Przejdziemy przez obszerne wprowadzenie do metodologii badań, co będzie stanowiło rzetelny i solidny fundament przeprowadzanych później badań.

Odpowiedni plan badań

Częstym błędem wśród osób, które chcą przeprowadzić badania UX, jest to, że zabierają się za to w sposób chaotyczny, nie posiadając przemyślanego planu. W tej części Kursu dowiesz się jak skutecznie przygotować odpowiedni plan badań, który pozwoli Ci uzyskać konkretne efekty na każdym jego etapie. Dzięki temu unikniesz częstych błędów i nie pominiesz żadnego istotnego aspektu.

Metody jakościowe i ilościowe

W kolejnej, obszernej części Kursu skupimy się na podstawowych różnicach w wykorzystywaniu metod ilościowych oraz metod jakościowych w badaniach UX. Dowiesz się czym się od siebie różnią te dwie metody, kiedy należy je zastosować oraz jaki efekt pozwalają osiągnąć. Przekonasz się jak w najlepszy sposób dobrać do konkretnego badania metodę badawczą.

Prezentowanie wyników badań

Samo zaplanowanie i przeprowadzenie badań to tylko połowa sukcesu. Z otrzymanymi wynikami badań trzeba w końcu coś zrobić, tak, by przyniosły one jakikolwiek efekt i były użyteczne w projekcie. W ostatnich częściach Kursu dowiesz się w jaki sposób prezentować wyniki przeprowadzonych badań. Opowiemy Ci też nieco o tym, w jaki sposób najlepiej rozwijać własne kompetencje badawcze.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które do tej pory nie miały okazji prowadzić badań UX (lub nie robiły tego zbyt często), a jednocześnie interesują się tym tematem. Zarówno jeżeli myślisz o podjęciu pracy jako UX Researcher, a może po prostu potrzebujesz rzetelnie przeprowadzić badania w swoim projekcie - z pewnością znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Łukasz Ogrodniczak

Jako absolwent psychologii zadaję sporo pytań i odpowiadam na nie. Wykorzystuję swoją wiedzę, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Na co dzień pracuję w największym miejscu zakupowym w Polsce - Allegro, gdzie pełnię rolę UX Research lidera. Współpracując z innymi pracownikami dbam o to, aby cyfrowe produkty były użyteczne i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Dzielę się swoim doświadczeniem wykładając na Uniwersytecie SWPS oraz wygłaszając prelekcje na różnych konferencjach w Polsce i zagranicą (np.: Element Talks, UX India). Pogłębiam swoją wiedzę realizując interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Wierzę, że kluczem do tworzenia użytecznych produktów jest wielopoziomowe zrozumienie użytkowników.

Jako absolwent psychologii zadaję sporo pytań i odpowiadam na nie. Wykorzystuję swoją wiedzę, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Na co dzień pracuję w największym miejscu zakupowym w Polsce - Allegro, gdzie pełnię rolę UX Research lidera. Współpracując z innymi pracownikami dbam o to, aby cyfrowe produkty były użyteczne i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Dzielę się swoim doświadczeniem wykładając na Uniwersytecie SWPS oraz wygłaszając prelekcje na różnych konferencjach w Polsce i zagranicą (np.: Element Talks, UX India). Pogłębiam swoją wiedzę realizując interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Wierzę, że kluczem do tworzenia użytecznych produktów jest wielopoziomowe zrozumienie użytkowników.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Łukasz Ogrodniczak

Czas: 3 godzin 57 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

Przed badaniem

  • Badania w procesie projektowym

  • Proces badawczy

  • Sposoby zbierania danych

  • Metody badawcze

  • Brief badawczy

Badanie

  • Ankiety

  • Ankiety - przykład

  • Analityka dla badaczy

  • Wywiady

  • Wywiady - przykład

  • Popularne skale

  • Obserwacje

  • Obserwacje - przykład

  • Testy użyteczności cz-1

  • Testy użyteczności cz-2

  • Testy użyteczności - przykład

  • Architektura informacji

  • Persony

  • Mapa empatii

  • Customer Journey

  • Dobór metody

  • Dobór metody - przykład

  • Ekonomia badawcza

Po badaniu

  • Prezentacja wyników

  • Rozwój

}