Kurs Wprowadzenie do UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

61 ocen

Wprowadzenie

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

  1. Czym UX jest, a czym nie jest?
  2. Kim mozna zostac pracujac w branzy UX?
  3. Jak ma sie User Experience do Customer Experience?
  4. Jaki jest przepis na zaprojektowanie dobrego UX?
  5. Jakich narzedzia warto uzywac w swoich projektach?
  6. Dlaczego warto robic badania uzytecznosci i jak przekonac do nich swojego szefa?
  7. Jakie jest 10 najwazniejszych zasad User Experience?
  8. Dlaczego UX stal sie tak popularny w biznesie i dlaczego wlasnie teraz?

Kurs skonstruowany jest w taki sposób, by krok po kroku podczas sześciu rozdziałów wprowadzać Cię w kolejne obszary związane z User Experience. Pierwszy rozdział poświęcony jest podstawowym pojęciom oraz wyjaśnieniu tego, dlaczego UX stał się w ostatnich latach tak ważnym tematem. Rozdział drugi przedstawia cztery drogi, którymi możesz zacząć podążać, jeśli myślisz o karierze w tej branży. W nim znajdziesz opis poszczególnych umiejętności oraz rekomendację tego, jakie powinny być Twoje pierwsze kroki, a wszystko to pokazane na przykładzie filmu Ocean's Eleven. W trzecim rozdziale również zdobędziesz wiedzę o kolejnych etapach projektowania dobrego User Experience na podstawie praktycznych przykładów z filmu. Czwarty rozdział pogłębia wiedzę z poprzedniej części, wzbogacając ją również o konkretne narzędzia, które możesz wykorzystywać w swoim projekcie. Rozdział piąty poświęcony jest w całości badaniom w User Experience. Dzięki tej części zdobędziesz konkretną wiedzę na temat metod badawczych oraz samej zasadności wykonywania badań. Szósty, ostatni rozdział skupia się na przedstawieniu praktycznych zasad, o których należy pamiętać podczas pracy z UX. Dowiesz się o 10 heurystykach Nielsena oraz o 5 złotych zasadach UX. Połączenie wszystkich części zapewni Ci kompleksową wiedzę z zakresu podstaw UX.

Co to jest User Experience i dlaczego to jest ważne?

Kurs został przygotowany w taki sposób, by dostarczyć Ci podstawową wiedzę o tym czym jest User Experience - a także czym nie jest. W pierwszych lekcjach poznasz podstawowe pojęcia i nauczysz się skutecznie nimi operować. Zdobędziesz wiedzę na temat tego, dlaczego zmienił się sposób myślenia na temat doświadczeń użytkownika, jakie są tego benefity i dlaczego jest to obecnie kluczowe zagadnienie.

Kariera w User Experience

Myślisz o rozpoczęciu kariery w UX? A może chcesz dowiedzieć się kogo tak naprawdę potrzebujesz w swoich projektach? Po zakończeniu tego kursu będziesz dokładnie wiedział jakie są obszary kompetencyjne i ścieżki kariery w branży UX, a to wszystko oparte o przykłady z filmu Ocean's Eleven.

Proces Projektowy i narzędzia UX

Aby dowiedzieć się czym jest User Experience musisz wiedzieć w jaki sposób go zaprojektować. Dzięki temu kursowi będziesz dokładnie znał wszystkie 6 etapów procesu projektowania UX. Każdy etap ma bardzo konkretnie określone kroki i zadania, które należy w ramach niego wykonać. Do każdego etapu otrzymasz również zbiór najważniejszych narzędzi, które możesz sam wykorzystywać w swoich projektach. Dzięki temu nauczysz się odpowiednio dobierać konkretne narzędzia do danego etapu pracy. Proces projektowania UX oparty jest na realnych przykładach z case studies.

Badania w User Experience

Nie można zaprojektować dobrej użyteczności bez przeprowadzenia badań. Po tym kursie będziesz wiedział, dlaczego są one tak ważne, kiedy stosować je w projekcie a także poznasz podstawowe metody badawcze wykorzystywane w UX. Każda metoda jest dogłębnie opisana wraz ze swoimi zaletami oraz wadami, oraz korzyściami, które przynosi biznesowi. Z takim podstawowym vademecum badawczym jesteś w stanie łatwo dobierać odpowiednie narzędzia do swoich projektów.

Złote zasady w UX

W kursie znajdziesz również bardzo konkretne wytyczne, którymi kieruje się każdy odnoszący sukcesy projektant User Experience. Zdobędziesz wiedzę na temat 10 heurystyk Nielsena i będziesz potrafił podać konkretne przykłady do każdej z nich. Ponadto zyskasz wiedzę na temat 5 złotych zasad UX, które w dobry sposób utrwalają wiedzę i są jasną wytyczną o najważniejszych aspektach projektowania.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs został przygotowany z myślą o wszystkich osobach, które chcą dowiedzieć się więcej na temat User Experience. Niezależnie od tego, czy chcesz pracować w tej branży, czy może już pracujesz, ale chcesz uzupełnić swoją wiedzę - ten kurs będzie dla Ciebie dobrym początkiem. Nawet w przypadku, w którym wcześniej nie miałeś nigdy do czynienia z UX - po zakończeniu kursu będziesz swobodnie operował najważniejszymi pojęciami, identyfikował etapy projektów, narzędzi które się w nich wykorzystuje oraz znał zasadność prowadzenia badań. To również materiał dla tych, którzy wiedzą już co nieco o projektowaniu stron, ale chcą ją uporządkować i zaktualizować o nowe standardy i aktualne praktyki.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Bartosz Jurkowski

Konsultant, Wykładowca Akademicki, Freelancer. Swoje 6- letnie doświadczenie zdobył jako Senior Consultant w Deloitte Digital oraz w agencji Uselab, gdzie pracował w projektach badawczo-strategicznych dla największych krajowych i zagranicznych brandów. Odpowiedzialny za projektowanie koncepcji produktów, sprzedaż oraz obszary biznesowe prowadzonych projektów. Pasjonat innowacyjnych metod badawczych łączących nowoczesne technologie z fizjologią człowieka. Konsultant, empiryk i entuzjasta prowadzenia biznesu na podstawie badań. Kluczowi klienci: Allianz, AXA, Citi Bank, Centrum Nauki Kopernik, Coca-cola, Getin Bank, HBO Central Europe, ING Bank Śląski, Leroy Merlin, MasterCard, mBank, Nestle Polska, Onet.pl, Orlen, Perła, Play, Play Station, PKO BP, PZPN, Shell, T-mobile, Virgin Mobile, UPC Polska.

Konsultant, Wykładowca Akademicki, Freelancer. Swoje 6- letnie doświadczenie zdobył jako Senior Consultant w Deloitte Digital oraz w agencji Uselab, gdzie pracował w projektach badawczo-strategicznych dla największych krajowych i zagranicznych brandów. Odpowiedzialny za projektowanie koncepcji produktów, sprzedaż oraz obszary biznesowe prowadzonych projektów. Pasjonat innowacyjnych metod badawczych łączących nowoczesne technologie z fizjologią człowieka. Konsultant, empiryk i entuzjasta prowadzenia biznesu na podstawie badań. Kluczowi klienci: Allianz, AXA, Citi Bank, Centrum Nauki Kopernik, Coca-cola, Getin Bank, HBO Central Europe, ING Bank Śląski, Leroy Merlin, MasterCard, mBank, Nestle Polska, Onet.pl, Orlen, Perła, Play, Play Station, PKO BP, PZPN, Shell, T-mobile, Virgin Mobile, UPC Polska.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Bartosz Jurkowski

Czas: 6 godzin

Aktualizacja: 22.01.2018

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do User Experience

  • Wprowadzenie

  • Co to jest User Experience

  • Narzędzia do wszystkiego

  • Historia myślenia o User Experience

  • Dlaczego UX jest ważne

  • Czym dokładnie jest UX

  • Doświadczenia mają znaczenie

  • Dlaczego wybieramy to, a nie tamto

  • Dlaczego biznes się tym interesuje

  • Czy świat off-line zniknie

  • Customer Experience

  • Touchpoint

  • Brand Experience

  • Multikanałowość

  • Multikanałowość - przykłady

  • Podsumowanie 1 części

Kariera w UX oraz gwiazdy Hollywood

  • Kim można zostać w User Experience

  • Obszar 1 - Biznes i Strategia

  • Obszar 2 - Badania

  • Obszar 3 - UX and Graphic Design

  • Obszar 4 - Development

Proces Projektowy

  • Prolog

  • Analiza

  • Strategia

  • Design

  • Development

Narzędzia do projektowania UX

  • Proces projektowy

  • Analiza projektu

  • Jak myśleć o swoim start-upie

  • Metoda 5WHY

  • Strategia i planowanie

  • Persona

  • Value Proposition

  • Scenariusze użytkownika

  • Customer Journey

  • Podsumowanie etapu Strategii

  • Projektowanie

  • Architektura informacji

  • Gridy

  • Wczesne szkice

  • Makiety

  • Grafiki

  • Wdrożenie

  • Optymalizacja

  • Podsumowanie procesu projektowego

Badania w User Experience

  • Po co robić badania

  • Kiedy robić badania

  • Badania w fazie Analizy

  • Wywiady Indywidualne

  • Obserwacje etnograficzne

  • Badania w fazie Design

  • Audyt Ekspercki

  • Testy użyteczności

  • Badania RITE

  • Eye-Tracking

  • Badania w fazie Optymalizacji

Złote zasady UX

  • 10 Heurystyk Nielsena

  • 5 złotych zasad UX

  • Podsumowanie całego kursu

}