Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Sketch

Sketch to aplikacja, która w ostatnim czasie zdobyła serca wszystkich, którzy projektują UI czy UX, choć tak naprawdę Sketch to program, którego nauczyć może się każdy. Oprócz licznych zalet, Sketch posiada także jedną dużą wadę - dostępny jest wyłącznie na platformę Mac OS. Jeśli jednak jesteś szczęśliwym posiadaczem Mac'a - grzechem byłoby nie wykorzystać potencjału, który tkwi w pracy w Sketch'u. Zapewniam Cię, że praca z grafiką i projektowanie interfejsów jeszcze nigdy nie było tak szybkie i przede wszystkim - przyjemne.

50 lekcji

7h 34min

5 (3 oceny)

Sketch - Projektowanie UI

Sketch to aplikacja, która w ostatnim czasie zdobyła serca wszystkich, którzy projektują UI czy UX, choć tak naprawdę Sketch to program, którego nauczyć może się każdy. Oprócz licznych zalet, Sketch posiada także jedną dużą wadę - dostępny jest wyłącznie na platformę Mac OS. Jeśli jednak jesteś szczęśliwym posiadaczem Mac'a - grzechem byłoby nie wykorzystać potencjału, który tkwi w pracy w Sketch'u. Zapewniam Cię, że praca z grafiką i projektowanie interfejsów jeszcze nigdy nie było tak szybkie i przede wszystkim - przyjemne.

Dlaczego Sketch?

Ponieważ to aplikacja, która została stworzona wyłącznie w jednym celu - pracy z grafiką wektorową pod kątem UI. To dlatego Sketch zyskał ogromną przewagę nad narzędziami takimi jak Pohotoshop czy Illustrator, które są przeładowane funkcjami, a co za tym idzie - praca w nich staje się mniej wydajna. To tak, jakby chirurg podczas operacji nie używał precyzyjnego skalpela, tylko scyzoryka Swiss z dziesiątkami narzędzi. Szybsza praca, mniejsze pliki, lepsza wydajność a także dedykowane dla UI narzędzia i setki przydatnych pluginów napisanych przez społeczność sprawią, że szybko uzależnisz się od Sketch'a! Nie wspominając już o cenie, która jest w zasięgu każdego i braku konieczności subskrypcji!

Co w Kursie?

Kurs opracowałem tak, abyś poznał Sketch'a od najlepszej strony, mogąc w pełni wykorzystać jego potencjał. Niektóre zagadnienia, jak eksport grafik, lepiej wypunktować w krótkich lekcjach teoretycznych, natomiast inne, jak przygotowanie pod tworzenie nowego projektu - w praktyce. Dlatego podzieliłem Kurs na dwie części - w pierwszej otrzymasz skompresowaną do granic pigułkę wiedzy z przeglądem setek ważnych technik i skrótów klawiaturowych, tipsów i trików. Ta część została nagrana z ekspresową narracją i dzieje się w niej tak dużo, że zapewne będziesz wiele razy zatrzymywał wideo... o to chodzi! Wracaj do tych lekcji, kiedy tylko będziesz potrzebował odświeżyć podstawowe informacje. Druga część jest w 100% praktyczna, gdzie koncentrujemy się na wykorzystaniu poznanych w teorii technik do zaprojektowania kilku ekranów aplikacji inteligentnego domu. Dopiero obejrzenie obu części gwarantuje efekt w postaci przyswojenia potrzebnej wiedzy z aplikacji, ale także tego, jak tą wiedzę przełożyć na codzienną pracę z projektami.

Nowa Era w Projektowaniu UI

Ten Kurs to esencja nowego podejścia do projektowania nowoczesnych interfejsów użytkownika. Z trudem mogę pohamować entuzjazm z powodu kierunku, który wyznacza materiał jaki dla Ciebie przygotowałem. Kurs jest uzupełniony dziesiątkami dodatkowych technik i materiałów - jego przerobienie zapewne sprawi Ci dużo frajdy, jednak dopiero kiedy dowiesz się, że to dopiero początek wspaniałej przygody z nowoczesnymi narzędziami dla UI i UX Designerów, zrozumiesz, że otwiera się dla Ciebie zupełnie nowy rozdział. Kolejno pochłoną Cię narzędzia do prototypowania, tworzenia mikrointerakcj, w końcu eksportowania designu do front-endu i aplikacji, od czego dzieli nas naprawdę niewiele! To, jak szybko przejdziesz na drugą stronę lustra zależy tylko od Ciebie i od tego, czy podejmiesz wyzwanie z tego Kursu.

Skompresowana Teoria

Część teoretyczna to kompendium niemal wszystkich narzędzi, skrótów, tipów i tricków w Sketch'u, które niczym niebieska pigułka w Matrixie napełnią Twoją głowę pomysłami i oswoją z aplikacją. Będziesz do niej często wracał, ponieważ prezentowane techniki to wiedza, niekiedy tajemna, w najczystszej postaci. Mimo, że to teoria, nie będzie nudno!

Interfejs Sketch'a i Narzędzia

Dowiesz się jak sprawnie poruszać się po interfejsie aplikacji, jak zorganizować swoje pliki w Page czy Artboard'y, jak wyciągnąć maksimum z możliwości organizacji warstw, grup czy symboli. Poznasz też narzędzia, z których będziemy korzystać w dalszych częściach kursu.

Eksport Grafik

Poznasz rozmaite warianty eksportu grafiki, czy to w postaci finalnych plików dopasowanych idealnie do nowoczesnych urządzeń, czy czystego kodu SVG czy CSS. Dowiesz się jak przygotować komponenty do eksportu w ten sposób, aby wszystkie rozmiary i niezbędne formaty eksportowane były automatycznie.

Narzędzia wektorowe

Sketch w całości opiera się o wektory. Tworzenie ikon i praca z kształtami jest prosta, szybka i przyjemna. Atut takiego podejścia to możliwość wyeksportowania projektu na dowlone urządzenie i skalę. Poznasz dobre podejście do pracy z wektorami a także najważniejsze techniki i skróty, które zapewnią wysoką wydajność.

Kolory, Ikony i Typografia

W pracy z praktycznym projektem dowiesz się jak stworzyć Style Guide z kolorami, typografią czy jak wykorzystać ikony w taki sposób, aby były reużywalne w projekcie i abyśmy mogli zachować spójność, co jest niezwykle ważne w tworzeniu profesjonalnych interfejsów.

Praca z Symbolami

Symbole w Sketch to reużywalne komponenty, dzięki którym możemy budować złożone, spójne aplikacje w rekordowym czasie. To jedna z najbardziej potężnych funkcji nowych wersji Sketch'a, a zagnieżdżanie Symboli i ich zaawansowane ustawienia jak Override'y wykorzystamy w praktyce w naszym projekcie. Dzięki Symbolom praca w konwencji tzw. Atomic Design, czyli atomów, molekułów i organizmów - nabiera sensu i jest niezwykle wygodna, a eksport do CSS czy SVG jest w zasięgu ręki.

Praktyczny Projekt UI

W drugiej części Kursu skupimy się na stworzeniu kompletnego projektu w schemacie Mobile First. Na jego przykładzie poznasz konkretne zestawienia technik wykorzystywane w kontekście projektowym. Zaczniemy od konfiguracji Grida i ustawień Artbordów, przez projektowanie ikon i Symboli aż do gotowych plansz aplikacji. Ta wycieczka po konkretnych funkcjach Sketch'a nie tylko pozwoli Ci uporządkować wiedzę z części teoretycznej, ale także zrozumieć właściwe praktyki płynące z wielu projektów wykonanych w tej aplikacji.

Działający Prototyp

Na koniec, w oparciu o prostą metodę (tzw. Rapid Prototyping) i darmową aplikację Marvel App, stworzymy działający prototyp, który będziesz mógł wysłać np. z pomocą SMS na telefon, na którym można będzie go uruchomić. Zaplanujemy przejścia plansz oraz animacje, a wszystko to zrobimy w rekordowym czasie!

Prototypowanie w Sketch!

Nowość - kurs został rozszerzony o lekcję, w której dowiesz się jak działają funkcje prototypowania w aplikacji Sketch, które pozwalają szybko stworzyć działający, interaktywny prototyp aplikacji. Metoda, którą wykorzystujemy to tak zwane Rapid Prototyping, czyli szybkie prototypowanie w oparciu o przejścia plansz i hotspoty, na razie nie możemy natomiast tworzyć bardziej złożonych animacji czy mikrointerakcji. Na potrzeby prezentacji flow w naszym projekcie jest to jednak świetne rozwiązanie, a możliwość zaprezentowania takiego prototypu przez udostępnienie go w chmurze Sketcha czy podgląd na urządzeniu z pomocą aplikacji Sketch Mirror pozwala na przetestowanie Twojego projektu jeszcze w Sketchu!

Sketch tylko na mac OS?

A co z użytkownikami systemu Windows? Cóż, to prawda, że Sketch dostępny jest tylko na komputery firmy Apple - istnieją jednak sposoby, aby korzystać z dobrodziejstw systemu mac OS również na PC i laptopach wyposażonych w bardziej popularny system Windows. Więcej o takich możliwościach przeczytacie tutaj. Nie jest to proste rozwiązanie i nie możemy polecać go dla każdego, ale wysiłek może okazać się wart zachodu - szczególnie, że większość nowoczesnych narzędzi do UI i UX designu dostępnych jest w wersjach na system mac OS.

Dla kogo jest ten kurs?

Sketch jest narzędziem, którego może (i powinien;) nauczyć się każdy użytkownik Mac'a. To prosta aplikacja, w której możesz pracować zarówno z grafiką wektorową, jak i edytować bitmapy. Osoby bardziej zaawansowane mogą zadać pytanie - po co się go uczyć, skoro to tak proste narzędzie. Okazuje się jednak, że pełny potencjał tego fantastycznego programu tkwi głębiej, a kolejne odkrywane techniki sprawią, że przeżyjesz wiele - 'a więc to tak można!' - momentów. Zdecydowanie jest to materiał, który zadowoli także osoby bardziej zaawansowane w projektowaniu UI, a nawet tych z Was, którzy już od jakiegoś czasu korzystają ze Sketch'a!

Czego się nauczysz?

  • Ustawienia Interfejsu

  • Przeglad waznych technik i skrótów

  • Tips & Tricks

  • Eksport grafik

  • Narzedzia wektorowe

  • Kolory, Ikony i Typografia

  • Praca z symbolami

  • Praktyczny Projekt UI

Zawartość

Sketch

12 rozdziały 50 lekcji 7h 34min

  • Wstęp do Kursu

    3min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    3min

  • Interfejs i Nawigacja

    41min

    Nawigacja i zmiana widoku

    6min

    Tworzenie selekcji

    6min

    Strony i Artboardy

    7min

    Organizacja warstw

    4min

    Operacje logiczne

    8min

    Praca z kształtami

    10min

  • Praca z Narzędziami

    57min

    Narzędzie Wektorowe

    11min

    Transformacje kształtów

    9min

    Jeszcze inne transformacje

    8min

    Opcje wyrównania

    11min

    Skalowanie i Resizing

    10min

    Maskowanie

    9min

  • Przydatne Techniki

    53min

    Eksport grafik

    12min

    Operacje matematyczne

    Podgląd lekcji

    6min

    Pixel Grid

    5min

    Tworzymy Symbole

    13min

    Praca w skali 1x

    9min

    Grid Layout

    8min

  • Koncepcja Projektu

    41min

    Szkice oraz mockupy

    7min

    Praca z Kolorami

    11min

    Style Guide w Projekcie

    8min

    Praca z Typografią

    8min

    Type Ramp

    7min

  • Projekt Home App

    35min

    Tworzenie Topu

    11min

    Ekran Główny - dodatki

    11min

    Organizacja i Nazewnictwo

    13min

  • Kolejne Artboardy

    21min

    Iteracje Artboardu Home

    10min

    Warianty przycisku

    8min

    Podgląd na urządzeniu

    3min

  • Kolejne Ekrany Aplikacji

    1h 16min

    Ekran Logowania

    13min

    Kolejny ekran i Ikony

    10min

    Ekran Główny i Gradienty

    9min

    Ekran Ustawień

    13min

    Ekran Devices

    15min

    Ekran Akcji

    11min

    Ekran Szczegółów Akcji

    6min

  • Inne Elementy Home App

    1h 3min

    Menu Dolne

    8min

    Ekran Alarmu

    Podgląd lekcji

    12min

    Ekrany Senses Blinds

    12min

    Ekran Lampy

    14min

    Ekran Temperatury

    6min

    Ekrany Kamer

    10min

  • Portowanie na inne urządzenia

    15min

    Ekran horyzontalny i widok tabletowy

    15min

  • Prototyp Aplikacji

    46min

    Wprowadzenie do Marvel

    8min

    Definiowanie Przejść i Hotspotów

    16min

    Działający Prototyp

    6min

    Sketch Cloud

    7min

    Nowość - Prototypowanie w Sketch!

    9min

  • Zakończenie

    2min

    Dziękuję za uwagę

    2min

Autor kursu

Grzegorz Róg

**Idea Architect**

Średnia ocen autora: 5

Bio
Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich.

W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!
Inne kursy tego autora
Wypuszczanie Produktów i Startupów na Rynek Budowanie Startupu Strony WWW z SystemFlow Webflow Webflow

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Dominika Chołaj

31 stycznia 2021

Kurs na prawdę fajny - szkoda ze po pewnym czasie nie da sie pobrac certyfikatu za jego ukonczenie.... Eduweb zszedl na psy :)

Michal Marczewski

17 października 2022

Robert Harezlak

7 września 2023

Kurs Sketch

  • 50 lekcji wideo

  • 7h 34min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Moi znajomi coraz częściej pytają: 'Jak nauczyć się UX?'. Praktycznie każdy kto chce zacząć jest przytłoczony ilością wiedzy, narzędzi pracy oraz jak to wszystko wykorzystać w swojej pracy. Swoim znajomym zawsze polecam eduweb, ponieważ pozwala krok po kroku zrozumieć świat UX od A do Z. Na platformie znajdziesz także bardziej zaawansowane techniki, które zaoszczędzą Ci dziesiątki, a może i setki godzin w pracy. Nie ucz się na swoich błędach - wykorzystaj wiedzę osób, które zrobiły to za Ciebie

Kamil Tatol

Product Design Lead, Pioner Labs

Zacznij naukę w Sketch

  • 50 lekcji wideo

  • 7h 34min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych