Masz już konto? Zaloguj się

Modelowanie w Blender

Tym razem na przestrzeni pięciu obszernych warsztatów, nauczysz się, jak podejść do projektowaniu sylwetek w 3D od strony narzędziowej w aplikacji Blender.

6 lekcji

6h 10min

5 (2 oceny)

Modelowanie w Blender - Sylwetka Wojownika

W tym kursie na przestrzeni pięciu obszernych warsztatów, nauczysz się sprawnie modelować sylwetki w 3D - dzięki czemu wejdziesz na jeszcze wyższy poziom pracy z rewelacyjnym narzędziem Blender. Postacią, którą stworzymy całkowicie od podstaw będzie uzbrojona elficka wojowniczka. Zaczniemy od rzeźbienia z wykorzystaniem szkicu, następnie przejdziemy do retopologii postaci, tworzenia elementów uzbrojenia, pracy z włosami a na końcu zajmiemy się tworzeniem tekstur, materiałów oraz renderingiem. Kurs prowadzony jest w oparciu o praktyczną wiedzę dzięki czemu będziesz mógł poznać wiele ciekawych technik pracy w aplikacji Blender.

Modelowanie Sylwetki

W pierwszej części zaczniemy od rzeźbienia. Dowiesz się między innymi jak ustawić narzędzia Blendera do tego typu operacji oraz jak pracować z referencyjnym szkicem. Poznasz przydatne skróty klawiszowe, nauczysz się rzeźbić ludzką twarz i zobaczysz kilka timelapsów z procesu rzeźbienia sylwetki. Ten Warsztat jest wstępem do bogatego w praktyczną wiedzę cyklu.

Retopologia w Blender

W drugiej części skupimy się mocno na operacji, która nazywa się Retopology. Będziemy budować siatkę mesh na podstawie rzeźby przygotowanej w poprzednim materiale. Korzystając z przydatnych skrótów i narzędzi takich jak Poly Build zostaną przybliżone Wam podstawy tworzenia retopologii rzeźby. Jest to konieczny proces prac nad tego typu modelami, aby były lepiej przystosowane do dalszej pracy jaką może być malowanie tekstów na siatkach UV, albo Riggowanie.

Atrybuty Bohatera

W trzecim materiale szkoleniowym nasza bohaterka zostanie wyposażona w elementy uzbrojenia ochronnego przy pomocy narzędzi do grafiki 3D. Wspólnie zastanowimy się nad elementami zbroi, wykonamy ciekawe perforacje i załamania, poznamy kilka ciekawych technik i modyfikatorów oraz wykorzystamy również te, które znamy z poprzednich lekcji.

Modelowanie Włosów

Czwarta część cyklu warsztatów Blendera będzie nieco krótsza i zajmiemy się w niej głównie włosami, oraz rozbudową ciała naszej bohaterki. Dodamy biodra, uzbrojenie na nogach, oraz korzystając z prostszych funkcji Blendera wymodelujemy miecz. Z tak przygotowanym modelem będziemy mgli przejść już do finalnego etapu budowania materiałów, którymi zajmiemy się w kolejnym Warsztacie.

Zaawansowane Materiały i Rendering

W ostatniej części pokażemy techniki pracy z materiałami i teksturami w Blender przy pomocy edytora shaderów. Począwszy od tekstur dla włosów i oczu poprzez materiał stali i skóry przejdziesz cały proces, który pozwoli nadać odpowiednią kolorystykę i fakturę poszczególnym elementom modelu wojowniczki. Ponadto między innymi namalujemy bezpośrednio w Blenderze własną teksturę dla ludzkiej skóry rozcinając najpierw model na tak zwaną mapę siatki UV.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawy Blendera i mają opanowane podstawowe techniki modelowania. Materiał ten wprowadza na nieco wyższy poziom pracy z Blenderem, dlatego wymagana jest znajomość narzędzi, nazewnictwa i poruszania się po interfejsie. Jeśli nie pracowałeś wcześniej z Blenderem zalecamy najpierw przerobienie kursu "Blender - Modelowanie od Podstaw".

Czego się nauczysz?

  • Przygotowanie projektu i ustawienia w Blender

  • Praca z pędzlami do rzeźbienia

  • Łączenie obiektów

  • Praca z referencją

  • Omówienie pędzli do rzeźbienia

  • Przydatne narzędzia i skróty

  • Stosowanie modyfikatorów i Snapping

  • Praca z narzędziami „Loop Cut”

  • Modyfikator „Shrink wrap”

  • Dopasowanie blach do sylwetki postaci

  • Malowanie na siatkach UV

  • Oświetlenie i rendering

  • - i wiele więcej!

Zawartość

Modelowanie w Blender

1 rozdziały 6 lekcji 6h 10min

  • Modelowanie w Blender Sylwetki Wojownika

    6h 10min

    Wprowadzenie

    2min

    Zaawansowane rzeźbienie sylwetki ludzkiej

    1h 15min

    Retopologia w Blender

    1h 4min

    Modelowanie uzbrojenia z modyfikatorami

    1h 8min

    Modelowanie włosów

    49min

    Budowanie zaawansowanych materiałów i rendering

    1h 52min

Autor kursu

Michał Wedlechowicz

Średnia ocen autora: 5

Bio
Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz
Inne kursy tego autora
AI dla Designera Kurs Tworzenie Kolekcji NFT Tworzenie Trójwymiarowej Kolekcji NFT Kurs Animacji 2D Kurs Adobe InDesign CC

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Patryk Korszun

9 marca 2021

Świetny tutorial!!!

Wojciech

31 maja 2021

Kurs Modelowanie w Blender

  • 6 lekcji wideo

  • 6h 10min materiału

  • Ostatnia rewizja 31.03.2021

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w Modelowanie w Blender

  • 6 lekcji wideo

  • 6h 10min materiału

  • Ostatnia rewizja 31.03.2021

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych