Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Blender

Jesteś projektantem graficznym i chcesz rozszerzyć swój warsztat o umiejętności projektowania w 3D? Wprowadź do swojej codziennej pracy rewelacyjne i proste w obsłudze narzędzie 3D, jakim jest Blender!

67 lekcji

7h 52min

5 (13 oceny)

Blender - Modelowanie od Podstaw

Jesteś projektantem graficznym i chcesz rozszerzyć swój warsztat o umiejętności projektowania w 3D? Wprowadź do swojej codziennej pracy rewelacyjne i proste w obsłudze narzędzie 3D, jakim jest Blender! Blender to bardzo intuicyjna w obsłudze aplikacja - a jej kolejną zaletą jest to, że jest darmowa. Jej wszechstronność sprawia, że korzystają z niej największe studia animacji na świecie, a ilość narzędzi pozwala tworzyć również ilustracje, modele, sceny czy spoty reklamowe. Masz przed sobą obszerny kurs, który wprowadzi Cię w budowanie grafiki 3D z wykorzystaniem Blendera. Lekcje zawarte w tym materiale wprowadzają Cię w podstawowe techniki modelowania, abyś mógł rozbudować swój arsenał narzędziowy i przenieść swoje projekty w kolejny, trzeci wymiar!

Wprowadzenie do interfejsu

Kurs zaczniemy od lekcji poświęconych interfejsowi. Poznasz różne tryby pracy, wspólnie odkryjemy możliwości narzędzi do modelowania oraz przetestujemy wybrane modyfikatory. Dowiesz się jak modelować proste obiekty a potem przejdziemy do bardziej złożonych projektów. Stworzymy naczynia i nadamy im odpowiednie materiały symulujące np szkło. Do tego będziemy tworzyć oświetlenie dla uzyskania lepszego efektu.

Pierwsze kroki w modelowaniu

Modelowanie 3D jest bardzo ciekawą i satysfakcjonującą dziedziną projektowania graficznego. Jeśli poznasz narzędzia jakie dostępne są w Blenderze, będziesz mógł wymodelować co tylko zechcesz. W kursie poznasz kilka trybów pracy z modelami 3D. Dużo czasu spędzimy w trybie edycji, gdzie będziesz uczył się edycji kształtów 3D tak, aby bryła, którą wymodelujesz, spełniła Twoje oczekiwania. Zaczniemy od prostszych kształtów, a następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych, praktycznych ćwiczeń.

Ćwiczenia i modyfikatory

Abyś mógł utrwalić zdobywaną wiedzę, przygotowaliśmy praktyczne ćwiczenia, które wykonasz samodzielnie, bazując na przekazywanych technikach pracy. Będzie to przygotowanie modeli naczyń: dzbanka i filiżanki. Nauczysz się dodawać odpowiednie modyfikatory do swoich modeli, aby wyglądały bardziej realistycznie i poznasz techniki oświetlania sceny. Następnie pokażemy Ci jak wyrenderować przygotowaną scenerię do finalnych plików graficznych.

Praktyczny projekt

W finalnej części kursu wymodelujemy trójwymiarowy smartfon, z zestawem obiektywów, przyciskami, portem do ładowania i błyszczącym ekranem. Pokażemy Ci też podstawowe możliwości Blendera w zakresie animacji. Wykorzystamy wcześniej stworzony model telefonu, aby wykonać sekwencje spotu reklamowego, a następnie zmontujemy wszystko w Adobe After Effects.

Finalna scena 3D

Korzystając z wcześniej przygotowanego modelu smartfona, zbudujemy kreatywną scenerią zamykając telefon w szklanej kuli wraz z innymi obiektami, w tym modelami abstrakcyjnymi. Korzystając z poznanych technik stworzymy oświetlenie i wprowadzimy zaawansowane ustawienia renderu. Będziesz między innymi pracował z ustawieniami kamery, głębią pola, czy odszumianiem grafiki.

Dla kogo jest ten kurs?

Blender nie jest trudną aplikacją, wobec czego będzie świetnym wyborem dla osób początkujących. Kurs możesz śmiało potraktować jako pierwszy, ale jednocześnie bardzo duży krok w świat grafiki 3D.

Czego się nauczysz?

  • Poznanie interfejsu Blendera

  • Modelowanie podstawowych obiektów

  • Praktyczne ćwiczenia

  • Praca z narzędziami do modelowania kształtów

  • Tryby pracy w Blender

  • Modelowanie naczyń i praca ze sceną

  • Oświetlenie sceny

  • Tworzenie modelu telefonu

  • Praca z materiałami

  • Animacja spotu reklamowego w Blender

  • I wiele więcej!

Zawartość

Blender

8 rozdziały 67 lekcji 7h 52min

  • Zagadnienia wstępne

    15min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    3min

    Czym jest Blender

    3min

    Pobieranie i instalacja

    2min

    Welcome screen

    4min

    Czym jest grafika 3D

    4min

  • Interfejs

    41min

    Podstawy interfejsu

    7min

    Poruszanie się po viewport

    2min

    Tryb obiektu i przesuwanie

    5min

    Tryb obiektu i skalowanie

    4min

    Tryb obiektu - panel transform

    6min

    Tryb edycji

    4min

    Tryb edycji - zaznaczenia i przekształcenia

    3min

    Podstawowe narzędzia modelowania

    6min

    Edycja obiektu

    4min

  • Pierwsze kroki w modelowaniu

    26min

    Kursor 3D

    3min

    Loop cut

    4min

    Tryby podglądu na panelu numerycznym

    4min

    Narzędzie bevel w praktyce

    Podgląd lekcji

    6min

    Dodanie pierwszego modyfikatora

    6min

    Podgląd viewport i podgląd render

    4min

  • Modyfikatory i ćwiczenia

    1h 25min

    Narzędzie spin

    8min

    Modyfikator Solidify

    3min

    Dorabianie płaszczyzn

    5min

    Edycja proporcjonalna

    Podgląd lekcji

    4min

    Subdivision i modelowanie podstawy naczynia

    5min

    Dodawanie materiału

    6min

    Budowanie oświetlenia

    9min

    Pierwszy rendering i jego ustawienia

    Podgląd lekcji

    11min

    Ćwiczenie - filiżanka

    16min

    Ćwiczenie - spodek

    8min

    Ćwiczenie - materiał porcelany

    8min

    Cycles vs Eevee

    4min

  • Praktyczny projekt w Blender

    1h 42min

    Tworzenie bazy do modelowania

    6min

    Tworzenie odcięć

    10min

    Modyfikator boolean

    5min

    Przyciski i modyfikator arrey

    16min

    Modelowanie obudowy obiektywu

    8min

    Praca z owalami

    10min

    Praca z plikami SVG

    6min

    Parentowanie

    4min

    Detale

    2min

    Materiały metalu

    8min

    Materiał szyby

    12min

    Zaznaczeniu wielu płaszczyzn z plusem

    2min

    Elementy szklane

    5min

    Emiter

    8min

  • Budowanie sceny

    1h 39min

    Wstępne ustawienia

    9min

    Elementy abstrakcyjne

    9min

    Obiekty abstrakcyjne

    5min

    Torus

    4min

    Modyfikator Deform

    5min

    Materiały do obiektów abstrakcyjnych

    6min

    Propotional Editing w praktyce

    10min

    Rysowanie giftboxa

    30min

    Szklana kula

    10min

    Zaawansowane odszumianie i render

    11min

  • Bonus - Animacja

    1h 42min

    Wprowadzenie do animacji w Blender

    5min

    Podstawy tworzenia klatek kluczowych

    17min

    Animacja telefonu

    16min

    Renderowanie animacji w Blender

    8min

    Projekt w Adobe After Effects

    4min

    Układanie sekwencji na osi czasu

    8min

    Dodawanie kolejnych klipów

    11min

    Animacja transparentności

    10min

    Animacja tekstu

    17min

    Render z Adobe Media Encoder

    6min

  • Zakończenie

    2min

    Dziękuję za uwagę

    2min

Autor kursu

Michał Wedlechowicz

Średnia ocen autora: 5

Bio
Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz
Inne kursy tego autora
Projektuj Animacje UI z Lottie Files i After Effects Skuteczne Kreacje Reklamowe Dall-E i ChatGPT AI dla Designera Tworzenie Kolekcji NFT

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Bardzo dobry kurs, spory zakres podstawowej wiedzy przekazany bez zanudzania, oklaski dla autora.

Wojciech Zwoliński

14 stycznia 2021

Super

Michał Krzysztoń

2 lutego 2021

Kurs, jako wprowadzenie do modelowania - ok. Zabrakło mi jednak pokazania kursantom jak można szybciej i efektowniej pracować w Blenderze, mianowicie wykorzystując skróty klawiaturowe. Zamiast szukać, wodzić wzrokiem po interfejsie zdecydowanie lepiej jest wcisnąć "g" lub "shift+a" celem przesunięcia lub dodania odpowiedniego elementu.

Damian T

14 kwietnia 2021

Genialny kurs!!! Zwlaszcza część dotycząca produkcji spotu reklamowego telefonu!

Wojciech

3 maja 2021

Bardzo dobrze prowadzony kurs. Praktyka goni praktykę :)

Andyx

11 maja 2021

Ciekawy kurs. Polecam!

Przemysław Pazera

9 czerwca 2021

Marek

5 czerwca 2021

Świetny kurs, filmy prowadzone w sposób interesujący, a dzięki Michałowi z punktu "Nie wiem jak robić cokolwiek" dotarłem do tworzenia pierwszych projektów, kurs warty swojej ceny :)

Jakub Smoleń

17 lipca 2021

Aleks Makowski

8 października 2021

Remigiusz Radziszewski

24 października 2021

Super rzetelny jak wszystkie od Michała. Dużo ćwiczeń. Naprawdę solidna dawka praktyki. Polecam

Sebastian Kotwicki

16 stycznia 2022

Świetny kurs dla osoby początkującej, praktyczne przykłady. Polecam !

Justyna X

20 lutego 2022

Dużo ciekawych przykładów i sporo modelowania, a to na początek najważniejsze. Kurs warty swojej ceny. Jedyne co brakuje, to wyświetlania wciskanych klawiszy na żywo. W kilku miejscach materiał nie został do końca z edytowany, a najbardziej przeszkadza "przeskakiwanie" z projektem do przodu, wyłapałem 3 miejsca gdzie można się mocno zgubić. Co prawda mamy pliki źródłowe, więc można wszystko sprawdzić na koniec, ale jak ktoś idzie krok po kroku to może czuć się sfrustrowany. Mimo wszystko polecam mocno dla początkujących, zaraz po warsztacie wprowadzającym do Blendera.

Marcin Białek

18 czerwca 2022

Kurs Blender

  • 67 lekcji wideo

  • 7h 52min materiału

  • Ostatnia rewizja 13.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w Blender

  • 67 lekcji wideo

  • 7h 52min materiału

  • Ostatnia rewizja 13.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych