Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Blender

Zobacz zaawansowany Kurs Blender oraz 9h praktycznej pracy z modelowaniem 3D. Zapraszamy!

77 lekcji

9h 40min

5 (4 oceny)

Blender - Techniki Zaawansowane

W tym niezwykle obszernym, 9-godzinnym kursie poznasz zaawansowane techniki pracy z rewelacyjnym narzędziem Blender, które pozwolą Ci modelować w 3D w jeszcze lepszy, bardziej profesjonalny sposób. Od tworzenia szkicu, przez rzeźbienie, riggowanie, aż po postprodukcję przygotowanego projektu - sprawdź, jak wejść na jeszcze wyższy poziom modelowania w Blenderze! Kurs prowadzony jest w oparciu o praktyczne przykłady i scenę, którą przygotujesz w trakcie nauki. Nie zabraknie też lekcji o postprodukcji tak, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Tworzenie szkicu Sceny

W pierwszych rozdziałach kursu wykonamy szkic, na bazie którego stworzymy model postaci drwala. Następnie, przenosząc szkice do Blendera, poustawiamy wstępnie dokument tak, aby wygodnie było nam pracować. Z wykorzystaniem technik, jakie poznałeś w Kursie modelowania od podstaw, stworzymy całą masę obiektów i detali, które będą składały się na naszego bohatera.

Rzeźbienie i pędzle do sculptingu

W kolejnych lekcjach poznasz działanie pędzli do rzeźbienia oraz techniki ich wykorzystania. Użyjemy ich do tego, aby wprowadzić więcej detali i nierówności w naszym modelu, by wyglądał bardziej wiarygodnie i ciekawie. Poznamy przydatne skróty klawiaturowe oraz zasady, jakimi należy kierować się przy rzeźbieniu. Wykonamy nierówności i kształty, które pozwolą nam uzyskać bardziej anatomiczny wygląd.

Nody i shadery

Tworzenie modeli 3D opiera się również na dobieraniu odpowiednich tekstur i pracy z nimi. Dlatego przy użyciu tak zwanych Nodów będziemy generowali własne tekstury i shadery, które pozwolą nam na przykład uzyskać symulacje wełnianego swetra czy dżinsu. Ponadto nauczysz się malowania na obiektach, dzięki czemu dodamy - przykładowo - cienie pod oczami.

Riggowanie

Aby nasza posta mogła przyjąć dowolną, konkretną pozę, jaką tylko sobie wymyślimy, należy dodać do niej odpowiedni szkielet. Tym właśnie zajmiemy się w kolejnych lekcjach tego kursu. Riggowanie to zestaw operacji, które pozwolą nam stworzyć kości i stawy do manipulowania poszczególnymi elementami naszego bohatera. Dzięki temu będziemy mogli manipulować jego nogami czy rękoma - których dłonie również powinny dać się ułożyć odpowiednio do naszych potrzeb. Stworzony przez nas trójwymiarowy Drwal będzie trzymał w ręku siekierkę, dlatego również jego palce powinny posiadać kości, które pozwolą na manipulację.

Environment i postprodukcja w Photoshop

Kiedy nasza postać będzie gotowa, zajmiemy się stworzeniem otoczenia. Dodamy kilka drzew oraz podłoże i elementy skalne. Całość, po wyrenderowaniu, przeniesiemy do Photoshopa, gdzie poddamy cały obrazek postprodukcji. Popracujemy z adjustami i dodamy ciekawe efekty, które wniosą nasz obraz na jeszcze wyższy poziom.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawy Blendera i mają opanowane podstawowe techniki modelowania. Materiał ten wprowadza na nieco wyższy poziom pracy z Blenderem, dlatego wymagana jest znajomość narzędzi, nazewnictwa i poruszania się po interfejsie. Jeśli nie pracowałeś wcześniej z Blenderem zalecamy najpierw przerobienie kursu "Blender - Modelowanie od Podstaw".

Czego się nauczysz?

  • Tworzenie szkicu referencyjnego

  • Modelowanie postaci

  • Techniki rzeźbienia

  • Narzędzia do Sculptingu

  • Nody i Shadery

  • Malowanie na meshach

  • Riggowanie

  • Modelowanie atrybutów postaci

  • Budowanie sceny i otoczenia

  • Postprodukcja z Photoshop

  • I wiele więcej

Zawartość

Blender

11 rozdziały 77 lekcji 9h 40min

  • Wprowadzenie

    4min

    Witaj w kursie

    Podgląd lekcji

    3min

    Krótko o plikach źródłowych

    1min

  • Praca koncepcyjna

    28min

    Szkic referencyjny

    13min

    Szkic profilu

    8min

    Przygotowanie dokumentu w Blender

    6min

  • Modelowanie głowy

    24min

    Modyfikator Subdivision

    7min

    Kości policzkowe i oczodoły

    5min

    Oczy

    4min

    Modelowanie nosa na szybko

    4min

    Uszy i odbijanie obiektów

    4min

  • Modelowanie body

    1h 30min

    Tworzenie ciała

    11min

    Tworzenie rąk

    5min

    Spodnie i kieszenie

    7min

    Tworzenie butów i Mirror

    7min

    Modelowanie dłoni

    9min

    Pasek i oddzielanie płaszczyzn

    7min

    Detale - Modelowanie body

    5min

    Detale cz-2 - Modelowanie body

    6min

    Włosy po ścieżce

    Podgląd lekcji

    19min

    Konwertowanie do siatki

    3min

    Wstęp do rzeźbienia - wygładzanie

    9min

    Ostatni szlif

    3min

  • Wprowadzenie do rzeźbienia

    59min

    Wprowadzenie do pędzli

    8min

    Ustawienia pędzli

    6min

    Budowanie ludzkiej twarzy

    12min

    Rzeźbienie oczu, nosa i detali

    8min

    Uszy

    6min

    Maska

    6min

    Szyja

    3min

    Baza do włosów

    7min

    Włosy i wykończenie

    3min

  • Drwal i rzeźbienie w praktyce

    34min

    Zaznaczanie stawów i kolan

    10min

    Nierówności na ubraniu

    12min

    Generowanie bruzd i wcięć

    Podgląd lekcji

    6min

    Modelowanie uszu w praktyce

    7min

  • Nody i Shadery

    1h 30min

    Shader Editor

    5min

    Materiały, Shadery i Tekstury

    8min

    Tekstury i informacje o kolorach

    7min

    Tekstura z bitmapy

    7min

    Zaawansowany materiał z bitmapy

    9min

    Displeacment

    6min

    Malowanie tekstury w Photoshop

    16min

    Własna mapa nierówności

    6min

    Tekstura z szumu

    10min

    Źrenice i tekstury gradientowe

    Podgląd lekcji

    12min

    Soczewki

    5min

  • Texture Painting

    1h 34min

    Tryby podglądu i wstępne oświetlenie

    5min

    UV mapa

    8min

    Malowanie tekstury w Blenderze

    14min

    Malowanie tekstury tabletem graficznym

    10min

    Bump na bazie namalowanej tekstury

    4min

    Ostrze siekiery

    8min

    Funkcja Remesh

    4min

    Generowanie własnej UV mapy

    12min

    Podwójny efekt Bump

    7min

    Dodanie tekstury na mapie UV

    6min

    Displacement w praktyce

    8min

    Efekt starego paska

    8min

  • Rigging kości

    49min

    Przygotowanie modelu do riggowania

    6min

    Ustawianie szkieletu

    15min

    Podpinanie szkieletu do postaci

    6min

    Weight Paint

    12min

    Ustawienie pozy

    11min

  • Enviroment

    1h 34min

    Fractal Displeace

    7min

    Zniekształcenie przy pomocy tekstury

    6min

    Ekstrudowanie Vertexów

    10min

    System cząsteczkowy

    16min

    Weight Paint dla systemu cząsteczkowego

    5min

    Tekstury z CC0textures

    14min

    Materiał dla kamieni

    9min

    Oświetlenie i background

    Podgląd lekcji

    14min

    Ustawienie renderingu

    10min

    Postprodukcja w Photoshop

    5min

  • Eksport i zakończenie

    14min

    Pakowanie tekstur

    7min

    Format pliku

    3min

    Zapożyczanie materiału z innego projektu

    3min

    Dziękuję za uwagę

    2min

Autor kursu

Michał Wedlechowicz

Średnia ocen autora: 5

Bio
Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz
Inne kursy tego autora
Spline 3D Projektuj Animacje UI z Lottie Files i After Effects Skuteczne Kreacje Reklamowe Dall-E i ChatGPT AI dla Designera

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Super kurs, bardzo dobrze poprowadzony! Duża porcja informacji ale przedstawiona tak aby się nie pogubić i nie zniechęcić już na starcie. Dobra baza do rozwijania pracy w blenderze.

Justyna Pajor

3 stycznia 2021

Pełen profesjonalizm prowadzącego. Kurs jest niezwykle przydatny dla osób które dopiero zaczynają przygodę z modelowaniem postaci i teksturami w Blenderze.

Tomasz Bajerski

1 lipca 2021

Justyna X

17 marca 2022

Aleks Makowski

12 maja 2022

Kurs Blender

  • 77 lekcji wideo

  • 9h 40min materiału

  • Ostatnia rewizja 10.11.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w Blender

  • 77 lekcji wideo

  • 9h 40min materiału

  • Ostatnia rewizja 10.11.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych