Tworzenie Trójwymiarowej Kolekcji NFT

Projektowanie podstawowych assetów

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

1 ocen

Wprowadzenie

Tworzenie kolekcji obrazów na potrzeby zbudowania tokenów NFT to temat nowy dla wielu projektantów. O ile projektowanie dwuwymiarowych assetów jest stosunkowo mniej skomplikowane to trójwymiarowa, automatycznie wyrenderowana kolekcja z metadanymi jest już pewnym wyzwaniem. Przy projektowaniu assetów 2D artyści mogą skorzystać z darmowych, webowych generatorów kolekcji NFT. W przypadku 3D potrzebne są odpowiednie pluginy do samych aplikacji. W tej serii warsztatów stworzymy kilka Assetów 3D w aplikacji Blender i z pomocą pluginu Raptor postaramy się wygenerować kolekcję obrazów na potrzeby produkcji Tokenów NFT.

  1. Praca w Blender
  2. Projektowanie oświetlenia i assetów
  3. Tworzenie shaderów
  4. Przystosowanie elementów 3D do współpracy z pluginem Raptor
  5. Warianty płatne i darmowe pluginu Raptor
  6. Ustawienia Kolekcji
  7. Generowanie obrazów z Metadanymi

Część Pierwsza - projektowanie podstawowych assetów

W pierwszym Warsztacie stworzymy kilka podstawowych cech naszych obrazów. Kolekcja będzie zbudowana z grafik przedstawiających uśmiechnięte lody czekoladowe w okularach. Dlatego musimy skupić na zaprojektowaniu kilku różnych, trójwymiarowych wafli, okularów, polew czekoladowych, czapek itp. Pierwsza część cyklu to praca z Blenderem gdzie skupimy się na kilku powyższych elementach 3D.

Część Druga - projektowanie zaawansowanych assetów

Drugi Warsztat, to godzinny tutorial, w którym przy pomocy zaawansowanych funkcji Blendera wykonamy kolejne assety 3D. Jako, że motywem przewodnim naszej małej kolekcji są grafiki z czekoladowymi lodami, wygenerujemy następny wafelek w trójwymiarze, a także polewy i inne tego typu elementy pracując z siatkami 3D, jak i z shaderami, które pozwolą nam uzyskać bardzo ciekawy i naturalny wygląd. Aby kolekcja obrazów była różnorodna, należy stworzyć jak największą liczbę podobnych elementów. Dlatego ta część cyklu skupiona jest na pracy z narzędziami i funkcjonalnościami Blendera.

Część trzecia - mieszanie atrybutów i generowanie kolekcji obrazów

Ostatnia część cyklu skupiona będzie na generowaniu kolekcji obrazów bazując na wykonanych wcześniej zasobach 3D. Skorzystamy z pluginu do Blendera, który nam to umożliwi, a dodatkowo utworzy pliki z metadanymi opisującymi właściwości każdego, wygenerowanego obrazka. Aby praca przebiegła sprawnie, należy najpierw poukładać w odpowiedniej kolejności warstwy i obiekty w Blenderze, a na podstawie pogrupowanych obiektów generator w odpowiedniej kolejności zmiesza przygotowane w poprzednich częściach cyklu assety.

Dla kogo jest ten kurs?

Ta seria warsztatów przygotowana jest dla osób, które znają podstawy 3D. Wykonanie assetów 2D do komputerowo generowanej kolekcji NFT jest dość łatwe, w przypadku grafik 3D wygląda to trochę inaczej. Dzięki tym warsztatom graficy pracujący w 3D będą mogli stworzyć również trójwymiarowe assety gotowe do wymieszania w celu stworzenia kolekcji obrazów z odpowiednimi Metadanymi do produkcji Tokenów NFT.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 1 godzin 16 minut

Wersja: Blender 3.2

Aktualizacja: 02.12.2022

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Tworzenie trójwymiarowej kolekcji NFT z Blenderem i Pluginem Raptor

  • Projektowanie podstawowych assetów

  • Projektowanie zaawansowanych assetów

  • Generowanie obrazów z pluginem Raptor

}