Modelowanie w Blender

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

2 ocen

Wprowadzenie

W tym kursie na przestrzeni pięciu obszernych warsztatów, nauczysz się sprawnie modelować sylwetki w 3D - dzięki czemu wejdziesz na jeszcze wyższy poziom pracy z rewelacyjnym narzędziem Blender. Postacią, którą stworzymy całkowicie od podstaw będzie uzbrojona elficka wojowniczka. Zaczniemy od rzeźbienia z wykorzystaniem szkicu, następnie przejdziemy do retopologii postaci, tworzenia elementów uzbrojenia, pracy z włosami a na końcu zajmiemy się tworzeniem tekstur, materiałów oraz renderingiem. Kurs prowadzony jest w oparciu o praktyczną wiedzę dzięki czemu będziesz mógł poznać wiele ciekawych technik pracy w aplikacji Blender.

  1. Przygotowanie projektu i ustawienia w Blender
  2. Praca z pędzlami do rzeźbienia
  3. Łączenie obiektów
  4. Praca z referencją
  5. Omówienie pędzli do rzeźbienia
  6. Przydatne narzędzia i skróty
  7. Stosowanie modyfikatorów i Snapping
  8. Praca z narzędziami „Loop Cut”
  9. Modyfikator „Shrink wrap”
  10. Dopasowanie blach do sylwetki postaci
  11. Malowanie na siatkach UV
  12. Oświetlenie i rendering
  13. - i wiele więcej!

Modelowanie Sylwetki

W pierwszej części zaczniemy od rzeźbienia. Dowiesz się między innymi jak ustawić narzędzia Blendera do tego typu operacji oraz jak pracować z referencyjnym szkicem. Poznasz przydatne skróty klawiszowe, nauczysz się rzeźbić ludzką twarz i zobaczysz kilka timelapsów z procesu rzeźbienia sylwetki. Ten Warsztat jest wstępem do bogatego w praktyczną wiedzę cyklu.

Retopologia w Blender

W drugiej części skupimy się mocno na operacji, która nazywa się Retopology. Będziemy budować siatkę mesh na podstawie rzeźby przygotowanej w poprzednim materiale. Korzystając z przydatnych skrótów i narzędzi takich jak Poly Build zostaną przybliżone Wam podstawy tworzenia retopologii rzeźby. Jest to konieczny proces prac nad tego typu modelami, aby były lepiej przystosowane do dalszej pracy jaką może być malowanie tekstów na siatkach UV, albo Riggowanie.

Atrybuty Bohatera

W trzecim materiale szkoleniowym nasza bohaterka zostanie wyposażona w elementy uzbrojenia ochronnego przy pomocy narzędzi do grafiki 3D. Wspólnie zastanowimy się nad elementami zbroi, wykonamy ciekawe perforacje i załamania, poznamy kilka ciekawych technik i modyfikatorów oraz wykorzystamy również te, które znamy z poprzednich lekcji.

Modelowanie Włosów

Czwarta część cyklu warsztatów Blendera będzie nieco krótsza i zajmiemy się w niej głównie włosami, oraz rozbudową ciała naszej bohaterki. Dodamy biodra, uzbrojenie na nogach, oraz korzystając z prostszych funkcji Blendera wymodelujemy miecz. Z tak przygotowanym modelem będziemy mgli przejść już do finalnego etapu budowania materiałów, którymi zajmiemy się w kolejnym Warsztacie.

Zaawansowane Materiały i Rendering

W ostatniej części pokażemy techniki pracy z materiałami i teksturami w Blender przy pomocy edytora shaderów. Począwszy od tekstur dla włosów i oczu poprzez materiał stali i skóry przejdziesz cały proces, który pozwoli nadać odpowiednią kolorystykę i fakturę poszczególnym elementom modelu wojowniczki. Ponadto między innymi namalujemy bezpośrednio w Blenderze własną teksturę dla ludzkiej skóry rozcinając najpierw model na tak zwaną mapę siatki UV.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawy Blendera i mają opanowane podstawowe techniki modelowania. Materiał ten wprowadza na nieco wyższy poziom pracy z Blenderem, dlatego wymagana jest znajomość narzędzi, nazewnictwa i poruszania się po interfejsie. Jeśli nie pracowałeś wcześniej z Blenderem zalecamy najpierw przerobienie kursu "Blender - Modelowanie od Podstaw".

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 6 godzin 10 minut

Wersja: 2.91+

Aktualizacja: 31.03.2021

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Modelowanie w Blender Sylwetki Wojownika

  • Wprowadzenie

  • Zaawansowane rzeźbienie sylwetki ludzkiej

  • Retopologia w Blender

  • Modelowanie uzbrojenia z modyfikatorami

  • Modelowanie włosów

  • Budowanie zaawansowanych materiałów i rendering

}