Kurs Blender

Witaj w kursie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

4 ocen

Wprowadzenie

W tym niezwykle obszernym, 9-godzinnym kursie poznasz zaawansowane techniki pracy z rewelacyjnym narzędziem Blender, które pozwolą Ci modelować w 3D w jeszcze lepszy, bardziej profesjonalny sposób. Od tworzenia szkicu, przez rzeźbienie, riggowanie, aż po postprodukcję przygotowanego projektu - sprawdź, jak wejść na jeszcze wyższy poziom modelowania w Blenderze! Kurs prowadzony jest w oparciu o praktyczne przykłady i scenę, którą przygotujesz w trakcie nauki. Nie zabraknie też lekcji o postprodukcji tak, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

  1. Tworzenie szkicu referencyjnego
  2. Modelowanie postaci
  3. Techniki rzeźbienia
  4. Narzędzia do Sculptingu
  5. Nody i Shadery
  6. Malowanie na meshach
  7. Riggowanie
  8. Modelowanie atrybutów postaci
  9. Budowanie sceny i otoczenia
  10. Postprodukcja z Photoshop
  11. I wiele więcej

Tworzenie szkicu Sceny

W pierwszych rozdziałach kursu wykonamy szkic, na bazie którego stworzymy model postaci drwala. Następnie, przenosząc szkice do Blendera, poustawiamy wstępnie dokument tak, aby wygodnie było nam pracować. Z wykorzystaniem technik, jakie poznałeś w Kursie modelowania od podstaw, stworzymy całą masę obiektów i detali, które będą składały się na naszego bohatera.

Rzeźbienie i pędzle do sculptingu

W kolejnych lekcjach poznasz działanie pędzli do rzeźbienia oraz techniki ich wykorzystania. Użyjemy ich do tego, aby wprowadzić więcej detali i nierówności w naszym modelu, by wyglądał bardziej wiarygodnie i ciekawie. Poznamy przydatne skróty klawiaturowe oraz zasady, jakimi należy kierować się przy rzeźbieniu. Wykonamy nierówności i kształty, które pozwolą nam uzyskać bardziej anatomiczny wygląd.

Nody i shadery

Tworzenie modeli 3D opiera się również na dobieraniu odpowiednich tekstur i pracy z nimi. Dlatego przy użyciu tak zwanych Nodów będziemy generowali własne tekstury i shadery, które pozwolą nam na przykład uzyskać symulacje wełnianego swetra czy dżinsu. Ponadto nauczysz się malowania na obiektach, dzięki czemu dodamy - przykładowo - cienie pod oczami.

Riggowanie

Aby nasza posta mogła przyjąć dowolną, konkretną pozę, jaką tylko sobie wymyślimy, należy dodać do niej odpowiedni szkielet. Tym właśnie zajmiemy się w kolejnych lekcjach tego kursu. Riggowanie to zestaw operacji, które pozwolą nam stworzyć kości i stawy do manipulowania poszczególnymi elementami naszego bohatera. Dzięki temu będziemy mogli manipulować jego nogami czy rękoma - których dłonie również powinny dać się ułożyć odpowiednio do naszych potrzeb. Stworzony przez nas trójwymiarowy Drwal będzie trzymał w ręku siekierkę, dlatego również jego palce powinny posiadać kości, które pozwolą na manipulację.

Environment i postprodukcja w Photoshop

Kiedy nasza postać będzie gotowa, zajmiemy się stworzeniem otoczenia. Dodamy kilka drzew oraz podłoże i elementy skalne. Całość, po wyrenderowaniu, przeniesiemy do Photoshopa, gdzie poddamy cały obrazek postprodukcji. Popracujemy z adjustami i dodamy ciekawe efekty, które wniosą nasz obraz na jeszcze wyższy poziom.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które znają już podstawy Blendera i mają opanowane podstawowe techniki modelowania. Materiał ten wprowadza na nieco wyższy poziom pracy z Blenderem, dlatego wymagana jest znajomość narzędzi, nazewnictwa i poruszania się po interfejsie. Jeśli nie pracowałeś wcześniej z Blenderem zalecamy najpierw przerobienie kursu "Blender - Modelowanie od Podstaw".

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 9 godzin 40 minut

Wersja: 2.90+

Aktualizacja: 10.11.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wprowadzenie

  • Witaj w kursie

  • Krótko o plikach źródłowych

Praca koncepcyjna

  • Szkic referencyjny

  • Szkic profilu

  • Przygotowanie dokumentu w Blender

Modelowanie głowy

  • Modyfikator Subdivision

  • Kości policzkowe i oczodoły

  • Oczy

  • Modelowanie nosa na szybko

  • Uszy i odbijanie obiektów

Modelowanie body

  • Tworzenie ciała

  • Tworzenie rąk

  • Spodnie i kieszenie

  • Tworzenie butów i Mirror

  • Modelowanie dłoni

  • Pasek i oddzielanie płaszczyzn

  • Detale

  • Detale cz-2

  • Włosy po ścieżce

  • Konwertowanie do siatki

  • Wstęp do rzeźbienia - wygładzanie

  • Ostatni szlif

Wprowadzenie do rzeźbienia

  • Wprowadzenie do pędzli

  • Ustawienia pędzli

  • Budowanie ludzkiej twarzy

  • Rzeźbienie oczu, nosa i detali

  • Uszy

  • Maska

  • Szyja

  • Baza do włosów

  • Włosy i wykończenie

Drwal i rzeźbienie w praktyce

  • Zaznaczanie stawów i kolan

  • Nierówności na ubraniu

  • Generowanie bruzd i wcięć

  • Modelowanie uszu w praktyce

Nody i Shadery

  • Shader Editor

  • Materiały, Shadery i Tekstury

  • Tekstury i informacje o kolorach

  • Tekstura z bitmapy

  • Zaawansowany materiał z bitmapy

  • Displeacment

  • Malowanie tekstury w Photoshop

  • Własna mapa nierówności

  • Tekstura z szumu

  • Źrenice i tekstury gradientowe

  • Soczewki

Texture Painting

  • Tryby podglądu i wstępne oświetlenie

  • UV mapa

  • Malowanie tekstury w Blenderze

  • Malowanie tekstury tabletem graficznym

  • Bump na bazie namalowanej tekstury

  • Ostrze siekiery

  • Funkcja Remesh

  • Generowanie własnej UV mapy

  • Podwójny efekt Bump

  • Dodanie tekstury na mapie UV

  • Displacement w praktyce

  • Efekt starego paska

Rigging kości

  • Przygotowanie modelu do riggowania

  • Ustawianie szkieletu

  • Podpinanie szkieletu do postaci

  • Weight Paint

  • Ustawienie pozy

Enviroment

  • Fractal Displeace

  • Zniekształcenie przy pomocy tekstury

  • Ekstrudowanie Vertexów

  • System cząsteczkowy

  • Weight Paint dla systemu cząsteczkowego

  • Tekstury z CC0textures

  • Materiał dla kamieni

  • Oświetlenie i background

  • Ustawienie renderingu

  • Postprodukcja w Photoshop

Eksport i zakończenie

  • Pakowanie tekstur

  • Format pliku

  • Zapożyczanie materiału z innego projektu

  • Dziękuję za uwagę

}