Kurs Blender

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

13 ocen

Wprowadzenie

Jesteś projektantem graficznym i chcesz rozszerzyć swój warsztat o umiejętności projektowania w 3D? Wprowadź do swojej codziennej pracy rewelacyjne i proste w obsłudze narzędzie 3D, jakim jest Blender! Blender to bardzo intuicyjna w obsłudze aplikacja - a jej kolejną zaletą jest to, że jest darmowa. Jej wszechstronność sprawia, że korzystają z niej największe studia animacji na świecie, a ilość narzędzi pozwala tworzyć również ilustracje, modele, sceny czy spoty reklamowe. Masz przed sobą obszerny kurs, który wprowadzi Cię w budowanie grafiki 3D z wykorzystaniem Blendera. Lekcje zawarte w tym materiale wprowadzają Cię w podstawowe techniki modelowania, abyś mógł rozbudować swój arsenał narzędziowy i przenieść swoje projekty w kolejny, trzeci wymiar!

  1. Poznanie interfejsu Blendera
  2. Modelowanie podstawowych obiektów
  3. Praktyczne ćwiczenia
  4. Praca z narzędziami do modelowania kształtów
  5. Tryby pracy w Blender
  6. Modelowanie naczyń i praca ze sceną
  7. Oświetlenie sceny
  8. Tworzenie modelu telefonu
  9. Praca z materiałami
  10. Animacja spotu reklamowego w Blender
  11. I wiele więcej!

Wprowadzenie do interfejsu

Kurs zaczniemy od lekcji poświęconych interfejsowi. Poznasz różne tryby pracy, wspólnie odkryjemy możliwości narzędzi do modelowania oraz przetestujemy wybrane modyfikatory. Dowiesz się jak modelować proste obiekty a potem przejdziemy do bardziej złożonych projektów. Stworzymy naczynia i nadamy im odpowiednie materiały symulujące np szkło. Do tego będziemy tworzyć oświetlenie dla uzyskania lepszego efektu.

Pierwsze kroki w modelowaniu

Modelowanie 3D jest bardzo ciekawą i satysfakcjonującą dziedziną projektowania graficznego. Jeśli poznasz narzędzia jakie dostępne są w Blenderze, będziesz mógł wymodelować co tylko zechcesz. W kursie poznasz kilka trybów pracy z modelami 3D. Dużo czasu spędzimy w trybie edycji, gdzie będziesz uczył się edycji kształtów 3D tak, aby bryła, którą wymodelujesz, spełniła Twoje oczekiwania. Zaczniemy od prostszych kształtów, a następnie przejdziemy do bardziej zaawansowanych, praktycznych ćwiczeń.

Ćwiczenia i modyfikatory

Abyś mógł utrwalić zdobywaną wiedzę, przygotowaliśmy praktyczne ćwiczenia, które wykonasz samodzielnie, bazując na przekazywanych technikach pracy. Będzie to przygotowanie modeli naczyń: dzbanka i filiżanki. Nauczysz się dodawać odpowiednie modyfikatory do swoich modeli, aby wyglądały bardziej realistycznie i poznasz techniki oświetlania sceny. Następnie pokażemy Ci jak wyrenderować przygotowaną scenerię do finalnych plików graficznych.

Praktyczny projekt

W finalnej części kursu wymodelujemy trójwymiarowy smartfon, z zestawem obiektywów, przyciskami, portem do ładowania i błyszczącym ekranem. Pokażemy Ci też podstawowe możliwości Blendera w zakresie animacji. Wykorzystamy wcześniej stworzony model telefonu, aby wykonać sekwencje spotu reklamowego, a następnie zmontujemy wszystko w Adobe After Effects.

Finalna scena 3D

Korzystając z wcześniej przygotowanego modelu smartfona, zbudujemy kreatywną scenerią zamykając telefon w szklanej kuli wraz z innymi obiektami, w tym modelami abstrakcyjnymi. Korzystając z poznanych technik stworzymy oświetlenie i wprowadzimy zaawansowane ustawienia renderu. Będziesz między innymi pracował z ustawieniami kamery, głębią pola, czy odszumianiem grafiki.

Dla kogo jest ten kurs?

Blender nie jest trudną aplikacją, wobec czego będzie świetnym wyborem dla osób początkujących. Kurs możesz śmiało potraktować jako pierwszy, ale jednocześnie bardzo duży krok w świat grafiki 3D.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 7 godzin 52 minut

Wersja: 2.82+

Aktualizacja: 13.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Zagadnienia wstępne

  • Wprowadzenie

  • Czym jest Blender

  • Pobieranie i instalacja

  • Welcome screen

  • Czym jest grafika 3D

Interfejs

  • Podstawy interfejsu

  • Poruszanie się po viewport

  • Tryb obiektu i przesuwanie

  • Tryb obiektu i skalowanie

  • Tryb obiektu - panel transform

  • Tryb edycji

  • Tryb edycji - zaznaczenia i przekształcenia

  • Podstawowe narzędzia modelowania

  • Edycja obiektu

Pierwsze kroki w modelowaniu

  • Kursor 3D

  • Loop cut

  • Tryby podglądu na panelu numerycznym

  • Narzędzie bevel w praktyce

  • Dodanie pierwszego modyfikatora

  • Podgląd viewport i podgląd render

Modyfikatory i ćwiczenia

  • Narzędzie spin

  • Modyfikator Solidify

  • Dorabianie płaszczyzn

  • Edycja proporcjonalna

  • Subdivision i modelowanie podstawy naczynia

  • Dodawanie materiału

  • Budowanie oświetlenia

  • Pierwszy rendering i jego ustawienia

  • Ćwiczenie - filiżanka

  • Ćwiczenie - spodek

  • Ćwiczenie - materiał porcelany

  • Cycles vs Eevee

Praktyczny projekt w Blender

  • Tworzenie bazy do modelowania

  • Tworzenie odcięć

  • Modyfikator boolean

  • Przyciski i modyfikator arrey

  • Modelowanie obudowy obiektywu

  • Praca z owalami

  • Praca z plikami SVG

  • Parentowanie

  • Detale

  • Materiały metalu

  • Materiał szyby

  • Zaznaczeniu wielu płaszczyzn z plusem

  • Elementy szklane

  • Emiter

Budowanie sceny

  • Wstępne ustawienia

  • Elementy abstrakcyjne

  • Obiekty abstrakcyjne

  • Torus

  • Modyfikator Deform

  • Materiały do obiektów abstrakcyjnych

  • Propotional Editing w praktyce

  • Rysowanie giftboxa

  • Szklana kula

  • Zaawansowane odszumianie i render

Bonus - Animacja

  • Wprowadzenie do animacji w Blender

  • Podstawy tworzenia klatek kluczowych

  • Animacja telefonu

  • Renderowanie animacji w Blender

  • Projekt w Adobe After Effects

  • Układanie sekwencji na osi czasu

  • Dodawanie kolejnych klipów

  • Animacja transparentności

  • Animacja tekstu

  • Render z Adobe Media Encoder

Zakończenie

  • Dziękuję za uwagę

}