Masz już konto? Zaloguj się

Kurs 3D w Interfejsie

W tym kursie nauczysz się wykorzystywać proste i podstawowe narzędzia Blendera do generowania trójwymiarowych ikon i ilustracja na potrzeby UI / UX

33 lekcji

4h 57min

5 (6 oceny)

3D w Interfejsie - Blender dla UI Designera

Witaj w kursie Blender dla designerów. Tym razem nauczysz się wykorzystywać proste i podstawowe narzędzia Blendera do generowania trójwymiarowych ikon i ilustracja na potrzeby UI / UX. Dzięki temu Twoje projekty interfejsów czy serwisów internetowych wskoczą na wyższy, zgodny z szybko zmieniającymi się trendami. Materiał przygotowany jest tak, aby wykorzystując bardzo podstawowe narzędzia Blendera osiągnąć zamierzone efekty bez potrzeby przerabiania wielogodzinnych, zaawansowanych kursów z grafiki 3D.

Inspiracje

Przeglądając projekty UI aplikacji czy serwisów internetowych można zaobserwować zmieniające się trendy nie tylko samych doświadczeń ale również oprawy graficznej interfejsów. Coraz częściej ilustracje flat wypierane są prze pękate, trójwymiarowe kompozycje. Chcąc nadążać nad zmieniającymi się standardami, warto poznać techniki wykonania tego typu prac tym bardziej, że nie są one skomplikowane. Rozpoczynając kurs przejrzymy kilka ciekawych prac w serwisach takich jak Behance czy Dribbble, aby mieć wgląd w to czym charakteryzuje się nowa, trójwymiarowa stylistyka.

Blender i pierwsza kompozycja

Po instalacji i poznaniu interfejsu Blendera przejdziemy do wykonania pierwszej kompozycji. Będzie to ikonograficzne przedstawienie pucharu z elementami abstrakcyjnymi np do sekcji "benefits". Wykorzystamy tu bardzo proste narzędzia w trybie "edycji", aby wykonać trójwymiarowe modele i nadać im proste materiały. Na końcu pracy z każdą kompozycja będziemy pracować z ustawieniami renderingu oraz z oświetleniem.

Modelowanie z modyfikatorami

Blender w swojej palecie narzędzi posiada bardzo przydatne modyfikatory, które ułatwią nasza pracę. W trakcie nauki będziemy je często wykorzystywać, aby nasze bryły wyglądały lepiej. Poznamy między innymi modyfikator "Subdivision", który wygładzi obiekty, oraz modyfikator "Mirror",który w prosty sposób je powieli. W trakcie pracy nad drugą kompozycją będziemy również pracować w trybie edycji, gdzie modelując ołówek nauczymy się dodawać kilka materiałów do jednego obiektu.

Tworzenie ilustracji do sekcji głównej

Korzystając ze zdobytej we wcześniejszych rozdziałach wiedzy przejdziemy do trzeciego, nieco bardziej wymagającego projektu. Wykonamy tu prosty model telefonu oraz przewijającą ekran rączkę. Poznamy działanie modyfikatora "Skin", który okaże się bardzo pomocny przy tego typu projektach oraz nauczymy się korzystać z przydatnych skrótów. Tak samo jak w poprzednich projektach zajmiemy się oświetleniem sceny, dodaniem materiałów oraz ustawieniami renderu.

Bonus

Po przerobieniu całego kursu przejdziemy do godzinnej lekcji bonusowej, która nauczy cie tworzyć bardziej rozbudowaną, ilustracyjną scenę. Wykorzystamy tu elementy zaprojektowane we wcześniejszych lekcjach kursu, oraz skupimy się na wymodelowaniu trójwymiarowej, pękatej postaci. Wykonamy tu bardzo proste materiały, a następnie dodamy kości do naszego bohatera, aby móc poustawiać go w dowolnej pozie. Po oświetleniu sceny i wykonaniu renderu, przeniesiemy obraz do Photoshopa celem podkręcenia grafiki w postprodukcji.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs nagrałem z myślą o UI/UX designerach, którzy w przystępny sposób chcieliby poznać techniki wzbogacenia swoich projektów w bardziej zaawansowane graficznie ilustracje, zgodne z najnowszymi trendami. Materiał przygotowany jest tak, aby wykorzystując bardzo podstawowe narzędzia Blendera osiągnąć zamierzone efekty bez potrzeby przerabiania wielogodzinnych, zaawansowanych kursów z grafiki 3D. W związku z tym kurs jest też dobrym również wyborem dla tych, którzy chcą nauczyć się Blendera i jednocześnie nigdy nie mieli do czynienia z grafiką trójwymiarową.

Czego się nauczysz?

  • Inspiracje i przykłady

  • Pobieranie i interfejs Blendera

  • Praca w trybie obiektu i w trybie edycji

  • Modelowanie prostych obiektów

  • Budowanie kompozycji

  • Tworzenie materiałów

  • Stopniowanie poziomu trudności

  • Praca z podstawowymi modyfikatorami

  • Oświetlenie sceny i rendering

  • Lekcja bonusowa

  • I wiele więcej!

Zawartość

3D w Interfejsie

6 rozdziały 33 lekcji 4h 57min

  • Wprowadzenie

    30min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    2min

    Inspiracje i przykłady

    4min

    Pomysły

    11min

    Pobieranie Blendera

    2min

    Welcome screen

    3min

    Omówienie Interfejsu

    7min

  • Tworzenie pierwszej ilustracji

    1h 29min

    Podstawowe transformacje

    6min

    Widoki i tryb edycji

    10min

    Pierwszy Modyfikator

    8min

    Modyfikator Mirror i Spin Tool

    7min

    Modyfikator Bevel

    6min

    Łączenie obiektów

    12min

    Metalball

    Podgląd lekcji

    4min

    Materiały i shadery

    5min

    Budowanie materiału drewna

    13min

    Oświetlenie i kamera

    11min

    Rendering

    7min

  • Druga ilustracja

    46min

    Modelowanie czapki

    13min

    Modelowanie ołówka

    9min

    Parentowanie i kolejny Metalball

    5min

    Kilka materiałów w jednym obiekcie

    11min

    Tekstura gradientowa i rendering

    8min

  • Kompozycja z telefonem

    56min

    Modelowanie z modyfikatorem Bevel

    6min

    Modelowanie paneli wyboru

    10min

    Rozdzielanie elementów obiektu

    5min

    Modelowanie z cylindra

    Podgląd lekcji

    5min

    Modyfikator skin

    8min

    Modelowanie dłoni

    9min

    Materiał szkła

    8min

    Oświetlenie i render

    Podgląd lekcji

    5min

  • Zakończenie

    2min

    Przykłady zastosowanie

    1min

    Dziękuję za uwagę

    1min

  • Bonus

    1h 15min

    Projekt sceny

    1h 15min

Autor kursu

Michał Wedlechowicz

Średnia ocen autora: 5

Bio
Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz
Inne kursy tego autora
Spline 3D Projektuj Animacje UI z Lottie Files i After Effects Skuteczne Kreacje Reklamowe Dall-E i ChatGPT AI dla Designera

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Świetny kurs! Tego właśnie było trzeba. Nie wyjaśnianie od zera całej idei działania blendera tylko konkretne zastosowanie na przykładach. Dobry kierunek z tego typu ilustracjami pod wzbogacenie UI. Przydałby się również kurs albo chociażby warsztat jak robić dobre mockupy z teksturowaniem itp., albo robienie atrakcyjnych prezentacji opakowań produktowych - np. mamy siatkę projektu w Illustratorze i w oparciu i o to robimy wizualizację całego produktu w 3D, godnego wyróżnienia na Behance 😜 Tak czy inaczej świetna robota Michał! Gratulacje!

Natan Domnik

16 kwietnia 2021

Zapowiada się świetny kurs :)

Karol Bendowski

20 lipca 2021

Aleksander Rajca

4 sierpnia 2021

Alicja Jankiewicz

23 grudnia 2021

Przyjemny, fajny kurs. Pan Michał prowadzi kurs logicznie i przystępnie więc nawet osoba nieznająca wcześniej Blendera z łatwością wykona wszystkie zadania. Tak naprawdę tą metodą można wykonać każdą ikonę więc można zastosować całą metodologię do własnych celów :-)

Magdalena

14 kwietnia 2022

Aleks Makowski

30 czerwca 2022

Kurs 3D w Interfejsie

  • 33 lekcji wideo

  • 4h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 15.04.2021

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w 3D w Interfejsie

  • 33 lekcji wideo

  • 4h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 15.04.2021

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych