Kurs 3D w Interfejsie

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

6 ocen

Wprowadzenie

Witaj w kursie Blender dla designerów. Tym razem nauczysz się wykorzystywać proste i podstawowe narzędzia Blendera do generowania trójwymiarowych ikon i ilustracja na potrzeby UI / UX. Dzięki temu Twoje projekty interfejsów czy serwisów internetowych wskoczą na wyższy, zgodny z szybko zmieniającymi się trendami. Materiał przygotowany jest tak, aby wykorzystując bardzo podstawowe narzędzia Blendera osiągnąć zamierzone efekty bez potrzeby przerabiania wielogodzinnych, zaawansowanych kursów z grafiki 3D.

  1. Inspiracje i przykłady
  2. Pobieranie i interfejs Blendera
  3. Praca w trybie obiektu i w trybie edycji
  4. Modelowanie prostych obiektów
  5. Budowanie kompozycji
  6. Tworzenie materiałów
  7. Stopniowanie poziomu trudności
  8. Praca z podstawowymi modyfikatorami
  9. Oświetlenie sceny i rendering
  10. Lekcja bonusowa
  11. I wiele więcej!

Inspiracje

Przeglądając projekty UI aplikacji czy serwisów internetowych można zaobserwować zmieniające się trendy nie tylko samych doświadczeń ale również oprawy graficznej interfejsów. Coraz częściej ilustracje flat wypierane są prze pękate, trójwymiarowe kompozycje. Chcąc nadążać nad zmieniającymi się standardami, warto poznać techniki wykonania tego typu prac tym bardziej, że nie są one skomplikowane. Rozpoczynając kurs przejrzymy kilka ciekawych prac w serwisach takich jak Behance czy Dribbble, aby mieć wgląd w to czym charakteryzuje się nowa, trójwymiarowa stylistyka.

Blender i pierwsza kompozycja

Po instalacji i poznaniu interfejsu Blendera przejdziemy do wykonania pierwszej kompozycji. Będzie to ikonograficzne przedstawienie pucharu z elementami abstrakcyjnymi np do sekcji "benefits". Wykorzystamy tu bardzo proste narzędzia w trybie "edycji", aby wykonać trójwymiarowe modele i nadać im proste materiały. Na końcu pracy z każdą kompozycja będziemy pracować z ustawieniami renderingu oraz z oświetleniem.

Modelowanie z modyfikatorami

Blender w swojej palecie narzędzi posiada bardzo przydatne modyfikatory, które ułatwią nasza pracę. W trakcie nauki będziemy je często wykorzystywać, aby nasze bryły wyglądały lepiej. Poznamy między innymi modyfikator "Subdivision", który wygładzi obiekty, oraz modyfikator "Mirror",który w prosty sposób je powieli. W trakcie pracy nad drugą kompozycją będziemy również pracować w trybie edycji, gdzie modelując ołówek nauczymy się dodawać kilka materiałów do jednego obiektu.

Tworzenie ilustracji do sekcji głównej

Korzystając ze zdobytej we wcześniejszych rozdziałach wiedzy przejdziemy do trzeciego, nieco bardziej wymagającego projektu. Wykonamy tu prosty model telefonu oraz przewijającą ekran rączkę. Poznamy działanie modyfikatora "Skin", który okaże się bardzo pomocny przy tego typu projektach oraz nauczymy się korzystać z przydatnych skrótów. Tak samo jak w poprzednich projektach zajmiemy się oświetleniem sceny, dodaniem materiałów oraz ustawieniami renderu.

Bonus

Po przerobieniu całego kursu przejdziemy do godzinnej lekcji bonusowej, która nauczy cie tworzyć bardziej rozbudowaną, ilustracyjną scenę. Wykorzystamy tu elementy zaprojektowane we wcześniejszych lekcjach kursu, oraz skupimy się na wymodelowaniu trójwymiarowej, pękatej postaci. Wykonamy tu bardzo proste materiały, a następnie dodamy kości do naszego bohatera, aby móc poustawiać go w dowolnej pozie. Po oświetleniu sceny i wykonaniu renderu, przeniesiemy obraz do Photoshopa celem podkręcenia grafiki w postprodukcji.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs nagrałem z myślą o UI/UX designerach, którzy w przystępny sposób chcieliby poznać techniki wzbogacenia swoich projektów w bardziej zaawansowane graficznie ilustracje, zgodne z najnowszymi trendami. Materiał przygotowany jest tak, aby wykorzystując bardzo podstawowe narzędzia Blendera osiągnąć zamierzone efekty bez potrzeby przerabiania wielogodzinnych, zaawansowanych kursów z grafiki 3D. W związku z tym kurs jest też dobrym również wyborem dla tych, którzy chcą nauczyć się Blendera i jednocześnie nigdy nie mieli do czynienia z grafiką trójwymiarową.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 4 godzin 57 minut

Wersja: 2.92

Aktualizacja: 15.04.2021

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wprowadzenie

  • Wprowadzenie

  • Inspiracje i przykłady

  • Pomysły

  • Pobieranie Blendera

  • Welcome screen

  • Omówienie Interfejsu

Tworzenie pierwszej ilustracji

  • Podstawowe transformacje

  • Widoki i tryb edycji

  • Pierwszy Modyfikator

  • Modyfikator Mirror i Spin Tool

  • Modyfikator Bevel

  • Łączenie obiektów

  • Metalball

  • Materiały i shadery

  • Budowanie materiału drewna

  • Oświetlenie i kamera

  • Rendering

Druga ilustracja

  • Modelowanie czapki

  • Modelowanie ołówka

  • Parentowanie i kolejny Metalball

  • Kilka materiałów w jednym obiekcie

  • Tekstura gradientowa i rendering

Kompozycja z telefonem

  • Modelowanie z modyfikatorem Bevel

  • Modelowanie paneli wyboru

  • Rozdzielanie elementów obiektu

  • Modelowanie z cylindra

  • Modyfikator skin

  • Modelowanie dłoni

  • Materiał szkła

  • Oświetlenie i render

Zakończenie

  • Przykłady zastosowanie

  • Dziękuję za uwagę

Bonus

  • Projekt sceny

}