Kurs Animacji 2D

Witaj w kursie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

4 ocen

Wprowadzenie

Witaj w kursie animacji 2D. Jest to obszerny materiał szkoleniowy, który nauczy Cię nie tylko pracy narzędziowej, ale przede wszystkim kreatywnego podejścia do projektowania ruchu. Nasz praca będzie oparta o podstawowe zasady dobrej animacji, które na każdym kroku będziemy stosować w poszczególnych scenach. Skupimy się również na pracy w technice Frame by Frame, a także połączymy tą technikę z pluginem DUIK do After Effects, aby realizowanie animacji przebiegało sprawnie i łatwo.

  1. Praca koncepcyjna
  2. Storyboard
  3. Tworzenie postaci na potrzeby animacji
  4. Przygotowanie warstw do animacji
  5. Animacja Frame by Frame
  6. Punkty odniesienia i praca ze ścieżkami
  7. Kompozycja i zapętlanie
  8. Automatyzacja w animacji
  9. Plugin DUIK i riggowanie
  10. Animacja z użyciem kontrolerów
  11. Animacja twarzy i wprowadzanie emocji
  12. Udźwiękowienie
  13. Adobe Media Encoder
  14. i wiele więcej!

Zasady animacji w praktyce

Pierwszy rozdział kursu poświęcimy wprowadzaniu w życie kilku zasad animacji opartych o wiedzę zawartą w książce "The Illusion of Life", przedstawioną przy pomocy miniaturowych animacji. Pokażę Ci, jak przy pomocy narzędzi After Effects zastosować te zasady na prostej animacji piłeczki odbijającej się od rakietki do tenisa. Nauczysz się dzięki temu transformować obiekty podczas ruchu tak, aby uwzględnić ich objętość, wagę i możliwość przewidywania ruchu.

Praca koncepcyjna i storyboard

Kolejna część kursu zostanie oparta o pomysł i szkicowanie ruchu na storyboardzie przy pomocy strzałek. Dzięki temu, podczas animowania będzie nam się pracowało dużo wygodniej. Na tym etapie wymyślimy głównego bohatera filmu, zastanowimy się nad przebiegiem akcji, i budowaniem scen. Pokażę Ci jak przygotować ilustracje i warstwy na potrzeby późniejszej pracy w After Effects. Zadbanie o odpowiedniki nawyki w procesie rysowania pozwoli na swobodną i lekką prace później.

Animacja Frame by Frame.

Animacja w technice Frame by Frame, może budzić skojarzenia z czasochłonną i mozolną pracą nad każdą klatką. Ale w tym kursie dowiesz się jak optymalnie pracować z tą techniką, aby praca przebiegała sprawnie, a rezultat był rewelacyjny. Dzięki mojej optymalizacji ja wolę nazywać tą technikę "Almost Frame by Frame". Praca w tym systemie daje nam bardzo dużo swobody w projektowaniu ruchu, a ta swoboda z kolei umożliwia nam łatwe stosowanie najważniejszych zasad animacji omówionych w pierwszym rozdziale.

Automatyzacja i Riggowanie

W kolejnym rozdziałach pokażę Ci jak połączyć technikę Frame by Frame z riggowaniem postaci w trakcie pracy nad drugą animacją. W tym przypadku wykorzystamy potężny plugin DUIK, pozwalający na stworzenie łatwego do animowania szkieletu. Dzięki temu będziemy wprawiać w ruch naszą postać przy pomocy kontrolerów, a to pozwoli na szybszą i wygodną pracę. Z DUIKiem będziemy mogli również zoptymalizować pracę z twarzą bohatera, wprowadzając również ruch do jej elementów. Kiedy postać zostanie zriggowania, nauczysz się tworzyć klatki kluczowe w taki sposób, aby animacja wyglądała miękko i płynnie.

Efekty, dźwięk i render

Do naszych prac dołożymy również efekty pozwalające na zmniejszenie liczby klatek, dodanie tekstur i nierówności na krawędziach, aby animacje wyglądały jak prawdziwy film rysunkowy. To pozwoli uzyskać lepszy efekt finalny, a w połączeniu z dźwiękiem otrzymamy pełnoprawny film. Całą tą wiedzę możesz wykorzystać do własnych animowanych projektów, lub też możesz tworzyć materiały wideo jak na przykład animacje explainer dla swoich własnych klientów. Kiedy Twój projekt będzie gotowy pokażę Ci jak wyrenderować finalny plik MP4 przy pomocy aplikacji Adobe Media Encoder.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs powstał z myślą o grafikach, ilustratorach oraz osobach początkujących, które chcą wejść na wyższy poziom i "ożywić" swoje kreacje. Przed przystąpieniem do kursu warto znać podstawy pracy z After Effects, aby ułatwić sobie pracę. Z kursu skorzystają początkujący animatorzy oraz doświadczeni designerzy, którzy nie pracowali jeszcze z animacją, ale chcą nauczyć się profesjonalnej animacji 2D.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Michał Wedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

Michał Wedlechowicz - projektant graficzny - urodził się w 1989 r. Na co dzień pracuje w firmie produkującej opakowania i zajmuje się opracowywaniem artworków i nadruków dla opakowań z branży FMCG (głównie art. spożywcze). Jego pasja i zamiłowanie do grafiki nie kończy się jednak tylko na opakowaniach. Michał, po godzinach pracy projektuje materiały promocyjne dla własnych klientów, które możecie obejrzeć w serwisie Behance pod adresem https://www.behance.net/MichalWedlechowicz

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Michał Wedlechowicz

Czas: 9 godzin 33 minut

Wersja: Adobe CC 2021

Aktualizacja: 29.12.2021

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wprowadzenie

  • Witaj w kursie

  • Pliki źródłowe

  • Podstawowe zasady animacji

  • Rozciąganie i spłaszczanie

  • Zwalnianie i przyspieszanie

  • Modyfikacja czasu rotacji

  • Overlapping

  • Klatka po klatce

  • Efekt Posterize Time

Praca koncepcyjna

  • Storyboard

  • Koncept postaci

  • Hulajnoga

  • Przygotowanie materiałów

  • Elementy postaci

  • Body i ręce

  • Twarz

  • Detale

  • Rysowanie pierwszej sceny

  • Scena numer dwa

  • Omówienie scen i warstw

Animacja Frame by Frame

  • Przygotowanie projektu w After Effects

  • Pierwsza sekwencja

  • Parentowanie warstw

  • Obracanie rąk cz.1

  • Obracanie rąk cz.2

  • Animacja obrotu według punktu odniesienia

  • Ruch kabla i obrót głowy

  • Kciuk

  • Animacja przycisku

  • Refleksy na szkle

  • Animacja frontowej nogi

  • Odpychanie

Kompozycja i sekwencje

  • Ustawienie kompozycji

  • Akcja cz.1

  • Akcja cz.2

  • Akcja cz.3

  • Akcja cz.4

  • Rotacja z easingiem

  • Turbulent Displeace z ekspresją

  • Bounce efekt

  • Bounce efekt i Graph Editor

  • Korekty

  • Grain Texture

  • Podsumowanie

Praca z dźwiękiem

  • Audio Jungle

  • High Low Pass

  • Adobe Media Encoder

Automatyzacja w animacji

  • Omówienie ruchu

  • Omówienie scen

  • Animacja dłoni cz.1

  • Animacja dłoni cz.2

  • Animacja dłoni cz.3

  • Animacja dłoni cz.4

  • Plugin DUIK

  • Animacja Kontrolera

  • Riggowanie postaci

  • Riggowanie twarzy

  • Slider

  • Animacja z wykorzystaniem kontrolerów szkieletu

  • Zapętlanie

  • Zmiany według dźwięku

  • Emocje

  • Synchronizacja scen i efekty

Łączenie automatyzacji z Frame by Frame

  • Zapętlanie ścieżki wektorowej cz.1

  • Zapętlanie ścieżki wektorowej cz.2

Finalizacja projektu

  • Dźwięk gitary

  • Efekt ziarna

  • Finałowy rendering gitarzysty

Zakończenie

  • Dziękuję za uwagę

}