Budowanie Startupu

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

9 ocen

Wprowadzenie

Materiał, który masz przed sobą nie jest typowym kursem. To przygotowany w konwencji vloga zestaw wskazówek, płynący z doświadczeń w tworzeniu i uruchamianiu internetowych projektów, a także dokumentowanie drogi powstawania nowego produktu - EasyCart, z punktu widzenia jego co-foundera. Materiał jest uzupełniany o kolejne lekcje na bieżąco i będzie powstawał przez najbliższe miesiące, podczas których możesz śledzić postępy projektu! Skupimy się na nastawieniu do uruchamiania i prowadzenia startupów, przejdziemy przez wszystkie etapy tworzenia produktu od pracy koncepcyjnej, przez MVP, aż do iteracji w kierunku product market fit. Na bieżąco możesz śledzić wzloty i upadki projektu, starania w kierunku pozyskania finansowania oraz pracę z klientami. Czy projekt wypali? Trudno powiedzieć, ale na pewno wzajemnie wiele się nauczymy!

  1. Pomysł na startup
  2. Praca koncepcyjna
  3. Rozmowy z klientami
  4. Wdrażanie MVP
  5. Szukanie product market fit
  6. Pozyskiwanie finansowania
  7. I wiele więcej!

Pomysł na startup

Skąd biorę pomysły na nowe projekty? Czy istnieje sprawdzony sposób na wymyślenie dochodowego, internetowego biznesu? Pewnie Cię to nie zdziwi, ale odpowiedź brzmi - nie. Potwierdzają to statystyki, które mówią o tym, że nawet 90% startupów upada. Co ciekawe, powodem upadku dla około 40% jest kiepski pomysł (lub inaczej, produkt, którego nikt nie potrzebuje).Głównym powodem jest to, że founderzy koncentrują się na ROZWIĄZANIU, zamiast na PROBLEMIE. Próbują zacząć od ciekawych funkcji i narzędzi, zamiast skupić się na tym, co najważniejsze, czyli rzeczywistej potrzebie i wnoszeniu wartości. Choć przychylam się do tego, że pomysł nie jest tak ważny, jak egzekucja, jest też prawdą, że może być na tyle kiepski, że nawet najlepsza egzekucja nie pomoże.

Budowanie sieci kontaktów

Jest takie powiedzenie "your network is your net worth". Przesłuchaj, aby dowiedzieć się jak moja sieć kontaktów pomogła mi przezwyciężyć jeden z największych problemów na drodze do MVP naszego produktu EasyCart - koszyka, który pozwala szybko sprzedawać cyfrowe produkty.Jeśli chodzi o networking, warto zapamiętać kilka podstawowych zasad:

Praca z MVP

Startup to nic innego jak hipoteza, zgodnie z którą Twój projekt powinien szybko rosnąć. Jeśli ją obronisz, możesz zmienić świat i stworzyć wielomilionowy projekt. Jeśli myślisz o tym inaczej, nie tworzysz startupu a zwykły biznes. Sęk w tym, że większość founderów tworzy startupy zorientowane wokół problemu, który nie istnieje. Kolejne pułapki to rozwiązywanie problemu, na którym im nie zależy, lub pomaganie ludziom, którzy ich nie interesują.Jak obronić swoją hipotezę? Tworząc i wypuszczając MVP, czyli najmniejszą wersję produktu, która rozwiązuje adresowany problem.Twoje zadanie polega na:

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest dla każdego, kto jest ciekawy tego, jak działają internetowe projekty i zastanawia się nad stworzeniem własnego startupu. To seria subiektywnych przemyśleń Grzegorza i doświadczeń, które płyną z jego pracy przy EasyCart, w oparciu o praktykę 15+ lat prowadzenia rozmaitych projektów w sieci.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Grzegorz Róg

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Grzegorz Róg

Czas: 7 godzin 19 minut

Aktualizacja: 11.08.2021

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Nastawienie i research

  • Wprowadzenie

  • Pomysł

  • Networking

  • Droga do MVP cz. 1

  • Droga do MVP cz. 2

  • Rozmowy z klientami

  • Spostrzeżenia z rozmów

  • Przykładowy audyt koszyka

Przygotowania i premiera

  • Kalendarz marketingowy

  • Identyfikacja i marka

  • Landing page cz. 1

  • Landing page cz. 2

  • Premiera Produktu

Poszukiwania PMF

  • Działania po premierze

  • Podsumowanie pierwszego miesiąca

  • Wyniki przed wersją 1.0

  • Wersja 1.0 i rekordowy miesiąc

  • BONUS: Keynote Konferencji 10x

  • Działania contentowe i edukacyjne

  • Zdrowie foundera

  • Kwestionowanie startupowej rzeczywistości

  • Podsumowanie 3 miesięcy po starcie

Zespół i wczesne finansowanie

  • Zatrudnianie w startupie

  • Cap table i dead equity

  • Skąd wziąć kapitał na start

}