Kurs Material Design

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

1 ocen

Wprowadzenie

Naucz się projektować użyteczne interfejsy użytkownika w jednym z najbardziej wpływowych języków projektowania, jakim jest Material Design. Dowiedz się jak w popularnych aplikacjach graficznych tworzyć zgodne z wytycznymi aplikacje, które skalują się na wiele ekranów.

  1. Poznaj koncepcje Material Design
  2. Zaprojektuj praktyczna Aplikacje
  3. Zyskaj setki przydatnych zasobów
  4. Korzystaj z gotowych Bibliotek
  5. Projektuj responsywne GUI
  6. Stwórz interaktywny prototyp
  7. I wiele wiecej!

Witaj w praktycznym kursie projektowania z Material Design!

Poznaj zasady jednego z najbardziej wpływowych języków projektowania, jakim jest Material Design. Dowiedz się, jak tworzyć zgodne z wytycznymi aplikacje, które skalują się na wiele ekranów i projektuj użyteczne interfejsy użytkownika, zgodne z najnowszymi trendami. Wytyczne Material Design to solidny, dobrze opisany fundament projektowania nie tylko aplikacji mobilnych na platformę Android, ale także ciekawa propozycja na tworzenie GUI stron WWW czy aplikacji natywnych. Jeśli jesteś grafikiem i chcesz podążać za trendami, zajmujesz się UX, lub chcesz rozpocząć przygodę z tworzeniem aplikacji Android - to doskonałe kompendium, które musisz zobaczyć!

Material Design w Praktyce

Kurs, który masz przed sobą to 8 godzin materiałów zorientowanych na praktyczne podejście do projektowania interfejsu użytkownika zgodnego z Material Design. Dużą wagę w kursie przykładamy do prawidłowego podejścia do podstaw projektowych opisanych w wytycznych Material Design, przekładając je na praktyczny projekt aplikacji, którą przygotujemy krok po kroku z wykorzystaniem Adobe Photoshop.

Wytyczne projektowe Android GUI

Skoncentrujemy się na najważniejszych schematach i wytycznych, takich jak typografia, grid, ikonografia czy kolory. Poznasz zasady doboru kolorów dla projektów Material Design, dowiesz się jakie schematy fontów i układ dokumentu wykorzystać w konkretnych zastosowaniach. W trakcie kursu, pracując nad praktycznym przykładem aplikacji będziemy zaglądać do wytycznych i omawiać ich zastosowanie w projekcie.

Zasoby, Akcje oraz Biblioteki gotowe do wykorzystania!

Razem z kursem otrzymasz dostęp do setek przydatnych linków i zasobów UI w postaci bibliotek Adobe CC. Są one regularnie aktualizowane i zawierają mnóstwo gotowych komponentów, które wykorzystasz w swoich projektach, takich jak systemowe kontrolki, kolory, gotowe bloki tekstu. Wszystko dopasowane do restrykcyjnych wymogów Material Design, pozwoli Ci oszczędzić mnóstwo czasu i pracy na pozyskiwaniu, lub samodzielnym tworzeniu zasobów.Dodatkowo, przygotowaliśmy też Akcje dla Photoshop, abyś mógł na przykład z pomocą jednego kliknięcia stworzyć gotowy szablon dla tabletowej aplikacji, z odpowiednio ustawionym gridem, liniami podziałki, jednostkami i innymi ważnymi parametrami. Projektowanie jeszcze nigdy nie było takie proste!

Techniki Pracy w Photoshop i Illustrator

W kursie, krok po kroku przygotujemy mobilny interfejs aplikacji, korzystając głównie z Adobe Photoshop, jednak nasz projekt zoptymalizujemy tak, aby mógł bez przeszkód skalować się na różne ekrany i rozdzielczości. Wykorzystamy szereg wektorowych zasobów, które przygotujemy i zaimportujemy z Illustratora. Pokażę Ci także szereg najciekawszych technik pracy które ułatwią i przyspieszą tworzenie layoutu aplikacji z pomocą Twoich ulubionych narzędzi.

Aplikacje Tabletowe i Desktopowe

W kursie znajdziesz także rozdział, w którym przedstawimy najważniejsze zależności związane z portowaniem aplikacji przygotowanych zgodnie z podejściem Mobile First na inne ekrany, takie jak tablet czy desktop. Porozmawiamy o najważniejszych praktykach Material Design związanych z Responsywnymi interfejsami i udzielę Ci szeregu wskazówek na temat podejścia które ułatwi przenoszenie GUI na inne rozdzielczości.

Animacje oraz Interaktywne Prototypy

Ponieważ Material Design to dość oszczędny styl projektowania, pokażemy Ci szereg sposobów jak ożywić Twoje minimalistyczne projekty i osiągnąć "efekt wow" z pomocą pięknie wyglądających mockupów czy interaktywnych prototypów. Zajmiemy się pracą w darmowej aplikacji Pixate, która umożliwi zaprezentowanie projektu z uwzględnieniem ciekawych przejść i animacji. Szczegółowo omówimy proces przygotowania i eksportu grafiki a także samo tworzenie prototypów oraz ich podgląd na urządzeniach.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przygotowałem dla wszystkich, którzy chcą poznać Material Design jako jeden z najbardziej wpływowych języków projektowania. Skorzystają z niego designerzy, którzy zajmują się tworzeniem interfejsów i chcą poznać zasady Material Design, ale także mniej doświadczeni graficy, UX Designerzy czy programiści, którzy pracują przy tworzeniu aplikacji dla Android oraz w stylistyce Material Design.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Grzegorz Róg

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

Od wielu lat projektuje serwisy internetowe, dużą wagę przykładając do ich funkcjonalności a także skutecznych technik promocji. Swoje umiejętności praktyczne zdobywa projektując grafikę oraz strony www dla wiodących polskich i zagranicznych agencji reklamowych. Współpracuje między innymi z Adobe, Microsoft, Wacom. Jako trener i spiker prowadzi szkolenia oraz eventy i warsztaty. Posiada szereg uprawnień i certyfikatów eksperckich. <br><br> W wolnych chwilach stara się przekazać Ci całą praktyczną wiedzę, pasję i doświadczenie. Zapraszamy do kursu - gwarantujemy, że ta świetna zabawa przyniesie Ci mnóstwo satysfakcji!

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Grzegorz Róg

Czas: 8 godzin 49 minut

Wersja: Photoshop, Illustrator CC

Aktualizacja: 03.04.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

  • Inspiracje i przydatne zasoby

Podstawy Material Design

  • Praca ze źródłami do kursu

  • Fundament Material Design

  • Powierzchnie i Elevation

  • Praca z Elevation w aplikacjach

  • Fragmentacja Androida

Ekrany i jednostki

  • Anatomia ekranów Android

  • Jednostki i kalkulacje

  • Projektowanie w oparciu o dp

  • Skalowanie interfejsów

  • Rozmiary ekranów i HiDPI

  • Jaki rozmiar wybrać?

Przygotowanie grafik

  • Generowanie ikonek

  • Dodatkowe formaty graficzne

Kolory i Typografia

  • Kolory w Material Design

  • Narzędzia do pracy z kolorami

  • Ogólnie o Typografii

  • Korzystanie z Bibliotek

  • Komunikacja z użytkownikiem

Korzystanie z zasobów graficznych

  • Ikonografia - zasoby

  • Wytyczne tworzenia ikon

  • Tworzenie ikonki w Illustrator

  • Praca z fotografiami

  • Czym jest Scrim?

  • Wykorzystanie UI Kit

Proces koncepcyjny

  • Planowanie aplikacji

  • Jak działa FAB w Material Design

  • Praca z Wireframe w Illustrator

  • Tworzenie podstawowych akcji

  • Praca z Gridem

Projektowanie w Photoshop

  • Tworzenie formularza logowania

  • Praca z przyciskami

  • Kompozycje Warstw w Photoshop

  • Ekrany modalne rejestracji

Praca z Nawigacją i kolejne ekrany

  • Rodzaje nawigacji w Material Design

  • Najlepsze wzorce nawigacji

  • Praca z listą

  • Style dla listy

  • Akcje widoku kafelków

  • Tworzenie wyszukiwarki

  • Praca z Navigation Drawer

  • Ekrany podcastów

Portowanie na Tablet i Desktop

  • Siatka i responsywność

  • Wzorce RWD

  • Szkice rozdzielczości tablet i desktop

  • Organizacja projektu mobilnego

  • Zasoby i akcje dla innych rozdzielczości

Prezentacja projektu

  • Prezentacja na Mockupie

  • Podgląd projektu na urządzeniu

Interaktywny Prototyp

  • Wprowadzenie do animacji

  • Czym jest Pixate?

  • Paginacja w Pixate

  • Interakcje w Pixate

  • Instrukcje warunkowe

  • Przejścia ekranów

  • Animacje z opóźnieniem

  • Przewijane ekrany

  • Praca z Tab Bar

Podsumowanie

  • Omówienie projektu Pixate

}