Kurs UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

42 ocen

Wprowadzenie

Już od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

  1. Narzędzia, które pomogą zbierać wymagania do projektu
  2. Organizacja i prowadzenie skutecznego spotkania
  3. Metody warsztatowe, które łatwo wprowadzić do codziennej pracy
  4. Tworzenie modeli architektury informacji, np. do strony www
  5. Różnice i zastosowania różnych modeli nawigacji na stronach
  6. Wybór najlepszego rodzaju prototypu do typu projektu
  7. I wiele, wiele więcej!

Cały kurs został podzielony na trzy główne części: zbieranie wymagań, architekturę informacji oraz prototypowanie. Czasami jako projektanci będziemy zajmować się w pracy każda z nich, a czasami będziemy odpowiedzialni za wszystkie. Niezależnie od tego, czym ostatecznie będziemy się zajmować, warto znać i rozumieć pozostałe etapy, aby sprawniej współpracować z innymi członkami zespołu projektowego.

Zbieranie wymagań, czyli praca z klientem

To, czego nie uczą z reguły podręczniki to praca z klientem i rozwijanie tak zwanych kompetencji miękkich. W części poświęconej zbieraniu wymagań poznasz metody i narzędzia, które pomogą Ci we współpracy z innymi ludźmi. Dowiesz się min. jak i po co stworzyć brief, jak zorganizować i poprowadzić spotkanie lub warsztat kreatywny, a także jak uporządkować   sobie zdobyta wiedze, by wykorzystać ja dalej.

Architektura informacji, czyli porządkujemy treści

W pracy projektowej albo tworzymy struktury architektury informacji lub na takich strukturach, przygotowanych przez architektów informacji pracujemy. Niezależnie od tego, w która stronę pójdziemy, będziemy mieć do czynienia na co dzień z projektowaniem treści. W kursie dowiesz się w jaki sposób porządkujemy treści na stronach, jakie są popularne modele nawigacji i w jaki sposób weryfikować, czy stworzone przez nas modele są zrozumiale dla użytkowników.

Jak wybrać rodzaj prototypu?

Etap prototypowania jest jednym z najbardziej charakterystycznych, do tego stopnia, ze często myli się go z samym projektowaniem UX. Dowiesz się jak wygląda proces powstawania prototypu i jak dobrać najlepszy jego rodzaj do typu projektu, który realizujesz. Nie zawsze bowiem będą potrzebne prototypy o wysokim stopniu szczegółowości i dużej interaktywności!

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcje ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, która otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale równiez wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał.
  3. Uczysz sie na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Dla kogo jest ten kurs?

Z tego kursu skorzystają przede wszystkim osoby, które zaczynają prace zawodowa w obszarze projektowania UX lub chcą się przebranżowić z innych specjalizacji. Jeżeli jesteś osoba zupełnie zielona w temacie projektowania User Experience, sięgnij w pierwszej kolejności po kurs Wprowadzenie do UX. Dzięki temu poznasz podstawowe pojęcia. Z tego kursu skorzystają przede wszystkim: projektanci, którzy chcą poznać inne podejście do wytwarzania produktów cyfrowych; osoby zainteresowane praca w obszarach UX, architektury informacji czy projektowania interfejsów; osoby, które planują przebranżowić się na stanowisko UX albo UI designera; graficy, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje w procesie projektowym.

4 godziny 10 minut

Kurs Design Systems

od Podstaw

Spoglądając na ostatnie dziesięciolecie rozwoju branży UX oraz UI można odnieść wrażenie, że Design Systems to jedno z najbardziej aktualnych i rewolucyjnych zagadnień. Kolejne startupy prześcigają się w tworzeniu swoich wewnętrznych oraz publicznych systemów, a producenci oprogramowania dodają coraz to nowsze funkcje, służące ich tworzeniu. Specjaliści uważają, że nie da się obok tego tematu przejść obok - Design Systems będą stawać się coraz popularniejsze. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego na ich temat - zaczynając od solidnych podstaw teoretycznych, na praktycznym podejściu do budowy systemów kończąc.

Tomek Koszyk

3 godziny 56 minut

Projektowanie UI

Komponenty

Podczas projektowania interfejsów liczy się każdy detal. To właśnie takie elementy jak przyciski czy linki tekstowe mają kluczowe znaczenie dla użyteczności przygotowywanej strony czy aplikacji. Istnieją pewne zasady, jakie warto poznać, by później wykorzystać je w swoich projektach. W tym Kursie omówimy elementy wizualne, które warto brać pod uwagę przy projektowaniu i opowiemy Ci o tym, jak projektować elementy interfejsu, tak, by przygotowywane aplikacje i strony były użyteczne oraz estetyczne!

Natalia Bienias

3 godziny 57 minut

Kurs Badania w UX

w Praktyce

Zainteresowanie rzetelnymi badaniami UX rośnie w tempie lawinowym. Zarówno duże, jak i małe firmy chcą lepiej poznać zwyczaje, oczekiwania i odczucia użytkowników ich produktów. Ale UX Research to dużo więcej, niż tylko prosty wywiad. Pod terminem badań w UX kryje się szereg zagadnień z różnych branży, których holistyczne opanowanie pozwala na przeprowadzenie rzetelnego UX Researchu. W tym Kursie dowiesz się jak lepiej budować produkty cyfrowe i rozpocząć pracę badawczą w świecie IT.

Łukasz Ogrodniczak

1 godzina 21 minut

Kurs Psychologia w UX

od Podstaw

Projektowanie to miks wielu dziedzin – sztuk wizualnych, technologii, biznesu i... psychologii. Pracujemy z ludźmi, projektujemy dla ludzi, sami nimi jesteśmy – warto więc wiedzieć co się w naszych głowach dzieje - zarówno gdy tworzymy produkty, jak i gdy z nich korzystamy. Wbrew pozorom wcale nie trzeba studiować psychologii, żeby zainteresować się tymi tematami, a poznanie podstawowych zagadnie sprawi, że trochę swobodniej będziemy poruszać się po szerokim obszarze projektowania doświadczeń użytkowników.

Natalia Bienias

36 minut

Trendy w UI i UX 2021

Inspiracje dla designerów

W tym Warsztacie Grzegorz Róg naświetli kilka aktualnych trendów w UI & UX designie. W przeciwieństwie do wielu opracowań, które znajdziesz na ten temat w sieci, nie będziemy jednak koncentrować się na trendach stricte wizualnych, czyli modnych shotach z Dribbble, czy detalach jak cienie na przyciskach, a postaramy się bardziej holistycznie spojrzeć na ekosystem projektowania i to, jak zmienia się w bieżącym i nadchodzącym czasie. Wizualne trendy będziemy przeplatać ważnymi dla designerów trendami dotyczącymi myślenia projektowego, dojrzałości w designie, dostępności czy edukacji w projektowaniu.

Grzegorz Róg

6 godzin 5 minut

Kurs Kariera w UX

Branża User Experience od Środka

UX Designer to zawód, który z tygodnia na tydzień zdobywa coraz więcej rozgłosu na rynku pracy. Coraz więcej firm widzi potrzebę budowania użytecznych produktów cyfrowych i interesuje się tematem projektowania zorientowanego na użytkowników. To świetna okazja dla ludzi, którzy chcą pracować w szeroko pojętej branży IT, ale niekoniecznie od strony technicznej. Zarówno w Polsce jak i na Zachodzie branża UX dynamicznie się rozwija i nadal jest mnóstwo miejsc pracy przy ciekawych projektach. Jedno z nich czeka na Ciebie, więc nie trać czasu i spróbuj swoich sił!

Michał Mazur

6 godzin 12 minut

Kurs Wprowadzenie do UX

Projektowanie Doświadczeń Użytkownika

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

Bartosz Jurkowski

1 godzina

Wstęp do Mobile UX

Ten Warsztat pozwoli Wam zrozumieć, czym jest User Experience w przypadku projektowania aplikacji mobilnych. Zobaczycie przykłady kilkunastu aplikacji mobilnych, które omówimy w kontekście UX. Odpowiemy sobie również na pytanie, jak istotny jest pierwiastek innowacyjności, gdy tworzymy nowy projekt. Na koniec zrozumiesz, jak bardzo interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników i czym UXD różni się od CXD (customer experience design), service design i design thinking. <br><br> Na Warsztat zaprasza Monika Mikowska!

Monika Mikowska

4 godziny 44 minuty

Kurs UX Aplikacji Mobilnych

Najlepsze Praktyki

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

Monika Mikowska

30 minut

Inspiracja Wiedzą - Projekcje

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że niektórzy ludzie odnoszą spektakularne sukcesy? Czy do bycia niezwykle skutecznym potrzebna jest specjalna mikstura genów, czy decydują o tym zupełnie inne rzeczy? Ile musisz pracować, aby być najlepszym? <br><br> Odkryj potęgę wiedzy i determinacji w inspirującym wykładzie Grzegorza Roga z konferencji Projekcje, która miała miejsce w listopadzie 2016 roku. Zafunduj sobie solidną porcję dopaminy dzięki jaskrawym, wizualnym przykładom, w które obfituje prezentacja. Dowiedz się, czym jest activation energy i jak wykorzystać ją do zdobywania cennych umiejętności. <br><br> Zapraszamy na wyjątkową prezentację dla wszystkich, którzy chcą odkryć potęgę zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Oglądana codziennie rano z powodzeniem zastępuje solidną porcję kofeiny. Uwaga! Zawiera kilka przekleństw, na szczęście po angielsku :wink: <br><br> Miłego odbioru - Grzegorz Róg.

Grzegorz Róg

Autor: Natalia Bienias

Head of Design w Mobee Dick

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

www.zebza.net
https://twitter.com/nbienias
https://www.facebook.com/zebzanet/

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Natalia Bienias

Czas: 7 godzin 35 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 25.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Co znajdziesz w kursie

Zbieranie wymagań

  • Zbieranie wymagań

  • Empatyzacja

  • Kompetencje miękkie

Tworzenie briefu

  • Wartość briefu

  • Składowe briefu

  • Debriefing i dalsze kroki

Spotkania i warsztaty

  • Organizacja spotkania cel

  • Tworzenie harmonogramu

  • Uczestnicy spotkania

  • Miejsce i sprzęt

  • Dodatkowe materiały

  • Rozpoczęcie spotkania

  • Moderacja spotkania

  • Zakończenie spotkania

Praca nad wymaganiami

  • Desk research

  • Analiza dokumentacji

  • Wywiady z interesariuszami

  • Mapa interesariuszy

  • Feature brainstorming

  • Mapowanie ścieżek

  • Ustalanie priorytetów

Porządkowanie informacji

  • Dokumentowanie wymagań

  • Wskazówki i priorytety

  • Kilka zasad na koniec

Wstęp do architektury

  • Podstawowe zagadnienia

  • Obszary w architekturze informacji

  • Rola architekta informacji

Składowe architektury informacji

  • Etykiety typy i cechy

  • Systemy organizacji informacji

  • Wzorce wyszukiwania

  • Funkcje i rodzaje nawigacji

  • Modele nawigacji na stronach

Praca nad architekturą

  • Research i przygotowanie

  • Badania z użytkownikami

  • Rozbiór na części

  • Tworzenie nowego modelu

Weryfikacja modeli

  • Sortowanie kart

  • Testy użyteczności

  • Analiza danych

Warto pamiętać

  • Projektant i psychologia

  • Dalszy rozwój w obszarze AI

Wstęp do prototypowania

  • Prototypy poza UI

  • Prototypowanie w procesie UX

  • Rodzaje prototypów

  • Dobieranie rodzaju do potrzeb

  • Papier vs digital

  • Papier zalety i wady

  • Papier narzędzia i dobre praktyki

  • Cyfrowe zalety i wady

  • Cyfrowe narzędzia i dobre praktyki

  • Interaktywne vs statyczne

  • Lo-fi vs hi-fi

Praca nad prototypami

  • Założenia i wymagania

  • Analiza konkurencji

  • Plan prac

  • Architektura informacji

  • Moodboardy i zbieranie inspiracji

Generowanie pomysłów

  • Wartość w generowaniu pomysłów

  • Brainstorming

  • Design studio

  • Szalone ósemki

Dalsza praca z prototypem

  • Współpraca z zespołem

  • Przygotowanie do testów

Zakończenie kursu

  • Podsumowanie

}