Kurs UX

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

10 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Juz od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

  1. Narzędzia, które pomogą zbierać wymagania do projektu
  2. Organizacja i prowadzenie skutecznego spotkania
  3. Metody warsztatowe, które łatwo wprowadzić do codziennej pracy
  4. Tworzenie modeli architektury informacji, np. do strony www
  5. Różnice i zastosowania różnych modeli nawigacji na stronach
  6. Wybór najlepszego rodzaju prototypu do typu projektu
  7. I wiele, wiele więcej!

Caly kurs zostal podzielony na trzy glówne czesci: zbieranie wymagan, architekture informacji oraz prototypowanie. Czasami jako projektanci bedziemy zajmowac sie w pracy kazda z nich, a czasami bedziemy odpowiedzialni za wszystkie. Niezaleznie od tego, czym ostatecznie bedziemy sie zajmowac, warto znac i rozumiec pozostale etapy, aby sprawniej wspólpracowac z innymi czlonkami zespolu projektowego.

Zbieranie wymagan, czyli praca z klientem

To, czego nie ucza z reguly podreczniki to praca z klientem i rozwijanie tak zwanych kompetencji miekkich. W czesci poswieconej zbieraniu wymagan poznasz metody i narzedzia, które pomoga Ci we wspólpracy z innymi ludzmi. Dowiesz sie min. jak i po co stworzyc brief, jak zorganizowac i poprowadzic spotkanie lub warsztat kreatywny, a takze jak uporzadkowac sobie zdobyta wiedze, by wykorzystac ja dalej.

Architektura informacji, czyli porzadkujemy tresci

W pracy projektowej albo tworzymy struktury architektury informacji lub na takich strukturach, przygotowanych przez architektów informacji pracujemy. Niezaleznie od tego, w która strone pójdziemy, bedziemy miec do czynienia na co dzien z projektowaniem tresci. W kursie dowiesz sie w jaki sposób porzadkujemy tresci na stronach, jakie sa popularne modele nawigacji i w jaki sposób weryfikowac, czy stworzone przez nas modele sa zrozumiale dla uzytkowników.

Jak wybrac rodzaj prototypu?

Etap prototypowania jest jednym z najbardziej charakterystycznych, do tego stopnia, ze czesto myli sie go z samym projektowaniem UX. Dowiesz sie jak wyglada proces powstawania prototypu i jak dobrac najlepszy jego rodzaj do typu projektu, który realizujesz. Nie zawsze bowiem beda potrzebne prototypy o wysokim stopniu szczególowosci i duzej interaktywnosci!

Dlaczego wybrac wlasnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, bys caly czas mógl go sledzic z zainteresowaniem i zaangazowaniem, a takze czerpac satysfakcje ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, która otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale równiez wskazówki od praktyka z wieloletnim doswiadczeniem, dzieki którym duzo latwiej bedzie Ci opanowac material.
  3. Uczysz sie na praktycznych przykladach. Kurs, który masz przed soba to esencja praktycznej wiedzy i doswiadczenia a takze wzorów, które oszczedza Ci godziny pracy i poszukiwan.

Dla kogo jest ten kurs?

Z tego kursu skorzystaja przede wszystkim osoby, które zaczynaja prace zawodowa w obszarze projektowania UX lub chca sie przebranzowic z innych specjalizacji. Jezeli jestes osoba zupelnie zielona w temacie projektowania User Experience, siegnij w pierwszej kolejnosci po kurs Wprowadzenie do UX. Dzieki temu poznasz podstawowe pojecia. Z tego kursu skorzystaja przede wszystkim: projektanci, którzy chca poznac inne podejscie do wytwarzania produktów cyfrowych; osoby zainteresowane praca w obszarach UX, architektury informacji czy projektowania interfejsów; osoby, które planuja przebranzowic sie na stanowisko UX albo UI designera; graficy, którzy chca rozwinac swoje kompetencje w procesie projektowym.

7 godzin 30 minut

Kurs UX
w Praktyce

Juz od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

Natalia Bienias

6 godzin

Kurs Kariera w UX
Branża User Experience od Środka

UX Designer to zawód, który z tygodnia na tydzień zdobywa coraz więcej rozgłosu na rynku pracy. Coraz więcej firm widzi potrzebę budowania użytecznych produktów cyfrowych i interesuje się tematem projektowania zorientowanego na użytkowników. To świetna okazja dla ludzi, którzy chcą pracować w szeroko pojętej branży IT, ale niekoniecznie od strony technicznej. Zarówno w Polsce jak i na Zachodzie branża UX dynamicznie się rozwija i nadal jest mnóstwo miejsc pracy przy ciekawych projektach. Jedno z nich czeka na Ciebie, więc nie trać czasu i spróbuj swoich sił!

Michał Mazur

6 godzin

Kurs Wprowadzenie do UX
Projektowanie Doświadczeń Użytkownika

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

Bartosz Jurkowski

5 godzin

Kurs UX Aplikacji Mobilnych
Najlepsze Praktyki

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

Monika Mikowska

60 minut

Wstęp do Mobile UX

Ten Warsztat pozwoli Wam zrozumieć, czym jest User Experience w przypadku projektowania aplikacji mobilnych. Zobaczycie przykłady kilkunastu aplikacji mobilnych, które omówimy w kontekście UX. Odpowiemy sobie również na pytanie, jak istotny jest pierwiastek innowacyjności, gdy tworzymy nowy projekt. Na koniec zrozumiesz, jak bardzo interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników i czym UXD różni się od CXD (customer experience design), service design i design thinking. <br><br> Na Warsztat zaprasza Monika Mikowska!

Monika Mikowska

30 minut

Inspiracja Wiedzą - Projekcje

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że niektórzy ludzie odnoszą spektakularne sukcesy? Czy do bycia niezwykle skutecznym potrzebna jest specjalna mikstura genów, czy decydują o tym zupełnie inne rzeczy? Ile musisz pracować, aby być najlepszym? <br><br> Odkryj potęgę wiedzy i determinacji w inspirującym wykładzie Grzegorza Roga z konferencji Projekcje, która miała miejsce w listopadzie 2016 roku. Zafunduj sobie solidną porcję dopaminy dzięki jaskrawym, wizualnym przykładom, w które obfituje prezentacja. Dowiedz się, czym jest activation energy i jak wykorzystać ją do zdobywania cennych umiejętności. <br><br> Zapraszamy na wyjątkową prezentację dla wszystkich, którzy chcą odkryć potęgę zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Oglądana codziennie rano z powodzeniem zastępuje solidną porcję kofeiny. Uwaga! Zawiera kilka przekleństw, na szczęście po angielsku :wink: <br><br> Miłego odbioru - Grzegorz Róg.

Grzegorz Róg

60 minut

Trendy w Webdesign - UI/UX 2016

Zapraszamy na Warsztat, w którym poznasz najnowsze trendy oraz kierunki, w których będą rozwijać się webowe projekty UI/UX w 2016 roku. Pokażemy Ci szereg dobrych przykładów witryn, które wyznaczają standardy w projektowaniu i podejściu do użyteczności, jak również ciekawe aplikacje mobilne, które mają szansę stać się wzorem dla szeregu kolejnych projektów. W trakcie Warsztatu postaramy się, poza szeregiem dobrych praktyk, porozmawiać ok: <ul class="livelist"> <li>Co dalej z Flat design</li> <li>Nowe trendy z Material</li> <li>Prezentacja ciekawych rozwiązań na stronach WWW</li> <li>Zestaw narzędzi i przydatne linki</li> </ul> <br><br> Warsztat jest jedną z bonusowych, regularnie aktualizowanych części kursu Nowoczesny Webdesign, który już wkrótce ukaże się na eduweb.pl. <br><br> Na Warsztat zaprasza Grzegorz Róg

Grzegorz Róg

Autor: Natalia Bienias

Head of Design w Mobee Dick

Cześć! Nazywam się Natalia Bienias, choć więcej osób może kojarzyć mnie jako Zebzę, z kanału na YouTube „by Zebza”. Projektowaniem zawodowo zajmuje się od 10 lat, a od kilku lat dzielę się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, wykorzystując do tego różne kanały. Mam doświadczenie w pracy z dużymi, międzynarodowymi korporacjami, bankami, firmami produkującymi oprogramowanie, agencjami reklamowymi i małymi, lokalnymi firmami. Ostatnie dwa lata pracowałam jako architekt informacji, a całkiem niedawno objęłam stanowisko Head of Design w firmie Mobee Dick, gdzie na co dzień zajmujemy się projektowaniem użytecznych i przyjaznych rozwiązań, nie tylko dla użytkowników, ale również dla biznesu. Od dwóch lat prowadzę największy polski kanał na YouTube poświecony projektowaniu – by Zebza, oraz bloga, na którym dzielę się doświadczeniami z codziennej pracy i podpowiadam młodym projektantom jak poradzić sobie z pracą z klientami, realizacją zleceń i opowiadam o zagadnieniach związanych z User Experience. Można spotkać mnie także na uczelni – wykładam w katowickim oddziale Uniwersytetu SWPS, na studiach podyplomowych UX Design, przedmioty związane z prototypowaniem produktów oraz trendami w interfejsach użytkownika. Dużą część mojej pracy poświęcam na dzielenie się wiedzą, szkolenia i mentoring, bo po prostu lubię to robić.

www.zebza.net

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs UX

5

10 dodanych ocen

2019-06-11

Znam tą Panią z YT. Kurs warty obejrzenia. Napewno się z nim zapoznam :)

Marek Rozwałka

2019-06-11

Bedę brał w ciemno . Bo wiem że warto. Bo to kursy na eduweb i to kurs by Zebza.net ;-)

Marek Zientek

2019-06-12

Oooo Zebza. No to grzebię w portfelu :-)

Jarek Lewandowski

2019-09-28

Świetny kurs, ogromna dawka wiedzy, prosto i logicznie wprowadzający nas w świat UX

Robert Studziński

2019-10-26

Dobrze uporządkowany kurs i konkretną wiedzą na poszczególne tematy.

Mateusz Jędraszczyk

2019-10-30

Jeden z lepszych kursów. Polecam.

Tomasz Jasionkowski

2019-11-15

Kurs konkretny, na temat :) Polecam serdecznie.

Patryk Fitzner

2019-11-21

Polecam

Małgorzata

2019-11-24

Zebza płynnie przechodzi przez wszystkie fazy designu i omawia je dobrze, ale niestety zbyt powierzchownie. Moim zdaniem zabrakło konkretów i przykładów (np. pokazania canvasów, a nie odsyłania nas do internetu). Może lepszy byłby kurs o samej architekturze informacji (w czym Zebza jest znakomita) i pokazałaby konkretne case study jak to się robi? Tak wyglądały kursy Grzegorza Róga i zostałem trochę do tego przyzwyczajony, a tutaj zdziwienie bo to jednak sama teoria.

Rafał Warniello

2019-11-28

Prawdziwa perełka o UX w języku polskim. Polecam!

Łukasz Dmitruk

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Natalia Bienias

Czas: 7 godzin 30 minut

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Co znajdziesz w kursie

Zbieranie wymagań

  • Zbieranie wymagań

  • Empatyzacja

  • Kompetencje miękkie

Tworzenie briefu

  • Wartość briefu

  • Składowe briefu

  • Debriefing i dalsze kroki

Spotkania i warsztaty

  • Organizacja spotkania cel

  • Tworzenie harmonogramu

  • Uczestnicy spotkania

  • Miejsce i sprzęt

  • Dodatkowe materiały

  • Rozpoczęcie spotkania

  • Moderacja spotkania

  • Zakończenie spotkania

Praca nad wymaganiami

  • Desk research

  • Analiza dokumentacji

  • Wywiady z interesariuszami

  • Mapa interesariuszy

  • Feature brainstorming

  • Mapowanie ścieżek

  • Ustalanie priorytetów

Porządkowanie informacji

  • Dokumentowanie wymagań

  • Wskazówki i priorytety

  • Kilka zasad na koniec

Wstęp do architektury

  • Podstawowe zagadnienia

  • Obszary w architekturze informacji

  • Rola architekta informacji

Składowe architektury informacji

  • Etykiety typy i cechy

  • Systemy organizacji informacji

  • Wzorce wyszukiwania

  • Funkcje i rodzaje nawigacji

  • Modele nawigacji na stronach

Praca nad architekturą

  • Research i przygotowanie

  • Badania z użytkownikami

  • Rozbiór na części

  • Tworzenie nowego modelu

Weryfikacja modeli

  • Sortowanie kart

  • Testy użyteczności

  • Analiza danych

Warto pamiętać

  • Projektant i psychologia

  • Dalszy rozwój w obszarze AI

Wstęp do prototypowania

  • Prototypy poza UI

  • Prototypowanie w procesie UX

  • Rodzaje prototypów

  • Dobieranie rodzaju do potrzeb

  • Papier vs digital

  • Papier zalety i wady

  • Papier narzędzia i dobre praktyki

  • Cyfrowe zalety i wady

  • Cyfrowe narzędzia i dobre praktyki

  • Interaktywne vs statyczne

  • Lo-fi vs hi-fi

Praca nad prototypami

  • Założenia i wymagania

  • Analiza konkurencji

  • Plan prac

  • Architektura informacji

  • Moodboardy i zbieranie inspiracji

Generowanie pomysłów

  • Wartość w generowaniu pomysłów

  • Brainstorming

  • Design studio

  • Szalone ósemki

Dalsza praca z prototypem

  • Współpraca z zespołem

  • Przygotowanie do testów

Zakończenie kursu

  • Podsumowanie