Kurs Wprowadzenie do UX

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

14 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

  1. Czym UX jest, a czym nie jest?
  2. Kim mozna zostac pracujac w branzy UX?
  3. Jak ma sie User Experience do Customer Experience?
  4. Jaki jest przepis na zaprojektowanie dobrego UX?
  5. Jakich narzedzia warto uzywac w swoich projektach?
  6. Dlaczego warto robic badania uzytecznosci i jak przekonac do nich swojego szefa?
  7. Jakie jest 10 najwazniejszych zasad User Experience?
  8. Dlaczego UX stal sie tak popularny w biznesie i dlaczego wlasnie teraz?

Kurs skonstruowany jest w taki sposób, by krok po kroku podczas sześciu rozdziałów wprowadzać Cię w kolejne obszary związane z User Experience. Pierwszy rozdział poświęcony jest podstawowym pojęciom oraz wyjaśnieniu tego, dlaczego UX stał się w ostatnich latach tak ważnym tematem. Rozdział drugi przedstawia cztery drogi, którymi możesz zacząć podążać, jeśli myślisz o karierze w tej branży. W nim znajdziesz opis poszczególnych umiejętności oraz rekomendację tego, jakie powinny być Twoje pierwsze kroki, a wszystko to pokazane na przykładzie filmu Ocean's Eleven. W trzecim rozdziale również zdobędziesz wiedzę o kolejnych etapach projektowania dobrego User Experience na podstawie praktycznych przykładów z filmu. Czwarty rozdział pogłębia wiedzę z poprzedniej części, wzbogacając ją również o konkretne narzędzia, które możesz wykorzystywać w swoim projekcie. Rozdział piąty poświęcony jest w całości badaniom w User Experience. Dzięki tej części zdobędziesz konkretną wiedzę na temat metod badawczych oraz samej zasadności wykonywania badań. Szósty, ostatni rozdział skupia się na przedstawieniu praktycznych zasad, o których należy pamiętać podczas pracy z UX. Dowiesz się o 10 heurystykach Nielsena oraz o 5 złotych zasadach UX. Połączenie wszystkich części zapewni Ci kompleksową wiedzę z zakresu podstaw UX.

Co to jest User Experience i dlaczego to jest ważne?

Kurs został przygotowany w taki sposób, by dostarczyć Ci podstawową wiedzę o tym czym jest User Experience - a także czym nie jest. W pierwszych lekcjach poznasz podstawowe pojęcia i nauczysz się skutecznie nimi operować. Zdobędziesz wiedzę na temat tego, dlaczego zmienił się sposób myślenia na temat doświadczeń użytkownika, jakie są tego benefity i dlaczego jest to obecnie kluczowe zagadnienie.

Kariera w User Experience

Myślisz o rozpoczęciu kariery w UX? A może chcesz dowiedzieć się kogo tak naprawdę potrzebujesz w swoich projektach? Po zakończeniu tego kursu będziesz dokładnie wiedział jakie są obszary kompetencyjne i ścieżki kariery w branży UX, a to wszystko oparte o przykłady z filmu Ocean's Eleven.

Proces Projektowy i narzędzia UX

Aby dowiedzieć się czym jest User Experience musisz wiedzieć w jaki sposób go zaprojektować. Dzięki temu kursowi będziesz dokładnie znał wszystkie 6 etapów procesu projektowania UX. Każdy etap ma bardzo konkretnie określone kroki i zadania, które należy w ramach niego wykonać. Do każdego etapu otrzymasz również zbiór najważniejszych narzędzi, które możesz sam wykorzystywać w swoich projektach. Dzięki temu nauczysz się odpowiednio dobierać konkretne narzędzia do danego etapu pracy. Proces projektowania UX oparty jest na realnych przykładach z case studies.

Badania w User Experience

Nie można zaprojektować dobrej użyteczności bez przeprowadzenia badań. Po tym kursie będziesz wiedział, dlaczego są one tak ważne, kiedy stosować je w projekcie a także poznasz podstawowe metody badawcze wykorzystywane w UX. Każda metoda jest dogłębnie opisana wraz ze swoimi zaletami oraz wadami, oraz korzyściami, które przynosi biznesowi. Z takim podstawowym vademecum badawczym jesteś w stanie łatwo dobierać odpowiednie narzędzia do swoich projektów.

Złote zasady w UX

W kursie znajdziesz również bardzo konkretne wytyczne, którymi kieruje się każdy odnoszący sukcesy projektant User Experience. Zdobędziesz wiedzę na temat 10 heurystyk Nielsena i będziesz potrafił podać konkretne przykłady do każdej z nich. Ponadto zyskasz wiedzę na temat 5 złotych zasad UX, które w dobry sposób utrwalają wiedzę i są jasną wytyczną o najważniejszych aspektach projektowania.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs został przygotowany z myślą o wszystkich osobach, które chcą dowiedzieć się więcej na temat User Experience. Niezależnie od tego, czy chcesz pracować w tej branży, czy może już pracujesz, ale chcesz uzupełnić swoją wiedzę - ten kurs będzie dla Ciebie dobrym początkiem. Nawet w przypadku, w którym wcześniej nie miałeś nigdy do czynienia z UX - po zakończeniu kursu będziesz swobodnie operował najważniejszymi pojęciami, identyfikował etapy projektów, narzędzi które się w nich wykorzystuje oraz znał zasadność prowadzenia badań. To również materiał dla tych, którzy wiedzą już co nieco o projektowaniu stron, ale chcą ją uporządkować i zaktualizować o nowe standardy i aktualne praktyki.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
7 godzin 30 minut

Kurs UX
w Praktyce

Juz od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

Natalia Bienias

6 godzin

Kurs Kariera w UX
Branża User Experience od Środka

UX Designer to zawód, który z tygodnia na tydzień zdobywa coraz więcej rozgłosu na rynku pracy. Coraz więcej firm widzi potrzebę budowania użytecznych produktów cyfrowych i interesuje się tematem projektowania zorientowanego na użytkowników. To świetna okazja dla ludzi, którzy chcą pracować w szeroko pojętej branży IT, ale niekoniecznie od strony technicznej. Zarówno w Polsce jak i na Zachodzie branża UX dynamicznie się rozwija i nadal jest mnóstwo miejsc pracy przy ciekawych projektach. Jedno z nich czeka na Ciebie, więc nie trać czasu i spróbuj swoich sił!

Michał Mazur

6 godzin

Kurs Wprowadzenie do UX
Projektowanie Doświadczeń Użytkownika

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

Bartosz Jurkowski

5 godzin

Kurs UX Aplikacji Mobilnych
Najlepsze Praktyki

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

Monika Mikowska

60 minut

Wstęp do Mobile UX

Ten Warsztat pozwoli Wam zrozumieć, czym jest User Experience w przypadku projektowania aplikacji mobilnych. Zobaczycie przykłady kilkunastu aplikacji mobilnych, które omówimy w kontekście UX. Odpowiemy sobie również na pytanie, jak istotny jest pierwiastek innowacyjności, gdy tworzymy nowy projekt. Na koniec zrozumiesz, jak bardzo interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników i czym UXD różni się od CXD (customer experience design), service design i design thinking. <br><br> Na Warsztat zaprasza Monika Mikowska!

Monika Mikowska

30 minut

Inspiracja Wiedzą - Projekcje

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że niektórzy ludzie odnoszą spektakularne sukcesy? Czy do bycia niezwykle skutecznym potrzebna jest specjalna mikstura genów, czy decydują o tym zupełnie inne rzeczy? Ile musisz pracować, aby być najlepszym? <br><br> Odkryj potęgę wiedzy i determinacji w inspirującym wykładzie Grzegorza Roga z konferencji Projekcje, która miała miejsce w listopadzie 2016 roku. Zafunduj sobie solidną porcję dopaminy dzięki jaskrawym, wizualnym przykładom, w które obfituje prezentacja. Dowiedz się, czym jest activation energy i jak wykorzystać ją do zdobywania cennych umiejętności. <br><br> Zapraszamy na wyjątkową prezentację dla wszystkich, którzy chcą odkryć potęgę zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Oglądana codziennie rano z powodzeniem zastępuje solidną porcję kofeiny. Uwaga! Zawiera kilka przekleństw, na szczęście po angielsku :wink: <br><br> Miłego odbioru - Grzegorz Róg.

Grzegorz Róg

60 minut

Trendy w Webdesign - UI/UX 2016

Zapraszamy na Warsztat, w którym poznasz najnowsze trendy oraz kierunki, w których będą rozwijać się webowe projekty UI/UX w 2016 roku. Pokażemy Ci szereg dobrych przykładów witryn, które wyznaczają standardy w projektowaniu i podejściu do użyteczności, jak również ciekawe aplikacje mobilne, które mają szansę stać się wzorem dla szeregu kolejnych projektów. W trakcie Warsztatu postaramy się, poza szeregiem dobrych praktyk, porozmawiać ok: <ul class="livelist"> <li>Co dalej z Flat design</li> <li>Nowe trendy z Material</li> <li>Prezentacja ciekawych rozwiązań na stronach WWW</li> <li>Zestaw narzędzi i przydatne linki</li> </ul> <br><br> Warsztat jest jedną z bonusowych, regularnie aktualizowanych części kursu Nowoczesny Webdesign, który już wkrótce ukaże się na eduweb.pl. <br><br> Na Warsztat zaprasza Grzegorz Róg

Grzegorz Róg

Autor: Bartosz Jurkowski

Konsultant, Wykładowca Akademicki, Freelancer. Swoje 6- letnie doświadczenie zdobył jako Senior Consultant w Deloitte Digital oraz w agencji Uselab, gdzie pracował w projektach badawczo-strategicznych dla największych krajowych i zagranicznych brandów. Odpowiedzialny za projektowanie koncepcji produktów, sprzedaż oraz obszary biznesowe prowadzonych projektów. Pasjonat innowacyjnych metod badawczych łączących nowoczesne technologie z fizjologią człowieka. Konsultant, empiryk i entuzjasta prowadzenia biznesu na podstawie badań. Kluczowi klienci: Allianz, AXA, Citi Bank, Centrum Nauki Kopernik, Coca-cola, Getin Bank, HBO Central Europe, ING Bank Śląski, Leroy Merlin, MasterCard, mBank, Nestle Polska, Onet.pl, Orlen, Perła, Play, Play Station, PKO BP, PZPN, Shell, T-mobile, Virgin Mobile, UPC Polska.

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs Wprowadzenie do UX

5

14 dodanych ocen

2018-01-30

Super, że takie kursy są udostępniane. Wg mnie kompletny front-endowiec MUSI rozumieć UI/UX.

Radosław Madecki

2018-02-06

Zakupiłem kurs, aby usystematyzować sobie wiedzę. Autor przytacza wiele praktycznych przykładów. Przekrojowo opowiada o UX. Na koniec podaje własne złote zasady UX i 10 Heurystyk Nielsena. Brakuje mi tylko dołączonych slajdów z kursu. O które zamierzam poprosić autora.

Tomasz Mirkowicz

2018-03-26

Kurs jest bardzo ciekawie przeprowadzony. Prowadzący ciekawie opowiada o UX. Napewno zdobyta wiedza przyda mi się przy tworzeniu kolejnych moich aplikacji

Magdalena Dziesińska

2018-03-30

Bardzo dobrze opracowany i przedstawiony kurs.

Jan Lipiński

2018-05-29

Świetny kurs. Zauważyłem, że Bartek wspomniał na końcu o jakimś projekcie, który planuje. Czyżby kolejny kurs? :) Od razu powiem, że jakby powstał kurs UX z praktycznym projektem, który robi się na bieżąco od początku do końca z użyciem narzędzi UX(persony, testy, analityka), to chętnie bym wykupił!

Piotr Trzaskowski

2018-12-28

Dobry fundament pod dalsze kształcenie się w branży UX.

Kacper Klosowski

2019-10-04

Ciekawy kurs, jasno podzielony na części, super! dzięki :) Fajnie byłoby (jak już wspomniał ktoś w komentarzu) robić na bieżąco jakiś projekt, żeby wiedza w kursie ugruntowała się poprzez działanie.

Anna Krystowczyk

2019-10-10

Bardzo dobrze wykonany kurs. Odpowiedni przekaz i wiedza w sam raz dla początkujących a i dla tych, którzy chcą przypomnieć sobie główne filary UX.

Kacper Ogiński

2019-10-27

Świetny kurs, w sam raz dla osób zaczynających przygodę z UX oraz dla tych którzy swoją przygodę już zaczęli. Prowadzący kurs bardzo dobrze przekazuje w nim swoją wiedzę oraz doświadczenie. Jeszcze raz zachęcam do kursu.

Tomasz Jasionkowski

2019-10-27

Świetny kurs, w sam raz dla osób zaczynających przygodę z UX oraz dla tych którzy swoją przygodę już zaczęli. Prowadzący kurs bardzo dobrze przekazuje w nim swoją wiedzę oraz doświadczenie. Jeszcze raz zachęcam do kursu.

Tomasz Jasionkowski

2019-11-21

Póki co fajnie, ale brakuje mi opcji akceptacji notatki poprzez enter + opcji robienia screenshotow z ekranu jako notatki.

Anna Skakanka

2019-11-28

Świetny kurs, bardzo podoba mi się tak kreatywne przedstawienie tematu - jest ciekawie i praktycznie.

Kamila

2019-12-03

Polecam

Natan Jabłoński

2019-12-05

Kurs wprowadzenie do UX jest naprawdę dobrym kursem, którego ogląda się bardzo szybko. Autor przedstawia zagadnienia w interesujący sposób. W tym kursie znajdziemy całe mnóstwo odnośników oraz omówień interesujących i bardzo przydatnych materiałów. Niestety, tu jasno widać czego brakuje na Eduweb, mianowicie miejsca gdzie można by było odnaleźć te wszystkie linki do materiałów, zamiast po prostu przepisywać ze slajdów. Może można by było je udostępnić w Publicznych Notatkach? Nowy Eduweb działa tak bardzo wolno i niestabilnie, że nie jestem w stanie nawet pobrać materiałów. Jeszcze co do kursu to mam wrażenie, że w tej chwili na Eduweb mamy 3 kursy z zagadnienia User Experience i w każdym znajduje się tylko i wyłącznie teoria bez praktycznego przykładu. Mam nadzieje, że to się niedługo zmieni.

Justyna Jabłońska

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Bartosz Jurkowski

Czas: 6 godzin

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp do User Experience

  • Wprowadzenie

  • Co to jest User Experience

  • Narzędzia do wszystkiego

  • Historia myślenia o User Experience

  • Dlaczego UX jest ważne

  • Czym dokładnie jest UX

  • Doświadczenia mają znaczenie

  • Dlaczego wybieramy to, a nie tamto

  • Dlaczego biznes się tym interesuje

  • Czy świat off-line zniknie

  • Customer Experience

  • Touchpoint

  • Brand Experience

  • Multikanałowość

  • Multikanałowość - przykłady

  • Podsumowanie 1 części

Kariera w UX oraz gwiazdy Hollywood

  • Kim można zostać w User Experience

  • Obszar 1 - Biznes i Strategia

  • Obszar 2 - Badania

  • Obszar 3 - UX and Graphic Design

  • Obszar 4 - Development

Proces Projektowy

  • Prolog

  • Analiza

  • Strategia

  • Design

  • Development

Narzędzia do projektowania UX

  • Proces projektowy

  • Analiza projektu

  • Jak myśleć o swoim start-upie

  • Metoda 5WHY

  • Strategia i planowanie

  • Persona

  • Value Proposition

  • Scenariusze użytkownika

  • Customer Journey

  • Podsumowanie etapu Strategii

  • Projektowanie

  • Architektura informacji

  • Gridy

  • Wczesne szkice

  • Makiety

  • Grafiki

  • Wdrożenie

  • Optymalizacja

  • Podsumowanie procesu projektowego

Badania w User Experience

  • Po co robić badania

  • Kiedy robić badania

  • Badania w fazie Analizy

  • Wywiady Indywidualne

  • Obserwacje etnograficzne

  • Badania w fazie Design

  • Audyt Ekspercki

  • Testy użyteczności

  • Badania RITE

  • Eye-Tracking

  • Badania w fazie Optymalizacji

Złote zasady UX

  • 10 Heurystyk Nielsena

  • 5 złotych zasad UX

  • Podsumowanie całego kursu