Kurs Badania w UX

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

16 ocen

Wprowadzenie

Zainteresowanie rzetelnymi badaniami UX rośnie w tempie lawinowym. Zarówno duże, jak i małe firmy chcą lepiej poznać zwyczaje, oczekiwania i odczucia użytkowników ich produktów. Ale UX Research to dużo więcej, niż tylko prosty wywiad. Pod terminem badań w UX kryje się szereg zagadnień z różnych branży, których holistyczne opanowanie pozwala na przeprowadzenie rzetelnego UX Researchu. W tym Kursie dowiesz się jak lepiej budować produkty cyfrowe i rozpocząć pracę badawczą w świecie IT.

  1. Wyjaśnienie miejsca badań w procesie projektowym
  2. Wprowadzenie do metodologii badań
  3. Tworzenie planu badań
  4. Metody jakościowe w badaniach UX
  5. Metody ilościowe w badaniach UX
  6. Dobieranie metod badawczych
  7. Prezentowanie wyników badań
  8. Rozwijanie kompetencji badawczych

Praca jako UX Researcher

UX Researcher to stanowisko, które coraz częściej pojawia się na portalach oferujących pracę w technologii. Ta specjalizacja uzupełnia obowiązki UX Designera i pozwala budować lepsze produkty cyfrowe. Do rozpoczęcia pracy badawczej w świecie IT potrzebna jest wiedza na temat różnych metod, aby prawidłowo zadawać pytania, a później na nie odpowiadać. Dowiesz się, dlaczego warto prowadzić badania w procesie projektowym oraz jakimi metodami możesz to zrobić.

Metodologia badań

W pierwszych lekcjach Kursu omówimy i wyjaśnimy miejsca badań w procesie projektowym. Przejdziemy przez obszerne wprowadzenie do metodologii badań, co będzie stanowiło rzetelny i solidny fundament przeprowadzanych później badań.

Odpowiedni plan badań

Częstym błędem wśród osób, które chcą przeprowadzić badania UX, jest to, że zabierają się za to w sposób chaotyczny, nie posiadając przemyślanego planu. W tej części Kursu dowiesz się jak skutecznie przygotować odpowiedni plan badań, który pozwoli Ci uzyskać konkretne efekty na każdym jego etapie. Dzięki temu unikniesz częstych błędów i nie pominiesz żadnego istotnego aspektu.

Metody jakościowe i ilościowe

W kolejnej, obszernej części Kursu skupimy się na podstawowych różnicach w wykorzystywaniu metod ilościowych oraz metod jakościowych w badaniach UX. Dowiesz się czym się od siebie różnią te dwie metody, kiedy należy je zastosować oraz jaki efekt pozwalają osiągnąć. Przekonasz się jak w najlepszy sposób dobrać do konkretnego badania metodę badawczą.

Prezentowanie wyników badań

Samo zaplanowanie i przeprowadzenie badań to tylko połowa sukcesu. Z otrzymanymi wynikami badań trzeba w końcu coś zrobić, tak, by przyniosły one jakikolwiek efekt i były użyteczne w projekcie. W ostatnich częściach Kursu dowiesz się w jaki sposób prezentować wyniki przeprowadzonych badań. Opowiemy Ci też nieco o tym, w jaki sposób najlepiej rozwijać własne kompetencje badawcze.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest przeznaczony przede wszystkim dla osób, które do tej pory nie miały okazji prowadzić badań UX (lub nie robiły tego zbyt często), a jednocześnie interesują się tym tematem. Zarówno jeżeli myślisz o podjęciu pracy jako UX Researcher, a może po prostu potrzebujesz rzetelnie przeprowadzić badania w swoim projekcie - z pewnością znajdziesz tutaj coś dla siebie.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
4 godziny 10 minut

Kurs Design Systems

od Podstaw

Spoglądając na ostatnie dziesięciolecie rozwoju branży UX oraz UI można odnieść wrażenie, że Design Systems to jedno z najbardziej aktualnych i rewolucyjnych zagadnień. Kolejne startupy prześcigają się w tworzeniu swoich wewnętrznych oraz publicznych systemów, a producenci oprogramowania dodają coraz to nowsze funkcje, służące ich tworzeniu. Specjaliści uważają, że nie da się obok tego tematu przejść obok - Design Systems będą stawać się coraz popularniejsze. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego na ich temat - zaczynając od solidnych podstaw teoretycznych, na praktycznym podejściu do budowy systemów kończąc.

Tomek Koszyk

3 godziny 56 minut

Projektowanie UI

Komponenty

Podczas projektowania interfejsów liczy się każdy detal. To właśnie takie elementy jak przyciski czy linki tekstowe mają kluczowe znaczenie dla użyteczności przygotowywanej strony czy aplikacji. Istnieją pewne zasady, jakie warto poznać, by później wykorzystać je w swoich projektach. W tym Kursie omówimy elementy wizualne, które warto brać pod uwagę przy projektowaniu i opowiemy Ci o tym, jak projektować elementy interfejsu, tak, by przygotowywane aplikacje i strony były użyteczne oraz estetyczne!

Natalia Bienias

1 godzina 21 minut

Kurs Psychologia w UX

od Podstaw

Projektowanie to miks wielu dziedzin – sztuk wizualnych, technologii, biznesu i... psychologii. Pracujemy z ludźmi, projektujemy dla ludzi, sami nimi jesteśmy – warto więc wiedzieć co się w naszych głowach dzieje - zarówno gdy tworzymy produkty, jak i gdy z nich korzystamy. Wbrew pozorom wcale nie trzeba studiować psychologii, żeby zainteresować się tymi tematami, a poznanie podstawowych zagadnie sprawi, że trochę swobodniej będziemy poruszać się po szerokim obszarze projektowania doświadczeń użytkowników.

Natalia Bienias

36 minut

Trendy w UI i UX 2021

Inspiracje dla designerów

W tym Warsztacie Grzegorz Róg naświetli kilka aktualnych trendów w UI & UX designie. W przeciwieństwie do wielu opracowań, które znajdziesz na ten temat w sieci, nie będziemy jednak koncentrować się na trendach stricte wizualnych, czyli modnych shotach z Dribbble, czy detalach jak cienie na przyciskach, a postaramy się bardziej holistycznie spojrzeć na ekosystem projektowania i to, jak zmienia się w bieżącym i nadchodzącym czasie. Wizualne trendy będziemy przeplatać ważnymi dla designerów trendami dotyczącymi myślenia projektowego, dojrzałości w designie, dostępności czy edukacji w projektowaniu.

Grzegorz Róg

7 godzin 35 minut

Kurs UX

w Praktyce

Juz od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

Natalia Bienias

6 godzin 5 minut

Kurs Kariera w UX

Branża User Experience od Środka

UX Designer to zawód, który z tygodnia na tydzień zdobywa coraz więcej rozgłosu na rynku pracy. Coraz więcej firm widzi potrzebę budowania użytecznych produktów cyfrowych i interesuje się tematem projektowania zorientowanego na użytkowników. To świetna okazja dla ludzi, którzy chcą pracować w szeroko pojętej branży IT, ale niekoniecznie od strony technicznej. Zarówno w Polsce jak i na Zachodzie branża UX dynamicznie się rozwija i nadal jest mnóstwo miejsc pracy przy ciekawych projektach. Jedno z nich czeka na Ciebie, więc nie trać czasu i spróbuj swoich sił!

Michał Mazur

6 godzin 12 minut

Kurs Wprowadzenie do UX

Projektowanie Doświadczeń Użytkownika

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

Bartosz Jurkowski

1 godzina

Wstęp do Mobile UX

Ten Warsztat pozwoli Wam zrozumieć, czym jest User Experience w przypadku projektowania aplikacji mobilnych. Zobaczycie przykłady kilkunastu aplikacji mobilnych, które omówimy w kontekście UX. Odpowiemy sobie również na pytanie, jak istotny jest pierwiastek innowacyjności, gdy tworzymy nowy projekt. Na koniec zrozumiesz, jak bardzo interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników i czym UXD różni się od CXD (customer experience design), service design i design thinking. <br><br> Na Warsztat zaprasza Monika Mikowska!

Monika Mikowska

4 godziny 44 minuty

Kurs UX Aplikacji Mobilnych

Najlepsze Praktyki

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

Monika Mikowska

30 minut

Inspiracja Wiedzą - Projekcje

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że niektórzy ludzie odnoszą spektakularne sukcesy? Czy do bycia niezwykle skutecznym potrzebna jest specjalna mikstura genów, czy decydują o tym zupełnie inne rzeczy? Ile musisz pracować, aby być najlepszym? <br><br> Odkryj potęgę wiedzy i determinacji w inspirującym wykładzie Grzegorza Roga z konferencji Projekcje, która miała miejsce w listopadzie 2016 roku. Zafunduj sobie solidną porcję dopaminy dzięki jaskrawym, wizualnym przykładom, w które obfituje prezentacja. Dowiedz się, czym jest activation energy i jak wykorzystać ją do zdobywania cennych umiejętności. <br><br> Zapraszamy na wyjątkową prezentację dla wszystkich, którzy chcą odkryć potęgę zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Oglądana codziennie rano z powodzeniem zastępuje solidną porcję kofeiny. Uwaga! Zawiera kilka przekleństw, na szczęście po angielsku :wink: <br><br> Miłego odbioru - Grzegorz Róg.

Grzegorz Róg

Autor: Łukasz Ogrodniczak

Jako absolwent psychologii zadaję sporo pytań i odpowiadam na nie. Wykorzystuję swoją wiedzę, żeby poprawić doświadczenia użytkownika. Na co dzień pracuję w największym miejscu zakupowym w Polsce - Allegro, gdzie pełnię rolę UX Research lidera. Współpracując z innymi pracownikami dbam o to, aby cyfrowe produkty były użyteczne i odpowiadały na potrzeby użytkowników. Dzielę się swoim doświadczeniem wykładając na Uniwersytecie SWPS oraz wygłaszając prelekcje na różnych konferencjach w Polsce i zagranicą (np.: Element Talks, UX India). Pogłębiam swoją wiedzę realizując interdyscyplinarne studia doktoranckie ICT & Psychology. Wierzę, że kluczem do tworzenia użytecznych produktów jest wielopoziomowe zrozumienie użytkowników.

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs Badania w UX

5

16 dodanych ocen

2020-03-15

Naprawdę polecam! Konkretnie i przystępnie przekazana wiedza ;)

Aleksandra Gacek

2020-03-16

Super

Kamila

2020-03-29

Rzetelny ale trochę monotonny. Można było się pokusić o więcej wizualizacji. Mimo wszystko warto obejrzeć.

user deleted

2020-03-31

Dużo o niczym, mało konkretnych przykładów pracy. Pierwsze nagranie mnie znudziły

Radoslaw Grzymala

2020-04-06

Przydatny kurs, pozwolił na usystematyzowanie i utrwalenie treści, rzetelny przekaz :)

Diana

2020-04-18

Ten kurs to jakaś kpina! Słodkie pitu pitu o wszystkim i o niczym. Zapomnijcie o przykładach, testach czy wynikach badań popartych przykładami. Nie mal przez cały kurs zobaczycie tylko autora kursu i plecy jego laptopa. Z "praktyki" zobaczycie tylko klika pustych ramek (bo tabelami nie można tego nazwać) i kilka pytań jakie można zadać podczas badań (których można samemu się domyśleć). Co najgorsze kurs jest nazwany "Badania UX - w praktyce" czy to jakiś żart! Gdzie badania za pomocą Analytics, Hotjar, Usertesting, statystyki Istagram, przykłady testów A/B, tego się spodziewa po kursie "w prkatyce". Większość kursu obejrzałem w przyśpieszeniu x1.5 bo autor nie przekazywał żadnych konkretnych informacji i po prostu przynudzał. Jedną gwiazdkę daję za wskazanie CBOS, ale nawet tego autor nie pokazał tylko wspomniał. Drogie eduweb jestem z wami od samego początku i nie raz wasze kursy dostarczały mi przydatnej wiedzy (pozdrawiam Pana Grzegorza) Niestety, ale to kolejny kurs z nazwany "w praktyce", który nie ma nić wspólnego z praktyką. Podsumowując nie polecam tego kursu nikomu kto chce zdobyć praktyczną wiedzę na temat badań UX. Ten kurs to tylko strata czasu i pieniędzy.

Jacek Olech

2020-04-21

Niestety muszę się zgodzić z przedmówcami, wiedzą z kursu jest bardzo teoretyczna, przykłady banalne. Plusem jest to że w jednym miejscu zebrany jest opis metod, ale dalej nie wiadomo jak wykorzystać je w praktyce. Kurs mało inspirujący.

Barbara Ostojska

2020-05-01

polecam kurs

Natalia Dźwigała

2020-05-02

Ten kurs stanowi dobre uzupełnienie wiedzy zawartej w kursie Pani Natalii UX w praktyce. I jeden i drugi gorąco polecam.

Robert Studziński

2020-05-21

Kurs dobry na początek, dla zebrania wiedzy. Jest o praktyce bez praktyki (ale dobry ogląd na to, co jest w tej praktyce ważne), plus za uwagi o istotności metodologii.

Monika Biały

2020-07-02

Bardzo dobrze, merytorycznie przekazany materiał.

Dawid Cz

2020-08-01

wszystko ok

Konrad Kowalski

2020-08-03

Przydatne informacje!

Joanna Roguszewska

2020-08-13

Dla mnie jako laika w temacie UX kurs bardzo dobry! Wiedza raczej ogólna, dająca rozeznanie w tematyce projektowania. Niestety, troszkę brakło mi wiedzy praktycznej, poznania tematu "od kuchni" i konkretnych przykładów. Tempo prowadzenia kursu troszkę wolne przez co robi się troszkę nudnawo, ale tę kwestię można skorygować samemu przyspieszając player :)

Katarzyna Trzeciak

2020-08-21

Potęzny zasób wiedzy. Teraz przydał by się jakis kurs praktyczny ;) Ale i tak super :)

Adrianna Dziadyk

2020-10-13

Kurs dobry dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z UX. Jest to wiedza mocno teoretyczna. Idealnym uzupełnieniem będzie drugi kurs wzbogacony o metody praktyczne - HotJar, Analytics lub Mixpanel (jak analizowac duza ilosc danych- przyklady) przebieg wywiadów pogłębionych i wyciągania wniosków, przykładowo przeprowadzone warsztaty na danym kejsie. Tego tu brakuje.

Karol

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Łukasz Ogrodniczak

Czas: 3 godziny 57 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 2020-05-26

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

Przed badaniem

  • Badania w procesie projektowym

  • Proces badawczy

  • Sposoby zbierania danych

  • Metody badawcze

  • Brief badawczy

Badanie

  • Ankiety

  • Ankiety - przykład

  • Analityka dla badaczy

  • Wywiady

  • Wywiady - przykład

  • Popularne skale

  • Obserwacje

  • Obserwacje - przykład

  • Testy użyteczności cz-1

  • Testy użyteczności cz-2

  • Testy użyteczności - przykład

  • Architektura informacji

  • Persony

  • Mapa empatii

  • Customer Journey

  • Dobór metody

  • Dobór metody - przykład

  • Ekonomia badawcza

Po badaniu

  • Prezentacja wyników

  • Rozwój