Kurs EcmaScript 6

Wprowadzenie

Lekcje

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Piotr Palarz

Czas: 10 godzin

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Czym jest EcmaScript 6?

  • Jak ułożony jest ten kurs?

  • Jak korzystać z plików źródłowych

Zmiany w tworzeniu zmiennych

  • Słowo var i tzw. hoisting

  • Nowe słowa let i const

  • Który zapis do jakich sytuacji?

Nowości w obiektach

  • Zmiany w literałach obiektów

  • Nowe metody dla Object

Zmiany w funkcjach

  • Nowa konstrukcja - arrow function

  • Arrow function i kontekst

  • Domyślne parametry

  • Domyślne parametry i zmienna arguments

  • Nazwa funkcji i debugowanie

Operatory rest i spread

  • Operator rest

  • Operator spread

Dekompozycja

  • Dekompozycja obiektów

  • Dekompozycja tablic

  • Dekompozycja zagnieżdżonych struktur

  • Domyślne wartości i operator rest

  • Dekompozycja parametrów funkcji

Zmiany w ciągach znaków

  • Template strings

  • Funkcje tagujące

  • Nowe metody dla String

Klasy

  • Tworzenie klas

  • Dziedziczenie

  • Dziedziczenie z wbudowanych typów

  • Metody statyczne

  • Użycie super na obiektach

  • Ciekawostki odnośnie klas

Symbole

  • Tworzenie Symboli

  • Metody Symboli

  • Symbole wbudowane

Iteratory

  • Tworzenie iteratorów

  • Pętla for...of

  • Operator spread na iteratorach

  • Dodawanie iteratora do klasy

Generatory

  • Tworzenie generatorów

  • Przekazywanie wartości

  • Obsługa błędów

  • Zwracanie z generatora

  • Delegowanie generatorów

Promises

  • Korzystanie z Promise

  • Łączenie łańcuchowe

  • Metody statyczne Promise

  • Praca z wieloma promisami

  • Współpraca z generatorami

Map i Set

  • Korzystanie z Set

  • Korzystanie z WeakSet

  • Korzystanie z Map

  • Korzystanie z WeakMap

Nowe Proxy API

  • Gettery i settery w ES5

  • Tworzenie obiektu proxy

  • Pułapka z apply

Moduły

  • Korzystanie z modułów

  • Różne sposoby eksportu i importu

  • Import bez eksportu

  • Ciekawostki odnośnie modułów

  • Korzystanie z modułów w przeglądarkach

Mniejsze zmiany

  • Nowości w tablicach

  • Nowości dla Number

  • Nowości dla Math

  • Nowości dla RegExp

EcmaScript 2016

  • Nowy operator potęgowania

  • Metoda includes dla tablic

EcmaScript 2017

  • Nowości dla String

  • Funkcje asynchroniczne

Nowoczesny workflow z npm

  • Jak pracować z npm?

  • Tworzenie bundli kodu z webpackiem

  • Transpilowanie kodu ES6 do ES5

  • Korzystanie z babel-polyfill

Praktyczny projekt: Biblioteka DOM

  • Własna biblioteka DOM

  • Dodanie głównej klasy

  • Rozszerzanie poprzez mixiny

  • Metody atrybutów i CSS

  • Metody do pracy z treścią

  • Metody do pracy ze zdarzeniami

  • Łączenie łańcuchowe

  • Metody do pracy z Ajax

  • Transpilowanie do ES5 i UMD

Zakończenie

  • Podsumowanie