Kurs PHP

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

4 ocen

Wprowadzenie

Język PHP od lat cieszy się niezrównaną popularnością - głównie ze względu na swoją prostotę, jak również i możliwości, jakie oferuje. Wprowadzenie na rynek wersji siódmej tego języka przyniosło wiele istotnych zmian, a zarazem umocniło jego pozycję na rynku. W tym Kursie znajdziesz wiele przydatnych, zaawansowanych technik, które pozwolą Ci tworzyć jeszcze lepsze, bardziej rozbudowane projekty. Stworzymy nie tylko strony internetowe, ale i zaawansowane systemu pracujących na maszynach serwerowych w oparciu o architekturę mikroserwisową. Każdy, kto miał już do czynienia z językiem PHP, znajdzie tutaj coś dla siebie.

  1. Konfiguracja środowiska pracy z użyciem composer
  2. Dogłębne omówienie modyfikatorów dostępu
  3. Omówienie zagadnień związanych z paradygmatami programowania obiektowego
  4. Omówienie najpopularniejszych wzorców projektowych m.in. Fabryka, Budowniczy, Dekorator czy Obserwator
  5. Zapoznanie z klasami abstrakcyjnymi, trait oraz interfejsami
  6. Wyjaśnienie najważniejszych zasad dobrego programowania
  7. Omówienie narzędzi do analizy oraz naprawy kodu

Konfiguracja projektu z użyciem composer

Kurs podzielony jest na 6 głównych sekcji, w których krok po kroku przejdziesz od konfiguracji środowiska pracy, przez najważniejsze konstrukcje związane z obiektowością, aż po zagadnienia związane z dbaniem o jakość kodu. W pierwszej części dowiesz się w jaki sposób zarządzać bibliotekami używanymi w projekcie oraz stworzyć jego strukturę. Composer, bo o nim mowa, to bardzo wszechstronne i potężne narzędzie. Dzięki niemu można zarówno dołączać kolejne zależności jak również i tworzyć własne skrypty przydatne w pracy z kodem.

Modyfikatory dostępu

Podczas podróży przez zagadnienia związane z modyfikatorami dostępu pokażemy Ci jak w poprawny sposób odizolować kod zawarty w klasach od "świata zewnętrznego". Dowiesz się czym jest pojedyncza odpowiedzialność oraz jak powinna w prawidłowy sposób wyglądać komunikacja pomiędzy obiektami.

Paradygmaty programowania obiektowego

Brzmi to bardzo poważnie - a w praktyce paradygmaty opisują czym się charakteryzuje obiektowość. W tej części opowiemy o najważniejszych zagadnieniach, takich jak dziedziczenie pomiędzy klasami. Wyjaśnimy supermoc klas abstrakcyjnych, w tym również jak korzystać z abstrakcyjnych metod. Powoli zacznniemy wprowadzać Cię w świat interfejsów - choć te dogłębniej poznasz w następnej części Kursu.

Wzorce projektowe

Najobszerniejsza część kursu poświęcona została wzorcom projektowym. Bazując na mechanizmie gry/symulatora, którą wspólnie będziemy rozwijali zapoznasz się z najczęściej używanymi wzorcami. Dowiesz się jak ułożyć kod w logiczne struktury. Pokażemy Ci jak uniknąć pytań "co autor miał na myśli" - jak również przygotujemy kod do jego modyfikacji w przyszłości.

Czysty kod

O czystym kodzie napisano już niejedną książkę. My postaramy się w pigułce przekazać Ci najważniejsze zasady pisania ładnego, zrozumiałego i efektywnego kodu. Pokażemy Ci konstrukcje, które to zadanie ułatwiają, oraz zapoznamy z narzędziami pozwalającymi na analizę kodu jak i jego naprawę.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs powstał z myślą o osobach, które miały już do czynienia z językiem programowania PHP i zapoznały się z podstawowymi konstrukcjami tego języka. W ramach kursu poruszane są szeroko rozumiane zagadnienia związane z obiektowością jak i jakością oprogramowania.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Miroslaw Karczmarczyk

Programista PHP, specjalista ds. integracji systemów, Tech Lead, Scrum Master to tylko niektóre z moich wcześniejszych ról. Zawsze byłem blisko do branży IT i technologii – nawet gdy przyszło mi pracować jako księgowy czy pracownik biurowy. Pracowałem w różnych firmach, zarówno w małych startupach jak i dużych korporacjach takich jak Microsoft, AON, Eniro czy BlaBlaCar. Programowanie dla mnie to nie tylko praca, ale przede wszystkim moja pasja – wystarczy zapytać moją żonę :). Zawsze gdy miałem do czynienia z oprogramowaniem, zadawałem jedno pytanie „czy można to zrobić lepiej / łatwiej”. To poszukiwanie odpowiedzi właśnie na to pytanie sprawiło, iż dziś jestem w stanie pomagać innym rozwiązywać zaawansowane problemy z dziedziny architektury oprogramowania i uczyć innych programistów. Na co dzień pracuję jako konsultant IT a w ostatnich miesiącach poświęcam sporo czasu na współpracy ze szkołą programowania gdzie pełnię rolę mentora dla ludzi chcących odmienić swoje życie wchodząc do cudownego świata programowania. Po ponad 18 latach pracy jako programista zebrałem dość spory bagaż doświadczeń co pozwala mi analizować nawet najbardziej skomplikowane projekty, zespoły, procesy zachodzące w firmach oraz wyciągać wnioski, których inni nie dostrzegają. Moim głównym celem i źródłem radości jest pomaganie innym bo wierzę, że tylko w ten sposób jestem w stanie zostawić ten świat lepszym niż go zastałem. Wiedzę czerpię ze wszystkich możliwych źródeł, ucząc się samodzielnie od ponad 16 lat. Studia inżynierskie w dziedzinie IT zrobiłem z ciekawości po 11 latach w branży – jak wyszło – kiedyś o tym opowiem.

Programista PHP, specjalista ds. integracji systemów, Tech Lead, Scrum Master to tylko niektóre z moich wcześniejszych ról. Zawsze byłem blisko do branży IT i technologii – nawet gdy przyszło mi pracować jako księgowy czy pracownik biurowy. Pracowałem w różnych firmach, zarówno w małych startupach jak i dużych korporacjach takich jak Microsoft, AON, Eniro czy BlaBlaCar. Programowanie dla mnie to nie tylko praca, ale przede wszystkim moja pasja – wystarczy zapytać moją żonę :). Zawsze gdy miałem do czynienia z oprogramowaniem, zadawałem jedno pytanie „czy można to zrobić lepiej / łatwiej”. To poszukiwanie odpowiedzi właśnie na to pytanie sprawiło, iż dziś jestem w stanie pomagać innym rozwiązywać zaawansowane problemy z dziedziny architektury oprogramowania i uczyć innych programistów. Na co dzień pracuję jako konsultant IT a w ostatnich miesiącach poświęcam sporo czasu na współpracy ze szkołą programowania gdzie pełnię rolę mentora dla ludzi chcących odmienić swoje życie wchodząc do cudownego świata programowania. Po ponad 18 latach pracy jako programista zebrałem dość spory bagaż doświadczeń co pozwala mi analizować nawet najbardziej skomplikowane projekty, zespoły, procesy zachodzące w firmach oraz wyciągać wnioski, których inni nie dostrzegają. Moim głównym celem i źródłem radości jest pomaganie innym bo wierzę, że tylko w ten sposób jestem w stanie zostawić ten świat lepszym niż go zastałem. Wiedzę czerpię ze wszystkich możliwych źródeł, ucząc się samodzielnie od ponad 16 lat. Studia inżynierskie w dziedzinie IT zrobiłem z ciekawości po 11 latach w branży – jak wyszło – kiedyś o tym opowiem.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Miroslaw Karczmarczyk

Czas: 5 godzin 22 minut

Wersja: 7

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

  • Wstęp do composer

  • Composer - autoloader

Modyfikatory dostępu

  • Modyfikator public

  • Modyfikator protected

Magiczne metody

  • Metoda __toString

  • Gettery i settery

  • Własne typy danych

  • Zasada pojedynczej odpowiedzialności

  • Metoda __get

  • Metoda __set

  • Metoda __call

Dziedziczenie

  • Dziedziczenie

  • Prywatny modyfikator dostępu

Wzorce

  • Rozpoczynamy grę

  • Zewnętrzne zależności

  • Lista obiektów

  • Klasa abstrakcyjna

  • Losowość w grze

  • Wzorzec Fabryka cz-I

  • Wzorzec Fabryka cz-II

  • Wprowadzenie do interfejsów

  • Interfejs vs Abstrakcja

  • Unikanie duplikatów metod

  • Wzorzec Budowniczy

  • Metody abstrakcyjne a nadpisywanie

  • Zakończenie gry

  • Wzorzec Dekorator

  • Wzorzec Singleton

  • Wzorzec Obserwator

  • Trait

  • Dependency Injection

Czysty kod

  • Zasady DRY, KISS i SOLID

  • Dokumentowanie kodu

  • Dbanie o jakość - php-cs-fixer, phploc

Zakończenie

  • Podziękowania

}