Wprowadzenie
Język PHP od lat cieszy się niezrównaną popularnością - głównie ze względu na swoją prostotę, jak również i możliwości, jakie oferuje. Wprowadzenie na rynek wersji siódmej tego języka przyniosło wiele istotnych zmian, a zarazem umocniło jego pozycję na rynku. W tym Kursie znajdziesz wiele przydatnych, zaawansowanych technik, które pozwolą Ci tworzyć jeszcze lepsze, bardziej rozbudowane projekty. Stworzymy nie tylko strony internetowe, ale i zaawansowane systemu pracujących na maszynach serwerowych w oparciu o architekturę mikroserwisową. Każdy, kto miał już do czynienia z językiem PHP, znajdzie tutaj coś dla siebie.
- Konfiguracja środowiska pracy z użyciem composer
- Dogłębne omówienie modyfikatorów dostępu
- Omówienie zagadnień związanych z paradygmatami programowania obiektowego
- Omówienie najpopularniejszych wzorców projektowych m.in. Fabryka, Budowniczy, Dekorator czy Obserwator
- Zapoznanie z klasami abstrakcyjnymi, trait oraz interfejsami
- Wyjaśnienie najważniejszych zasad dobrego programowania
- Omówienie narzędzi do analizy oraz naprawy kodu
Konfiguracja projektu z użyciem composer
Kurs podzielony jest na 6 głównych sekcji, w których krok po kroku przejdziesz od konfiguracji środowiska pracy, przez najważniejsze konstrukcje związane z obiektowością, aż po zagadnienia związane z dbaniem o jakość kodu. W pierwszej części dowiesz się w jaki sposób zarządzać bibliotekami używanymi w projekcie oraz stworzyć jego strukturę. Composer, bo o nim mowa, to bardzo wszechstronne i potężne narzędzie. Dzięki niemu można zarówno dołączać kolejne zależności jak również i tworzyć własne skrypty przydatne w pracy z kodem.
Modyfikatory dostępu
Podczas podróży przez zagadnienia związane z modyfikatorami dostępu pokażemy Ci jak w poprawny sposób odizolować kod zawarty w klasach od "świata zewnętrznego". Dowiesz się czym jest pojedyncza odpowiedzialność oraz jak powinna w prawidłowy sposób wyglądać komunikacja pomiędzy obiektami.
Paradygmaty programowania obiektowego
Brzmi to bardzo poważnie - a w praktyce paradygmaty opisują czym się charakteryzuje obiektowość. W tej części opowiemy o najważniejszych zagadnieniach, takich jak dziedziczenie pomiędzy klasami. Wyjaśnimy supermoc klas abstrakcyjnych, w tym również jak korzystać z abstrakcyjnych metod. Powoli zacznniemy wprowadzać Cię w świat interfejsów - choć te dogłębniej poznasz w następnej części Kursu.
Wzorce projektowe
Najobszerniejsza część kursu poświęcona została wzorcom projektowym. Bazując na mechanizmie gry/symulatora, którą wspólnie będziemy rozwijali zapoznasz się z najczęściej używanymi wzorcami. Dowiesz się jak ułożyć kod w logiczne struktury. Pokażemy Ci jak uniknąć pytań "co autor miał na myśli" - jak również przygotujemy kod do jego modyfikacji w przyszłości.
Czysty kod
O czystym kodzie napisano już niejedną książkę. My postaramy się w pigułce przekazać Ci najważniejsze zasady pisania ładnego, zrozumiałego i efektywnego kodu. Pokażemy Ci konstrukcje, które to zadanie ułatwiają, oraz zapoznamy z narzędziami pozwalającymi na analizę kodu jak i jego naprawę.
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs powstał z myślą o osobach, które miały już do czynienia z językiem programowania PHP i zapoznały się z podstawowymi konstrukcjami tego języka. W ramach kursu poruszane są szeroko rozumiane zagadnienia związane z obiektowością jak i jakością oprogramowania.
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
- Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
- Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
-
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.