Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Programowanie w Java

Kurs, który masz przed sobą, będzie doskonałym wprowadzeniem w świat programowania. Autor opowie Ci o wszystkich najważniejszych konstrukcjach języka, takich jak zmienne, typy danych, instrukcje warunkowe, pętle, tablice, obiekty czy metody. Poznasz dobre praktyki kodowania w języku Java, dowiesz się jakich narzędzi najlepiej używać przy procesie pisania aplikacji, oraz krok po kroku i od podstaw na praktycznych przykładach nauczysz się tworzyć pierwsze, funkcjonalne programy. Dzięki temu wiedza zdobyta w kursie nie będzie tylko suchą teorią, ale pozwoli Ci szybko przystąpić do realizacji własnych projektów z wykorzystaniem języka Java!

41 lekcji

6h 17min

5 (6 oceny)

Programowanie w Java - od Podstaw

Kurs, który masz przed sobą, będzie doskonałym wprowadzeniem w świat programowania. Autor opowie Ci o wszystkich najważniejszych konstrukcjach języka, takich jak zmienne, typy danych, instrukcje warunkowe, pętle, tablice, obiekty czy metody. Poznasz dobre praktyki kodowania w języku Java, dowiesz się jakich narzędzi najlepiej używać przy procesie pisania aplikacji, oraz krok po kroku i od podstaw na praktycznych przykładach nauczysz się tworzyć pierwsze, funkcjonalne programy. Dzięki temu wiedza zdobyta w kursie nie będzie tylko suchą teorią, ale pozwoli Ci szybko przystąpić do realizacji własnych projektów z wykorzystaniem języka Java!

Hello World!

Naukę zaczniemy od instalacji kompilatora oraz środowiska programistycznego IntelliJ IDEA. Stworzymy pierwszy program, poznamy składnię języka i proces tworzenia aplikacji. Stopniowo zaczniemy wprowadzać kolejne elementy, zaczynając od podstawowych elementów, takich jak zmienne czy operatory logiczne, które pozwolą nam operować na danych. Dowiemy się też jakie typy danych możemy wyróżnić, oraz jakie zastosowanie ma każdy z nich.Dalej poznamy konstrukcje pozwalające na sterowanie wewnątrz aplikacji, czyli między innymi instrukcje warunkowe if, else, oraz pętle takie jak for, do, oraz do while. Korzystając ze zdobytej wiedzy będziemy w stanie stworzyć prosty program, który wyświetli nam planszę do gry w statki. Wprowadzimy również tablice, które pozwolą nam na zapamiętywanie danych oraz przechowywanie tak wygenerowanych plansz.

Idąc dalej... Programujemy obiektowo!

W kolejnym module wprowadzimy zagadnienia związane z programowaniem obiektowym, zaczniemy tutaj od podstawowych konstrukcji, czyli metod, klas i obiektów, aby w następnych lekcjach poruszyć bardziej zaawansowane tematy, takie jak enkapsulacja, polimorfizm oraz dziedziczenie i klasy abstrakcujne. Każdy z tych elementów będziemy wprowadzać osobno oraz łączyć w naszym projekcie gry w Statki, po to, aby pokazać praktyczne zastosowania tych elementów.

Testowanie w praktyce

Powiemy sobie też o metodyce Test-driven development, którą w trakcie kursu będziemy stosować w praktyce. Jest to nowe spojrzenie na programowanie, oraz umiejętność, która jest bardzo poszukiwana na rynku pracy - ponieważ testowanie jest bardzo ważnym elementem pracy programisty. W ciągu kolejnych lekcji będziemy pisali logikę gry właśnie korzystając z testów. Przykład ze Statkami zakończymy tworząc aplikacje, która pozwoli nam na rozegranie pełnej partii, aż do momentu, w którym zatopimy wszystkie statki. Na zakończenie powiemy również o kolekcjach, a konkretniej o trzech podstawowych typach - mapach, listach, oraz zbiorach.

Podsumowując, kurs omawia między innymi takie zagadnienia jak:

  • Praktyczny projekt - tworzenie własnej gry
  • Omówienie typów danych oraz podstawowych elementów języka
  • Zmienne, operatory logiczne, tablice
  • Programowanie obiektowe - metody, klasy, obiekty
  • Zapytania warunkowe
  • Pętle for, while oraz do while
  • Obsługa wyjątków
  • Polimorfizm, enkapsulacja, dziedziczenie
  • Test-driven development
  • Kolekcje - mapy, listy oraz zbiory
  • I wiele, wiele więcej!

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przygotowany został z myślą o wszystkich, którzy chcą rozpocząć naukę programowania od zera bądź też chcą zapoznać się z popularnym językiem, jakim jest Java. Będzie doskonałym źródłem wiedzy dla osób początkujących, które nie miały jeszcze styczności z tworzeniem własnych programów. Nie jest wymagana żadna wcześniejsza wiedza, ponieważ omawiane zagadnienia są tłumaczone od podstaw.

Czego się nauczysz?

  • Praktyczny projekt - tworzenie wlasnej gry

  • Omówienie typów danych oraz podstawowych elementów jezyka

  • Zmienne, operatory logiczne, tablice

  • Programowanie obiektowe - metody, klasy, obiekty

  • Zapytania warunkowe, petle for, while oraz do while

  • Obsluga wyjatków oraz metodyka Test-driven development

  • Polimorfizm, enkapsulacja, dziedziczenie, a takze kolekcje

  • I wiele, wiele wiecej!

Zawartość

Programowanie w Java

7 rozdziały 41 lekcji 6h 17min

  • Wstęp

    19min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    4min

    Instalacja Java Development Kit

    3min

    Hello World!

    4min

    Hello IntelliJ IDEA!

    7min

  • Podstawowe elementy języka

    54min

    Zmienne - teoria

    4min

    Zmienne w praktyce

    8min

    Operatory

    15min

    Wprowadzanie danych przez użytkownika

    7min

    Wyrażenia logiczne

    5min

    Instrukcje warunkowe

    6min

    Pętle

    Podgląd lekcji

    9min

  • Rozpoczynamy projekt gry

    1h 33min

    Pierwszy projekt - Statki

    11min

    Metody

    10min

    Zastosowanie metod w kodzie

    4min

    Tablice - cz. 1

    9min

    Tablice - cz. 2

    6min

    Tworzymy planszę

    6min

    Typ wyliczeniowy enum

    9min

    Klasy i obiekty

    6min

    Konstruktory

    7min

    Enkapsulacja

    9min

    Pola i metody statyczne

    8min

    Metoda main oraz jej argumenty

    7min

  • Programowanie obiektowe

    56min

    Podział na klasy

    22min

    Dziedziczenie

    11min

    Polimorfizm

    8min

    Metody abstrakcyjne

    5min

    Interfejsy

    9min

  • Praktyczny projekt - Statki

    2h 1min

    Tworzenie hierarchii statków

    Podgląd lekcji

    12min

    Test-driven development

    11min

    Obsługa wyjątków

    11min

    Rozbudowanie metod gry o wyjątki

    9min

    Rozmieszczanie statków jednomasztowych

    16min

    Rozmieszczenie statków wielomasztowych

    14min

    Weryfikacja rozmieszczenia oraz strzały

    25min

    Automatyczne rozmieszczanie okrętów

    11min

    Interakcja z użytkownikiem

    11min

  • Zagadnienia dodatkowe

    35min

    Kolekcje - listy

    12min

    Kolekcje - mapy

    14min

    Porównywanie obiektów

    10min

  • Podsumowanie

    1min

    Zakończenie

    1min

Autor kursu

Sylwester Madej

Średnia ocen autora: 5

Bio
Cześć. Nazywam się Sylwester Madej i jestem doświadczonym programistą Java (7 lat) i Android (4 lata) oraz trenerem. Po godzinach prowadzę tego bloga SoldiersOfMobile.com oraz kanał YouTube, aby dzielić się swoją wiedzą. Staram się wpływać na jakość aplikacji Android przez edukację innych. Prowadzę kursy na PW, udzielam się w MobileWarsaw i Android Live Coding. Często występuję na konferencjach m.in. Droidcon, Mobilization, Warsjawa. Lubię uważać się za pragmatycznego programistę, fana TDD i dobrych narzędzi programistycznych. Wolny czas spędzam podróżując po europie z narzeczoną i ucząc się języków obcych (obecnie angielskiego i włoskiego).
Inne kursy tego autora
Programowanie w Java

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Super kurs na poczatek, lub aby odswiezyc swoja wiedze.

Łukasz

4 marca 2021

Bardzo fajny kurs, dużo się można nauczyć i to w krótkim czasie

Marta Nowak

5 kwietnia 2021

Tomasz Suwiński

19 kwietnia 2021

Za szybko jak dla początkujących. Nawet nie było informacji że System.out.println można zapisać skrótem. Brak dodatkowych informacji o przydatnych skrótach klawiszowych jak np: alt+enter. Mam wrażenie że darmowe kursy na yt są bardziej wartościowe.

Wojciech Czajkowski

29 czerwca 2021

Adam Wasik

3 lipca 2022

Hubert Proch

2 listopada 2022

Kurs Programowanie w Java

  • 41 lekcji wideo

  • 6h 17min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

We frontendzie nie można stać w miejscu, niezależnie od tego, czy jest się początkującym, czy zaawansowanym. Narzędzia i techniki się zmieniają, więc trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie. Jako twórca kursów i programista mogę spokojnie polecić eduweb.pl jako aktualne i dobre źródło wiedzy.

Adam Romański

helloroman.com

Zacznij naukę w Programowanie w Java

  • 41 lekcji wideo

  • 6h 17min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych