Kurs Programowanie w Java

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

10 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Kurs, który masz przed sobą, będzie doskonałym wprowadzeniem w świat programowania. Autor opowie Ci o wszystkich najważniejszych konstrukcjach języka, takich jak zmienne, typy danych, instrukcje warunkowe, pętle, tablice, obiekty czy metody. Poznasz dobre praktyki kodowania w języku Java, dowiesz się jakich narzędzi najlepiej używać przy procesie pisania aplikacji, oraz krok po kroku i od podstaw na praktycznych przykładach nauczysz się tworzyć pierwsze, funkcjonalne programy. Dzięki temu wiedza zdobyta w kursie nie będzie tylko suchą teorią, ale pozwoli Ci szybko przystąpić do realizacji własnych projektów z wykorzystaniem języka Java!

  1. Praktyczny projekt - tworzenie wlasnej gry
  2. Omówienie typów danych oraz podstawowych elementów jezyka
  3. Zmienne, operatory logiczne, tablice
  4. Programowanie obiektowe - metody, klasy, obiekty
  5. Zapytania warunkowe, petle for, while oraz do while
  6. Obsluga wyjatków oraz metodyka Test-driven development
  7. Polimorfizm, enkapsulacja, dziedziczenie, a takze kolekcje
  8. I wiele, wiele wiecej!

Hello World!

Naukę zaczniemy od instalacji kompilatora oraz środowiska programistycznego IntelliJ IDEA. Stworzymy pierwszy program, poznamy składnię języka i proces tworzenia aplikacji. Stopniowo zaczniemy wprowadzać kolejne elementy, zaczynając od podstawowych elementów, takich jak zmienne czy operatory logiczne, które pozwolą nam operować na danych. Dowiemy się też jakie typy danych możemy wyróżnić, oraz jakie zastosowanie ma każdy z nich.

Dalej poznamy konstrukcje pozwalające na sterowanie wewnątrz aplikacji, czyli między innymi instrukcje warunkowe if, else, oraz pętle takie jak for, do, oraz do while. Korzystając ze zdobytej wiedzy będziemy w stanie stworzyć prosty program, który wyświetli nam planszę do gry w statki. Wprowadzimy również tablice, które pozwolą nam na zapamiętywanie danych oraz przechowywanie tak wygenerowanych plansz.

Idąc dalej... Programujemy obiektowo!

W kolejnym module wprowadzimy zagadnienia związane z programowaniem obiektowym, zaczniemy tutaj od podstawowych konstrukcji, czyli metod, klas i obiektów, aby w następnych lekcjach poruszyć bardziej zaawansowane tematy, takie jak enkapsulacja, polimorfizm oraz dziedziczenie i klasy abstrakcujne. Każdy z tych elementów będziemy wprowadzać osobno oraz łączyć w naszym projekcie gry w Statki, po to, aby pokazać praktyczne zastosowania tych elementów.

Testowanie w praktyce

Powiemy sobie też o metodyce Test-driven development, którą w trakcie kursu będziemy stosować w praktyce. Jest to nowe spojrzenie na programowanie, oraz umiejętność, która jest bardzo poszukiwana na rynku pracy - ponieważ testowanie jest bardzo ważnym elementem pracy programisty. W ciągu kolejnych lekcji będziemy pisali logikę gry właśnie korzystając z testów. Przykład ze Statkami zakończymy tworząc aplikacje, która pozwoli nam na rozegranie pełnej partii, aż do momentu, w którym zatopimy wszystkie statki. Na zakończenie powiemy również o kolekcjach, a konkretniej o trzech podstawowych typach - mapach, listach, oraz zbiorach.

Podsumowując, kurs omawia między innymi takie zagadnienia jak:

  • Praktyczny projekt - tworzenie własnej gry
  • Omówienie typów danych oraz podstawowych elementów języka
  • Zmienne, operatory logiczne, tablice
  • Programowanie obiektowe - metody, klasy, obiekty
  • Zapytania warunkowe
  • Pętle for, while oraz do while
  • Obsługa wyjątków
  • Polimorfizm, enkapsulacja, dziedziczenie
  • Test-driven development
  • Kolekcje - mapy, listy oraz zbiory
  • I wiele, wiele więcej!

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przygotowany został z myślą o wszystkich, którzy chcą rozpocząć naukę programowania od zera bądź też chcą zapoznać się z popularnym językiem, jakim jest Java. Będzie doskonałym źródłem wiedzy dla osób początkujących, które nie miały jeszcze styczności z tworzeniem własnych programów. Nie jest wymagana żadna wcześniejsza wiedza, ponieważ omawiane zagadnienia są tłumaczone od podstaw.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję z tworzonych projektów.
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i napisać własne programy.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Zebrane techniki wynikają z praktyki a same dodatki które stworzymy są omówione kompleksowo. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także skrótów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
8 godzin 30 minut

Kurs Java
Techniki Zaawansowane

Java, oraz ogólnie JVM, są obecnie jednym z najbardziej popularnych ekosystemów. Powstają w nim aplikacje biznesowe, mobilne oraz różne rozwiązania do rozproszonego przetwarzania danych bazujące na stacku Hadoop. Jest to ważny język nie tylko dla programistów samej Javy, ale również dla programistów innych języków - takich jak Kotlin, Scala czy Groovie. W tym kursie skupiamy się na języku i poszczególnych API dołączonych w ramach standardowej biblioteki, takich jak kolekcje, klasy do pracy z bazą danych czy też te pomagające radzić sobie z wielowątkowością w pisanych przez nas programach. Po tym kursie będziesz czuł się bardziej pewnie i będziesz mógł spokojnie zająć się poznawaniem frameworków i bibliotek typowych już dla konkretnych zastosowań Javy, na przykład takich jak Spring, Hibernate i Android SDK.

Rafał Solarski

6 godzin 30 minut

Kurs Programowanie w Java
od Podstaw

Kurs, który masz przed sobą, będzie doskonałym wprowadzeniem w świat programowania. Autor opowie Ci o wszystkich najważniejszych konstrukcjach języka, takich jak zmienne, typy danych, instrukcje warunkowe, pętle, tablice, obiekty czy metody. Poznasz dobre praktyki kodowania w języku Java, dowiesz się jakich narzędzi najlepiej używać przy procesie pisania aplikacji, oraz krok po kroku i od podstaw na praktycznych przykładach nauczysz się tworzyć pierwsze, funkcjonalne programy. Dzięki temu wiedza zdobyta w kursie nie będzie tylko suchą teorią, ale pozwoli Ci szybko przystąpić do realizacji własnych projektów z wykorzystaniem języka Java!

Sylwester Madej

60 minut

Kotlin - szybkie programowanie na Androida

Java od zawsze stanowiła wąskie gardło tworzenia aplikacji na Androida. Programiści wiele czasu muszą poświęcać na czynności takie jak implementowanie interfejsów i iterowanie po kolekcjach. Wielkimi krokami zbliża się Java 8, ale zanim oficjalnie pojawi się na Androidzie mini jeszcze trochę czasu - a już teraz istnieje dobra alternatywa, w postaci języka Kotlin, określanego jako Swift dla Androida. W trakcie warsztatu przyjrzymy mu się dokładniej, powiemy dlaczego naszym zdaniem jest wart zainteresowania i ustalimy co trzeba wiedzieć, aby z powodzeniem zacząć używać Kotlina jako alternatywy dla Javy.<br> Przerabiając kursy tworzenia aplikacji na system Android na eduweb.pl poznasz dobrze cały ekosystem Androida, a po zapoznaniu się z warsztatem Kotlin będziesz mógł z powodzeniem wykorzystywać ten język w tych samych projektach, w których dziś korzystasz z Javy. <br><br> W trakcie prezentacji dowiesz się:<br> – jak oszczędzać czas i klawiaturę wykorzystując Kotlin,<br> – jak operować na kolekcjach szybciej i czytelniej,<br> – jak nowy język współpracuje z dostępnymi narzędziami.<br> <br><br> Dzięki wiedzy zdobytej na warsztacie będziesz w stanie zacząć stosować język Kotlin we wszystkich swoich projektach. Wykorzystasz go zarówno jako uzupełnienie i dodatki do kodu pisanego oryginalnie w Javie, jak i dasz radę tworzyć pełne projekty w oparciu wyłącznie o tą technologię.<br> Na warsztat zaprasza Sylwester Madej!

Sylwester Madej

Autor: Sylwester Madej

Cześć. Nazywam się Sylwester Madej i jestem doświadczonym programistą Java (7 lat) i Android (4 lata) oraz trenerem. Po godzinach prowadzę tego bloga SoldiersOfMobile.com oraz kanał YouTube, aby dzielić się swoją wiedzą. Staram się wpływać na jakość aplikacji Android przez edukację innych. Prowadzę kursy na PW, udzielam się w MobileWarsaw i Android Live Coding. Często występuję na konferencjach m.in. Droidcon, Mobilization, Warsjawa. Lubię uważać się za pragmatycznego programistę, fana TDD i dobrych narzędzi programistycznych. Wolny czas spędzam podróżując po europie z narzeczoną i ucząc się języków obcych (obecnie angielskiego i włoskiego).

soldiersofmobile.com

Recenzje Kurs Programowanie w Java

5

10 dodanych ocen

2015-11-19

Jak dla mnie bardzo dobre wprowadzenie :) a co dalej? :) KIEDY dalej i dokąd dalej? ;))

Damian Moliński

2016-04-22

Kurs bardzo dobry, podstawy Javy wytłumaczone zostały w przystępny sposób, na praktycznych przykładach. Bardzo podobało mi się, z czym nie spotkałem się w innych kursach - wycięcie momentów wpisywania treści Stringów do poleceń sout (nie czekamy aż autor wpisze po raz siódmy na ekranie "teraz podaj kolejną liczbę rzeczywistą: ", cały kurs jest zwięzły i zaplanowany, nie nudzi. W późniejszych etapach kursu zdecydowanie zabrakło numerowania linijek - taka rada na przyszłość.

Bartłomiej Zakrzewski

2016-06-23

Kurcze, czy Wy też po odpaleniu IntelliJ IDEA nie możenie od razu przejść do pisania kodu bo przyciskane klawisze nie działają? Może wiecie jak ominąć takie coś?

Damian Moliński

2016-07-20

Ja zdecydowanie wolałbym obejrzeć co dokładnie lektor wpisuje bo niekiedy (kiedy ja piszę to samo na bieżąco) omijam parę rzeczy bo m.in. kopiowana jest zmienna bądź metoda w kilka miejsc. Poza tym kurs super!

Michal Adamczyk

2016-09-29

Siema Dzisiaj odpaliłem 1 odcinek tego kursu i powiem ze jest nawet spoko zobaczymy co bd dalej Pozdrawiam Bartek

Bartek Kaspry

2016-11-21

Jestem przy omawianiu tablic... zagadnienia bardzo dobrze wytłumaczone na przykładach, jedynie czego mi brakuje to podpowiedzi jakie skróty klawiaturowe są używane, bo nie znam InelliJ-eja , uczę się go wraz z kursem (Presentation assistant - plugin IntelliJ który pokazuje skróty)

Krzysztof Kizior

2017-01-10

Kiedy ruszy jakiś bootcamp z Javy??

Damian Moliński

2017-03-14

rowniez czekam na jakis bootcamp z javy

Łukasz Stefański

2017-08-01

Bardzo dobry kurs!

Lukasz S Pierwola

2017-08-01

Bardzo dobry kurs!

Lukasz S Pierwola

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Sylwester Madej

Czas: 6 godzin 30 minut

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp

  • Wprowadzenie

  • Instalacja Java Development Kit

  • Hello World!

  • Hello IntelliJ IDEA!

Podstawowe elementy języka

  • Zmienne - teoria

  • Zmienne w praktyce

  • Operatory

  • Wprowadzanie danych przez użytkownika

  • Wyrażenia logiczne

  • Instrukcje warunkowe

  • Pętle

Rozpoczynamy projekt gry

  • Pierwszy projekt - Statki

  • Metody

  • Zastosowanie metod w kodzie

  • Tablice - cz. 1

  • Tablice - cz. 2

  • Tworzymy planszę

  • Typ wyliczeniowy enum

  • Klasy i obiekty

  • Konstruktory

  • Enkapsulacja

  • Pola i metody statyczne

  • Metoda main oraz jej argumenty

Programowanie obiektowe

  • Podział na klasy

  • Dziedziczenie

  • Polimorfizm

  • Metody abstrakcyjne

  • Interfejsy

Praktyczny projekt - Statki

  • Tworzenie hierarchii statków

  • Test-driven development

  • Obsługa wyjątków

  • Rozbudowanie metod gry o wyjątki

  • Rozmieszczanie statków jednomasztowych

  • Rozmieszczenie statków wielomasztowych

  • Weryfikacja rozmieszczenia oraz strzały

  • Automatyczne rozmieszczanie okrętów

  • Interakcja z użytkownikiem

Zagadnienia dodatkowe

  • Kolekcje - listy

  • Kolekcje - mapy

  • Porównywanie obiektów

Podsumowanie

  • Zakończenie