Kurs SEO

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

6 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Chcesz rozpocząć naukę pozycjonowania i optymalizacji żeby skuteczniej promować swoją stronę www? A może pragniesz zrozumieć SEO, aby lepiej zarządzać działaniami online w swojej firmie? Niezależnie od tego, czy marketingiem w wyszukiwarce będziesz zajmować się samodzielnie, czy też może będziesz pracować z zewnętrzną agencją lub specjalistą, powinieneś znać zasady, jakimi rządzi się pozycjonowanie i optymalizacja. Ten kurs wideo stanowi przegląd najważniejszych zagadnień teoretycznych, jak i praktycznych technik związanych z poprawą widoczności serwisów internetowych w Google. Dzięki tym lekcjom poznasz także szereg przydatnych narzędzi, które pomogą Ci w osiąganiu optymalnych wyników.

  1. Wprowadzenie do tematyki SEO
  2. SEO w procesie marketingu i sprzedazy
  3. Architektura informacji oraz tresci
  4. Dobór slów kluczowych pod katem Google
  5. Techniczne aspekty budowy strony internetowej
  6. Link building - pozyskiwanie linków pozycjonujacych
  7. Analiza serwisu internetowego pod katem SEO
  8. I wiele, wiele wiecej!

W niniejszym kursie wytłumaczone zostało zarówno to, jak spojrzeć na kwestię SEO pod kątem strategicznym z perspektywy biznesu i marketingu, jak i operacyjnym - w kontekście optymalizacji technicznej, tworzenia treści, a także pozyskiwania linków pozycjonujących. Nie obiecujemy Ci żadnych magicznych trików, które sprawią, że Twoja strona bez większych nakładów pracy znajdzie się na pierwszym miejscu w Google po wpisaniu najbardziej pożądanych spraw. Znajdziesz tutaj natomiast rzetelne omówienie wszystkich kluczowych zagadnień, dzięki którym zrozumiesz, co tak naprawdę ma znaczenie, a co niekoniecznie. Dzięki temu skupisz się na właściwych działaniach, które będą przekładały się na stopniowe budowanie widoczności i pozyskiwanie rosnącego ruchu organicznego.

Praktyczne działania

Oprócz teorii dotyczącej pozycjonowania dostaniesz szereg praktycznych porad, co możesz zmienić, aby roboty Google lepiej rozumiały Twoją stronę internetową i traktowały ją jako wartościowy zasób, który warto zaserwować użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Wszystkie rozwiązania, o których mówi autor, stanowią wypadkową jego doświadczeń. Na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem. Regularnie audytuje serwisy internetowe pod kątem SEO i spotyka się z bardzo różnymi typami witryn, a także rodzajami popełnianych błędów. Ma doświadczenie w pracy zarówno z małymi stronami firmowymi, blogami i serwisami tematycznymi, jak i z dużymi serwisami i sklepami internetowymi. Dzięki temu wie też, co ma szansę zadziałać w poszczególnych sytuacjach.

Wprowadzenie do SEO

W pierwszej części kursu zaprezentowały zostały podstawowe pojęcia, a także dowiesz się, od czego w ogóle zależy, czy dana strona pojawi się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przekonasz się, jak sprawdzić, czy Twoja strona internetowa znajduje się w indeksie Google, a jeśli jeszcze jej tam nie ma, poznasz sposoby, aby ją dodać. Na tym etapie dowiesz się także, jakie główne czynniki wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży

W drugiej części omówiono specyfikę ruchu organicznego z Google. Dowiesz się, w jaki sposób może przysłużyć się realizacji celów Twojej witryny i Twojego biznesu. Poznasz najważniejsze kwestie związane ze strategią oraz różne typy słów kluczowych (oraz ich wpływ na charakter ruchu w obrębie danego serwisu internetowego), a także formy prezentacji wyników wyszukiwania. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, co możesz osiągnąć optymalizując i pozycjonując swoją stronę.

Słowa kluczowe i architektura informacji

Popularne powiedzenie mówi „Content is king”. W przypadku pozycjonowania treści nie załatwiają wszystkich problemów, jednak niewątpliwie stanowią jeden z fundamentów marketingu w bezpłatnych wynikach Google. Odpowiednia forma, a także podział treści w obrębie Twojej strony internetowej determinuje, na jakie słowa kluczowe będziesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie - do kogo i w jakich okolicznościach dotrzesz ze swoim komunikatem i ofertą. Z trzeciej części kursu dowiesz się, jak efektywnie zarządzać treścią oraz na czym się skupić w content marketingu. Poznasz także specyfikę budowy blogów i dowiesz się, jak efektywnie zarządzać kategoriami oraz tagami, aby efektywnie pozyskiwać ruch organiczny.

Budowa serwisu przyjaznego dla Google

Znalezienie się w indeksie oraz tworzenie treści w obrębie serwisu nie gwarantują jeszcze sukcesu. Musisz wiedzieć, jak budować swój serwis, aby roboty Google skutecznie crawlowały Twoje zasoby. W czwartej części kursu poznasz bardziej szczegółowo techniczne kwestie związane z SEO i dowiesz się, jak zwiększyć wydajność indeksowania. Zrozumiesz także, na czym polega specyfika większych serwisów internetowych czy sklepów online, w kontekście sortowania i filtrowania produktów, problemów z duplikacją treści i zarządzeniem architekturą informacji.

Rola linków w pozycjonowaniu i techniki ich zdobywania

Linki to bardzo ważny aspekt budowania pozycji w wyszukiwarce Google. Dowiesz się, w jaki sposób mogą Ci pomóc, jakie są ich typy oraz jak je pozyskiwać. Nie ma uniwersalnej recepty na link building i każda branża rządzi się swoimi prawami. Niemniej przekonasz się, jakich szans powinieneś szukać, a jakich technik lepiej unikać - zwłaszcza na początku przygody z pozycjonowaniem.

Samodzielny audyt SEO oraz przykłady narzędzi

W trakcie kursu poznasz przykłady różnych narzędzi analitycznych używanych w procesie optymalizacji i pozycjonowania. W tej części poznasz szersze spektrum ich możliwości oraz dowiesz się, jak przeprowadzić podstawowy audyt SEO swojej strony internetowej. Na realnym przykładzie zobaczysz, jak identyfikować szanse i zagrożenia związane z pozycjonowaniem w Google.

Dla kogo jest ten kurs?

Wiedza i techniki przedstawione w tym kursie przeznaczone są dla osób, które rozpoczynają przygodę z tematyką SEO, lecz jednocześnie podchodzą do tematu na poważnie. Zamiast „10 prostych trików SEO” znajdziesz tu praktyczne porady pozwalające kompleksowo zrozumieć świat pozycjonowania i optymalizacji. Przedstawione informacje powinny stanowić fundament dla osób, które chcą długofalowo budować widoczność swojego serwisu w Google. Najwięcej korzyści z tego kursu osiągną:

  1. Przedsiębiorcy - osoby, które prowadzą swój własny biznes i chcą stopniowo samodzielnie pozyskiwać ruch z Google,
  2. Marketerzy, którzy na co dzień zajmują się działaniami online, współpracują ze specjalistą SEO lub zewnętrzną agencją,
  3. Webdeveloperzy i pracownicy agencji interaktywnych, którzy odpowiadają za tworzenie stron internetowych dla swoich klientów.

Niezależnie od tego, czy chcesz prowadzić kampanie SEO samodzielnie, czy też potrzebujesz wiedzy, aby lepiej komunikować się z usługodawcą lub też tworzyć lepsze produkty (strony, sklepy internetowe), przedstawiony w tym kursie materiał pozwoli Ci osiągnąć zamierzone cele.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i uruchomić solidny i dochodowy biznes.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Szymon Slowik

SEO & digital marketing specialist

Szymon Słowik - specjalista SEO, marketer z analitycznym i strategicznym zacięciem. Współzałożyciel Takaoto.pro - firmy specjalizującej się w audytach SEO oraz UX, a także doradztwie strategicznym w zakresie digital marketingu i e-commerce. Wiedzę i doświadczenie zdobywał pracując w agencji interaktywnej, jako freelancer, a także in-house, jako członek zespołu marketingowego. Aktywnie edukuje przedsiębiorców i marketerów - na blogach, konferencjach branżowych, w specjalistycznej prasie, podczas wykładów oraz szkoleń. Mentor startupów w zakresie SEO i content marketingu w ramach wydarzeń i cyklów takich jak Startup GO, Startup Academy, Startup Małopolska. Juror branżowych konkursów. Wykładowca na studiach podyplomowych Marketing Internetowy oraz Social Media & Content Marketing na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współautor książki Projektowanie strategii marki pod redakcją Macieja Tesławskiego. Prywatnie gliwiczanin, mąż i ojciec, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs SEO

5

6 dodanych ocen

2018-07-10

Długo wyczekiwany kurs !

Maciej Wydmuch

2018-08-15

Wszystkie kursy w internecie traktuja o podstawach SEO. Wielka szkoda, ze ten też :) Mimo wszystko liczę na to, że w przyszłości pojawi się coś dla zaawansowanych!

Patryk Pietrzak

2018-09-11

@Patryk, chętnie podejmiemy temat kursu zaawansowanego, choć i w tym staraliśmy się umieścić te mniej oczywiste techniki. Jeśli jednak masz jakieś sugestie, o czym chciałbyś jeszcze usłyszeć, proszę prześlij je do nas! Na pewno je uwzględnimy. Pozdrowienia.

Grzegorz Róg

2019-02-17

Temat SEO zawsze omijałem szerokim łukiem, aż w końcu zostałem zmuszony do zagłębienia się w niego. Co do kursu to zawiera ona wszystkie podstawy, które każdy posiadający stronę internetową powinien znać zebrane w spójną całość. Jestem bardzo zadowolony ;)

Hubert Kawalec

2019-04-07

WOW ! Ten kurs to masterpiece! Tyle zagadnień w jednym miejscu to piękna sprawa, bardzo chetnie zobaczę kurs o zaawansowanych technikach. Pozdrawiam i szczerze polecam ten kurs każdemu!

Mateusz Krzak

2019-10-29

Doskonały kurs, który w jednym miejscy pozwala posiąść całą wiedzę z podstaw SEO. Gorąco polecam !!!

Robert Studziński

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Szymon Slowik

Czas: 6 godzin

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp do SEO

  • Wprowadzenie

  • Kiedy Twoja strona pojawi się w Google

  • Dostępność dla robotów

  • Treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników

  • Popularność witryn

  • Tajne algorytmy

  • Kary za łamanie wytycznych

  • Personalizacja i czynniki nie-ilościowe

  • Jak dużą uwagę poświęcać SEO

  • Co powinna obejmować strategia SEO

  • Działać samemu czy z zewnętrzną firmą

Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży

  • Który kanał najlepiej sprzedaje

  • Mit pierwszej pozycji

  • Typy ruchu organicznego

  • Otwarcie i zamknięcie procesu sprzedażowego

  • Do kiedy inwestować w SEO

  • Content marketing w SEO

Słowa kluczowe i architektura informacji

  • Czy zawsze jeden temat - jedna strona

  • Analiza intencji użytkownika

  • Analiza słów kluczowych

  • Strony kategorii jako strony docelowe

  • Zarządzanie tagami

  • Topical authority

  • Menu główne i inne elementy nawigacji

  • Linkowanie wewnętrzne

  • Tagi tytułowe

  • Meta opisy i SXO

  • Budowa wzorowej strony

Budowa serwisu przyjaznego dla Google

  • Technologia

  • Projektowanie architektury informacji

  • Szybkość

  • Linkowanie wewnętrzne

  • Mapa strony

  • JavaScript

  • Multimedia

Rola linków w pozycjonowaniu

  • Linki i profil linków

  • Autorytet i wiarygodność

  • Techniki zdobywania linków cz. 1

  • Techniki zdobywania linków cz. 2

Samodzielny audyt SEO oraz narzędzia

  • Google Search Console

  • Analiza budowy stron docelowych

  • Lighthouse

  • Crawler

  • Senuto

  • Ahrefs

Podsumowanie

  • Zakończenie