Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Google Tag Manager

Ten kurs tworzony był z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z analityką internetową i chcą poznać zalety oraz podstawy wdrożenia Google Tag Managera

47 lekcji

4h 4min

Google Tag Manager - od Podstaw

Mierzenie wyników działań marketingowych jest znacznie prostsze, gdy umie się korzystać z Google Tag Managera. To nie tylko sposób, by uniezależnić się od programistów w procesie konfiguracji analityki i poszczególnych kodów śledzących, ale także szansa, by wysyłać bardziej dokładne i przydatne dane. Z pomocą Google Tag Managera można przesyłać do Google Ads czy GA4 nie tylko informacje o tym, że doszło do zakupu, ale także zmienne dotyczące wartości zamówienia, jego id czy konkretnej waluty. Znajomość kodowania czy programowania nie jest przy tym nieodzowna. To wszystko sprawia, że Google Tag Manager jest nie tylko narzędziem wykorzystywanym codziennie przez miliony analityków czy marketerów, ale też właścicieli sklepów internetowych czy drobnych przedsiębiorców, którzy samodzielnie pracują na sukces swojej firmy.

Wstęp do kursu o Google Tag Managerze

Kurs rozpoczynamy od przedstawienia sposobu działania Google Tag Managera i największych zalet tego narzędzia. Krok po kroku przejdziemy razem przez cały plan wdrożenia, wraz praktycznymi poradami i najlepszymi rozszerzeniami Google Chrome, które znacząco ułatwiają pracę z GTM.

Wdrożenie podstawowych tagów konfiguracyjnych i reguł

W tym rozdziale skupimy się na podstawowej konfiguracji kluczowych tagów takich jak Google Analytics 4, Google Ads czy Piksel Facebooka. Dodatkowo przyjrzymy się strukturze tagów konfiguracyjnych LinkedIn Insight i HotJara.

Konfiguracja zdarzeń w Google Analytics 4 z wykorzystaniem menadżera tagów

Po przejściu tego rozdziału, powinniście umieć samodzielnie konfigurować i przesyłać zdarzenia do GA4. Rozdział oparty jest o praktyczne przykłady, np. kliknięcia w numer telefonu czy wysyłkę formularzy. W zasadzie przy każdej lekcji zastosowane są inne reguły, zmienne, a przy okazji wytłumaczone różne sposoby mierzenia. Rozdział ten pokazuje szeroki zakres możliwości pracy z GTM i pozwala powtórzyć każdy krok w praktyce z wykorzystaniem strony testowej.

Warstwy danych (data layers) w GTM

Pora skupić się na warstwach danych, które są podstawą działania Google Tag Managera. W rozdziale wykorzystamy kilka praktycznych przykładów, które zaprezentują działanie data layer, a także pozwolą przetestować je na żywym organizmie.

Testowanie wdrożenia - debugview, preview mode i narzędzia developerskie

Testowanie jest równie ważne jak samo wdrożenie, dlatego w tym rozdziale skupimy się właśnie na tym. W tym celu wykorzystamy nie tylko GTMowy “Preview Mode”, ale także narzędzia developerskie Google Chrome i “Debugview” w GA4.

Wdrożenie śledzenia ecommerce z wykorzystaniem GTM

W tym rozdziale przejdziemy przez cały proces wdrożenia śledzenia ecommerce - od planu i tworzenia dokumentacji dla programistów, aż po implementację i testowanie oraz podstawowe raporty w Google Analytics 4, które pokażą rentowność poszczególnych produktów.

Advanced Consent Mode v2 - znaczenie i implementacja

Pora na sposób działania Consent Mode, jego zalety, wady, a także sposób wdrożenia. Na podstawie dwóch narzędzi wspólnie nauczymy się wdrażać advanced consent mode v2.

Zaawansowane techniki w Google Tag Managerze

Rozdział 8 to kilka zaawansowanych technik, które można wykorzystać w Google Tag Managerze. Pojawiają się tutaj takie tematy jak cookiesy, css selektory czy zmienne javascript. Moduł ten pokazuje, jak radzić sobie także w trudniejszych przypadkach, gdy musimy pochylić się nad bardziej skomplikowanym wdrożeniem.

Zakończenie kursu

To już zakończenie tego kursu. Mam nadzieję, że teraz GTM ma już przed Wami znacznie mniej tajemnic, a po ukończeniu kursu bez problemów radzicie sobie z nawet bardziej zaawansowaną implementacją. Nie mówię żegnam, tylko oby do zobaczenia - na eduweb.pl, LinkedIn czy innym szlaku

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs tworzony był z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z analityką internetową i chcą poznać zalety oraz podstawy wdrożenia Google Tag Managera. Nie ogranicza się jednak tylko do podstawowych zagadnień, ale porusza też bardziej zaawansowane tematy takie jak wykorzystanie narzędzi developerskich czy konfiguracja ecommerce, które mogą zainteresować też bardziej zaawansowanych marketerów.

Czego się nauczysz?

  • Konfiguracja podstawowych narzędzi z pomocą Google Tag Managera

  • Advanced Consent Mode v2

  • Śledzenie zdarzeń ecommerce, w tym wartości i id transakcji

  • Przesyłanie zdarzeń i zmiennych do Google Analytics 4

  • Konfiguracja tagów Google Ads i remarketingu dynamicznego

  • Konfiguracja Piksela Facebooka i śledzenia z pomocą HotJara

  • Praca z warstwami danych

  • Testowanie wdrożenia z pomocą debugview i narzędzi developerskich

  • Zagadnienia zaawansowane - zapisywanie cookiesów, javascript variables, praca z konsolą

Zawartość

Google Tag Manager

9 rozdziały 47 lekcji 4h 4min

  • Wprowadzenie

    39min

    Wstęp

    Podgląd lekcji

    4min

    Zalety GTM

    4min

    Kilka porad na start - dobre praktyki

    6min

    Plan wdrożenia

    6min

    Strona testowa

    2min

    Przydatne rozszerzenia

    5min

    Tworzenie kontra i struktura GTM

    6min

    Instalacja skryptu GTM na stronie

    6min

  • Wdrożenie podstawowych tagów konfiguracyjnych i reguł

    19min

    Wdrożenie tagu Google

    4min

    Wdrożenie tagu remarketingowego Google Ads

    7min

    Wdrożenie piksela Facebooka

    3min

    Wdrożenie LinkedIn insight

    4min

    Wdrożenie HotJar

    2min

  • Konfiguracja zdarzeń w Google Analytics 4

    48min

    Konstrukcja tagu zdarzenia w GA4

    5min

    Mierzenie kliknięć w przyciski i linki

    6min

    Mierzenie połączeń i kliknięć w email

    4min

    Wysyłka formularzy

    14min

    Pobieranie plików ze strony

    5min

    Zaangażowanie w content

    5min

    Interakcje z video na stronie

    7min

    Wykluczanie konkretnych stron z GA4

    3min

  • Warstwy danych w GTM

    14min

    Czym są warstwy danych

    4min

    Praca z warstwami danych

    9min

    Praktyczne przykłady wykorzystani warstw danych

    2min

  • Testowanie wdrożenia

    18min

    Praca z GTM preview z debug view

    5min

    Jak podejrzeć konkurencję

    2min

    Dlaczego warto wszystko testować - GA4 debugview

    4min

    Wykorzystanie konsoli przy debugowaniu

    7min

  • Wdrożenie śledzenia ecommerce z wykorzystaniem GTM

    31min

    Dlaczego warto wprowadzić eventy e-commerce

    3min

    Praca z dokumentacją GA4

    3min

    Planowanie pracy i przygotowanie tasków dla programistów

    7min

    Konfiguracja podstawowych zdarzeń ecommerce

    8min

    Testowanie i debugging modułu e-commerce

    4min

    Analiza raportów e-commerce

    6min

  • Advanced Consent Mode v2

    18min

    Dlaczego powinniśmy wprowadzić consent mode v2

    7min

    Wdrożenie z pomocą Cookiebota

    5min

    Wdrożenie z pomocą CookieYes

    6min

  • Zaawansowane techniki w Google Tag Managerze

    56min

    Zmienna javascript + custom javascript

    6min

    Konfiguracja user id

    6min

    Wykorzystanie danych z url

    4min

    Odczytywanie i osadzanie cookiesów z pomocą GTM

    10min

    Regex i lookup table

    8min

    Zaawansowane wykorzystanie selektorów css

    9min

    Mierzenie szybkości ładowania strony

    5min

    Remarketing dynamiczny z GTM

    6min

    Śledzenie eventów w Hotjarze

    2min

  • Zakończenie

    2min

    Podsumowanie

    2min

Autor kursu

Filip Błajet

Senior Marketing Specialist

Średnia ocen autora: 5

Bio
Specjalista ds. marketingu z doświadczeniem zarówno po stronie klienta, jak i w nagradzanych w konkursach branżowych agencjach reklamowych. Odpowiadał za wdrożenie analityki kilkudziesięciu klientów. Obecnie pracuje w polsko-kanadyjskim startupie Elastic Email, gdzie w dużej mierze odpowiada za kwestie związane z Google Tag Managerem, GA4 i performance.
Inne kursy tego autora
Google Tag Manager

Kurs Google Tag Manager

  • 47 lekcji wideo

  • 4h 4min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.08.2024

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.

Paweł Krzyściak

UI/UX Designer johnny10.com

Zacznij naukę w Google Tag Manager

  • 47 lekcji wideo

  • 4h 4min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.08.2024

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych