Kurs Google Tag Manager
Ten kurs tworzony był z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z analityką internetową i chcą poznać zalety oraz podstawy wdrożenia Google Tag Managera
47 lekcji
4h 4min
Google Tag Manager - od Podstaw
Wstęp do kursu o Google Tag Managerze
Kurs rozpoczynamy od przedstawienia sposobu działania Google Tag Managera i największych zalet tego narzędzia. Krok po kroku przejdziemy razem przez cały plan wdrożenia, wraz praktycznymi poradami i najlepszymi rozszerzeniami Google Chrome, które znacząco ułatwiają pracę z GTM.
Wdrożenie podstawowych tagów konfiguracyjnych i reguł
W tym rozdziale skupimy się na podstawowej konfiguracji kluczowych tagów takich jak Google Analytics 4, Google Ads czy Piksel Facebooka. Dodatkowo przyjrzymy się strukturze tagów konfiguracyjnych LinkedIn Insight i HotJara.
Konfiguracja zdarzeń w Google Analytics 4 z wykorzystaniem menadżera tagów
Po przejściu tego rozdziału, powinniście umieć samodzielnie konfigurować i przesyłać zdarzenia do GA4. Rozdział oparty jest o praktyczne przykłady, np. kliknięcia w numer telefonu czy wysyłkę formularzy. W zasadzie przy każdej lekcji zastosowane są inne reguły, zmienne, a przy okazji wytłumaczone różne sposoby mierzenia. Rozdział ten pokazuje szeroki zakres możliwości pracy z GTM i pozwala powtórzyć każdy krok w praktyce z wykorzystaniem strony testowej.
Warstwy danych (data layers) w GTM
Pora skupić się na warstwach danych, które są podstawą działania Google Tag Managera. W rozdziale wykorzystamy kilka praktycznych przykładów, które zaprezentują działanie data layer, a także pozwolą przetestować je na żywym organizmie.
Testowanie wdrożenia - debugview, preview mode i narzędzia developerskie
Testowanie jest równie ważne jak samo wdrożenie, dlatego w tym rozdziale skupimy się właśnie na tym. W tym celu wykorzystamy nie tylko GTMowy “Preview Mode”, ale także narzędzia developerskie Google Chrome i “Debugview” w GA4.
Wdrożenie śledzenia ecommerce z wykorzystaniem GTM
W tym rozdziale przejdziemy przez cały proces wdrożenia śledzenia ecommerce - od planu i tworzenia dokumentacji dla programistów, aż po implementację i testowanie oraz podstawowe raporty w Google Analytics 4, które pokażą rentowność poszczególnych produktów.
Advanced Consent Mode v2 - znaczenie i implementacja
Pora na sposób działania Consent Mode, jego zalety, wady, a także sposób wdrożenia. Na podstawie dwóch narzędzi wspólnie nauczymy się wdrażać advanced consent mode v2.
Zaawansowane techniki w Google Tag Managerze
Rozdział 8 to kilka zaawansowanych technik, które można wykorzystać w Google Tag Managerze. Pojawiają się tutaj takie tematy jak cookiesy, css selektory czy zmienne javascript. Moduł ten pokazuje, jak radzić sobie także w trudniejszych przypadkach, gdy musimy pochylić się nad bardziej skomplikowanym wdrożeniem.
Zakończenie kursu
To już zakończenie tego kursu. Mam nadzieję, że teraz GTM ma już przed Wami znacznie mniej tajemnic, a po ukończeniu kursu bez problemów radzicie sobie z nawet bardziej zaawansowaną implementacją. Nie mówię żegnam, tylko oby do zobaczenia - na eduweb.pl, LinkedIn czy innym szlaku
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs tworzony był z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z analityką internetową i chcą poznać zalety oraz podstawy wdrożenia Google Tag Managera. Nie ogranicza się jednak tylko do podstawowych zagadnień, ale porusza też bardziej zaawansowane tematy takie jak wykorzystanie narzędzi developerskich czy konfiguracja ecommerce, które mogą zainteresować też bardziej zaawansowanych marketerów.
Czego się nauczysz?
-
Konfiguracja podstawowych narzędzi z pomocą Google Tag Managera
-
Advanced Consent Mode v2
-
Śledzenie zdarzeń ecommerce, w tym wartości i id transakcji
-
Przesyłanie zdarzeń i zmiennych do Google Analytics 4
-
Konfiguracja tagów Google Ads i remarketingu dynamicznego
-
Konfiguracja Piksela Facebooka i śledzenia z pomocą HotJara
-
Praca z warstwami danych
-
Testowanie wdrożenia z pomocą debugview i narzędzi developerskich
-
Zagadnienia zaawansowane - zapisywanie cookiesów, javascript variables, praca z konsolą
Zawartość
Google Tag Manager
9 rozdziały 47 lekcji 4h 4min
-
Wprowadzenie
39min
Zalety GTM
4min
Kilka porad na start - dobre praktyki
6min
Plan wdrożenia
6min
Strona testowa
2min
Przydatne rozszerzenia
5min
Tworzenie kontra i struktura GTM
6min
Instalacja skryptu GTM na stronie
6min
-
Wdrożenie podstawowych tagów konfiguracyjnych i reguł
19min
Wdrożenie tagu Google
4min
Wdrożenie tagu remarketingowego Google Ads
7min
Wdrożenie piksela Facebooka
3min
Wdrożenie LinkedIn insight
4min
Wdrożenie HotJar
2min
-
Konfiguracja zdarzeń w Google Analytics 4
48min
Konstrukcja tagu zdarzenia w GA4
5min
Mierzenie kliknięć w przyciski i linki
6min
Mierzenie połączeń i kliknięć w email
4min
Wysyłka formularzy
14min
Pobieranie plików ze strony
5min
Zaangażowanie w content
5min
Interakcje z video na stronie
7min
Wykluczanie konkretnych stron z GA4
3min
-
Warstwy danych w GTM
14min
Czym są warstwy danych
4min
Praca z warstwami danych
9min
Praktyczne przykłady wykorzystani warstw danych
2min
-
Testowanie wdrożenia
18min
Praca z GTM preview z debug view
5min
Jak podejrzeć konkurencję
2min
Dlaczego warto wszystko testować - GA4 debugview
4min
Wykorzystanie konsoli przy debugowaniu
7min
-
Wdrożenie śledzenia ecommerce z wykorzystaniem GTM
31min
Dlaczego warto wprowadzić eventy e-commerce
3min
Praca z dokumentacją GA4
3min
Planowanie pracy i przygotowanie tasków dla programistów
7min
Konfiguracja podstawowych zdarzeń ecommerce
8min
Testowanie i debugging modułu e-commerce
4min
Analiza raportów e-commerce
6min
-
Advanced Consent Mode v2
18min
Dlaczego powinniśmy wprowadzić consent mode v2
7min
Wdrożenie z pomocą Cookiebota
5min
Wdrożenie z pomocą CookieYes
6min
-
Zaawansowane techniki w Google Tag Managerze
56min
Zmienna javascript + custom javascript
6min
Konfiguracja user id
6min
Wykorzystanie danych z url
4min
Odczytywanie i osadzanie cookiesów z pomocą GTM
10min
Regex i lookup table
8min
Zaawansowane wykorzystanie selektorów css
9min
Mierzenie szybkości ładowania strony
5min
Remarketing dynamiczny z GTM
6min
Śledzenie eventów w Hotjarze
2min
-
Zakończenie
2min
Podsumowanie
2min
Autor kursu
Kurs Google Tag Manager
-
47 lekcji wideo
-
4h 4min materiału
-
Ostatnia rewizja 26.08.2024
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.
Paweł Krzyściak
UI/UX Designer johnny10.com
Zacznij naukę w Google Tag Manager
-
47 lekcji wideo
-
4h 4min materiału
-
Ostatnia rewizja 26.08.2024
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Google Tag Manager
Filip Błajet
Google Analytics 4
Damian Rams
Budowanie Marki Osobistej
Chris KY
Marketing Automation
Mike Korba
Prowadzenie Kanału YouTube
Oscar Rak