Kurs SEO
Ten kurs wideo stanowi przegląd najważniejszych zagadnień teoretycznych, jak i praktycznych technik związanych z poprawą widoczności serwisów internetowych w Google.
46 lekcji
5h 45min
4 (12 oceny)
SEO - Promocja w Wyszukiwarce
W niniejszym kursie wytłumaczone zostało zarówno to, jak spojrzeć na kwestię SEO pod kątem strategicznym z perspektywy biznesu i marketingu, jak i operacyjnym - w kontekście optymalizacji technicznej, tworzenia treści, a także pozyskiwania linków pozycjonujących. Nie obiecujemy Ci żadnych magicznych trików, które sprawią, że Twoja strona bez większych nakładów pracy znajdzie się na pierwszym miejscu w Google po wpisaniu najbardziej pożądanych spraw. Znajdziesz tutaj natomiast rzetelne omówienie wszystkich kluczowych zagadnień, dzięki którym zrozumiesz, co tak naprawdę ma znaczenie, a co niekoniecznie. Dzięki temu skupisz się na właściwych działaniach, które będą przekładały się na stopniowe budowanie widoczności i pozyskiwanie rosnącego ruchu organicznego.
Praktyczne działania
Oprócz teorii dotyczącej pozycjonowania dostaniesz szereg praktycznych porad, co możesz zmienić, aby roboty Google lepiej rozumiały Twoją stronę internetową i traktowały ją jako wartościowy zasób, który warto zaserwować użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Wszystkie rozwiązania, o których mówi autor, stanowią wypadkową jego doświadczeń. Na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem. Regularnie audytuje serwisy internetowe pod kątem SEO i spotyka się z bardzo różnymi typami witryn, a także rodzajami popełnianych błędów. Ma doświadczenie w pracy zarówno z małymi stronami firmowymi, blogami i serwisami tematycznymi, jak i z dużymi serwisami i sklepami internetowymi. Dzięki temu wie też, co ma szansę zadziałać w poszczególnych sytuacjach.
Wprowadzenie do SEO
W pierwszej części kursu zaprezentowały zostały podstawowe pojęcia, a także dowiesz się, od czego w ogóle zależy, czy dana strona pojawi się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przekonasz się, jak sprawdzić, czy Twoja strona internetowa znajduje się w indeksie Google, a jeśli jeszcze jej tam nie ma, poznasz sposoby, aby ją dodać. Na tym etapie dowiesz się także, jakie główne czynniki wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.
Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży
W drugiej części omówiono specyfikę ruchu organicznego z Google. Dowiesz się, w jaki sposób może przysłużyć się realizacji celów Twojej witryny i Twojego biznesu. Poznasz najważniejsze kwestie związane ze strategią oraz różne typy słów kluczowych (oraz ich wpływ na charakter ruchu w obrębie danego serwisu internetowego), a także formy prezentacji wyników wyszukiwania. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, co możesz osiągnąć optymalizując i pozycjonując swoją stronę.
Słowa kluczowe i architektura informacji
Popularne powiedzenie mówi „Content is king”. W przypadku pozycjonowania treści nie załatwiają wszystkich problemów, jednak niewątpliwie stanowią jeden z fundamentów marketingu w bezpłatnych wynikach Google. Odpowiednia forma, a także podział treści w obrębie Twojej strony internetowej determinuje, na jakie słowa kluczowe będziesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie - do kogo i w jakich okolicznościach dotrzesz ze swoim komunikatem i ofertą. Z trzeciej części kursu dowiesz się, jak efektywnie zarządzać treścią oraz na czym się skupić w content marketingu. Poznasz także specyfikę budowy blogów i dowiesz się, jak efektywnie zarządzać kategoriami oraz tagami, aby efektywnie pozyskiwać ruch organiczny.
Budowa serwisu przyjaznego dla Google
Znalezienie się w indeksie oraz tworzenie treści w obrębie serwisu nie gwarantują jeszcze sukcesu. Musisz wiedzieć, jak budować swój serwis, aby roboty Google skutecznie crawlowały Twoje zasoby. W czwartej części kursu poznasz bardziej szczegółowo techniczne kwestie związane z SEO i dowiesz się, jak zwiększyć wydajność indeksowania. Zrozumiesz także, na czym polega specyfika większych serwisów internetowych czy sklepów online, w kontekście sortowania i filtrowania produktów, problemów z duplikacją treści i zarządzeniem architekturą informacji.
Rola linków w pozycjonowaniu i techniki ich zdobywania
Linki to bardzo ważny aspekt budowania pozycji w wyszukiwarce Google. Dowiesz się, w jaki sposób mogą Ci pomóc, jakie są ich typy oraz jak je pozyskiwać. Nie ma uniwersalnej recepty na link building i każda branża rządzi się swoimi prawami. Niemniej przekonasz się, jakich szans powinieneś szukać, a jakich technik lepiej unikać - zwłaszcza na początku przygody z pozycjonowaniem.
Samodzielny audyt SEO oraz przykłady narzędzi
W trakcie kursu poznasz przykłady różnych narzędzi analitycznych używanych w procesie optymalizacji i pozycjonowania. W tej części poznasz szersze spektrum ich możliwości oraz dowiesz się, jak przeprowadzić podstawowy audyt SEO swojej strony internetowej. Na realnym przykładzie zobaczysz, jak identyfikować szanse i zagrożenia związane z pozycjonowaniem w Google.
Dla kogo jest ten kurs?
Wiedza i techniki przedstawione w tym kursie przeznaczone są dla osób, które rozpoczynają przygodę z tematyką SEO, lecz jednocześnie podchodzą do tematu na poważnie. Zamiast „10 prostych trików SEO” znajdziesz tu praktyczne porady pozwalające kompleksowo zrozumieć świat pozycjonowania i optymalizacji. Przedstawione informacje powinny stanowić fundament dla osób, które chcą długofalowo budować widoczność swojego serwisu w Google. Najwięcej korzyści z tego kursu osiągną:
Czego się nauczysz?
-
Wprowadzenie do tematyki SEO
-
SEO w procesie marketingu i sprzedazy
-
Architektura informacji oraz tresci
-
Dobór slów kluczowych pod katem Google
-
Techniczne aspekty budowy strony internetowej
-
Link building - pozyskiwanie linków pozycjonujacych
-
Analiza serwisu internetowego pod katem SEO
-
I wiele, wiele wiecej!
Zawartość
SEO
7 rozdziały 46 lekcji 5h 45min
-
Wstęp do SEO
1h 18min
Dostępność dla robotów
9min
Treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników
7min
Popularność witryn
8min
Tajne algorytmy
7min
Kary za łamanie wytycznych
15min
Personalizacja i czynniki nie-ilościowe
9min
Jak dużą uwagę poświęcać SEO
4min
Co powinna obejmować strategia SEO
4min
Działać samemu czy z zewnętrzną firmą
5min
-
Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży
46min
Który kanał najlepiej sprzedaje
6min
Mit pierwszej pozycji
8min
Typy ruchu organicznego
10min
Otwarcie i zamknięcie procesu sprzedażowego
7min
Do kiedy inwestować w SEO
5min
Content marketing w SEO
10min
-
Słowa kluczowe i architektura informacji
1h 12min
Czy zawsze jeden temat - jedna strona
8min
Analiza intencji użytkownika
3min
Analiza słów kluczowych
14min
Zarządzanie tagami
6min
Topical authority
3min
Menu główne i inne elementy nawigacji
3min
Linkowanie wewnętrzne
3min
Tagi tytułowe
7min
Meta opisy i SXO
12min
Budowa wzorowej strony
4min
-
Budowa serwisu przyjaznego dla Google
42min
Technologia
4min
Projektowanie architektury informacji
14min
Szybkość
8min
Linkowanie wewnętrzne
3min
Mapa strony
6min
JavaScript
3min
Multimedia
4min
-
Rola linków w pozycjonowaniu
52min
Linki i profil linków
12min
Autorytet i wiarygodność
7min
Techniki zdobywania linków cz. 1
15min
Techniki zdobywania linków cz. 2
18min
-
Samodzielny audyt SEO oraz narzędzia
55min
Google Search Console
10min
Analiza budowy stron docelowych
19min
Lighthouse
5min
Crawler
6min
Senuto
7min
Ahrefs
8min
-
Podsumowanie
1min
Zakończenie
1min
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Ciekawy kurs, dobre podstawy
Adrianna Bochenek
30 stycznia 2021
Dobra podstawy SEO. Szkolenie powinno być uaktualniane co kilka miesięcy.
Sandra Kwiatkowska
7 kwietnia 2021
Kamil Szurlej
23 kwietnia 2021
Świetny kurs, autor na prawdę się postarał
Urszula
12 maja 2021
Z jednej strony instruktor jest dobrym nauczycielem i nie nudzi. Jednak sporo w kursie jest powtórzeń tego samego. Nie dowiedziałam się również zbyt dużo nowych rzeczy - raczej zostało przekazanych parę podstawowych faktów, o których właściwie większość ludzi wie. Minusem jest również sposób prezentacji przykładów - brak powiększenia ekranu instruktora powodował, że musiałam bardzo wysilić wzrok, aby coś dostrzec.
Żaneta
17 września 2021
Niezła podstawa
Joanna Ciemińska-Barłóg
30 września 2021
Ciekawie poprowadzony, kurs. Zgadzam się jednak z poprzednimi recenzentami, że wymaga co nieco odświeżenia :)
Tomasz Mirkowicz
8 listopada 2021
Anna Chemodurova
2 lutego 2022
Naprawdę świetny kurs a wykładowca super. Wszystko zrozumiałe i jasno wytłumaczone. Polecam.
Oskar Podkaura
25 października 2022
za mało konkretów, kurs dla osób typowo początkujących
Tomasz Pękalski
28 czerwca 2023
Jakub Dziuba
13 sierpnia 2023
jest OK. Seo cal̥y czas siē zmeinia, trzeba siē doszkalac i dostosowywac
Michal House
14 września 2023
Kurs SEO
-
46 lekcji wideo
-
5h 45min materiału
-
Ostatnia rewizja 09.07.2018
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.
Paweł Krzyściak
UI/UX Designer johnny10.com
Zacznij naukę w SEO
-
46 lekcji wideo
-
5h 45min materiału
-
Ostatnia rewizja 09.07.2018
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Google Tag Manager
Filip Błajet
Google Analytics 4
Damian Rams
Budowanie Marki Osobistej
Chris KY
Marketing Automation
Mike Korba
Prowadzenie Kanału YouTube
Oscar Rak