Masz już konto? Zaloguj się

Kurs SEO

Ten kurs wideo stanowi przegląd najważniejszych zagadnień teoretycznych, jak i praktycznych technik związanych z poprawą widoczności serwisów internetowych w Google.

46 lekcji

5h 45min

4 (12 oceny)

SEO - Promocja w Wyszukiwarce

Chcesz rozpocząć naukę pozycjonowania i optymalizacji żeby skuteczniej promować swoją stronę www? A może pragniesz zrozumieć SEO, aby lepiej zarządzać działaniami online w swojej firmie? Niezależnie od tego, czy marketingiem w wyszukiwarce będziesz zajmować się samodzielnie, czy też może będziesz pracować z zewnętrzną agencją lub specjalistą, powinieneś znać zasady, jakimi rządzi się pozycjonowanie i optymalizacja. Ten kurs wideo stanowi przegląd najważniejszych zagadnień teoretycznych, jak i praktycznych technik związanych z poprawą widoczności serwisów internetowych w Google. Dzięki tym lekcjom poznasz także szereg przydatnych narzędzi, które pomogą Ci w osiąganiu optymalnych wyników.

W niniejszym kursie wytłumaczone zostało zarówno to, jak spojrzeć na kwestię SEO pod kątem strategicznym z perspektywy biznesu i marketingu, jak i operacyjnym - w kontekście optymalizacji technicznej, tworzenia treści, a także pozyskiwania linków pozycjonujących. Nie obiecujemy Ci żadnych magicznych trików, które sprawią, że Twoja strona bez większych nakładów pracy znajdzie się na pierwszym miejscu w Google po wpisaniu najbardziej pożądanych spraw. Znajdziesz tutaj natomiast rzetelne omówienie wszystkich kluczowych zagadnień, dzięki którym zrozumiesz, co tak naprawdę ma znaczenie, a co niekoniecznie. Dzięki temu skupisz się na właściwych działaniach, które będą przekładały się na stopniowe budowanie widoczności i pozyskiwanie rosnącego ruchu organicznego.

Praktyczne działania

Oprócz teorii dotyczącej pozycjonowania dostaniesz szereg praktycznych porad, co możesz zmienić, aby roboty Google lepiej rozumiały Twoją stronę internetową i traktowały ją jako wartościowy zasób, który warto zaserwować użytkownikowi w wynikach wyszukiwania. Wszystkie rozwiązania, o których mówi autor, stanowią wypadkową jego doświadczeń. Na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem. Regularnie audytuje serwisy internetowe pod kątem SEO i spotyka się z bardzo różnymi typami witryn, a także rodzajami popełnianych błędów. Ma doświadczenie w pracy zarówno z małymi stronami firmowymi, blogami i serwisami tematycznymi, jak i z dużymi serwisami i sklepami internetowymi. Dzięki temu wie też, co ma szansę zadziałać w poszczególnych sytuacjach.

Wprowadzenie do SEO

W pierwszej części kursu zaprezentowały zostały podstawowe pojęcia, a także dowiesz się, od czego w ogóle zależy, czy dana strona pojawi się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Przekonasz się, jak sprawdzić, czy Twoja strona internetowa znajduje się w indeksie Google, a jeśli jeszcze jej tam nie ma, poznasz sposoby, aby ją dodać. Na tym etapie dowiesz się także, jakie główne czynniki wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży

W drugiej części omówiono specyfikę ruchu organicznego z Google. Dowiesz się, w jaki sposób może przysłużyć się realizacji celów Twojej witryny i Twojego biznesu. Poznasz najważniejsze kwestie związane ze strategią oraz różne typy słów kluczowych (oraz ich wpływ na charakter ruchu w obrębie danego serwisu internetowego), a także formy prezentacji wyników wyszukiwania. Dzięki temu lepiej zrozumiesz, co możesz osiągnąć optymalizując i pozycjonując swoją stronę.

Słowa kluczowe i architektura informacji

Popularne powiedzenie mówi „Content is king”. W przypadku pozycjonowania treści nie załatwiają wszystkich problemów, jednak niewątpliwie stanowią jeden z fundamentów marketingu w bezpłatnych wynikach Google. Odpowiednia forma, a także podział treści w obrębie Twojej strony internetowej determinuje, na jakie słowa kluczowe będziesz pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie - do kogo i w jakich okolicznościach dotrzesz ze swoim komunikatem i ofertą. Z trzeciej części kursu dowiesz się, jak efektywnie zarządzać treścią oraz na czym się skupić w content marketingu. Poznasz także specyfikę budowy blogów i dowiesz się, jak efektywnie zarządzać kategoriami oraz tagami, aby efektywnie pozyskiwać ruch organiczny.

Budowa serwisu przyjaznego dla Google

Znalezienie się w indeksie oraz tworzenie treści w obrębie serwisu nie gwarantują jeszcze sukcesu. Musisz wiedzieć, jak budować swój serwis, aby roboty Google skutecznie crawlowały Twoje zasoby. W czwartej części kursu poznasz bardziej szczegółowo techniczne kwestie związane z SEO i dowiesz się, jak zwiększyć wydajność indeksowania. Zrozumiesz także, na czym polega specyfika większych serwisów internetowych czy sklepów online, w kontekście sortowania i filtrowania produktów, problemów z duplikacją treści i zarządzeniem architekturą informacji.

Rola linków w pozycjonowaniu i techniki ich zdobywania

Linki to bardzo ważny aspekt budowania pozycji w wyszukiwarce Google. Dowiesz się, w jaki sposób mogą Ci pomóc, jakie są ich typy oraz jak je pozyskiwać. Nie ma uniwersalnej recepty na link building i każda branża rządzi się swoimi prawami. Niemniej przekonasz się, jakich szans powinieneś szukać, a jakich technik lepiej unikać - zwłaszcza na początku przygody z pozycjonowaniem.

Samodzielny audyt SEO oraz przykłady narzędzi

W trakcie kursu poznasz przykłady różnych narzędzi analitycznych używanych w procesie optymalizacji i pozycjonowania. W tej części poznasz szersze spektrum ich możliwości oraz dowiesz się, jak przeprowadzić podstawowy audyt SEO swojej strony internetowej. Na realnym przykładzie zobaczysz, jak identyfikować szanse i zagrożenia związane z pozycjonowaniem w Google.

Dla kogo jest ten kurs?

Wiedza i techniki przedstawione w tym kursie przeznaczone są dla osób, które rozpoczynają przygodę z tematyką SEO, lecz jednocześnie podchodzą do tematu na poważnie. Zamiast „10 prostych trików SEO” znajdziesz tu praktyczne porady pozwalające kompleksowo zrozumieć świat pozycjonowania i optymalizacji. Przedstawione informacje powinny stanowić fundament dla osób, które chcą długofalowo budować widoczność swojego serwisu w Google. Najwięcej korzyści z tego kursu osiągną:

Czego się nauczysz?

  • Wprowadzenie do tematyki SEO

  • SEO w procesie marketingu i sprzedazy

  • Architektura informacji oraz tresci

  • Dobór slów kluczowych pod katem Google

  • Techniczne aspekty budowy strony internetowej

  • Link building - pozyskiwanie linków pozycjonujacych

  • Analiza serwisu internetowego pod katem SEO

  • I wiele, wiele wiecej!

Zawartość

SEO

7 rozdziały 46 lekcji 5h 45min

  • Wstęp do SEO

    1h 18min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    5min

    Kiedy Twoja strona pojawi się w Google

    Podgląd lekcji

    6min

    Dostępność dla robotów

    9min

    Treść odpowiadająca na potrzeby użytkowników

    7min

    Popularność witryn

    8min

    Tajne algorytmy

    7min

    Kary za łamanie wytycznych

    15min

    Personalizacja i czynniki nie-ilościowe

    9min

    Jak dużą uwagę poświęcać SEO

    4min

    Co powinna obejmować strategia SEO

    4min

    Działać samemu czy z zewnętrzną firmą

    5min

  • Ruch organiczny w marketingu i sprzedaży

    46min

    Który kanał najlepiej sprzedaje

    6min

    Mit pierwszej pozycji

    8min

    Typy ruchu organicznego

    10min

    Otwarcie i zamknięcie procesu sprzedażowego

    7min

    Do kiedy inwestować w SEO

    5min

    Content marketing w SEO

    10min

  • Słowa kluczowe i architektura informacji

    1h 12min

    Czy zawsze jeden temat - jedna strona

    8min

    Analiza intencji użytkownika

    3min

    Analiza słów kluczowych

    14min

    Strony kategorii jako strony docelowe

    Podgląd lekcji

    7min

    Zarządzanie tagami

    6min

    Topical authority

    3min

    Menu główne i inne elementy nawigacji

    3min

    Linkowanie wewnętrzne

    3min

    Tagi tytułowe

    7min

    Meta opisy i SXO

    12min

    Budowa wzorowej strony

    4min

  • Budowa serwisu przyjaznego dla Google

    42min

    Technologia

    4min

    Projektowanie architektury informacji

    14min

    Szybkość

    8min

    Linkowanie wewnętrzne

    3min

    Mapa strony

    6min

    JavaScript

    3min

    Multimedia

    4min

  • Rola linków w pozycjonowaniu

    52min

    Linki i profil linków

    12min

    Autorytet i wiarygodność

    7min

    Techniki zdobywania linków cz. 1

    15min

    Techniki zdobywania linków cz. 2

    18min

  • Samodzielny audyt SEO oraz narzędzia

    55min

    Google Search Console

    10min

    Analiza budowy stron docelowych

    19min

    Lighthouse

    5min

    Crawler

    6min

    Senuto

    7min

    Ahrefs

    8min

  • Podsumowanie

    1min

    Zakończenie

    1min

Autor kursu

Szymon Slowik

SEO & digital marketing specialist

Średnia ocen autora: 5

Bio
Szymon Słowik - specjalista SEO, marketer z analitycznym i strategicznym zacięciem. Współzałożyciel Takaoto.pro - firmy specjalizującej się w audytach SEO oraz UX, a także doradztwie strategicznym w zakresie digital marketingu i e-commerce. Wiedzę i doświadczenie zdobywał pracując w agencji interaktywnej, jako freelancer, a także in-house, jako członek zespołu marketingowego. Aktywnie edukuje przedsiębiorców i marketerów - na blogach, konferencjach branżowych, w specjalistycznej prasie, podczas wykładów oraz szkoleń. Mentor startupów w zakresie SEO i content marketingu w ramach wydarzeń i cyklów takich jak Startup GO, Startup Academy, Startup Małopolska. Juror branżowych konkursów. Wykładowca na studiach podyplomowych Marketing Internetowy oraz Social Media & Content Marketing na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Współautor książki Projektowanie strategii marki pod redakcją Macieja Tesławskiego. Prywatnie gliwiczanin, mąż i ojciec, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Inne kursy tego autora
SEO

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Ciekawy kurs, dobre podstawy

Adrianna Bochenek

30 stycznia 2021

Dobra podstawy SEO. Szkolenie powinno być uaktualniane co kilka miesięcy.

Sandra Kwiatkowska

7 kwietnia 2021

Kamil Szurlej

23 kwietnia 2021

Świetny kurs, autor na prawdę się postarał

Urszula

12 maja 2021

Z jednej strony instruktor jest dobrym nauczycielem i nie nudzi. Jednak sporo w kursie jest powtórzeń tego samego. Nie dowiedziałam się również zbyt dużo nowych rzeczy - raczej zostało przekazanych parę podstawowych faktów, o których właściwie większość ludzi wie. Minusem jest również sposób prezentacji przykładów - brak powiększenia ekranu instruktora powodował, że musiałam bardzo wysilić wzrok, aby coś dostrzec.

Żaneta

17 września 2021

Niezła podstawa

Joanna Ciemińska-Barłóg

30 września 2021

Ciekawie poprowadzony, kurs. Zgadzam się jednak z poprzednimi recenzentami, że wymaga co nieco odświeżenia :)

Tomasz Mirkowicz

8 listopada 2021

Anna Chemodurova

2 lutego 2022

Naprawdę świetny kurs a wykładowca super. Wszystko zrozumiałe i jasno wytłumaczone. Polecam.

Oskar Podkaura

25 października 2022

za mało konkretów, kurs dla osób typowo początkujących

Tomasz Pękalski

28 czerwca 2023

Jakub Dziuba

13 sierpnia 2023

jest OK. Seo cal̥y czas siē zmeinia, trzeba siē doszkalac i dostosowywac

Michal House

14 września 2023

Kurs SEO

  • 46 lekcji wideo

  • 5h 45min materiału

  • Ostatnia rewizja 09.07.2018

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.

Paweł Krzyściak

UI/UX Designer johnny10.com

Zacznij naukę w SEO

  • 46 lekcji wideo

  • 5h 45min materiału

  • Ostatnia rewizja 09.07.2018

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych