Kurs Google Tag Manager

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

7 ocen

Wprowadzenie

Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.

  1. Konfiguracja sledzenia miedzydomenowego
  2. Sledzenie zdarzen w Google Analytics
  3. Dodawanie wymiarów niestandardowych do GA
  4. Szybka instalacja pixela Facebooka
  5. Zarzadzanie tagami Google Ads
  6. Konfiguracja modulu e-commerce
  7. Przesylanie wartosc konwersji do GAds
  8. Mierzenie pobierania plików PDF

Chociaż instalacja Pixela Facebooka, dynamicznego kodu konwersji Google Ads czy kodu śledzącego Google Analytics to pozornie proste zadanie dla programisty, na realizację często czeka się niepotrzebnie długo. Dzięki Google Tag Manager możesz wziąć sprawy w swoje ręce i wdrożyć potrzebne Ci tagi samodzielnie - od ręki. A do tego… zwykle w czasie krótszym, niż ten potrzebny na omówienie szczegółów z programistą.

Oszczędzaj czas

Dzięki znajomości GTM oszczędzasz czas na wiele sposobów - samo wdrożenie często jest szybsze, a dodatkowo nie musisz czekać, aż Twoje zlecenie zostanie przekazane do realizacji. To szczególnie istotne w małych firmach, gdzie nie masz swobodnego i nieograniczonego dostępu do współpracy z developerami.

Śledź interakcje użytkowników z Twoim serwisem

Warto wiedzieć, co użytkownicy robią na Twojej stronie. Czy wypełniają formularz kontaktowy? Jak daleko przewijają stronę? Czy oglądają wideo? Tym właśnie zajmiemy się w drugim module kursu. Poznasz zagadnienia dotyczące konfiguracji śledzenia zdarzeń Google Analytics, czyli jednego z najważniejszych zastosowań GTMa. Jeśli opanujesz ten aspekt, będziesz w stanie mierzyć interesujące Cię interakcje użytkowników z witryną, analizować ich zachowanie i podnosić współczynnik konwersji swojej strony.

Mierz konwersje Google Ads i Facebooka

W kolejnej części kursu zajmiemy się wdrożeniem tagu śledzącego konwersję oraz tagu remarketingowego Google Ads, a następnie zainstalujemy piksel Facebooka, wysyłający odsłonę oraz zdarzenia. Dzięki temu oraz zdobytym podczas kursu umiejętnościom będziesz mógł sprawniej uruchomić kampanie reklamowe, a także wdrożyć dodatkowe tagi śledzące, dające Ci szersze możliwości targetowania reklam.

Wykorzystaj dataLayer do śledzenia Ecommerce i dynamicznych tagów konwersji

Kolejna część kursu jest poświęcona w pełni warstwie danych, czyli dataLayer. To szczególnie przydatna funkcjonalność GTMa dla osób, które sprzedają produkty w sieci i chcą mierzyć zachowania zakupowe w Google Analytics z wykorzystaniem modułu Ecommerce.W tych lekcjach nauczysz się jak, korzystając z danych z dataLayer, skonfigurować tagi konwersji i zdarzeń, które przekazują do Google lub Facebooka dynamiczne parametry, takie jak wartość zamówienia.

Poznaj niestandardowe techniki w GTM

Pod koniec kursu dodatkowo opanujesz zaawansowane techniki w Google Tag Manager. Nauczysz się jak implementować śledzenie zdarzeń w przypadku, gdy standardowe reguły i zmienne nie wystarczają. Oprócz tego pokażę Ci też jak kilkoma tagami osiągnąć efekt, który standardowo wymagałby o wiele więcej manualnej pracy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest skierowany do osób, które chciałyby samodzielnie konfigurować analitykę internetową i uniezależnić ten proces od działu IT. Wiedza zawarta w kursie będzie szczególnie przydatna dla marketerów, właścicieli sklepów internetowych, przedsiębiorców a także początkujących analityków internetowych.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Damian Rams

Pomaga firmom ogarnąć analitykę internetową i zwiększać konwersję. Specjalizuje się w narzędziach Google Analytics, Google Tag Manager i Google Optimize. Klientom zapewnia pełne wsparcie analityczne - od konfiguracji analityki, przez przeprowadzenie analiz i badań, aż po postawienie rekomendacji i zaprojektowanie zmian, które przekładają się na wzrost konwersji. Współpracował z takimi firmami, jak Adecco, Black Red White czy Virgin Mobile. Przeszkolił ponad 500 osób z analityki i optymalizacji konwersji, w tym studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prelegent na konferencjach branżowych. Posiada certyfikat Google Analytics for Power Users oraz ConversionXL Certified Optimizer. Prowadzi bloga o analityce pod adresem damianrams.pl. Prywatnie miłośnik gier planszowych i gitary basowej.

Pomaga firmom ogarnąć analitykę internetową i zwiększać konwersję. Specjalizuje się w narzędziach Google Analytics, Google Tag Manager i Google Optimize. Klientom zapewnia pełne wsparcie analityczne - od konfiguracji analityki, przez przeprowadzenie analiz i badań, aż po postawienie rekomendacji i zaprojektowanie zmian, które przekładają się na wzrost konwersji. Współpracował z takimi firmami, jak Adecco, Black Red White czy Virgin Mobile. Przeszkolił ponad 500 osób z analityki i optymalizacji konwersji, w tym studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prelegent na konferencjach branżowych. Posiada certyfikat Google Analytics for Power Users oraz ConversionXL Certified Optimizer. Prowadzi bloga o analityce pod adresem damianrams.pl. Prywatnie miłośnik gier planszowych i gitary basowej.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Damian Rams

Czas: 3 godzin 33 minut

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Zalety GTM

  • Zakładanie konta

  • Instalacja GTM

Struktura GTM

  • Interfejs

  • Tagi i tag odsłony Google Analytics

  • Śledzenie międzydomenowe

  • Zmienne

  • Reguły

  • Nazewnictwo w GTM

Śledzenie zdarzeń GA

  • Kliknięcia

  • Pomiar czasu na stronie

  • Interakcje z wideo

  • Przewijanie strony

  • Kliknięcia w linki zewnętrzne

  • Pobranie pliku PDF

  • Wysłanie formularza

Tagi konwersji

  • Google Ads tag konwersji

  • Google Ads tag łączący konwersje

  • Google Ads tag remarketingowy

  • Pixel Facebooka odsłona

  • Pixel Facebooka zdarzenia

dataLayer

  • Poznaj dataLayer

  • Śledzenie ecommerce z dataLayer

  • Wdrażanie dataLayer z programistą

  • Prześlij wartość konwersji do GAds

  • Prześlij wartość konwersji do FB

Usprawnianie pracy

  • Śledzenie formularza z jQuery

  • Minimalizacja liczby tagów zdarzeń

  • Wymiary niestandardowe

Zakończenie

  • Dziękuję za uwagę

}