- Opis
- Recenzje
- Autor
- Transkrypt
- Pytania i odpowiedzi
- QA
Wprowadzenie
Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.
- Konfiguracja sledzenia miedzydomenowego
- Sledzenie zdarzen w Google Analytics
- Dodawanie wymiarów niestandardowych do GA
- Szybka instalacja pixela Facebooka
- Zarzadzanie tagami Google Ads
- Konfiguracja modulu e-commerce
- Przesylanie wartosc konwersji do GAds
- Mierzenie pobierania plików PDF
Chociaż instalacja Pixela Facebooka, dynamicznego kodu konwersji Google Ads czy kodu śledzącego Google Analytics to pozornie proste zadanie dla programisty, na realizację często czeka się niepotrzebnie długo. Dzięki Google Tag Manager możesz wziąć sprawy w swoje ręce i wdrożyć potrzebne Ci tagi samodzielnie - od ręki. A do tego… zwykle w czasie krótszym, niż ten potrzebny na omówienie szczegółów z programistą.
Oszczędzaj czas
Dzięki znajomości GTM oszczędzasz czas na wiele sposobów - samo wdrożenie często jest szybsze, a dodatkowo nie musisz czekać, aż Twoje zlecenie zostanie przekazane do realizacji. To szczególnie istotne w małych firmach, gdzie nie masz swobodnego i nieograniczonego dostępu do współpracy z developerami.
Śledź interakcje użytkowników z Twoim serwisem
Warto wiedzieć, co użytkownicy robią na Twojej stronie. Czy wypełniają formularz kontaktowy? Jak daleko przewijają stronę? Czy oglądają wideo? Tym właśnie zajmiemy się w drugim module kursu. Poznasz zagadnienia dotyczące konfiguracji śledzenia zdarzeń Google Analytics, czyli jednego z najważniejszych zastosowań GTMa. Jeśli opanujesz ten aspekt, będziesz w stanie mierzyć interesujące Cię interakcje użytkowników z witryną, analizować ich zachowanie i podnosić współczynnik konwersji swojej strony.
Mierz konwersje Google Ads i Facebooka
W kolejnej części kursu zajmiemy się wdrożeniem tagu śledzącego konwersję oraz tagu remarketingowego Google Ads, a następnie zainstalujemy piksel Facebooka, wysyłający odsłonę oraz zdarzenia. Dzięki temu oraz zdobytym podczas kursu umiejętnościom będziesz mógł sprawniej uruchomić kampanie reklamowe, a także wdrożyć dodatkowe tagi śledzące, dające Ci szersze możliwości targetowania reklam.
Wykorzystaj dataLayer do śledzenia Ecommerce i dynamicznych tagów konwersji
Kolejna część kursu jest poświęcona w pełni warstwie danych, czyli dataLayer. To szczególnie przydatna funkcjonalność GTMa dla osób, które sprzedają produkty w sieci i chcą mierzyć zachowania zakupowe w Google Analytics z wykorzystaniem modułu Ecommerce.W tych lekcjach nauczysz się jak, korzystając z danych z dataLayer, skonfigurować tagi konwersji i zdarzeń, które przekazują do Google lub Facebooka dynamiczne parametry, takie jak wartość zamówienia.
Poznaj niestandardowe techniki w GTM
Pod koniec kursu dodatkowo opanujesz zaawansowane techniki w Google Tag Manager. Nauczysz się jak implementować śledzenie zdarzeń w przypadku, gdy standardowe reguły i zmienne nie wystarczają. Oprócz tego pokażę Ci też jak kilkoma tagami osiągnąć efekt, który standardowo wymagałby o wiele więcej manualnej pracy.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest skierowany do osób, które chciałyby samodzielnie konfigurować analitykę internetową i uniezależnić ten proces od działu IT. Wiedza zawarta w kursie będzie szczególnie przydatna dla marketerów, właścicieli sklepów internetowych, przedsiębiorców a także początkujących analityków internetowych.
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
- Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
- Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
- Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.
Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.
Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.