Kurs Google Tag Manager
Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.
31 lekcji
3h 33min
5 (7 oceny)
Google Tag Manager - w Praktyce
Chociaż instalacja Pixela Facebooka, dynamicznego kodu konwersji Google Ads czy kodu śledzącego Google Analytics to pozornie proste zadanie dla programisty, na realizację często czeka się niepotrzebnie długo. Dzięki Google Tag Manager możesz wziąć sprawy w swoje ręce i wdrożyć potrzebne Ci tagi samodzielnie - od ręki. A do tego… zwykle w czasie krótszym, niż ten potrzebny na omówienie szczegółów z programistą.
Oszczędzaj czas
Dzięki znajomości GTM oszczędzasz czas na wiele sposobów - samo wdrożenie często jest szybsze, a dodatkowo nie musisz czekać, aż Twoje zlecenie zostanie przekazane do realizacji. To szczególnie istotne w małych firmach, gdzie nie masz swobodnego i nieograniczonego dostępu do współpracy z developerami.
Śledź interakcje użytkowników z Twoim serwisem
Warto wiedzieć, co użytkownicy robią na Twojej stronie. Czy wypełniają formularz kontaktowy? Jak daleko przewijają stronę? Czy oglądają wideo? Tym właśnie zajmiemy się w drugim module kursu. Poznasz zagadnienia dotyczące konfiguracji śledzenia zdarzeń Google Analytics, czyli jednego z najważniejszych zastosowań GTMa. Jeśli opanujesz ten aspekt, będziesz w stanie mierzyć interesujące Cię interakcje użytkowników z witryną, analizować ich zachowanie i podnosić współczynnik konwersji swojej strony.
Mierz konwersje Google Ads i Facebooka
W kolejnej części kursu zajmiemy się wdrożeniem tagu śledzącego konwersję oraz tagu remarketingowego Google Ads, a następnie zainstalujemy piksel Facebooka, wysyłający odsłonę oraz zdarzenia. Dzięki temu oraz zdobytym podczas kursu umiejętnościom będziesz mógł sprawniej uruchomić kampanie reklamowe, a także wdrożyć dodatkowe tagi śledzące, dające Ci szersze możliwości targetowania reklam.
Wykorzystaj dataLayer do śledzenia Ecommerce i dynamicznych tagów konwersji
Kolejna część kursu jest poświęcona w pełni warstwie danych, czyli dataLayer. To szczególnie przydatna funkcjonalność GTMa dla osób, które sprzedają produkty w sieci i chcą mierzyć zachowania zakupowe w Google Analytics z wykorzystaniem modułu Ecommerce.W tych lekcjach nauczysz się jak, korzystając z danych z dataLayer, skonfigurować tagi konwersji i zdarzeń, które przekazują do Google lub Facebooka dynamiczne parametry, takie jak wartość zamówienia.
Poznaj niestandardowe techniki w GTM
Pod koniec kursu dodatkowo opanujesz zaawansowane techniki w Google Tag Manager. Nauczysz się jak implementować śledzenie zdarzeń w przypadku, gdy standardowe reguły i zmienne nie wystarczają. Oprócz tego pokażę Ci też jak kilkoma tagami osiągnąć efekt, który standardowo wymagałby o wiele więcej manualnej pracy.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest skierowany do osób, które chciałyby samodzielnie konfigurować analitykę internetową i uniezależnić ten proces od działu IT. Wiedza zawarta w kursie będzie szczególnie przydatna dla marketerów, właścicieli sklepów internetowych, przedsiębiorców a także początkujących analityków internetowych.
Czego się nauczysz?
-
Konfiguracja sledzenia miedzydomenowego
-
Sledzenie zdarzen w Google Analytics
-
Dodawanie wymiarów niestandardowych do GA
-
Szybka instalacja pixela Facebooka
-
Zarzadzanie tagami Google Ads
-
Konfiguracja modulu e-commerce
-
Przesylanie wartosc konwersji do GAds
-
Mierzenie pobierania plików PDF
Zawartość
Google Tag Manager
7 rozdziały 31 lekcji 3h 33min
-
Wstęp do kursu
16min
Zakładanie konta
3min
Instalacja GTM
4min
-
Struktura GTM
32min
Interfejs
4min
Tagi i tag odsłony Google Analytics
11min
Śledzenie międzydomenowe
4min
Zmienne
5min
Reguły
4min
Nazewnictwo w GTM
4min
-
Śledzenie zdarzeń GA
52min
Kliknięcia
10min
Pomiar czasu na stronie
7min
Interakcje z wideo
8min
Przewijanie strony
8min
Kliknięcia w linki zewnętrzne
7min
Pobranie pliku PDF
6min
Wysłanie formularza
7min
-
Tagi konwersji
31min
Google Ads tag konwersji
9min
Google Ads tag łączący konwersje
2min
Google Ads tag remarketingowy
6min
Pixel Facebooka odsłona
5min
-
dataLayer
36min
Poznaj dataLayer
4min
Śledzenie ecommerce z dataLayer
13min
Wdrażanie dataLayer z programistą
7min
Prześlij wartość konwersji do GAds
7min
Prześlij wartość konwersji do FB
4min
-
Usprawnianie pracy
44min
Śledzenie formularza z jQuery
18min
Minimalizacja liczby tagów zdarzeń
17min
Wymiary niestandardowe
9min
-
Zakończenie
1min
Dziękuję za uwagę
1min
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Super kurs. Bardzo polecam.
Piotr Sobolewski
21 stycznia 2021
Mike Sosnowski
3 marca 2021
Świetny kurs!
Kamil Szurlej
19 marca 2021
Bardzo fajnie wszystko wytłumaczone.
Przemysław Szliep
2 sierpnia 2021
Robert Przepiórka
8 listopada 2021
Kurs krótki, treściwy, znakomity. Oceny poprzednio oglądanym kursom na Eduweb powinienem pomniejszyć o gwiazdkę. Bo w Kursie Damian wyszedł jak dla mnie poza skalę ocen 1-5.
Tomasz Mirkowicz
23 grudnia 2021
Adam
14 października 2022
Kurs Google Tag Manager
-
31 lekcji wideo
-
3h 33min materiału
-
Ostatnia rewizja 26.05.2020
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.
Paweł Krzyściak
UI/UX Designer johnny10.com
Zacznij naukę w Google Tag Manager
-
31 lekcji wideo
-
3h 33min materiału
-
Ostatnia rewizja 26.05.2020
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Google Tag Manager
Filip Błajet
Google Analytics 4
Damian Rams
Budowanie Marki Osobistej
Chris KY
Marketing Automation
Mike Korba
Prowadzenie Kanału YouTube
Oscar Rak