Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Google Tag Manager

Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.

31 lekcji

3h 33min

5 (7 oceny)

Kurs Google Tag Manager - w Praktyce

Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.

Chociaż instalacja Pixela Facebooka, dynamicznego kodu konwersji Google Ads czy kodu śledzącego Google Analytics to pozornie proste zadanie dla programisty, na realizację często czeka się niepotrzebnie długo. Dzięki Google Tag Manager możesz wziąć sprawy w swoje ręce i wdrożyć potrzebne Ci tagi samodzielnie - od ręki. A do tego… zwykle w czasie krótszym, niż ten potrzebny na omówienie szczegółów z programistą.

Oszczędzaj czas

Dzięki znajomości GTM oszczędzasz czas na wiele sposobów - samo wdrożenie często jest szybsze, a dodatkowo nie musisz czekać, aż Twoje zlecenie zostanie przekazane do realizacji. To szczególnie istotne w małych firmach, gdzie nie masz swobodnego i nieograniczonego dostępu do współpracy z developerami.

Śledź interakcje użytkowników z Twoim serwisem

Warto wiedzieć, co użytkownicy robią na Twojej stronie. Czy wypełniają formularz kontaktowy? Jak daleko przewijają stronę? Czy oglądają wideo? Tym właśnie zajmiemy się w drugim module kursu. Poznasz zagadnienia dotyczące konfiguracji śledzenia zdarzeń Google Analytics, czyli jednego z najważniejszych zastosowań GTMa. Jeśli opanujesz ten aspekt, będziesz w stanie mierzyć interesujące Cię interakcje użytkowników z witryną, analizować ich zachowanie i podnosić współczynnik konwersji swojej strony.

Mierz konwersje Google Ads i Facebooka

W kolejnej części kursu zajmiemy się wdrożeniem tagu śledzącego konwersję oraz tagu remarketingowego Google Ads, a następnie zainstalujemy piksel Facebooka, wysyłający odsłonę oraz zdarzenia. Dzięki temu oraz zdobytym podczas kursu umiejętnościom będziesz mógł sprawniej uruchomić kampanie reklamowe, a także wdrożyć dodatkowe tagi śledzące, dające Ci szersze możliwości targetowania reklam.

Wykorzystaj dataLayer do śledzenia Ecommerce i dynamicznych tagów konwersji

Kolejna część kursu jest poświęcona w pełni warstwie danych, czyli dataLayer. To szczególnie przydatna funkcjonalność GTMa dla osób, które sprzedają produkty w sieci i chcą mierzyć zachowania zakupowe w Google Analytics z wykorzystaniem modułu Ecommerce.W tych lekcjach nauczysz się jak, korzystając z danych z dataLayer, skonfigurować tagi konwersji i zdarzeń, które przekazują do Google lub Facebooka dynamiczne parametry, takie jak wartość zamówienia.

Poznaj niestandardowe techniki w GTM

Pod koniec kursu dodatkowo opanujesz zaawansowane techniki w Google Tag Manager. Nauczysz się jak implementować śledzenie zdarzeń w przypadku, gdy standardowe reguły i zmienne nie wystarczają. Oprócz tego pokażę Ci też jak kilkoma tagami osiągnąć efekt, który standardowo wymagałby o wiele więcej manualnej pracy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest skierowany do osób, które chciałyby samodzielnie konfigurować analitykę internetową i uniezależnić ten proces od działu IT. Wiedza zawarta w kursie będzie szczególnie przydatna dla marketerów, właścicieli sklepów internetowych, przedsiębiorców a także początkujących analityków internetowych.

Czego się nauczysz?

  • Konfiguracja sledzenia miedzydomenowego

  • Sledzenie zdarzen w Google Analytics

  • Dodawanie wymiarów niestandardowych do GA

  • Szybka instalacja pixela Facebooka

  • Zarzadzanie tagami Google Ads

  • Konfiguracja modulu e-commerce

  • Przesylanie wartosc konwersji do GAds

  • Mierzenie pobierania plików PDF

Zawartość

Kurs Google Tag Manager

7 rozdziały 31 lekcji 3h 33min

  • Wstęp do kursu

    16min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    4min

    Zalety GTM

    Podgląd lekcji

    6min

    Zakładanie konta

    3min

    Instalacja GTM

    4min

  • Struktura GTM

    32min

    Interfejs

    4min

    Tagi i tag odsłony Google Analytics

    11min

    Śledzenie międzydomenowe

    4min

    Zmienne

    5min

    Reguły

    4min

    Nazewnictwo w GTM

    4min

  • Śledzenie zdarzeń GA

    52min

    Kliknięcia

    10min

    Pomiar czasu na stronie

    7min

    Interakcje z wideo

    8min

    Przewijanie strony

    8min

    Kliknięcia w linki zewnętrzne

    7min

    Pobranie pliku PDF

    6min

    Wysłanie formularza

    7min

  • Tagi konwersji

    31min

    Google Ads tag konwersji

    9min

    Google Ads tag łączący konwersje

    2min

    Google Ads tag remarketingowy

    6min

    Pixel Facebooka odsłona

    5min

    Pixel Facebooka zdarzenia

    Podgląd lekcji

    9min

  • dataLayer

    36min

    Poznaj dataLayer

    4min

    Śledzenie ecommerce z dataLayer

    13min

    Wdrażanie dataLayer z programistą

    7min

    Prześlij wartość konwersji do GAds

    7min

    Prześlij wartość konwersji do FB

    4min

  • Usprawnianie pracy

    44min

    Śledzenie formularza z jQuery

    18min

    Minimalizacja liczby tagów zdarzeń

    17min

    Wymiary niestandardowe

    9min

  • Zakończenie

    1min

    Dziękuję za uwagę

    1min

Autor kursu

Damian Rams

Średnia ocen autora: 5

Bio
Pomaga firmom ogarnąć analitykę internetową i zwiększać konwersję. Specjalizuje się w narzędziach Google Analytics, Google Tag Manager i Google Optimize. Klientom zapewnia pełne wsparcie analityczne - od konfiguracji analityki, przez przeprowadzenie analiz i badań, aż po postawienie rekomendacji i zaprojektowanie zmian, które przekładają się na wzrost konwersji. Współpracował z takimi firmami, jak Adecco, Black Red White czy Virgin Mobile. Przeszkolił ponad 500 osób z analityki i optymalizacji konwersji, w tym studentów Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prelegent na konferencjach branżowych. Posiada certyfikat Google Analytics for Power Users oraz ConversionXL Certified Optimizer. Prowadzi bloga o analityce pod adresem damianrams.pl. Prywatnie miłośnik gier planszowych i gitary basowej.
Inne kursy tego autora
Kurs Google Tag Manager

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Super kurs. Bardzo polecam.

Piotr Sobolewski

21 stycznia 2021

Mike Sosnowski

3 marca 2021

Świetny kurs!

Kamil Szurlej

19 marca 2021

Bardzo fajnie wszystko wytłumaczone.

Przemysław Szliep

2 sierpnia 2021

Robert Przepiórka

8 listopada 2021

Kurs krótki, treściwy, znakomity. Oceny poprzednio oglądanym kursom na Eduweb powinienem pomniejszyć o gwiazdkę. Bo w Kursie Damian wyszedł jak dla mnie poza skalę ocen 1-5.

Tomasz Mirkowicz

23 grudnia 2021

Adam

14 października 2022

Kurs Kurs Google Tag Manager

  • 31 lekcji wideo

  • 3h 33min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.

Paweł Krzyściak

UI/UX Designer johnny10.com

Zacznij naukę w Kurs Google Tag Manager

  • 31 lekcji wideo

  • 3h 33min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych