Kurs Google Analytics

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

12 ocen

Wprowadzenie

Analityka internetowa jest nieodłącznym elementem działań reklamowych w sieci. Tak naprawdę każda z osób, która zajmuje się promocją w Internecie lub chce zadbać o to, by jej biznes był widoczny w sieci, powinna poznać działanie narzędzia analitycznego Google Analytics. Jeżeli chcesz świadomie podejmować trafne decyzje biznesowe na podstawie zgromadzonych danych - ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

  1. Jak sprawdzic, czy poprawnie zbierasz dane?
  2. Jak dokladnie mozesz sledzic uzytkowników?
  3. Skad pochodza Twoi potencjalni klienci?
  4. Czy dany kanal reklamowy konwertuje?
  5. Co uzytkownicy przegladaja na Twojej stronie?
  6. Kiedy uzytkownicy wypadaja z lejka konwersji?
  7. Analiza przeplywu uzytkowników przez strone
  8. Wprowadzenie do Google Tag Managera

Niniejszy kurs został przygotowany z myślą o praktycznym wyciąganiu wniosków na podstawie danych tak, aby móc podejmować odpowiednie decyzje biznesowe. Dowiesz się, dlaczego obecnie warto skupić się na myśleniu “data driven”, niż ślepo ufać swojej intuicji. Ten kurs będzie do tego doskonałym wsparciem.

Analityka to podstawa

W pierwszej części kursu przejdziemy przez checklistę wdrożeniową, aby krok po kroku sprawdzić poprawność zbieranych danych w Google Analytics. Omówimy często popełniane błędy, wskażemy nieistotne elementy na których nie powinniśmy marnować czasu przy analizach oraz nauczymy się konfigurować cele oraz źródła ruchu pod kątem późniejszych analiz.

Zrozumieć dane zawarte w GA

Kolejna część kursu skupia się na poznaniu tego, co stoi za konkretnymi zmiennymi w Google Analytics. Wiele osób popełnia błędy podczas interpretacji danych w związku z niezrozumieniem ich definicji. Wspólnie przejdziemy przez wszystkie niuanse związane z interpretacją danych, tak, by nie popełnić w przyszłości niepotrzebnych błędów.

Poznaj swoich użytkowników

Z tego rozdziału dowiesz się, w jaki sposób sprawdzić charakterystykę swoich potencjalnych klientów na stronie internetowej. Opowiemy Ci o tym jak budować persony swoich klientów oraz nauczysz się jak grupować użytkowników w odpowiednie segmenty w Google Analytics. Ponadto, poznasz sposoby na późniejsze wykorzystanie utworzone przez siebie segmentów użytkowników w dalszych działaniach marketingowych.

Sprawdź efektywność kanałów ruchu

W tym rozdziale przejdziemy dokładnie przez proces weryfikacji efektywności każdego kanału reklamowego, który sprowadza ruch na Twoją stronę. Zaczniemy od sprawdzenia jakości tego ruchu, poprzez analizę konwersji wspomaganych na modelach atrybucji, kończąc na nauce sprawdzania zwrotów z inwestycji poniesionych na reklamę. Nauczysz się swobodnie zarządzać budżetami reklamowymi, przerzucając je odpowiednio pomiędzy najlepiej konwertujące źródła.

Dowiedz jak użytkownicy korzystają z Twojej strony

Kolejny rozdział poświęcony jest dogłębnej analizie zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej. Nauczysz się analizować zarówno przepływy użytkowników przez swój serwis internetowy, znajdować najlepsze treści na swojej stronie oraz sprawdzać, czego użytkownicy szukają na Twojej stronie. Ponadto, dowiesz się, jak analizować lejki konwersji i jak zwiększać ich przepustowość.

Raportowanie

W tym rozdziale opowiemy Ci o tym, w jaki sposób tworzyć odpowiednie raporty na podstawie danych z Google Analytics. Dowiesz się z jakich narzędzi w jakiej konkretnej sytuacji musisz korzystać, aby Twoja praca na danych przebiegała sprawnie. Na praktycznych przykładach nauczysz tworzyć raporty dopasowane do Twoich potrzeb.

Wprowadzenie do Google Tag Managera

Ostatni rozdział poświęcony jest technicznym elementom wdrożeniowym. Dowiesz się jak za pomocą Google Tag Managera samodzielnie poradzić sobie z wdrażaniem celów na Twojej stronie internetowej. Dodatkowo poznasz sposoby na dokładniejsze analizowanie aktywności użytkowników na stronie oraz poznasz metody wdrażania zewnętrzne narzędzi pomocnych w analityce poprzez GTM.

Dla kogo jest ten kurs?

eKurs stworzony został z myślą o osobach, które chcą nauczyć się lepiej wyciągać wnioski na podstawie danych. Oznacza to zarówno tych, którzy już pracują z Google Analytics, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z analityką internetową.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Karol Dziedzic

W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM i SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Certyfikowany Trener Google AdWords oraz specjalista Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 500 przeszkolonych firm. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współpracuje z firmami z branży nieruchomości, FMCG, e-commerce oraz startupami. Współodpowiedzialny m.in. za globalny sukces Brand24. Prywatnie fan starej klasycznej motoryzacji, zakochany w swoim starym Volkswagenie T2, którego czule nazywa „Bawibusem”.

W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM i SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Certyfikowany Trener Google AdWords oraz specjalista Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 500 przeszkolonych firm. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współpracuje z firmami z branży nieruchomości, FMCG, e-commerce oraz startupami. Współodpowiedzialny m.in. za globalny sukces Brand24. Prywatnie fan starej klasycznej motoryzacji, zakochany w swoim starym Volkswagenie T2, którego czule nazywa „Bawibusem”.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Karol Dziedzic

Czas: 6 godzin

Aktualizacja: 23.07.2018

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

Checklista wdrożeniowa

  • Jak sprawdzić czy poprawnie zbieram dane?

  • Co zrobić żeby nie analizować niepotrzebnych danych?

  • Czy zbieram dodatkowe istotne dane w GA?

  • Jak odpowiednio skonfigurować źródła ruchu?

  • Jak i jakie cele skonfigurować w GA?

Zmienne w Google Analytics

  • Zmienne w Google Analytics a rzeczywistość

  • Jak urealnić współczynnik odrzuceń i czas na stronie?

  • Jak dokładnie mogę śledzić użytkowników?

  • Jak mogę tworzyć własne zmienne?

Analiza użytkowników

  • Kim są moim potencjalni klienci?

  • Skąd pochodzą moi potencjalni klienci?

  • Budowanie person klientów

  • Tworzenie segmentów demograficznych

  • Tworzenie segmentów na podstawie zachowań

  • Wykorzystanie segmentów w Google Ads

Analiza ruchu na stronie

  • Czy dany kanał reklamowy konwertuje?

  • Czy dane źródło wspomaga konwersje?

  • Czy moje kampanie Google Ads konwertują?

  • Czy moje kampanie Google Ads przynoszą mi zysk?

  • Czy moje inne kampanie przynoszą mi zysk?

  • Czy ruch organiczny przynosi mi zysk?

Analiza zachowań użytkowników na stronie

  • Co użytkownicy przeglądają na mojej stronie?

  • Czego szukają na mojej stronie?

  • Kiedy użytkownicy wypadają z lejka konwersji?

  • Jak zachowują się podczas procesu zakupu?

  • Które strony są najbardziej wartościowe?

  • Analiza przepływu użytkowników przez stronę

  • Landing Page vs Google Analytics

Raportowanie

  • Co musisz mierzyć?

  • Raporty niestandardowe

  • Dashboardy

  • Alerty niestandardowe

  • Google Data Studio

Wdrożenia

  • Wprowadzenie do Google Tag Managera

  • Konfiguracja celu typu zdarzenie poprzez GTM

  • Urealnienie współczynnika odrzuceń poprzez GTM

  • Wdrażanie zewnętrznych narzędzi poprzez GTM

  • Mierzenie odtworzeń filmów poprzez GTM

  • Mierzenie czytania treści przez GTM

  • Zakończenie

}