Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Google Analytics

Analityka internetowa jest nieodłącznym elementem działań reklamowych w sieci. Tak naprawdę każda z osób, która zajmuje się promocją w Internecie lub chce zadbać o to, by jej biznes był widoczny w sieci, powinna poznać działanie narzędzia analitycznego Google Analytics. Jeżeli chcesz świadomie podejmować trafne decyzje biznesowe na podstawie zgromadzonych danych - ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

41 lekcji

5h 45min

4 (12 oceny)

Google Analytics - Analiza Stron Internetowych

Analityka internetowa jest nieodłącznym elementem działań reklamowych w sieci. Tak naprawdę każda z osób, która zajmuje się promocją w Internecie lub chce zadbać o to, by jej biznes był widoczny w sieci, powinna poznać działanie narzędzia analitycznego Google Analytics. Jeżeli chcesz świadomie podejmować trafne decyzje biznesowe na podstawie zgromadzonych danych - ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

Niniejszy kurs został przygotowany z myślą o praktycznym wyciąganiu wniosków na podstawie danych tak, aby móc podejmować odpowiednie decyzje biznesowe. Dowiesz się, dlaczego obecnie warto skupić się na myśleniu “data driven”, niż ślepo ufać swojej intuicji. Ten kurs będzie do tego doskonałym wsparciem.

Analityka to podstawa

W pierwszej części kursu przejdziemy przez checklistę wdrożeniową, aby krok po kroku sprawdzić poprawność zbieranych danych w Google Analytics. Omówimy często popełniane błędy, wskażemy nieistotne elementy na których nie powinniśmy marnować czasu przy analizach oraz nauczymy się konfigurować cele oraz źródła ruchu pod kątem późniejszych analiz.

Zrozumieć dane zawarte w GA

Kolejna część kursu skupia się na poznaniu tego, co stoi za konkretnymi zmiennymi w Google Analytics. Wiele osób popełnia błędy podczas interpretacji danych w związku z niezrozumieniem ich definicji. Wspólnie przejdziemy przez wszystkie niuanse związane z interpretacją danych, tak, by nie popełnić w przyszłości niepotrzebnych błędów.

Poznaj swoich użytkowników

Z tego rozdziału dowiesz się, w jaki sposób sprawdzić charakterystykę swoich potencjalnych klientów na stronie internetowej. Opowiemy Ci o tym jak budować persony swoich klientów oraz nauczysz się jak grupować użytkowników w odpowiednie segmenty w Google Analytics. Ponadto, poznasz sposoby na późniejsze wykorzystanie utworzone przez siebie segmentów użytkowników w dalszych działaniach marketingowych.

Sprawdź efektywność kanałów ruchu

W tym rozdziale przejdziemy dokładnie przez proces weryfikacji efektywności każdego kanału reklamowego, który sprowadza ruch na Twoją stronę. Zaczniemy od sprawdzenia jakości tego ruchu, poprzez analizę konwersji wspomaganych na modelach atrybucji, kończąc na nauce sprawdzania zwrotów z inwestycji poniesionych na reklamę. Nauczysz się swobodnie zarządzać budżetami reklamowymi, przerzucając je odpowiednio pomiędzy najlepiej konwertujące źródła.

Dowiedz jak użytkownicy korzystają z Twojej strony

Kolejny rozdział poświęcony jest dogłębnej analizie zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej. Nauczysz się analizować zarówno przepływy użytkowników przez swój serwis internetowy, znajdować najlepsze treści na swojej stronie oraz sprawdzać, czego użytkownicy szukają na Twojej stronie. Ponadto, dowiesz się, jak analizować lejki konwersji i jak zwiększać ich przepustowość.

Raportowanie

W tym rozdziale opowiemy Ci o tym, w jaki sposób tworzyć odpowiednie raporty na podstawie danych z Google Analytics. Dowiesz się z jakich narzędzi w jakiej konkretnej sytuacji musisz korzystać, aby Twoja praca na danych przebiegała sprawnie. Na praktycznych przykładach nauczysz tworzyć raporty dopasowane do Twoich potrzeb.

Wprowadzenie do Google Tag Managera

Ostatni rozdział poświęcony jest technicznym elementom wdrożeniowym. Dowiesz się jak za pomocą Google Tag Managera samodzielnie poradzić sobie z wdrażaniem celów na Twojej stronie internetowej. Dodatkowo poznasz sposoby na dokładniejsze analizowanie aktywności użytkowników na stronie oraz poznasz metody wdrażania zewnętrzne narzędzi pomocnych w analityce poprzez GTM.

Dla kogo jest ten kurs?

eKurs stworzony został z myślą o osobach, które chcą nauczyć się lepiej wyciągać wnioski na podstawie danych. Oznacza to zarówno tych, którzy już pracują z Google Analytics, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z analityką internetową.

Czego się nauczysz?

  • Jak sprawdzic, czy poprawnie zbierasz dane?

  • Jak dokladnie mozesz sledzic uzytkowników?

  • Skad pochodza Twoi potencjalni klienci?

  • Czy dany kanal reklamowy konwertuje?

  • Co uzytkownicy przegladaja na Twojej stronie?

  • Kiedy uzytkownicy wypadaja z lejka konwersji?

  • Analiza przeplywu uzytkowników przez strone

  • Wprowadzenie do Google Tag Managera

Zawartość

Google Analytics

8 rozdziały 41 lekcji 5h 45min

  • Wstęp do kursu

    3min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    3min

  • Checklista wdrożeniowa

    51min

    Jak sprawdzić czy poprawnie zbieram dane?

    8min

    Co zrobić żeby nie analizować niepotrzebnych danych?

    6min

    Czy zbieram dodatkowe istotne dane w GA?

    10min

    Jak odpowiednio skonfigurować źródła ruchu?

    16min

    Jak i jakie cele skonfigurować w GA?

    11min

  • Zmienne w Google Analytics

    30min

    Zmienne w Google Analytics a rzeczywistość

    10min

    Jak urealnić współczynnik odrzuceń i czas na stronie?

    6min

    Jak dokładnie mogę śledzić użytkowników?

    Podgląd lekcji

    9min

    Jak mogę tworzyć własne zmienne?

    5min

  • Analiza użytkowników

    53min

    Kim są moim potencjalni klienci?

    12min

    Skąd pochodzą moi potencjalni klienci?

    7min

    Budowanie person klientów

    9min

    Tworzenie segmentów demograficznych

    9min

    Tworzenie segmentów na podstawie zachowań

    11min

    Wykorzystanie segmentów w Google Ads

    6min

  • Analiza ruchu na stronie

    53min

    Czy dany kanał reklamowy konwertuje?

    10min

    Czy dane źródło wspomaga konwersje?

    6min

    Czy moje kampanie Google Ads konwertują?

    9min

    Czy moje kampanie Google Ads przynoszą mi zysk?

    Podgląd lekcji

    8min

    Czy moje inne kampanie przynoszą mi zysk?

    10min

    Czy ruch organiczny przynosi mi zysk?

    9min

  • Analiza zachowań użytkowników na stronie

    1h 12min

    Co użytkownicy przeglądają na mojej stronie?

    17min

    Czego szukają na mojej stronie?

    10min

    Kiedy użytkownicy wypadają z lejka konwersji?

    7min

    Jak zachowują się podczas procesu zakupu?

    8min

    Które strony są najbardziej wartościowe?

    8min

    Analiza przepływu użytkowników przez stronę

    12min

    Landing Page vs Google Analytics

    10min

  • Raportowanie

    33min

    Co musisz mierzyć?

    3min

    Raporty niestandardowe

    9min

    Dashboardy

    7min

    Alerty niestandardowe

    5min

    Google Data Studio

    9min

  • Wdrożenia

    50min

    Wprowadzenie do Google Tag Managera

    11min

    Konfiguracja celu typu zdarzenie poprzez GTM

    12min

    Urealnienie współczynnika odrzuceń poprzez GTM

    8min

    Wdrażanie zewnętrznych narzędzi poprzez GTM

    5min

    Mierzenie odtworzeń filmów poprzez GTM

    6min

    Mierzenie czytania treści przez GTM

    8min

    Zakończenie

Autor kursu

Karol Dziedzic

Średnia ocen autora: 5

Bio
W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM i SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Certyfikowany Trener Google AdWords oraz specjalista Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 500 przeszkolonych firm. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współpracuje z firmami z branży nieruchomości, FMCG, e-commerce oraz startupami. Współodpowiedzialny m.in. za globalny sukces Brand24. Prywatnie fan starej klasycznej motoryzacji, zakochany w swoim starym Volkswagenie T2, którego czule nazywa „Bawibusem”.
Inne kursy tego autora
Google Analytics

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Super kurs

Anna

24 stycznia 2021

Wartościowy kurs, uwzględniający różne aspekty tematów okołoanalitiksowych (np. GTM, czy tworzenie list pod Google Ads). Klarowny podział na zagadnienia i zwięzłość prowadzącego. Mnóstwo okej!

Gato

1 marca 2021

Bardzo rzeczowy kurs od A do Z . Polecam !

Marek Piotrowski

13 marca 2021

Paulina

20 marca 2021

Małgorzata

13 lipca 2021

Józef Woziwoda

22 listopada 2021

Duża dawka praktycznej wiedzy, przekazana niestety w dość usypiający sposób...

Tomasz Mirkowicz

7 października 2021

Dostęp kupiony z ciekawości dla odświeżenia swojej wiedzy. Bardzo często jest mówione 'zrób', ale nie jest pokazane w jaki sposób. Części praktyczne do poprawienia. Proponowałbym niektóre rzeczy rozkładać na czynniki pierwsze. Poza tym kurs do aktualizacji, bo mamy już GA4.

Peter

14 listopada 2021

Anna Chemodurova

2 lutego 2022

Niestety, kurs do aktualizacji, mamy już GA4.

Jarosław Krupa

17 maja 2022

jak się ustawi prędkość 1.75 to jest nawet

Grzegorz Nęcka

7 czerwca 2022

Mało wyniosłem z tego kursu. Temat ciekawy ale jakoś po wszystkim czuje chaos w głowie i wiem, że jak usiąde na swojej stronie do tego zagadnienia to będę musiał uczyć się sam od zera.

Oskar Podkaura

19 września 2022

Kurs Google Analytics

  • 41 lekcji wideo

  • 5h 45min materiału

  • Ostatnia rewizja 22.07.2018

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.

Paweł Krzyściak

UI/UX Designer johnny10.com

Zacznij naukę w Google Analytics

  • 41 lekcji wideo

  • 5h 45min materiału

  • Ostatnia rewizja 22.07.2018

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych