Kurs Google Analytics
Analityka internetowa jest nieodłącznym elementem działań reklamowych w sieci. Tak naprawdę każda z osób, która zajmuje się promocją w Internecie lub chce zadbać o to, by jej biznes był widoczny w sieci, powinna poznać działanie narzędzia analitycznego Google Analytics. Jeżeli chcesz świadomie podejmować trafne decyzje biznesowe na podstawie zgromadzonych danych - ten kurs jest właśnie dla Ciebie.
41 lekcji
5h 45min
4 (12 oceny)
Google Analytics - Analiza Stron Internetowych
Niniejszy kurs został przygotowany z myślą o praktycznym wyciąganiu wniosków na podstawie danych tak, aby móc podejmować odpowiednie decyzje biznesowe. Dowiesz się, dlaczego obecnie warto skupić się na myśleniu “data driven”, niż ślepo ufać swojej intuicji. Ten kurs będzie do tego doskonałym wsparciem.
Analityka to podstawa
W pierwszej części kursu przejdziemy przez checklistę wdrożeniową, aby krok po kroku sprawdzić poprawność zbieranych danych w Google Analytics. Omówimy często popełniane błędy, wskażemy nieistotne elementy na których nie powinniśmy marnować czasu przy analizach oraz nauczymy się konfigurować cele oraz źródła ruchu pod kątem późniejszych analiz.
Zrozumieć dane zawarte w GA
Kolejna część kursu skupia się na poznaniu tego, co stoi za konkretnymi zmiennymi w Google Analytics. Wiele osób popełnia błędy podczas interpretacji danych w związku z niezrozumieniem ich definicji. Wspólnie przejdziemy przez wszystkie niuanse związane z interpretacją danych, tak, by nie popełnić w przyszłości niepotrzebnych błędów.
Poznaj swoich użytkowników
Z tego rozdziału dowiesz się, w jaki sposób sprawdzić charakterystykę swoich potencjalnych klientów na stronie internetowej. Opowiemy Ci o tym jak budować persony swoich klientów oraz nauczysz się jak grupować użytkowników w odpowiednie segmenty w Google Analytics. Ponadto, poznasz sposoby na późniejsze wykorzystanie utworzone przez siebie segmentów użytkowników w dalszych działaniach marketingowych.
Sprawdź efektywność kanałów ruchu
W tym rozdziale przejdziemy dokładnie przez proces weryfikacji efektywności każdego kanału reklamowego, który sprowadza ruch na Twoją stronę. Zaczniemy od sprawdzenia jakości tego ruchu, poprzez analizę konwersji wspomaganych na modelach atrybucji, kończąc na nauce sprawdzania zwrotów z inwestycji poniesionych na reklamę. Nauczysz się swobodnie zarządzać budżetami reklamowymi, przerzucając je odpowiednio pomiędzy najlepiej konwertujące źródła.
Dowiedz jak użytkownicy korzystają z Twojej strony
Kolejny rozdział poświęcony jest dogłębnej analizie zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej. Nauczysz się analizować zarówno przepływy użytkowników przez swój serwis internetowy, znajdować najlepsze treści na swojej stronie oraz sprawdzać, czego użytkownicy szukają na Twojej stronie. Ponadto, dowiesz się, jak analizować lejki konwersji i jak zwiększać ich przepustowość.
Raportowanie
W tym rozdziale opowiemy Ci o tym, w jaki sposób tworzyć odpowiednie raporty na podstawie danych z Google Analytics. Dowiesz się z jakich narzędzi w jakiej konkretnej sytuacji musisz korzystać, aby Twoja praca na danych przebiegała sprawnie. Na praktycznych przykładach nauczysz tworzyć raporty dopasowane do Twoich potrzeb.
Wprowadzenie do Google Tag Managera
Ostatni rozdział poświęcony jest technicznym elementom wdrożeniowym. Dowiesz się jak za pomocą Google Tag Managera samodzielnie poradzić sobie z wdrażaniem celów na Twojej stronie internetowej. Dodatkowo poznasz sposoby na dokładniejsze analizowanie aktywności użytkowników na stronie oraz poznasz metody wdrażania zewnętrzne narzędzi pomocnych w analityce poprzez GTM.
Dla kogo jest ten kurs?
eKurs stworzony został z myślą o osobach, które chcą nauczyć się lepiej wyciągać wnioski na podstawie danych. Oznacza to zarówno tych, którzy już pracują z Google Analytics, jak i tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z analityką internetową.
Czego się nauczysz?
-
Jak sprawdzic, czy poprawnie zbierasz dane?
-
Jak dokladnie mozesz sledzic uzytkowników?
-
Skad pochodza Twoi potencjalni klienci?
-
Czy dany kanal reklamowy konwertuje?
-
Co uzytkownicy przegladaja na Twojej stronie?
-
Kiedy uzytkownicy wypadaja z lejka konwersji?
-
Analiza przeplywu uzytkowników przez strone
-
Wprowadzenie do Google Tag Managera
Zawartość
Google Analytics
8 rozdziały 41 lekcji 5h 45min
-
Wstęp do kursu
3min
-
Checklista wdrożeniowa
51min
Jak sprawdzić czy poprawnie zbieram dane?
8min
Co zrobić żeby nie analizować niepotrzebnych danych?
6min
Czy zbieram dodatkowe istotne dane w GA?
10min
Jak odpowiednio skonfigurować źródła ruchu?
16min
Jak i jakie cele skonfigurować w GA?
11min
-
Zmienne w Google Analytics
30min
Zmienne w Google Analytics a rzeczywistość
10min
Jak urealnić współczynnik odrzuceń i czas na stronie?
6min
Jak mogę tworzyć własne zmienne?
5min
-
Analiza użytkowników
53min
Kim są moim potencjalni klienci?
12min
Skąd pochodzą moi potencjalni klienci?
7min
Budowanie person klientów
9min
Tworzenie segmentów demograficznych
9min
Tworzenie segmentów na podstawie zachowań
11min
Wykorzystanie segmentów w Google Ads
6min
-
Analiza ruchu na stronie
53min
Czy dany kanał reklamowy konwertuje?
10min
Czy dane źródło wspomaga konwersje?
6min
Czy moje kampanie Google Ads konwertują?
9min
Czy moje inne kampanie przynoszą mi zysk?
10min
Czy ruch organiczny przynosi mi zysk?
9min
-
Analiza zachowań użytkowników na stronie
1h 12min
Co użytkownicy przeglądają na mojej stronie?
17min
Czego szukają na mojej stronie?
10min
Kiedy użytkownicy wypadają z lejka konwersji?
7min
Jak zachowują się podczas procesu zakupu?
8min
Które strony są najbardziej wartościowe?
8min
Analiza przepływu użytkowników przez stronę
12min
Landing Page vs Google Analytics
10min
-
Raportowanie
33min
Co musisz mierzyć?
3min
Raporty niestandardowe
9min
Dashboardy
7min
Alerty niestandardowe
5min
Google Data Studio
9min
-
Wdrożenia
50min
Wprowadzenie do Google Tag Managera
11min
Konfiguracja celu typu zdarzenie poprzez GTM
12min
Urealnienie współczynnika odrzuceń poprzez GTM
8min
Wdrażanie zewnętrznych narzędzi poprzez GTM
5min
Mierzenie odtworzeń filmów poprzez GTM
6min
Mierzenie czytania treści przez GTM
8min
Zakończenie
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Super kurs
Anna
24 stycznia 2021
Wartościowy kurs, uwzględniający różne aspekty tematów okołoanalitiksowych (np. GTM, czy tworzenie list pod Google Ads). Klarowny podział na zagadnienia i zwięzłość prowadzącego. Mnóstwo okej!
Gato
1 marca 2021
Bardzo rzeczowy kurs od A do Z . Polecam !
Marek Piotrowski
13 marca 2021
Paulina
20 marca 2021
Małgorzata
13 lipca 2021
Józef Woziwoda
22 listopada 2021
Duża dawka praktycznej wiedzy, przekazana niestety w dość usypiający sposób...
Tomasz Mirkowicz
7 października 2021
Dostęp kupiony z ciekawości dla odświeżenia swojej wiedzy. Bardzo często jest mówione 'zrób', ale nie jest pokazane w jaki sposób. Części praktyczne do poprawienia. Proponowałbym niektóre rzeczy rozkładać na czynniki pierwsze. Poza tym kurs do aktualizacji, bo mamy już GA4.
Peter
14 listopada 2021
Anna Chemodurova
2 lutego 2022
Niestety, kurs do aktualizacji, mamy już GA4.
Jarosław Krupa
17 maja 2022
jak się ustawi prędkość 1.75 to jest nawet
Grzegorz Nęcka
7 czerwca 2022
Mało wyniosłem z tego kursu. Temat ciekawy ale jakoś po wszystkim czuje chaos w głowie i wiem, że jak usiąde na swojej stronie do tego zagadnienia to będę musiał uczyć się sam od zera.
Oskar Podkaura
19 września 2022
Kurs Google Analytics
-
41 lekcji wideo
-
5h 45min materiału
-
Ostatnia rewizja 23.07.2018
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Z kursów eduweb.pl korzystam od początku powstania platformy. Kursy są doskonałym rozwiązaniem dla osób, które chcą przekwalifikować się lub poszerzyć umiejętności. Praktyczne źródło wiedzy od ekspertów i praktyków z branży IT i kreatywnej.
Paweł Krzyściak
UI/UX Designer johnny10.com
Zacznij naukę w Google Analytics
-
41 lekcji wideo
-
5h 45min materiału
-
Ostatnia rewizja 23.07.2018
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Google Tag Manager
Filip Błajet
Google Analytics 4
Damian Rams
Budowanie Marki Osobistej
Chris KY
Marketing Automation
Mike Korba
Prowadzenie Kanału YouTube
Oscar Rak