Masz już konto? Zaloguj się

Kurs ZBrush

Kurs, który masz przed sobą, to praktyczny materiał przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się modelowania postaci w jednej z najciekawszych aplikacji 3D na rynku.

25 lekcji

5h 57min

4 (1 oceny)

Kurs ZBrush - Techniki Modelowania Postaci

Kurs, który masz przed sobą, to praktyczny materiał przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się modelowania postaci w jednej z najciekawszych aplikacji 3D na rynku. Kurs ZBrush – Techniki Modelowania Postaci pokazuje możliwości jakie posiada Zbrush, program głównie przeznaczony do modelowania organicznego, za pomocą którego Wojciech Magierski zbuduje całkowicie od zera model hard surface.

Kurs opracowaliśmy w ten sposób, abyś mógł zobaczyć cały kreatywny proces pracy artysty w narzędziach 3D. Przejdziesz krok po kroku przez wszystkie etapy powstawania efektownego modelu a na koniec zajmiesz się jego postprodukcją. W pierwszych lekcjach Kursu zajmiemy się dokładnym omówieniem modelowania za pomoca Polygroup i wykorzystamy tą właśnie technikę, aby z bazowego Meshu stworzyć postać robota. Poruszymy takie kwestie jak budowanie i wycinanie Polygroup, oraz nauczymy się poprawnych technik pracy z tymi narzędziami.

Polygroupy, Insert Brushe i detale w modelu

Kolejna obszerna część kursu to esencja wiedzy narzędziowej z Zbrush w praktyce. Zajmiemy się w niej dokładnym omówieniem sposobów tworzenia Insert Brushy, które pomagają w dodawaniu detali do powierzchni modelu. Zrobimy również swój własny Insert Brush w oparciu o Mesh, który będziemy modelować całkowicie niezależnie. Powiemy też o kanale Alpha, oraz wprowadzimy finalne poprawki do naszego modelu, przed przejściem do procesu renderowania.

Render postaci, praca z Modo i Photoshopem

W kolejnym kroku przejdziemy do części poświęconej renderowi, gdzie najpierw zajmiemy się przygotowaniem do renderowania oraz przypisaniem materiałów do poszczególnych elementów modelu. Dalej przejdziemy także do Modo, gdzie stworzymy Shadery i zajmiemy się oświetleniem całej sceny. Na koniec użyjemy Photoshopa, aby pomalować nasz obiekt i nałożyć na niego tekstury uzyskując finalną kompozycję.

Modelowanie Hard Surface w rekordowym czasie

Po obejrzeniu kursu będziesz mógł własnymi siłami przygotować model Hard Surface, którego tworzenie w ZBrush możesz wykonać w rekordowym czasie, w porównaniu do alternatywnego oprogramowania. Pod kątem koncepcyjnym, czas jest najważniejszy, ponieważ artysta mając w głowie wizję czy też pomysł, nie może pozwolić sobie na to, aby jego kreatywność została powstrzymana przez brak możliwości szybkiej zmiany, czy modelowania elementów – a prędkość pracy w programie to właśnie jedna z największych zalet ZBrusha.

Nauka od eksperta ZBrush

Kurs przygotowaliśmy tak, abyś mógł zdobyć narzędziową wiedzę z zakresu ZBrush na praktycznym projekcie. Dzięki temu nie tylko nauczysz się korzystać z najważniejszych narzędzi, ale także zobaczysz nieszablonowe sposoby na ich zastosowanie w ramach kreatywnego procesu, który zaprezentuje Ci jeden z czołowych polskich grafików - Wojciech Magierski. To niezwykła okazja, dzięki której możesz obserwować pracę eksperta, jednocześnie poznając prezycyjne wskazówki i techniki pracy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które zamierzają się zająć, albo już zajmują się modelowaniem 3D i chcą wykorzystać potencjał ZBrusha, aby tworzyć zaawansowane i efektowne modele w rekordowym czasie. Wierzymy, że materiał będzie przydatny dla każdej osoby zainteresowanej tematem, niezależnie od tego, czy Twoim celem jest przygotowywanie imponujących grafik koncepcyjnych czy tworzenie modelów 3D na potrzeby gier.

Czego się nauczysz?

  • Techniki modelowania w ZBrush

  • Model hard surface

  • Praca z polygroupami

  • Wlasne insert brushe

  • Render w Modo

  • Shadery i oswietlenie

  • Teksturowanie w Photoshopie

  • I wiele, wiele wiecej!

Zawartość

Kurs ZBrush

4 rozdziały 25 lekcji 5h 57min

  • Wstęp do kursu

    1h 9min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    4min

    Ustawianie brushy i własnego menu

    10min

    Modelowanie prostych brył Hard Surface

    Podgląd lekcji

    20min

    Retopologia gęstych meshy

    35min

  • Praca z polygroupami i tworzenie modelu

    2h 20min

    Modelowanie bazowego meshu

    22min

    Budowanie polygroup

    18min

    Cięcie i odbijanie polygroup

    16min

    Wycinanie polygroup cz. 1

    12min

    Wycinanie polygroup cz. 2

    11min

    Odłączanie polygroup i dodawanie szczegółów

    11min

    Poprawianie kształtów i detali

    9min

    Tworzenie detali kasku

    10min

    Ciąg dalszy pracy z detalem

    18min

    Dopracowanie szczegołów

    11min

  • Insert brushe i dopracowanie projektu

    1h 14min

    Tworzenie i podstawy insert brushy

    12min

    Wykorzystywanie insert brushy

    12min

    Dodawanie detali za pomocą insert brushy

    14min

    Tworzenie własnego brusha i alpha

    17min

    Finalne poprawki

    18min

  • Render i teksturowanie

    1h 15min

    Przygotowanie do renderu

    14min

    Setup materiałów

    18min

    Przygotowanie sceny

    10min

    Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 1

    18min

    Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 2

    12min

    Omówienie całego procesu i podsumowanie

    Podgląd lekcji

    3min

Autor kursu

Wojciech Magierski

Średnia ocen autora: 5

Bio
Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.
Inne kursy tego autora
Kurs ZBrush i Substance Painter Kurs ZBrush

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Marek Rozwałka

10 lipca 2022

Kurs Kurs ZBrush

  • 25 lekcji wideo

  • 5h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 06.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w Kurs ZBrush

  • 25 lekcji wideo

  • 5h 57min materiału

  • Ostatnia rewizja 06.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych