Kurs ZBrush
Kurs, który masz przed sobą, to praktyczny materiał przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się modelowania postaci w jednej z najciekawszych aplikacji 3D na rynku.
25 lekcji
5h 57min
4 (1 oceny)
ZBrush - Techniki Modelowania Postaci
Kurs opracowaliśmy w ten sposób, abyś mógł zobaczyć cały kreatywny proces pracy artysty w narzędziach 3D. Przejdziesz krok po kroku przez wszystkie etapy powstawania efektownego modelu a na koniec zajmiesz się jego postprodukcją. W pierwszych lekcjach Kursu zajmiemy się dokładnym omówieniem modelowania za pomoca Polygroup i wykorzystamy tą właśnie technikę, aby z bazowego Meshu stworzyć postać robota. Poruszymy takie kwestie jak budowanie i wycinanie Polygroup, oraz nauczymy się poprawnych technik pracy z tymi narzędziami.
Polygroupy, Insert Brushe i detale w modelu
Kolejna obszerna część kursu to esencja wiedzy narzędziowej z Zbrush w praktyce. Zajmiemy się w niej dokładnym omówieniem sposobów tworzenia Insert Brushy, które pomagają w dodawaniu detali do powierzchni modelu. Zrobimy również swój własny Insert Brush w oparciu o Mesh, który będziemy modelować całkowicie niezależnie. Powiemy też o kanale Alpha, oraz wprowadzimy finalne poprawki do naszego modelu, przed przejściem do procesu renderowania.
Render postaci, praca z Modo i Photoshopem
W kolejnym kroku przejdziemy do części poświęconej renderowi, gdzie najpierw zajmiemy się przygotowaniem do renderowania oraz przypisaniem materiałów do poszczególnych elementów modelu. Dalej przejdziemy także do Modo, gdzie stworzymy Shadery i zajmiemy się oświetleniem całej sceny. Na koniec użyjemy Photoshopa, aby pomalować nasz obiekt i nałożyć na niego tekstury uzyskując finalną kompozycję.
Modelowanie Hard Surface w rekordowym czasie
Po obejrzeniu kursu będziesz mógł własnymi siłami przygotować model Hard Surface, którego tworzenie w ZBrush możesz wykonać w rekordowym czasie, w porównaniu do alternatywnego oprogramowania. Pod kątem koncepcyjnym, czas jest najważniejszy, ponieważ artysta mając w głowie wizję czy też pomysł, nie może pozwolić sobie na to, aby jego kreatywność została powstrzymana przez brak możliwości szybkiej zmiany, czy modelowania elementów – a prędkość pracy w programie to właśnie jedna z największych zalet ZBrusha.
Nauka od eksperta ZBrush
Kurs przygotowaliśmy tak, abyś mógł zdobyć narzędziową wiedzę z zakresu ZBrush na praktycznym projekcie. Dzięki temu nie tylko nauczysz się korzystać z najważniejszych narzędzi, ale także zobaczysz nieszablonowe sposoby na ich zastosowanie w ramach kreatywnego procesu, który zaprezentuje Ci jeden z czołowych polskich grafików - Wojciech Magierski. To niezwykła okazja, dzięki której możesz obserwować pracę eksperta, jednocześnie poznając prezycyjne wskazówki i techniki pracy.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które zamierzają się zająć, albo już zajmują się modelowaniem 3D i chcą wykorzystać potencjał ZBrusha, aby tworzyć zaawansowane i efektowne modele w rekordowym czasie. Wierzymy, że materiał będzie przydatny dla każdej osoby zainteresowanej tematem, niezależnie od tego, czy Twoim celem jest przygotowywanie imponujących grafik koncepcyjnych czy tworzenie modelów 3D na potrzeby gier.
Czego się nauczysz?
-
Techniki modelowania w ZBrush
-
Model hard surface
-
Praca z polygroupami
-
Wlasne insert brushe
-
Render w Modo
-
Shadery i oswietlenie
-
Teksturowanie w Photoshopie
-
I wiele, wiele wiecej!
Zawartość
ZBrush
4 rozdziały 25 lekcji 5h 57min
-
Wstęp do kursu
1h 9min
Ustawianie brushy i własnego menu
10min
Retopologia gęstych meshy
35min
-
Praca z polygroupami i tworzenie modelu
2h 20min
Modelowanie bazowego meshu
22min
Budowanie polygroup
18min
Cięcie i odbijanie polygroup
16min
Wycinanie polygroup cz. 1
12min
Wycinanie polygroup cz. 2
11min
Odłączanie polygroup i dodawanie szczegółów
11min
Poprawianie kształtów i detali
9min
Tworzenie detali kasku
10min
Ciąg dalszy pracy z detalem
18min
Dopracowanie szczegołów
11min
-
Insert brushe i dopracowanie projektu
1h 14min
Tworzenie i podstawy insert brushy
12min
Wykorzystywanie insert brushy
12min
Dodawanie detali za pomocą insert brushy
14min
Tworzenie własnego brusha i alpha
17min
Finalne poprawki
18min
-
Render i teksturowanie
1h 15min
Przygotowanie do renderu
14min
Setup materiałów
18min
Przygotowanie sceny
10min
Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 1
18min
Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 2
12min
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Marek Rozwałka
10 lipca 2022
Kurs ZBrush
-
25 lekcji wideo
-
5h 57min materiału
-
Ostatnia rewizja 06.05.2020
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.
Robert Harężlak
Art Director, Graphic Designer
Zacznij naukę w ZBrush
-
25 lekcji wideo
-
5h 57min materiału
-
Ostatnia rewizja 06.05.2020
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Spline 3D
Michał Wedlechowicz
Wprowadzenie do Spline 3D
Michał Wedlechowicz
Tworzenie Trójwymiarowej Kolekcji NFT
Michał Wedlechowicz
Ilustracja Flat 3D
Michał Wedlechowicz
3D w Interfejsie
Michał Wedlechowicz
Modelowanie w Blender
Michał Wedlechowicz
Sculpting w Blender
Michał Wedlechowicz
Blender
Michał Wedlechowicz
Przegląd Portfolio cz.7
Michał Wedlechowicz