Kurs Cinema 4D
Wykorzystaj potencjał Cinema 4D - jednej z najbardziej popularnych i cenionych aplikacji do tworzenia grafiki trójwymiarowej.
19 lekcji
12h 1min
5 (1 oceny)
Cinema 4D - Techniki Pracy
Cinema 4D - Czego nauczysz się w tym Kursie?
Na przestrzeni blisko 16 godzin rozpiętych wśród 18 tutoriali zdobędziesz solidne podstawy w każdym z wielu aspektów grafiki trójwymiarowej. Grafika 3D to między innymi modelowanie, animowanie, oświetlanie, teksturowanie, symulowanie, rigowanie, renderowanie i cała mnogość innych specjalizacji, z których każda zostaje omówiona w tym materiale na tyle dokładnie, abyś mógł po ukończeniu kursu śmiało ruszać naprzód z własnymi eksperymentami, aby rozszerzać swoją wiedzę.Nazywam się Jerzy Drozda Jr i blisko 15 lat zajmuję się profesjonalnie technikami postprodukcji, animacji, i tworzenia efektów wizualnych na użytek kina i telewizji. W tym kursie rozłożę dla Ciebie na "części pierwsze" najważniejsze aspekty związane z grafiką trójwymiarową. Dowiesz się jak ważne jest podejmowanie świadomych decyzji przed rozpoczęciem pracy i na co zwracać, aby nie wpaść w którąś z wielu pułapek, które czyhają i potrafią zaskoczyć nawet profesjonalistów.
Nawigacja i interfejs Cinema 4D
W aplikacjach 3D dostępnych jest mnóstwo funkcji i paneli, które potrafią przytłoczyć początkujących. Dla każdej osoby pracującej kreatywnie z użyciem technologii komputerowych jest sprawne poruszanie się po środowisku pracy. W kursie poznasz interfejs, najważniejsze panele i ustawienia, oraz funkcję aplikacji Cinema 4D, jak również najbardziej skuteczne skróty, techniki nawigowania po viewporcie i personalizacji oprogramowania tak, aby edycja tworzonych obiektów oraz każdy inny aspekt pracy przebiegał z bajeczną wygodą i prostotą.
Praca ze światłem i materiałami
Konstrukcja naszych obiektów, a co za tym idzie finalnych renderów, determinują dwa najważniejsze czynniki, jakimi są ich materiał a także oświetlenie, zarówno modeli jak i całej sceny. Dowiesz się, z jakimi światłami możemy pracować i które będą skuteczne w konkretnych sytuacjach. Porozmawiamy także o teksturowaniu oraz o tym, jak osiągnąć najlepsze efekty przy rozmaitych typach materiałów (w tym tych mitycznych materiałów translucentnych, jak woda lub szkło).
Techniki Animacji w Cinema 4D
Techniki modelowania obiektów 3D
Modelowanie to jedno z najważniejszych zagadnień związanych z projektowaniem grafiki trójwymiarowej. Szybkie i skuteczne modelowanie to jeden z najważniejszych elementów na początku Twojej nauki. Dowiesz się wszystkiego o trybach modelowania, polygonach, optymalnych narzędziach pracy i edycji naszych obiektów, jak również szybkie skróty klawiaturowe w Cinema 4D, które znacznie zwiększą wydajność Twojej pracy. Wymodelujemy także kilka ciekawych obiektów w ramach praktycznych projektów, takich jak statek kosmiczny czy górski krajobraz.
Teksturowanie i Sculpting w Cinema 4D
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na ostateczny wygląd naszego modelu jest teksturowanie oraz mapowanie, które omówimy w jednej z obszernych części tego kursu. Porozmawiamy o gotowych schematach i materiałach, jak również o ich modyfikacjach, do czego między innymi wykorzystamy Photoshop'a oraz Bodypaint'a. Dowiesz się także jak można w Cinema 4D osiągnąć ciekawe efekty techniką "rzeźbienia", czyli Sculptingu, którą znamy z takich aplikacji jak ZBrush.
Systemy cząsteczkowe, dynamika i fizyka
Kolejne, obszerne rozdziały kursu wprowadzą Cię w niesamowity świat efektów generowanych proceturalnie i automagicznie, z wykorzystaniem skryptów czy fizyki. Będą to między innymi Particles - genialny moduł Cinemy 4D, który pozwala tworzyć inteligentne cząsteczki, które oddziałują na siebie, przykładowo zderzając się, przyciągając lub odpychając. Jeśli interesują Cię efekty wizualne, te lekcje bez wątpienia będą dla Ciebie bardzo ciekawe i praktyczne. Dowiesz się także jak możemy pracować z fizyką i dynamiką, na przykład cieczy w Cinema 4D. Na deser skorzystamy ze świetnego modułu Xpresso oraz stworzymy gotowy do użycia mechanizm do łatwej i efektownej animacji kamery (rig kamerowy)!
Szereg praktycznych porad
Cały kurs zawiera masę praktycznych wskazówek, które wykorzystasz we wszystkich swoich projektach. Wiele z tych informacji znajduje zastosowanie we wszystkich aplikacjach 3D, więc nawet jeśli korzystasz z darmowego Blendera czy z Mayi, znajdziesz mnóstwo porad, które przyspieszą i zoptymalizują Twoje zadania w środowisku 3D. Dowiesz się między innymi jak dostosować ustawienia renderowania, aby uzyskać świetny efekt przy jak najkrótszym czasie renderu, jak również otrzymasz wskazówki dotyczące oświetlenia, teksturowania a także setki przydatnych zasobów i wskazówek.
Niektóre zagadnienia omawiane w Kursie Cinema 4D
- Modelowanie
- Animacja na klatkach kluczowych oraz z użyciem krzywych
- Tworzenie materiałów
- Oświetlanie sceny
- Sculpting (rzeźbienie w trzech wymiarach)
- Teksturowaniem z użyciem BodyPaint'a i Photoshop'a
- Moduł MoGraph i jego typowe zastosowania
- Systemy cząsteczkowe oraz dynamika
- Xpresso i automatyzacja
- i wiele, wiele więcej...
UWAGA! Bonusy!
Jak to mam w zwyczaju do swoich kursów zawsze staram się dodać jakiś prezent - coś dzięki czemu będziecie mogli szybciej i z większym zapałem przystąpić do zabawy oprogramowaniem, które chłonęliście przez wiele godzin. Z tym kursem dostajecie dwa dodatkowe tutoriale, które niczego nie tłumaczą, a jedynie mają służyć jako wskazówka i prowokacja do dalszych eksperymentów. Potraktujcie to jak wyzwanie. Dla tych, którzy wyzwań nie lubią dostarczam oczywiście pliki zródłowe, więc tajemnica zostanie rozwiana, gdy tylko je otworzycie.Dodatkowo dostarczam gotową i odrobinę ulepszoną wersję riga kamerowego, którego konstruujemy samodzielnie w jednej z lekcji, oraz prawie 250MB różnych tekstur środowiskowych, które każdy grafik 3D powinien mieć, gdyż umożliwiają łatwe dodawanie "głębi" naszym pracom.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs jest przeznaczony dla osób "kompletnie zielonych", nie mających zbyt dużego doświadczenia w pracy w środowisku 3D. Jeśli próbowałeś kiedyś zmierzyć się z tym zagadnieniem i mimo szczerych chęci nie mogłeś przeskoczyć złożoności i skomplikowania tego tematu, lub masz już pewne doświadczenie, ale nie czujesz się pewnie w grafice 3D, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie.
Czego się nauczysz?
-
Modelowanie, tworzenie materialów i oswietlanie sceny
-
Animacja na klatkach kluczowych oraz z uzyciem krzywych
-
Sculpting (rzezbienie w trzech wymiarach)
-
Teksturowaniem z uzyciem BodyPainta i Photoshopa
-
Modul MoGraph i jego typowe zastosowania
-
Systemy czasteczkowe oraz dynamika
-
Xpresso i automatyzacja
Zawartość
Cinema 4D
9 rozdziały 19 lekcji 12h 1min
-
Wstęp do kursu
2min
-
Interfejs i najważniejsze narzędzia
46min
Nawigowanie w aplikacji i skróty
46min
Przegląd najistotniejszych narzędzi
-
Praca z materiałami i oświetleniem
51min
Proste i zaawansowane materiały
Światła i praktyczne zastosowanie
51min
-
Techniki animacji
47min
Animacja na klatkach kluczowych
47min
-
Modelowanie w Cinema 4D
3h 9min
Najpopularniejsze techniki modelowania
59min
Subdivision Surface i topologia siatki
44min
Modelowanie statku kosmicznego
42min
Modelowanie terenu i animacja
43min
-
Techniki teksturowania i sculptingu
1h 33min
Teksturowanie z Bodypaint i Photoshop
36min
Sculpting - rzeźbienie w trzech wymiarach
57min
-
Ważne techniki i narzędzia 3D
3h 30min
Tworzenie zimowej sceny
36min
Systemy cząsteczkowe
32min
Dynamika i fizyka
49min
Xpresso i własny rig kamerowy
48min
-
Praktyczne porady
1h 25min
Porady i przykłady ustawień renderowania
51min
Uwagi, porady i wskazówki końcowe
34min
-
Lekcje Bonusowe (do pobrania z plikiem .zip)
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
To najlepszy kurs jeśli chodzi o grafikę 3D. Bez tego kursu nie ma co nawet zaczynać przygody z 3D. Wszystko wytłumaczone od podstaw, sensownie i dogłębnie za co należą się podziękowania panu Jerzemu ;) Jeśli ktoś chciałby się nauczyć Cinemy, ale i ogólnie grafiki 3D to nie znalazłem w internecie nic lepszego. Nawet przy każdej nowej wersji Cinemy będzie aktualny. A sam program.. dla mnie najlepszy na rynku a znam i 3DMaxa i Blendera. Bardzo prosty i bardzo intuicyjny, w przeciwieństwie do pozostałych. Widać że projektant przemyślał dokładnie wszystko od początku. Prawdziwy kombajn. Kto raz spróbował Cinemy, nie tknie nic innego ;) Gorąco polecam!
Dariusz Zamojski
14 listopada 2022
Kurs Cinema 4D
-
19 lekcji wideo
-
12h 1min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.
Robert Harężlak
Art Director, Graphic Designer
Zacznij naukę w Cinema 4D
-
19 lekcji wideo
-
12h 1min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Kursy które mogą Cię również zainteresować
Spline 3D
Michał Wedlechowicz
Wprowadzenie do Spline 3D
Michał Wedlechowicz
Tworzenie Trójwymiarowej Kolekcji NFT
Michał Wedlechowicz
Ilustracja Flat 3D
Michał Wedlechowicz
3D w Interfejsie
Michał Wedlechowicz
Modelowanie w Blender
Michał Wedlechowicz
Sculpting w Blender
Michał Wedlechowicz
Blender
Michał Wedlechowicz
Przegląd Portfolio cz.7
Michał Wedlechowicz