Kurs ZBrush

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

1 ocen

Wprowadzenie

Kurs, który masz przed sobą, to praktyczny materiał przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się modelowania postaci w jednej z najciekawszych aplikacji 3D na rynku. Kurs ZBrush – Techniki Modelowania Postaci pokazuje możliwości jakie posiada Zbrush, program głównie przeznaczony do modelowania organicznego, za pomocą którego Wojciech Magierski zbuduje całkowicie od zera model hard surface.

  1. Techniki modelowania w ZBrush
  2. Model hard surface
  3. Praca z polygroupami
  4. Wlasne insert brushe
  5. Render w Modo
  6. Shadery i oswietlenie
  7. Teksturowanie w Photoshopie
  8. I wiele, wiele wiecej!

Kurs opracowaliśmy w ten sposób, abyś mógł zobaczyć cały kreatywny proces pracy artysty w narzędziach 3D. Przejdziesz krok po kroku przez wszystkie etapy powstawania efektownego modelu a na koniec zajmiesz się jego postprodukcją. W pierwszych lekcjach Kursu zajmiemy się dokładnym omówieniem modelowania za pomoca Polygroup i wykorzystamy tą właśnie technikę, aby z bazowego Meshu stworzyć postać robota. Poruszymy takie kwestie jak budowanie i wycinanie Polygroup, oraz nauczymy się poprawnych technik pracy z tymi narzędziami.

Polygroupy, Insert Brushe i detale w modelu

Kolejna obszerna część kursu to esencja wiedzy narzędziowej z Zbrush w praktyce. Zajmiemy się w niej dokładnym omówieniem sposobów tworzenia Insert Brushy, które pomagają w dodawaniu detali do powierzchni modelu. Zrobimy również swój własny Insert Brush w oparciu o Mesh, który będziemy modelować całkowicie niezależnie. Powiemy też o kanale Alpha, oraz wprowadzimy finalne poprawki do naszego modelu, przed przejściem do procesu renderowania.

Render postaci, praca z Modo i Photoshopem

W kolejnym kroku przejdziemy do części poświęconej renderowi, gdzie najpierw zajmiemy się przygotowaniem do renderowania oraz przypisaniem materiałów do poszczególnych elementów modelu. Dalej przejdziemy także do Modo, gdzie stworzymy Shadery i zajmiemy się oświetleniem całej sceny. Na koniec użyjemy Photoshopa, aby pomalować nasz obiekt i nałożyć na niego tekstury uzyskując finalną kompozycję.

Modelowanie Hard Surface w rekordowym czasie

Po obejrzeniu kursu będziesz mógł własnymi siłami przygotować model Hard Surface, którego tworzenie w ZBrush możesz wykonać w rekordowym czasie, w porównaniu do alternatywnego oprogramowania. Pod kątem koncepcyjnym, czas jest najważniejszy, ponieważ artysta mając w głowie wizję czy też pomysł, nie może pozwolić sobie na to, aby jego kreatywność została powstrzymana przez brak możliwości szybkiej zmiany, czy modelowania elementów – a prędkość pracy w programie to właśnie jedna z największych zalet ZBrusha.

Nauka od eksperta ZBrush

Kurs przygotowaliśmy tak, abyś mógł zdobyć narzędziową wiedzę z zakresu ZBrush na praktycznym projekcie. Dzięki temu nie tylko nauczysz się korzystać z najważniejszych narzędzi, ale także zobaczysz nieszablonowe sposoby na ich zastosowanie w ramach kreatywnego procesu, który zaprezentuje Ci jeden z czołowych polskich grafików - Wojciech Magierski. To niezwykła okazja, dzięki której możesz obserwować pracę eksperta, jednocześnie poznając prezycyjne wskazówki i techniki pracy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które zamierzają się zająć, albo już zajmują się modelowaniem 3D i chcą wykorzystać potencjał ZBrusha, aby tworzyć zaawansowane i efektowne modele w rekordowym czasie. Wierzymy, że materiał będzie przydatny dla każdej osoby zainteresowanej tematem, niezależnie od tego, czy Twoim celem jest przygotowywanie imponujących grafik koncepcyjnych czy tworzenie modelów 3D na potrzeby gier.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Wojciech Magierski

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Wojciech Magierski

Czas: 5 godzin 57 minut

Wersja: ZBrush 4R7

Aktualizacja: 06.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Ustawianie brushy i własnego menu

  • Modelowanie prostych brył Hard Surface

  • Retopologia gęstych meshy

Praca z polygroupami i tworzenie modelu

  • Modelowanie bazowego meshu

  • Budowanie polygroup

  • Cięcie i odbijanie polygroup

  • Wycinanie polygroup cz. 1

  • Wycinanie polygroup cz. 2

  • Odłączanie polygroup i dodawanie szczegółów

  • Poprawianie kształtów i detali

  • Tworzenie detali kasku

  • Ciąg dalszy pracy z detalem

  • Dopracowanie szczegołów

Insert brushe i dopracowanie projektu

  • Tworzenie i podstawy insert brushy

  • Wykorzystywanie insert brushy

  • Dodawanie detali za pomocą insert brushy

  • Tworzenie własnego brusha i alpha

  • Finalne poprawki

Render i teksturowanie

  • Przygotowanie do renderu

  • Setup materiałów

  • Przygotowanie sceny

  • Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 1

  • Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 2

  • Omówienie całego procesu i podsumowanie

}