Kurs ZBrush

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

8 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Kurs, który masz przed sobą, to praktyczny materiał przeznaczony dla osób, które chciałyby nauczyć się modelowania postaci w jednej z najciekawszych aplikacji 3D na rynku. Kurs ZBrush – Techniki Modelowania Postaci pokazuje możliwości jakie posiada Zbrush, program głównie przeznaczony do modelowania organicznego, za pomocą którego Wojciech Magierski zbuduje całkowicie od zera model hard surface.

  1. Techniki modelowania w ZBrush
  2. Model hard surface
  3. Praca z polygroupami
  4. Wlasne insert brushe
  5. Render w Modo
  6. Shadery i oswietlenie
  7. Teksturowanie w Photoshopie
  8. I wiele, wiele wiecej!

Kurs opracowaliśmy w ten sposób, abyś mógł zobaczyć cały kreatywny proces pracy artysty w narzędziach 3D. Przejdziesz krok po kroku przez wszystkie etapy powstawania efektownego modelu a na koniec zajmiesz się jego postprodukcją. W pierwszych lekcjach Kursu zajmiemy się dokładnym omówieniem modelowania za pomoca Polygroup i wykorzystamy tą właśnie technikę, aby z bazowego Meshu stworzyć postać robota. Poruszymy takie kwestie jak budowanie i wycinanie Polygroup, oraz nauczymy się poprawnych technik pracy z tymi narzędziami.

Polygroupy, Insert Brushe i detale w modelu

Kolejna obszerna część kursu to esencja wiedzy narzędziowej z Zbrush w praktyce. Zajmiemy się w niej dokładnym omówieniem sposobów tworzenia Insert Brushy, które pomagają w dodawaniu detali do powierzchni modelu. Zrobimy również swój własny Insert Brush w oparciu o Mesh, który będziemy modelować całkowicie niezależnie. Powiemy też o kanale Alpha, oraz wprowadzimy finalne poprawki do naszego modelu, przed przejściem do procesu renderowania.

Render postaci, praca z Modo i Photoshopem

W kolejnym kroku przejdziemy do części poświęconej renderowi, gdzie najpierw zajmiemy się przygotowaniem do renderowania oraz przypisaniem materiałów do poszczególnych elementów modelu. Dalej przejdziemy także do Modo, gdzie stworzymy Shadery i zajmiemy się oświetleniem całej sceny. Na koniec użyjemy Photoshopa, aby pomalować nasz obiekt i nałożyć na niego tekstury uzyskując finalną kompozycję.

Modelowanie Hard Surface w rekordowym czasie

Po obejrzeniu kursu będziesz mógł własnymi siłami przygotować model Hard Surface, którego tworzenie w ZBrush możesz wykonać w rekordowym czasie, w porównaniu do alternatywnego oprogramowania. Pod kątem koncepcyjnym, czas jest najważniejszy, ponieważ artysta mając w głowie wizję czy też pomysł, nie może pozwolić sobie na to, aby jego kreatywność została powstrzymana przez brak możliwości szybkiej zmiany, czy modelowania elementów – a prędkość pracy w programie to właśnie jedna z największych zalet ZBrusha.

Nauka od eksperta ZBrush

Kurs przygotowaliśmy tak, abyś mógł zdobyć narzędziową wiedzę z zakresu ZBrush na praktycznym projekcie. Dzięki temu nie tylko nauczysz się korzystać z najważniejszych narzędzi, ale także zobaczysz nieszablonowe sposoby na ich zastosowanie w ramach kreatywnego procesu, który zaprezentuje Ci jeden z czołowych polskich grafików - Wojciech Magierski. To niezwykła okazja, dzięki której możesz obserwować pracę eksperta, jednocześnie poznając prezycyjne wskazówki i techniki pracy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które zamierzają się zająć, albo już zajmują się modelowaniem 3D i chcą wykorzystać potencjał ZBrusha, aby tworzyć zaawansowane i efektowne modele w rekordowym czasie. Wierzymy, że materiał będzie przydatny dla każdej osoby zainteresowanej tematem, niezależnie od tego, czy Twoim celem jest przygotowywanie imponujących grafik koncepcyjnych czy tworzenie modelów 3D na potrzeby gier.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i tworzyć profesjonalne modele 3D!
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
45 minut

Kreacja z ZBrush Modo i Photoshop

Wojciech Magierski zaprasza na warsztat, w trakcie którego zaprezentuje jak wykonać rzeźbę w 3D i przedstawi Ci potęgę 3 doskonałych programów - ZBrush, Modo i Photoshopa.<br><br> Model stworzony na podstawie skanu sylwetki kobiety zostane załadowany do ZBrusha, w którym to poznasz działanie narzędzia DynaMesh, dowiesz się do czego wykorzystać UV Map i nauczysz się pracować z poligrupami - tworzyć je, modyfikować oraz łączyć. Zobaczysz również na czym polegają SubTools. W kolejnym etapie nasz obiekt zostanie przeniesiony do Modo. Tam wykorzystamy funkcję Thicken, zajmiemy się teksturami stosując HDR i modyfikując oświetlenie. Użyjemy efektu Occlusion. Wreszcie wyrenderujemy plik .tga i zaimportujemy go do Photoshopa aby tam dodać pasujące tło i zakończyć całą kompozycję. <br><br> Warsztat jest doskonałym wprowadzeniem do szkolenia ZBrush Workshop, które już wkrótce odbędzie się w naszym Ośrodku Szkoleniowym. Więcej informacji pod linkiem:<br> <a href="http://eduweb.pl/szkolenia/zbrush-workshop">http://eduweb.pl/szkolenia/zbrush-workshop</a> <br><br> Serdecznie zapraszamy!

Wojciech Magierski

Autor: Wojciech Magierski

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

Recenzje Kurs ZBrush

4

8 dodanych ocen

2016-12-04

Co jest z tym uciekającym dźwiękiem? Dlaczego ten facet mruczy pod nosem, mówi o ważnych sprawach a nie słychać nazwy narzędzia lub operacji. Co za numery odstawiacie, puszczając do sprzedaży tak słabo jakościowo opracowanie.

Robert Sobucki

2016-12-07

Co ma Pan na myśli pisząc o uciekającym dźwięku? Jakość dźwięku niestety nie jest nasza studyjna, ponieważ Wojtek nie mógł u nas nagrywać. Jest taka, jak na poglądowych filmach w ofercie, nad czym też ubolewamy, aczkolwiek jest w naszej ocenie do zaakceptowania a jakość kursu jest w projekcie.

Grzegorz Róg

2016-12-24

Potwierdzam dźwięk nie jest zsynchronizowany z tym co dzieje się na kursie ucieka kilka sekund i jest to dosyć irytujące... bo trzeba nieraz cofać i zastanawiać się co do czego było skomentowane... I strzał w 10 z tym wpędzaniem w kompleksy ale nie w pozytywnym znaczeniu

Adrian Dawgul

2017-07-12

Witam, potwierdzam również że dźwięk wyprzedza video o parę sekund, i jest to niestety zupełnie mylące, bo nie widać na co dokładnie autor klika itd. Bardzo proszę o poprawienie :(

Jacek Kamiński

2017-07-30

Tak wiedza na najwyższym poziomie!

Lukasz S Pierwola

2017-09-19

Proszę o poprawienie dzwięku bo naprawdę to chwila pracy a strasznie przeszkadza i ciężko jest pracować

Skawinski Mateusz

2017-11-28

dlaczego nie można dołączyć swojej recenzji ?

Bogdan Wasilewski

2017-11-28

OK, skoro nie da się uzasadnić (bo są jakieś ograniczenia recenzji), opiszę w skrótach: - kurs podstawowy nagrany w rozdzielczości 1240x750 ?! - to dobre na YT a nie do analitycznego oglądania i uczenia się;

Bogdan Wasilewski

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Wojciech Magierski

Czas: 6 godzin

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Ustawianie brushy i własnego menu

  • Modelowanie prostych brył Hard Surface

  • Retopologia gęstych meshy

Praca z polygroupami i tworzenie modelu

  • Modelowanie bazowego meshu

  • Budowanie polygroup

  • Cięcie i odbijanie polygroup

  • Wycinanie polygroup cz. 1

  • Wycinanie polygroup cz. 2

  • Odłączanie polygroup i dodawanie szczegółów

  • Poprawianie kształtów i detali

  • Tworzenie detali kasku

  • Ciąg dalszy pracy z detalem

  • Dopracowanie szczegołów

Insert brushe i dopracowanie projektu

  • Tworzenie i podstawy insert brushy

  • Wykorzystywanie insert brushy

  • Dodawanie detali za pomocą insert brushy

  • Tworzenie własnego brusha i alpha

  • Finalne poprawki

Render i teksturowanie

  • Przygotowanie do renderu

  • Setup materiałów

  • Przygotowanie sceny

  • Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 1

  • Podmalówka i teksturowanie w Photoshop cz. 2

  • Omówienie całego procesu i podsumowanie