Masz już konto? Zaloguj się

Kurs ZBrush i Substance Painter

ZBrush to niezastąpione narzędzie dla każdego grafika, który chce tworzyć profesjonalne oraz rozbudowane modele 3D. Przygotowany przez Wojciecha “m4gik” Magierskiego kurs poprowadzi Cię przez tajniki wykorzystania w codziennych projektach tego potężnego narzędzia.

56 lekcji

6h 26min

5 (7 oceny)

ZBrush i Substance Painter - Techniki Pracy

ZBrush to niezastąpione narzędzie dla każdego grafika, który chce tworzyć profesjonalne oraz rozbudowane modele 3D. Przygotowany przez Wojciecha “m4gik” Magierskiego kurs poprowadzi Cię przez tajniki wykorzystania w codziennych projektach tego potężnego narzędzia.

Modelowanie w ZBrush

Podczas trwania kursu Zbrush nauczysz sie obslugi tego narzedzia oraz zrozumiesz jak funkcjonuje Substance Painter. Przejdziesz wraz z prowadzacym po kolei caly proces przygotowawczy, czyli w skrócie - od samych poczatków tworzenia modelu az do renderu. Po nabyciu umiejetnosci z kursu bedziesz w stanie stworzyc wlasny model 3D, a takze rozlozyc UV mape, tak, by miec mozliwosc teksturowania i renderowania wlasnej koncepcji.

Techniki modelowania 3D

W trakcie lekcji zawartych w kursie poznasz narzedzia do pracy przy modelowaniu proceduralnym i rzezbiarskim. Rózne techniki, które przedstawi Wojciech “m4gik” Magierski, sprawia, ze bedziesz dobrze przygotowany do pracy z modelami o róznym charakterze. Poznasz rózne brushe, czyli podstawowe narzedzia ZBrusha sluzace do rzezbienia. By osiagnac jeszcze lepszy efekt, render wrzucimy równiez do Photoshopa, gdzie dzieki kilku róznym setupom swiatel zajmiemy sie krótka postprodukcja.

Obsluga ZBrush i Substance Painter

W trakcie trwania kursu nauczysz sie tworzyc modele organiczne oraz hard surface, poznasz doglebnie obsluge aplikacji a takze dowiesz sie jak teksturowac za pomoca najlepszego narzedzia na rynku do tworzenia shaderów, jakim jest Substance Painter. Dodatkowo dzieki Substance Painter stworzymy shader, który pózniej bedziesz mógl wykorzystac w innych programach do tworzenia grafiki 3D oraz silnikach renderujacych, takich jak OctaneRender, Redshift czy V-Ray.

Topologia siatki 3D

Duza zaleta pracy z ZBrush jest to, ze narzedzie pozwala w swobodny sposób modelowac, nie przejmujac sie na etapie koncepcyjnym topologia siatki. To zasluga ZRemesher, czyli rozwiazania, jakiego nie znajdziemy w innych programach do pracy z 3D. Dzieki temu mozna bezproblemowo naprawic topologie, która w innym przypadku od samego poczatku powinna byc czysta i estetyczna.

Dlaczego wybrac wlasnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, bys caly czas mógl go sledzic z zainteresowaniem i zaangazowaniem, a takze czerpac satysfakcje ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, która otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale równiez wskazówki od praktyka z wieloletnim doswiadczeniem, dzieki którym duzo latwiej bedzie Ci opanowac material.
  3. Uczysz sie na praktycznych przykladach. Kurs, który masz przed soba to esencja praktycznej wiedzy i doswiadczenia a takze wzorów, które oszczedza Ci godziny pracy i poszukiwan.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs ZBrush to material przeznaczony dla osób które zajmuja sie grafika 3D oraz 2.5 D, a takze chca wykorzystac narzedzie, które umozliwia modelowanie 3d. Lekcje zostaly skonstruowane w taki sposób, by równiez osoby, które nie maja doswiadczenia w tej branzy mogly wykonac pierwszy krok w kierunku wykonywania profesjonalnych modeli 3D.

Czego się nauczysz?

  • Techniki modelowania w ZBrush

  • Teksturowanie w Substance Painter

  • Stworzenie wlasnego shadera

  • Render w iRay, brushe i alphy

  • Zbiór ciekawych porad i sztuczek

  • Projekt ICARUS Wojciecha Magierskiego

  • Praca z polygroupami

  • Tajniki pracy eksperta!

Zawartość

ZBrush i Substance Painter

7 rozdziały 56 lekcji 6h 26min

  • Wstęp do kursu

    1h 18min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    4min

    Interface

    2min

    Modyfikacja UI

    3min

    Brushe

    5min

    ClipBrushe

    5min

    Alphas

    4min

    Tworzenie Alphy

    4min

    Tworzenie VDM

    9min

    DynaMesh

    6min

    ZRemesher

    10min

    InsertBrushe z DynaMesh

    6min

    CurveBrushe

    10min

    Tworzenie CurveBrusha

    8min

  • Modelowanie Proceduralne

    53min

    NanoMesh

    9min

    NanoMesh Wykorzystanie

    11min

    ArrayMesh

    7min

    ArrayMesh Mech

    5min

    SurfaceNoise

    5min

    SurfaceNoise Alpha

    5min

    Micromesh

    2min

    FiberMesh

    4min

    Groom Brushes

    5min

  • Narzędzia ZBrusha

    47min

    Poligrupy

    7min

    Panelloops

    5min

    Poligrupy z UV

    5min

    Deformers

    7min

    ZModeler

    7min

    ZModeler part 2

    4min

    Masking

    8min

    ShadowBox

    5min

  • Techniki Modelowania

    53min

    hPolish

    6min

    Poligrupy DynaMesh

    6min

    Detale Brushe

    14min

    Mech Design

    9min

    Organic Design

    Podgląd lekcji

    7min

    Cavity Mask

    9min

  • Optymalizacja Modelu

    26min

    UV Clean Topology

    14min

    Decimation

    4min

    Export do Paintera

    7min

  • Render

    1h 30min

    Substance Painter Baking

    5min

    Scattering

    2min

    Maskowanie Folderu

    3min

    Generatory

    4min

    Maski

    7min

    Mech Texturing 1

    7min

    Mech Texturing 2

    15min

    Mech Texturing 3

    Podgląd lekcji

    7min

    Organic Texturing

    10min

    Glow Layer

    5min

    Iray Render

    18min

    Alternatywny Design Shadera

    7min

  • BONUS

    39min

    ZBrush booleans

    12min

    Ikar Overview

    9min

    Chess Overview

    7min

    Ikar Substance Overview

    11min

    Zakończenie

    1min

Autor kursu

Wojciech Magierski

Średnia ocen autora: 5

Bio
Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.
Inne kursy tego autora
ZBrush i Substance Painter ZBrush

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Maksimum praktycznej wiedzy na temat tworzenia/projektowania 3D w programie Zbrush. Wszystko omówione bardzo dokładnie z przykładami. Mnóstwo PROTIPÓW. Dobra robota.

Aneta Duk

8 marca 2019

Cała paleta ciekawych technik do zastosowania od ręki w swoich projektach. Do tego mnóstwo przydatnych porad od osoby, która na Zbrushu zjadła zęby ;) Polecam!

Łukasz Dmitruk

11 marca 2019

Super, czekam na więcej :-) Polecam

Wlodzimierz Ferka

15 kwietnia 2019

Niestety, Pan nie tłumaczy zbyt wiele. Robi to szybko i bez dokładnych wyjaśnień co i dlaczego. W rezultacie nie sposób powtórzyć jego efektów posługując się tymi filmikami. Na pewno nie jest to kurs dla początkujących.

Zbigniew Nastałek

21 stycznia 2020

Nazwalabym to obowiazkowym kursem z przepisami na zastosowanie narzedzi w Zbrushu - chcesz wiedziec do czego cos sluzy to od razu masz w kilka minut wyjasnione wraz z przykladem.

Katarzyna Stangrecka

2 czerwca 2020

Katarzyna Kwietniewska

12 grudnia 2020

Wojciech

13 marca 2021

Kurs ZBrush i Substance Painter

  • 56 lekcji wideo

  • 6h 26min materiału

  • Ostatnia rewizja 25.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w ZBrush i Substance Painter

  • 56 lekcji wideo

  • 6h 26min materiału

  • Ostatnia rewizja 25.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych