Kurs ZBrush i Substance Painter

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

7 ocen

Wprowadzenie

ZBrush to niezastąpione narzędzie dla każdego grafika, który chce tworzyć profesjonalne oraz rozbudowane modele 3D. Przygotowany przez Wojciecha “m4gik” Magierskiego kurs poprowadzi Cię przez tajniki wykorzystania w codziennych projektach tego potężnego narzędzia.

  1. Techniki modelowania w ZBrush
  2. Teksturowanie w Substance Painter
  3. Stworzenie wlasnego shadera
  4. Render w iRay, brushe i alphy
  5. Zbiór ciekawych porad i sztuczek
  6. Projekt ICARUS Wojciecha Magierskiego
  7. Praca z polygroupami
  8. Tajniki pracy eksperta!

Modelowanie w ZBrush

Podczas trwania kursu Zbrush nauczysz sie obslugi tego narzedzia oraz zrozumiesz jak funkcjonuje Substance Painter. Przejdziesz wraz z prowadzacym po kolei caly proces przygotowawczy, czyli w skrócie - od samych poczatków tworzenia modelu az do renderu. Po nabyciu umiejetnosci z kursu bedziesz w stanie stworzyc wlasny model 3D, a takze rozlozyc UV mape, tak, by miec mozliwosc teksturowania i renderowania wlasnej koncepcji.

Techniki modelowania 3D

W trakcie lekcji zawartych w kursie poznasz narzedzia do pracy przy modelowaniu proceduralnym i rzezbiarskim. Rózne techniki, które przedstawi Wojciech “m4gik” Magierski, sprawia, ze bedziesz dobrze przygotowany do pracy z modelami o róznym charakterze. Poznasz rózne brushe, czyli podstawowe narzedzia ZBrusha sluzace do rzezbienia. By osiagnac jeszcze lepszy efekt, render wrzucimy równiez do Photoshopa, gdzie dzieki kilku róznym setupom swiatel zajmiemy sie krótka postprodukcja.

Obsluga ZBrush i Substance Painter

W trakcie trwania kursu nauczysz sie tworzyc modele organiczne oraz hard surface, poznasz doglebnie obsluge aplikacji a takze dowiesz sie jak teksturowac za pomoca najlepszego narzedzia na rynku do tworzenia shaderów, jakim jest Substance Painter. Dodatkowo dzieki Substance Painter stworzymy shader, który pózniej bedziesz mógl wykorzystac w innych programach do tworzenia grafiki 3D oraz silnikach renderujacych, takich jak OctaneRender, Redshift czy V-Ray.

Topologia siatki 3D

Duza zaleta pracy z ZBrush jest to, ze narzedzie pozwala w swobodny sposób modelowac, nie przejmujac sie na etapie koncepcyjnym topologia siatki. To zasluga ZRemesher, czyli rozwiazania, jakiego nie znajdziemy w innych programach do pracy z 3D. Dzieki temu mozna bezproblemowo naprawic topologie, która w innym przypadku od samego poczatku powinna byc czysta i estetyczna.

Dlaczego wybrac wlasnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, bys caly czas mógl go sledzic z zainteresowaniem i zaangazowaniem, a takze czerpac satysfakcje ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, która otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale równiez wskazówki od praktyka z wieloletnim doswiadczeniem, dzieki którym duzo latwiej bedzie Ci opanowac material.
  3. Uczysz sie na praktycznych przykladach. Kurs, który masz przed soba to esencja praktycznej wiedzy i doswiadczenia a takze wzorów, które oszczedza Ci godziny pracy i poszukiwan.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs ZBrush to material przeznaczony dla osób które zajmuja sie grafika 3D oraz 2.5 D, a takze chca wykorzystac narzedzie, które umozliwia modelowanie 3d. Lekcje zostaly skonstruowane w taki sposób, by równiez osoby, które nie maja doswiadczenia w tej branzy mogly wykonac pierwszy krok w kierunku wykonywania profesjonalnych modeli 3D.

Autor: Wojciech Magierski

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Wojciech Magierski

Czas: 6 godzin 26 minut

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Interface

  • Modyfikacja UI

  • Brushe

  • ClipBrushe

  • Alphas

  • Tworzenie Alphy

  • Tworzenie VDM

  • DynaMesh

  • ZRemesher

  • InsertBrushe z DynaMesh

  • CurveBrushe

  • Tworzenie CurveBrusha

Modelowanie Proceduralne

  • NanoMesh

  • NanoMesh Wykorzystanie

  • ArrayMesh

  • ArrayMesh Mech

  • SurfaceNoise

  • SurfaceNoise Alpha

  • Micromesh

  • FiberMesh

  • Groom Brushes

Narzędzia ZBrusha

  • Poligrupy

  • Panelloops

  • Poligrupy z UV

  • Deformers

  • ZModeler

  • ZModeler part 2

  • Masking

  • ShadowBox

Techniki Modelowania

  • hPolish

  • Poligrupy DynaMesh

  • Detale Brushe

  • Mech Design

  • Organic Design

  • Cavity Mask

Optymalizacja Modelu

  • UV Clean Topology

  • Decimation

  • Export do Paintera

Render

  • Substance Painter Baking

  • Scattering

  • Maskowanie Folderu

  • Generatory

  • Maski

  • Mech Texturing 1

  • Mech Texturing 2

  • Mech Texturing 3

  • Organic Texturing

  • Glow Layer

  • Iray Render

  • Alternatywny Design Shadera

BONUS

  • ZBrush booleans

  • Ikar Overview

  • Chess Overview

  • Ikar Substance Overview

  • Zakończenie

}