- Opis
- Recenzje
- Autor
- Transkrypt
- Pytania i odpowiedzi
- QA
Wprowadzenie
Wielu grafików, dla których najważniejszym narzędziem był do tej pory Photoshop, sięga po aplikacje 3D, które oferują niesamowite możliwości. Połączenie klasycznej ilustracji oraz technik 3D pozwala wejść na zupełnie inny poziom umiejętności jak i odpowiedzieć na obecne wymogi rynku. Na szczęście, praca z aplikacjami 3D staje się coraz łatwiejsza a ich nauka jest na wyciągnięcie ręki. Zapraszamy na wyjątkowy kurs, w którym będziesz mógł przejść cały proces tworzenia świetnej ilustracji od szkicu aż do finalnego renderu i postprodukcji w Photoshop.
- Kompletny proces wykonania ilustracji 2D i 3D
- Tworzenie ilustracji ze szkicu w Adobe Illustrator
- Wprowadzenie do programu Modo
- Modelowanie postaci i elementów tla w Modo od podstaw
- Praca z ZBrush i modelowanie ubrania i innych elementów
- Postprodukcja projektu w Adobe Photoshop
- Masa sztuczek, trików i omówienie kreatywnego procesu
- I wiele wiecej!
Kreatywny Workflow
W kursie wykorzystujemy szereg aplikacji jak Modo, ZBrush, Photoshop i Illustrator, pokazując efektywny obieg pracy między tymi narzędziami. Zagadnienia z zakresu 3D są opracowane w taki sposób, aby poradziły sobie z nimi bez problemu osoby początkujące w 3D, a także ci z Was, którzy wykorzystują na co dzień inne oprogramowanie 3D. W Kursie zobaczysz inspirujący, twórczy proces kolejnych etapów powstawania ilustracji oraz uniwersalne metody, które zwiększą jakość Twojej pracy. Wojciech Magierski rozłoży stworzone kreacje na czynniki pierwsze, odtwarzając krok po kroku wykonane w nich elementy graficzne, począwszy od stworzenia brył 3D aż po postprodukcję w Photoshop
Szkic i pierwsze etapy pracy
Pierwszym krokiem jest dobór precyzyjnych narzędzi, które nie będą ograniczać Cię podczas tworzenia. Sam warsztat jest niezbędny do tego, aby pracować wydajnie, koncentrując się wyłącznie na swojej kreatywnej wizji. Warto bardzo dobrze poznać zasady oraz narzędzia w aplikacjach graficznych abyś mógł zawsze umiejętnie wybrać technikę, która będzie prowadziła do osiągnięcia artystycznego zamysłu. W pierwszej kolejości wykonaliśmy szkic na kartce papieru. Przygotowaliśmy dość precyzyjny szkic, dzięki czemu uda nam się go łatwo przełożyć na wektory w kolejnym etapie.
Wektorowy projekt w Adobe Illustrator
Druga część to wykonanie dokładnego obrysu w Adobe Illustrator i przygotowanie concept art’u na potrzeby modelu 3D. Kontrola nacisku w tablecie pozwoliła uzyskać płynne linie na podstawie szkicu w rekordowym czasie, jednak pokażemy Ci także techniki, które umożliwią wykonanie projektu z pomocą myszki. Będziemy starali się uzyskać już w Illustratorze jak najlepszy efekt i pokazać Ci jak najwięcej skutecznych technik, jeśli jednak chcesz skoncentrować się na modelu 3D, Twoja ilustracja nie musi być tak zdetalowana.
Modelowanie w 3D
Następny krok polega na opracowaniu na podstawie wektorowego conceptu, modelu 3D. Do realizacji tego zadania wybraliśmy Modo w połączeniu z ZBrush. Równie dobre efekty mogłoby też dać wykorzystanie Cinema 4D. Wspomniane aplikacje są dość łatwe do opanowania przez grafików. W Kursie zajmiemy się omówieniem od podstaw aplikacji Modo tworząc mniej i bardziej złożone modele, a także optymalizując ustawienia aplikacji i opcje renderowania aby uzyskać jak najlepszy efekt.
Rzeźbienie z ZBrush
Duży udział w powstawaniu ilustracji miała aplikacja ZBrush, która pozwoliła na intuicyjne stworzenie elementów ubrania. W ten sposób można niezwykle intuicyjnie stworzyć model o świetnych, organicznych kształtach. Z pomocą ZBrusha wymodelowaliśmy takie elementy jak bluza i spodnie naszego bohatera. Następnie pokażemy Ci jak wszystkie elementy poskładać w całość i przygotować finalny render do postprodukcji w Photoshop.
Postprodukcja w Photoshop
Ostatni etap to praca z wyeksportowanym renderem z Modo w aplikacji Photoshop. W ten sposób przygotujemy render abyśmy mogli bardzo łatwo nałożyć w Photoshopie teksturę oraz pracować z każdym elementem ilustracji z osobna. Następnie będziemy pracować z warstwami korekcyjnymi które pozwolą nam uzyskać finalny efekt.
Podsumowując, kurs zawiera między innymi:
- Kompletny proces wykonania ilustracji 2D i 3D
- Tworzenie ilustracji ze szkicu w Adobe Illustrator
- Wprowadzenie do programu Modo
- Modelowanie postaci i elementów tła w Modo od podstaw
- Praca z ZBrush i modelowanie ubrania i innych elementów
- Postprodukcja projektu w Adobe Photoshop
- Masa sztuczek, trików i omówienie kreatywnego procesu
- I wiele więcej!
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs został opracowany dla wszystkich osób, które pracują z grafiką i posługują się już Photoshopem i Illustratorem oraz chcą wejść na wyższy poziom włączając do swojego warsztatu aplikacje 3D. Nie musisz jednak mieć doświadczenia w pracy z 3D, ponieważ wszystkie operacje związane z modelowaniem szczegółowo omówimy od podstaw. Ten kurs będzie ogromnym zastrzykiem inspiracji i praktycznych technik pracy, które stosują najlepsi graficy do uzyskania optymalnych rezultatów.
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
- Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
- Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
- Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.
Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.
Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.