Kreacje 3D w Modo

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

5 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Wielu grafików, dla których najważniejszym narzędziem był do tej pory Photoshop, sięga po aplikacje 3D, które oferują niesamowite możliwości. Połączenie klasycznej ilustracji oraz technik 3D pozwala wejść na zupełnie inny poziom umiejętności jak i odpowiedzieć na obecne wymogi rynku. Na szczęście, praca z aplikacjami 3D staje się coraz łatwiejsza a ich nauka jest na wyciągnięcie ręki. Zapraszamy na wyjątkowy kurs, w którym będziesz mógł przejść cały proces tworzenia świetnej ilustracji od szkicu aż do finalnego renderu i postprodukcji w Photoshop.

  1. Kompletny proces wykonania ilustracji 2D i 3D
  2. Tworzenie ilustracji ze szkicu w Adobe Illustrator
  3. Wprowadzenie do programu Modo
  4. Modelowanie postaci i elementów tla w Modo od podstaw
  5. Praca z ZBrush i modelowanie ubrania i innych elementów
  6. Postprodukcja projektu w Adobe Photoshop
  7. Masa sztuczek, trików i omówienie kreatywnego procesu
  8. I wiele wiecej!

Kreatywny Workflow

W kursie wykorzystujemy szereg aplikacji jak Modo, ZBrush, Photoshop i Illustrator, pokazując efektywny obieg pracy między tymi narzędziami. Zagadnienia z zakresu 3D są opracowane w taki sposób, aby poradziły sobie z nimi bez problemu osoby początkujące w 3D, a także ci z Was, którzy wykorzystują na co dzień inne oprogramowanie 3D. W Kursie zobaczysz inspirujący, twórczy proces kolejnych etapów powstawania ilustracji oraz uniwersalne metody, które zwiększą jakość Twojej pracy. Wojciech Magierski rozłoży stworzone kreacje na czynniki pierwsze, odtwarzając krok po kroku wykonane w nich elementy graficzne, począwszy od stworzenia brył 3D aż po postprodukcję w Photoshop

Szkic i pierwsze etapy pracy

Pierwszym krokiem jest dobór precyzyjnych narzędzi, które nie będą ograniczać Cię podczas tworzenia. Sam warsztat jest niezbędny do tego, aby pracować wydajnie, koncentrując się wyłącznie na swojej kreatywnej wizji. Warto bardzo dobrze poznać zasady oraz narzędzia w aplikacjach graficznych abyś mógł zawsze umiejętnie wybrać technikę, która będzie prowadziła do osiągnięcia artystycznego zamysłu. W pierwszej kolejości wykonaliśmy szkic na kartce papieru. Przygotowaliśmy dość precyzyjny szkic, dzięki czemu uda nam się go łatwo przełożyć na wektory w kolejnym etapie.

Wektorowy projekt w Adobe Illustrator

Druga część to wykonanie dokładnego obrysu w Adobe Illustrator i przygotowanie concept art’u na potrzeby modelu 3D. Kontrola nacisku w tablecie pozwoliła uzyskać płynne linie na podstawie szkicu w rekordowym czasie, jednak pokażemy Ci także techniki, które umożliwią wykonanie projektu z pomocą myszki. Będziemy starali się uzyskać już w Illustratorze jak najlepszy efekt i pokazać Ci jak najwięcej skutecznych technik, jeśli jednak chcesz skoncentrować się na modelu 3D, Twoja ilustracja nie musi być tak zdetalowana.

Modelowanie w 3D

Następny krok polega na opracowaniu na podstawie wektorowego conceptu, modelu 3D. Do realizacji tego zadania wybraliśmy Modo w połączeniu z ZBrush. Równie dobre efekty mogłoby też dać wykorzystanie Cinema 4D. Wspomniane aplikacje są dość łatwe do opanowania przez grafików. W Kursie zajmiemy się omówieniem od podstaw aplikacji Modo tworząc mniej i bardziej złożone modele, a także optymalizując ustawienia aplikacji i opcje renderowania aby uzyskać jak najlepszy efekt.

Rzeźbienie z ZBrush

Duży udział w powstawaniu ilustracji miała aplikacja ZBrush, która pozwoliła na intuicyjne stworzenie elementów ubrania. W ten sposób można niezwykle intuicyjnie stworzyć model o świetnych, organicznych kształtach. Z pomocą ZBrusha wymodelowaliśmy takie elementy jak bluza i spodnie naszego bohatera. Następnie pokażemy Ci jak wszystkie elementy poskładać w całość i przygotować finalny render do postprodukcji w Photoshop.

Postprodukcja w Photoshop

Ostatni etap to praca z wyeksportowanym renderem z Modo w aplikacji Photoshop. W ten sposób przygotujemy render abyśmy mogli bardzo łatwo nałożyć w Photoshopie teksturę oraz pracować z każdym elementem ilustracji z osobna. Następnie będziemy pracować z warstwami korekcyjnymi które pozwolą nam uzyskać finalny efekt.

Podsumowując, kurs zawiera między innymi:

  • Kompletny proces wykonania ilustracji 2D i 3D
  • Tworzenie ilustracji ze szkicu w Adobe Illustrator
  • Wprowadzenie do programu Modo
  • Modelowanie postaci i elementów tła w Modo od podstaw
  • Praca z ZBrush i modelowanie ubrania i innych elementów
  • Postprodukcja projektu w Adobe Photoshop
  • Masa sztuczek, trików i omówienie kreatywnego procesu
  • I wiele więcej!

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs został opracowany dla wszystkich osób, które pracują z grafiką i posługują się już Photoshopem i Illustratorem oraz chcą wejść na wyższy poziom włączając do swojego warsztatu aplikacje 3D. Nie musisz jednak mieć doświadczenia w pracy z 3D, ponieważ wszystkie operacje związane z modelowaniem szczegółowo omówimy od podstaw. Ten kurs będzie ogromnym zastrzykiem inspiracji i praktycznych technik pracy, które stosują najlepsi graficy do uzyskania optymalnych rezultatów.

Jeśli na co dzień projektujesz grafikę, ten kurs pozwoli Ci podejrzeć warsztat i zajrzeć za kulisy prac Wojciecha Magierskiego i Konrada Kirpluka. Jeśli jesteś osobą średnio-zaawansowaną, ten kurs katapultuje Cię do zupełnie innej ligi projektowania.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję z tworzonych projektów.
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i przygotować ciekawe projekty w Photoshop i 3D.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Zebrane techniki wynikają z praktyki a same dodatki które stworzymy są omówione kompleksowo. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także skrótów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
7 godzin 35 minut

Kreacje 3D w Modo
Z Photoshop, Illustrator i ZBrush

Wielu grafików, dla których najważniejszym narzędziem był do tej pory Photoshop, sięga po aplikacje 3D, które oferują niesamowite możliwości. Połączenie klasycznej ilustracji oraz technik 3D pozwala wejść na zupełnie inny poziom umiejętności jak i odpowiedzieć na obecne wymogi rynku. Na szczęście, praca z aplikacjami 3D staje się coraz łatwiejsza a ich nauka jest na wyciągnięcie ręki. Zapraszamy na wyjątkowy kurs, w którym będziesz mógł przejść cały proces tworzenia świetnej ilustracji od szkicu aż do finalnego renderu i postprodukcji w Photoshop.

Wojciech Magierski

60 minut

Realistyczna Wizualizacja 3D w Modo cz. 2

Przedstawiamy drugą część warsztatu Wojciecha Magierskiego, w którym od podstaw tworzymy zaawansowany model 3D przedstawiający butelkę Whisky, wraz z kostkami lodu oraz szklanką. <a href="https://www.behance.net/gallery/38125537/Whisky-Drink" target="_blank">Finalny efekt możecie obejrzeć tutaj [link].</a> <br><br> W tej części zajmiemy się dopracowywaniem szczegółów, uzyskamy efekt rozbijającej się kostki lodu i stworzymy odpryski, popracujemy też nad przezroczystością szklanki i strukturą szkła. W trakcie pracy wykorzystamy Modo oraz Octane. <br><br><a href="http://eduweb.pl/kursy/grafika/projektowanie-graficzne-tworzenie-opakowan.html" target="_blank">Sprawdź również kurs Projektowanie Graficzne - Tworzenie Opakowań [link]</a>, ponieważ projekt wykonujemy na bazie opakowania i etykiety stworzonych od podstaw w trakcie trwania kursu!

Wojciech Magierski

60 minut

Realistyczna Wizualizacja 3D w Modo

W trakcie tego warsztatu, wspólnie z Wojciechem „m4gik” Magierskim stworzymy realistyczną wizualizację 3D! Na bazie opakowania przygotowanego w kursie „Projektowanie Graficzne - Tworzenie Opakowań” zaprojektujemy butelkę z wykorzystaniem narzędzi 3D takich jak Modo. W ten sposób będziesz mógł zaprezentować klientom genialne, realistyczne przykłady opakowań które projektujesz, a także stworzyć świetną i efektowną prezentację, która przyciągnie potencjalnych klientów! Warsztat będzie również doskonałym źródłem wiedzy dla osób, które chciałyby poprawić swoje umiejętności pracy z Modo, lub poznać sposoby pracy prawdziwego eksperta w kwestii modelowania 3D. <br><br><a href="https://www.behance.net/gallery/38125537/Whisky-Drink" target="_blank">Zobacz projekt przygotowany w trakcie warsztatu! (link)</a>

Wojciech Magierski

Autor: Wojciech Magierski

Wojciech Magierski - ilustrator, artysta cyfrowy - urodził się w 1983 r. Na co dzień mieszka i pracuje w Krakowie. Jego ilustracje publikowane są w magazynach graficznych na całym świecie. W dosyć krótkiej karierze zawodowej osiągnął m.in. dwa znaczące sukcesy - jego projekty zostały zamieszczone na okładkach magazynów Advanced Photoshop w Wielkiej Brytanii oraz Computer Arts w Polsce. Pisze lekcje i nagrywa kursy video dla młodszego pokolenia grafików. W swojej twórczości koncentruje się na fotomanipulacjach i ilustracjach cyfrowych. Jest aktywnym uczestnikiem międzynarodowego kolektywu graficznego Slashthree i polskiego kolektywu Goverdose. Jego portolio znajduje się na stronie www.magierski.pl.

Recenzje Kreacje 3D w Modo

5

5 dodanych ocen

2015-08-07

oj sporo wiedzy ale to super

Marcin Lewtak

2015-08-07

:D

Marcin Lewtak

2016-01-13

Zbieranie statystyk i ich analiza jest ważnym procesem.

Sebastian Żarnowski

2016-08-17

Rewelacyjny kurs

Marcin Lewtak

2017-07-30

Polecam! Godny obejrzenia kurs!

Lukasz S Pierwola

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Wojciech Magierski

Czas: 7 godzin 35 minut

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp

  • Wprowadzenie

Praca w Adobe Illustrator

  • Concept w Illustrator

Modelowanie 3D

  • Modelowanie puszek

  • Modelowanie deskorolki

  • Modelowanie czapeczki

  • Praca z modelem ulicy

  • Modelowanie domków

  • Elementy tła

  • Budynki w tle

Praca z ZBrush

  • Projektowanie ubrania

  • Trampki i sznurówki

  • Detale twarzy i rąk

  • UV Mapping oraz Rzeźbienie

Tworzenie detali

  • Praca z paskiem i kieszonką

  • Przypisywanie Materiałów

Renderowanie

  • Ustawienia Renderowania

Postprodukcja Ilustracji

  • Postprodukcja w Photoshop