Wszystko o Web Vitals

Web Vitals w praktyce

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

6 ocen

Wprowadzenie

Od maja 2021 niewydajne - pod względem front-endu - strony WWW, będą najprawdopodobniej niżej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania Google. Podczas tego warsztatu pokażę Ci przykład procesu optymalizacji niewydajnej strony od A do Z, kierując się metrykami Web Vitals (startując z noty 15/100 wg Lighthouse, osiągając wynik 90+ na mobile i desktop). Omówię krok po kroku techniki optymalizacyjne, pokazując w kodzie konkretne, praktyczne, wydajne rozwiązania.

  1. Czym są metryki Web Vitals?
  2. Czym są metryki Core Web Vitals?
  3. Czym są Other Web Vitals?
  4. Jak liczone są wyniki w PageSpeed Insights / Lighthouse
  5. Optymalizacja strony krok po kroku
  6. Najważniejsze czynniki wpływające na wydajność
  7. Optymalizacja obrazków
  8. Optymalizacja fontów
  9. Wczytywanie CSS
  10. Lazy Loading
  11. Skrypty zewnętrzne
  12. Zaawansowane techniki optymalizacji

Czym są Metryki Web Core Vitals?

Web Core Vitals to przygotowany przez Google, zbiór wskaźników mierzących doświadczenia użytkowników. Zawierają się w nich m.in. LCP - Largest Contentful Paint, FID - First Input Delay oraz CLS - Cumulative Layout Shift. Już teraz zapowiedziano, że wskaźniki te będą zmieniać się na przestrzeni czasu a obecne skupiają się na doświadczeniach związanych z wczytywaniem, interaktywnością oraz stabilnością elementów wizualnych.

Dlaczego Web Core Vitals są ważne?

Powodów jest przynajmniej kilka. Najważniejsze z nich to fakt, że Google od maja 2021 uwzględni je w czynnikach wpływających na pozycję stron w wyszukiwarce (SEO). Zatem każdy serwis który opiera swój model biznesowy o ruch organiczny, zdecydowanie powinien przygotować wsparcie dla WCV. Dodatkowo Web Core Vitals mają realne przełożenie na doświadczenia użytkowników, co zawsze powinno być naszym priorytetem.

Dobry UX a przewaga konkurencyjna

Doświadczenia użytkownika to przewaga konkurencyjna, szczególnie w czasach ogromnej konkurencji na rynku oprogramowania. Stworzenie aplikacji, która rozwiązuje konkretne problemy nie jest zwykle dużym problemem. Za to przygotowanie jej tak, aby doświadczenia płynące z jej wykorzystania zachęcały użytkowników do polecania jej innym - już tak. Na dobry UX składa się wiele różnych czynników i zaangażowania każdego działu w firmie. Ostatecznie wysiłek całej firmy może być zmarnowany w chwili gdy nasza strona www / aplikacja nie są odpowiednio wydajne.

Zasada 20 / 80

Optymalizacja nie jest prostym zadaniem a ilość pracy różni się w zależności od skali naszej aplikacji. Dobra wiadomość jest taka, że istnieje 20% działań które możemy podjąć aby uzyskać 80% efektu, co jest często w zupełności wystarczające do dostarczenia odpowiednich doświadczeń użytkownika. W tym warsztacie dowiesz się nie tylko o tych technikach ale również sposobach, które pozwolą Ci dostarczyć możliwie najlepsze efekty.

Teoria i praktyka

W tym warsztacie znajdziesz mnóstwo teoretycznych zagadnień wyjaśniających fundamenty stojące za dobrą optymalizacją aplikacji. Jednocześnie teoria ta nie jest w żaden sposób oderwana od praktyki. Na konkretnych przykładach dowiesz się jak zoptymalizować aplikację krok po kroku oraz jak monitorować bieżący postęp zmian.

Dla kogo jest ten kurs?

Warsztat ten został przygotowany z myślą o front-end developerach, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie optymalizacji stron www i aplikacji a w szczególności metryk Web Vitals. Jest to niezbędna wiedza, która w 2021 roku będzie mieć znaczne przełożenie na wartość biznesową.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
3 godziny 33 minuty

Kurs Google Tag Manager

w Praktyce

Mierzenie oraz optymalizowanie działań marketingowych to zadanie, przed jakim staje każdy przedsiębiorca - a jego rozwiązaniem jest profesjonalna analityka. Google Tag Manager, któremu poświęcony został ten kurs, umożliwi Ci skuteczne wykorzystanie narzędzi analitycznych oraz tagów śledzących. Poznanie w praktyce zagadnień dotyczących wdrażania i zarządzania analityką internetową pozwoli Ci zaoszczędzić zarówno czas, i pieniądze - i w tym właśnie pomoże Ci ten kurs.

Damian Rams

5 godzin 45 minut

Kurs Google Analytics

Analiza Stron Internetowych

Analityka internetowa jest nieodłącznym elementem działań reklamowych w sieci. Tak naprawdę każda z osób, która zajmuje się promocją w Internecie lub chce zadbać o to, by jej biznes był widoczny w sieci, powinna poznać działanie narzędzia analitycznego Google Analytics. Jeżeli chcesz świadomie podejmować trafne decyzje biznesowe na podstawie zgromadzonych danych - ten kurs jest właśnie dla Ciebie.

Karol Dziedzic

6 godzin 51 minut

Kurs Google AdWords

Reklama w Wyszukiwarce

Chcesz zwiększyć zyski i skutecznie promować się w Internecie? Poznaj od podstaw sieć reklamową Google AdWords, dzięki której przepowadzisz skuteczne kampanie z pomocą marketingu w Wyszukiwarce. AdWords to jeden z największych systemów reklamowych w sieci, który wykorzystany optymalnie pozwoli generować zyski dla Twojej strony czy biznesu. Jak się okazuje dobranie odpowiednich parametrów i stworzenie skutecznej reklamy nie jest proste dla osób początkujących. Kurs, który masz przed sobą, pokaże Ci jednak co zrobić, aby niewielkim nakładem pracy efektywnie promować swoje produkty oraz na co dzień zdobywać przewagę nad konkurencją. Niezbędną teorię uzupełniliśmy esencją praktycznej wiedzy eksperta - zwycięzcy globalnego konkursu Google Online Marketing Challenge, przedstawiając Ci od A-Z proces tworzenia i optymalizacji kampanii sklepu internetowego.

Mateusz Rydlewski

5 godzin 48 minut

Kurs Google AdWords

Reklama w Sieci Reklamowej

Odkryj potencjał AdWords, który pozwoli Ci skutecznie reklamować się w Sieci Reklamowej! Kurs, który masz przed sobą to esencja wiedzy uznanego praktyka w dziedzinie AdWords, a zarazem kontynuacja i uzupełnienie pierwszego Kursu AdWords – Reklama w Wyszukiwarce. Tym razem skupimy się na wykorzystaniu dodatkowych możliwości oraz kanałów i przedstawimy Ci możliwości Google Display Network. Pomówimy także o skutecznych, nowoczesnych formach, jak promocja w Gmail oraz na YouTube. Sporą część kursu poświęcimy także na omówienie dobrych praktyk optymalizacji Kampanii. Całość jak zwykle przedstawimy na konkretnym, praktycznym przykładzie. Jesteś gotowy aby zwiększyć zyski z reklamy i przejść na wyższy poziom promocji Online z AdWords?

Mateusz Rydlewski

Autor: Bartek Miś

Co-Founder & CTO at Studio Sidekicks / Bigger Picture

Programuję, koduję. Współtworzę polsko-angielską agencję kreatywną Studio Sidekicks / Bigger Picture. Zarządzam zespołem programistów. Tworzę szkolenia online.

4.3

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Bartek Miś

Czas: 1 godzina 8 minut

Aktualizacja: 28.05.2021

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Web Vitals w praktyce

  • Web Vitals w praktyce

}