Kurs Prowadzenie Kanału YouTube

Wprowadzenie

Lekcje
Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

14 ocen

Wprowadzenie

Przyszłość ma format wideo! To właśnie nagrywanie filmów może pomóc w promowaniu Twojej firmy, budowaniu wizerunku, kreatywnym reklamowaniu produktów czy usług albo po prostu wyrażaniu swojej wizji twórczej oraz dzieleniu się Twoją pasją. YouTube to - zaraz po Google - druga najpopularniejsza wyszukiwarka, a jeżeli poznasz zasady i potencjał tkwiące w tej platformie - nic nie będzie stało na przeszkodzie, byś dzielił się swoimi materiałami docierając do setek, tysięcy, a nawet milionów odbiorców. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego co musisz wiedzieć na temat tworzenia kanału na YouTube - od strategii, przez aspekty techniczne, aż po monitorowanie publikacji oraz ich monetyzację i automatyzację.

  1. Dogłębne wyjaśnienie elementów budowy strategi na YouTube
  2. Stworzenie kanał na YouTube wraz z jego optymalizacją
  3. Omówienie różnic sprzętowych oraz rekomendacja zestawów dla początkujących
  4. Przedstawienie procesu produkcyjnego wraz z postprodukcją materiałów
  5. Wykorzystanie narzędzi wspomagających pracę z YouTubem
  6. Omówienie podstawowych zagadnień związanych z prawem na YouTube
  7. Sprawdzone porady bazujące na praktykach czołowych światowych YouTuberów

Odpowiednia strategia

Odpowiednia strategia to podstawa, która pozwoli Ci się wyróżnić spośród tysięcy chaotycznych, nieprzemyślanych kanałów. W pierwszych lekcjach dowiesz się jak wykorzystać trendy w YouTube oraz jak jasno zdefiniować cel swojego kanału. Określisz grupę docelową i wybierzesz to, co będzie Twoją cechą charakterystyczną. Wspólnie przygotujemy niezawodny plan operacyjny.

Aspekty techniczne

Odpowiedni sprzęt jest niezbędny do tworzenia kanału na YouTube o odpowiednio wysokiej jakości. Nawet wyjątkowo merytoryczne i ciekawe materiały stracą na wartości, gdy będą nagrane w nieprofesjonalny, niewyraźny sposób. Wybierzemy odpowiedni aparat, mikrofon czy sprzęt do oświetlenia. Dowiesz się jaki statyw wybrać i jakie oprogramowanie do montażu będzie niezbędne.

Przygotowanie do nagrań

Kamera, akcja! Dowiesz się jak zrobić dogłębny research, który pomoże Ci uniknąć popularnych błędów i oszczędzi Ci dużo czasu. Przygotujesz dopracowany scenariusz i sprawdzisz niezbędne ustawienia. Przygotujemy razem listę kontrolną, która sprawi, że nie zapomnisz o żadnych kluczowych aspektach.

Montaż i postprodukcja

Nagrania to nie wszystko - to dopiero odpowiedni montaż i postprodukcja pozwalają wyciągnąć z materiału maksimum. Poznasz najlepsze techniki montażowe oraz najpopularniejsze struktury wideo na YouTube. Dowiesz się też jak poprawnie wyeksportować gotowy materiał.

Przygotowanie kanału

Kiedy już wiesz jak poprawnie wykonywać ciekawe filmy wideo - czas na przygotowanie kanału. Wybierzemy najlepsze zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, stworzymy intrygujący i merytoryczny opis kanału i wstawimy na niego odpowiednie linki. Wykonasz profesjonalny trailer kanału i dowiesz się jak przejść przez weryfikację kanału.

Publikacja wideo

Jak często publikować? Jak optymalizować materiały pod SEO? No i jak wybrać najlepsze tagi? Jeżeli nie znasz odpowiedzi na te pytania - bez obaw. To wszystko omówimy wnikliwie w kolejnych lekcjach. Przygotujemy opisy filmów oraz dowiesz się jaka powinna być częstotliwość publikacji. Stworzymy też ciekawą miniaturę, która zachęci do kliknięcia w wideo.

Promocja materiałów

Przygotowałeś świetne materiały oraz założyłeś dopracowany kanał - i co dalej? To czas na działania promocyjne. Dowiesz się jak promować filmy i kanał w mediach społecznościowych, jak wykorzystywać do reklamy występy gościnne oraz jak budować zżytą społeczność. Poznasz najlepsze sposoby angażowania społeczności i sprawisz, że świat usłyszy o Twoich filmach.

Panel YouTube

Omówimy budowę panelu YouTube - poznasz takie narzędzia jak studio, statystyki czy sekcja komentarzy i tłumaczeń. Przejdziemy też przez jedno z ważniejszych dla twórców zagadnień, jakim jest sekcja monetyzacji publikowanych materiałów.

Prawo i YouTube

Zagadnienia prawne to nieodłączny element prowadzenia kanału na YouTube. Dowiesz się jak i kiedy możesz wykorzystywać w swoich filmach muzykę. Opowiemy Ci o tym, jak w praktyce działa prawo cytatu. Przekonasz się czy i jak możesz wykorzystywać wizerunek innych osób.

Zagadnienia końcowe

Na koniec przejdziemy przez obszerny dział, w którym omówimy zagadnienia związane między innymi z moderowaniem kanału, komentarzy, budowanem pewności siebie czy nawet automatyzacji publikacji, tak, byś miał więcej czasu na... research pod kolejne, świetne, popularne filmy!

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs powstał z myślą o osobach chcących zacząć swoją przygodę z YouTubem. Zakłada on wiedzę na temat podstaw budowania strategi, produkcji wideo, postprodukcji jak i promocji swojego kanału. Kurs przygotowany jest tak, aby nawet nowicjusz nie został odstraszony dawką informacji, jednak nie oznacza to, że bardziej zaawansowani użytkownicy nie znajdą nic dla siebie!

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
1 godzina 5 minut

Webinary i Wydarzenia

Automatyzacja organizacji wydarzeń

Wydarzenia i webinary zyskują lawinową popularność - a zainteresowanie szkoleniami online, livestreamami czy materiałami offline nie przestaje rosnąć. W tym Kursie dowiesz się, jak tworzyć wydarzenia z użyciem najbardziej nowoczesnych narzędzi, które pomogą Ci nie tylko dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, ale również zaoszczędzić Twój czas. Poznasz praktyczny framework, który od A do Z pozwoli Ci w znacznej mierze zautomatyzować tworzenie wydarzeń i poznasz szereg użytecznych technik oraz wskazówek.

Grzegorz Róg

1 godzina 3 minuty

Chatboty dla Messenger

z użyciem Chatfuel

Zobacz Kurs, który pozwoli Ci stworzyć Chatbota z pomocą popularnej platformy Chatfuel i połączyć go z systemem rezerwacji i kalendarzem YouCanBookMe! To dość zaawansowany i bardzo praktyczny materiał, który pokaże Ci jakie są możliwości współczesnych chatbotów i jak można, z pomocą API, łączyć je z innymi narzędziami. Automatyzacja w biznesie online to temat, który obecnie bardzo trenduje i pozwala osiągnąć rewelacyjne efekty - oszczędzić czas i pieniądze.

Grzegorz Róg

1 godzina

Slack Tips and Tricks

Poznaj najpopularniejszą na świecie platformę do bezpośredniej komunikacji w zespole. Slack przez ostatnie lata stał się podstawowym narzędziem w pracy wielu zespołów a co za tym idzie został wyposażony w dużą ilość ciekawych funkcji i narzędzi. W tym Warsztacie postaram się pokazać Ci najciekawsze możliwości Slacka zarówno od strony administracyjnej, jak również efektywnej pracy w zespole. Poznasz też kilka sztuczek które pomogą lepiej się zorganizować i dowiesz się jak wykorzystać integrację z innymi narzędziami by zbudować dobrze prosperującą maszynę do pracy zespołowej. No i oczywiście nie zabraknie informacji o emoji! 😜🙈✋

Grzegorz Róg

1 godzina 45 minut

Optymalizacja kampanii z FastTony.es

W tym warsztacie opowiemy o optymalizacji kampanii reklamowej na Facebooku z wykorzystaniem narzędzia FastTony.es! Dzięki zawartym w warsztacie materiałom dowiesz się w jaki sposób wykorzystać Magic Links tak, aby zdobyć idealną grupę docelową odbiorców Twoich reklam, a także jak skutecznie remarketingować użytkowników, którzy dotarli do Twoich treści z Google czy innych źródeł. Poznasz tajniki tworzenia testów A/B, automatyzacji kampanii Lead Ads oraz jej integracji z Freshmail. <br><br> Z naszego warsztatu dowiesz się również: <br> -Jak remarketingować osoby, które tylko otworzyły Twojego maila? <br> -Jak remarketingować tych użytkowników, którzy nie wypełnili formularza Lead Ads do końca lub spędzili na Twojej stronie określoną ilość czasu? <br> -W jaki sposób Content Manager pomoże Ci zautomatyzować kasowanie spamu i odpowiadanie na pytania klientów? <br> -Czym jest reklama dynamiczna na Facebooku? <br> -Oraz jak do własnych celów możesz wykorzystać warunki atmosferyczne z użyciem Weather Ads Control! <br> <br><br> Na warsztat zaprasza Daniel Kędzierski.

Daniel Kędzierski

1 godzina

Budowanie wizerunku i marki osobistej

Tyle mówi się o tym, że każdy ma swoją markę osobistą, ale brakuje praktycznych ćwiczeń i zadań, aby pomóc zrozumieć mechanikę budowania Twojego personal brandingu. Jeśli czujesz się zagubiony/a i nie wiesz od czego zacząć swoją przygodę z budowaniem swojego wizerunku, zapraszam na ten warsztat. W ciągu godzinnego Warsztatu wykonasz kilkanaście ćwiczeń, w efekcie których będziesz w stanie konkretnie określić co chcesz osiągnąć i w jaki sposób możesz tam dotrzeć. <br><br>Warsztat świetnie komponuje się z kurem odnośnie marki osobistej na Linkedin, ale jest samodzielnym warsztatem dla osób, którym zależy na swojej marce nie tylko w sieci. <br><br> Na warsztat zaprasza Monika Czaplicka!

Monika Czaplicka

6 godzin 10 minut

Kurs LinkedIn i Personal Branding

Budowanie Marki Osobistej

W dzisiejszym świecie każdy potrzebuje zadbać o swoją markę w sieci - niezależnie od tego czy dopiero startujesz ze swoim pomysłem, jesteś przedsiębiorcą, freelancerem czy szukasz pracy, a może ją zmieniasz. Jednym z miejsc, które warto wykorzystać, aby skutecznie budować swoją markę osobistą jest portal Linkedin, dedykowany profesjonalnej sieci kontaktów. Dzięki temu kursowi dowiesz się jak wykorzystać w pełni moc tego portalu, jak budować swój wizerunek, w jaki sposób szukać klientów, na co patrzą rekruterzy i co warto a czego nie warto robić. Poznasz tajniki związane z pozyskiwaniem rekomendacji, zwiększaniem swojego zasięgu i będziesz mógł lub mogła przekonać się jak wykorzystać możliwości, które daje Linkedin. Jeśli zastanawiasz się jak poświęcając najwyżej kilka minut dziennie zadbać o swoją markę i sprzedaż - podpowiem Ci z jakich narzędzi możesz korzystać i co robić, żeby dotrzeć do założonego celu bez trwonienia zasobów finansowych czy czasowych. Zacznij świadomie budować swój personal branding i zyskaj, dzięki wykorzystaniu Linkedin!

Monika Czaplicka

5 godzin 38 minut

Kurs Reklama na Facebooku

w Praktyce

Prowadzisz fanpage swojej firmy i zastanawiasz się, w jaki sposób powiększyć grupę odbiorców, którzy dowiedzą się o Twoich usługach? A może zajmujesz się zawodowo marketingiem i chcesz, by remarketing, scoring czy kampanie Lead Ads prowadzone na Facebooku nie miały przed Tobą tajemnic? W tym Kursie poznasz nie tylko podstawy tworzenia skutecznych reklam i kreowania wizerunku w social mediach, lecz także specjalistyczne techniki, które sprawią, że w pełni wykorzystasz tkwiący w Facebooku potencjał. Odkryjesz skuteczne narzędzia, które usprawnią Twoją pracę i zwiększą Twoje zyski, a także nauczysz się skutecznej analizy otrzymywanych danych.

Daniel Kędzierski

7 godzin 34 minuty

Kurs Reklama na Facebooku

od Podstaw

Chcesz skutecznie promować się na Facebooku? Zapoznaj się z panelem reklamowym Facebooka i popraw swoje wyniki sprzedażowe. Z pomocą panelu przeprowadzisz skuteczne kampanie reklamowe na największym portalu społecznościowym na świecie, który zrzesza 14 mln użytkowników w Polsce, w tym 11 mln aktywnie korzystających z niego na co dzień. Dzięki temu kursowi nauczysz się jak efektywnie używać instrumentów Facebooka tak, by reklamy docierały prosto do Twoich potencjalnych klientów!

Jakub Bąkała

30 minut

Korzysci z reklamy na Facebooku

Zapoznaj się z głównymi cechami, możliwościami i korzyściami z wykorzystania reklamy na Facebooku podczas krótkiego warsztatu online. Dowiesz się jakie korzyści przyniesie Ci ten kanał reklamowy i dowiesz się na które elementy tego typu kampanii należy zwrócić największą uwagę. Warsztat należy traktować jako wstęp do pogłębiania wiedzy z zakresu systemu reklamowego Facebooka i reklamy online w ogóle. Jest to dobry start do lepszego zrozumienia istoty promocji w tym kanale i realizacji w jego ramach efektywnych kampanii. <br><br> Na warsztat zaprasza Kuba Bąkała!

Jakub Bąkała

Autor: Oscar Rak

Ekspert wideo & trener YouTube

Oscar Rak – człowiek, który nie zna słowa niemożliwe. Prowadzi bloga oscarrak.pl, gdzie pomaga twórcom internetowym w prowadzeniu blogów, vlogów czy podcastów. Jego oczkiem w głowie jest wideo, dlatego prowadzi też kanał o tej tematyce na Youtubie. Czynnie uczestniczy w wydarzeniach adresowanych do twórców internetowych. Dzieli się wiedzą prowadząc warsztaty na wydarzeniach takich jak: Blog Conference Poznań, BloSilesia, Czwartki Social Media, Crash Mondays. Prywatnie jest entuzjastą marketingu, ładnych prezentacji i burgerów. Niemożliwe dla niego nie istnieje, a przeciwności losu wysyła tam, gdzie Raki zimują. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

www.oscarrak.pl
https://twitter.com/Oscar_Rak
http://facebook.pl/oscar.rak

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs Prowadzenie Kanału YouTube

5

14 dodanych ocen

2020-02-22

Dziękuję autorowi za kurs. Brakuje mi dwóch filmów/lekcji: - zaangażowania firm zewnętrznych typu lifetube. Warto byłoby zrobic lekcję omawiajacą co te firmy robią, w czym te firmy mogą pomóc kanałowi na YT i jak się z nimi pracuje. - prawdziwego promowania kanału, ale nie poprzez samo publikowanie filmów z opisem i tagami ponieważ na efekty trzeba czekać bardzo długo. Widziałem takie kanały, które mają 1 film z licznikiem wyświetleń w setkach tysięcy lub wiecej. Nikt takiej popularności nie zdobył publikując regularnie flmy przez rok czekajac na zwieszanie zasięgów(ponieważ ma tylko 1 film) - wiec musiał to promować w inny sposób. Wystarczy np zobaczyć kanał Abstrachuje TV i ich najstarszy film, który ma 8 milionów obejrzeń. Również niemożliwe do osiągnięcia bez zewnętrznych narzędzi lub zastosowania innych metod. Filmów na YT jest tak dużo, że samo ich publikowanie nie wystarcza. Większość lub prawie wszyscy, którzy robią to na poważnie (z tego co słyszałem) płacą za promocję. Warto byłoby o tym powiedzieć ponieważ jest to kwestia prowadzenia kanału na YT.

Michał Molka

2020-02-29

Ciekawie się zapowiada kurs trzeba obejrzeć :)

Karol Bendowski

2020-03-01

prowadzę kanał od jakiegoś czasu i fajnie było zobaczyć jak wiele rzeczy robię źle [lol] :D dzięki Oscar za świetny materiał!

Natalia Bienias

2020-03-10

Dziękuję bardzo za super obszerny kurs! Dowiedziałam się więcej niż myślałam że się dowiem :) Czas zacząć działać!

Wioletta Guzy

2020-03-10

Dziękuję bardzo za super obszerny kurs! Dowiedziałam się więcej niż myślałam że się dowiem :) Czas zacząć działać!

Wioletta Guzy

2020-03-10

Dziękuję bardzo za super obszerny kurs! Dowiedziałam się więcej niż myślałam że się dowiem :) Czas zacząć działać!

Wioletta Guzy

2020-03-10

Dziękuję bardzo za super obszerny kurs! Dowiedziałam się więcej niż myślałam że się dowiem :) Czas zacząć działać!

Wioletta Guzy

2020-03-11

Kurs jest prowadzony bardzo merytorycznie. Wiedza przedstawiona w przystępny sposób na przykładach.

Krzysztof Kryczka

2020-03-25

Jak dla mnie super rady na początek przygody z YT. Podoba mi się podejście do tematu (sumienność / jakość / systematyczność) i kompleksowość kursu. Dzięki! :)

Maciej Dukata

2020-04-02

Polecam serdecznie :)

Piotr Szutkowski

2020-05-06

Co tu dużo mówić - esencja tego, co powinno się wiedzieć przed otwarciem własnego kanału. Gorco polecam!

Dariusz Mazur

2020-05-30

Masa przydatnych informacji

Dariusz Mazur

2020-06-11

Bardzo przydatny kurs. Polecam :)

Urszula Kopycka

2020-06-21

Super :D

Dominik Matras

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wszystkie kursy od 79zł?
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Oscar Rak

Czas: 6 godzin 2 minuty

Wersja: -

Aktualizacja: 2020-05-26

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

Poznaj świat wideo

  • Historia filmu i wideo marketingu

  • Rozwój Youtube na przestrzeni lat

  • Trendy rozwoju wideo i YouTube w Polsce

Strategia działania na YouTubie

  • Cel kanału

  • Grupa docelowa

  • Wybór formatu wideo

  • Główny wyróżnik kanału

  • Plan operacyjny

Sprzęt do nagrywania wideo

  • Sprzęt czy umiejętności

  • Wybór sprzętu do potrzeb

  • Wybór aparatu

  • Wybór mikrofonu

  • Wybór oświetlenia

  • Wybór statywu

  • Wybór komputera

  • Wybór programu do montażu

  • Wygłuszenie pomieszczenia

Przygotowanie do nagrań

  • Poszukiwanie tematów i research

  • Przygotowanie scenariusza

  • Nagrywanie dźwięku

  • Ustawienia oświetlenia

  • Ustawienia aparatu

  • Lista kontrolna

Obróbka wideo

  • Organizacja plików w montażu

  • Sposób działania programów montażowych

  • Najpopularniejsze struktury wideo na YouTube

  • Podstawowe techniki montażowe

  • Eksport gotowego wideo

Przygotowanie kanału

  • Zdjęcie profilowe

  • Zdjęcie w tle

  • Linki na kanale

  • Opis kanału

  • URL Twojego kanału i zastrzeżenie nazwy

  • Trailer kanału

  • Weryfikacja kanału

  • Kastomizacja kanału

Publikacja wideo

  • Optymalizacja SEO

  • Przygotowanie tytułu wideo

  • Przygotowanie opisu wideo

  • Wybór tagów

  • Przygotowanie miniatury

  • Karty, adnotacje i linki

  • Czas i częstotliwość publikacji

Promocja kanału i budowanie społeczności

  • Promocja w mediach społecznościowych

  • Występy gościnne i wspólne projekty

  • Budowanie społeczności od zera

  • Tworzenie miejsca dla społeczności

  • Sposoby zaangażowania społeczności

Budowa panelu YouTube Studio

  • Główny widok pulpitu YouTube

  • Główny widok wideo

  • Sekcja statystyki cz-1

  • Sekcja statystyki cz-2

  • Sekcja komentarzy

  • Sekcja tłumaczeń

  • Sekcja monetyzacji

  • Sekcja audio library

  • Sekcja ustawień

Prawo na YouTube

  • Legalne wykorzystanie muzyki do filmów

  • Prawo cytatu w Polsce

  • Wykorzystanie wizerunku innych osób

Porady i tricki

  • Obowiązkowe narzędzia każdego YouTubera

  • Moderacja kanału i radzenie sobie z hejtem

  • Budowanie pewności siebie

  • Automatyzacja publikacji i dystrybucji

Zakończenie

  • Zakończenie