Kurs Tworzenia Startupów

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

3 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

W kursie dowiesz się wszystkiego, co jest niezbędne do właściwego zaplanowania i rozwoju dochodowego biznesu. Niezależnie od tego, czy zamierzasz uruchomić startup internetowy, czy inny, a nawet wdrożyć nowy produkt w ramach firmy, kurs przeprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie najważniejsze czynności. Zaczniemy od definiowania modelu biznesowego i pracy w oparciu o Canvas, określenia grupy docelowej i przetestowania tego, czy Twój produkt ma szansę na sukces. Dowiesz się jak wybrać właściwe osoby do Twojego przedsięwzięcia, jak się z nimi rozliczać, poznasz narzędzia analityczne i stworzysz plan biznesowy, który zrobi wrażenie na inwestorach. Wszystko to i wiele więcej opowie Ci Paweł Sieczkiewicz - praktyk, jeden z twórców firmy będącej liderem polskiej telemedycyny i aspirującej do międzynarodowego sukcesu – Telemedi.co.

  1. Pomysl na startup i modelu biznesowy
  2. Business Model Canvas
  3. Metoda Lean Startup
  4. Customer Development
  5. Umowy miedzy wspólnikami
  6. Tworzenie i testowanie produktu
  7. Przydatne narzedzia Poszukiwanie inwestora
  8. I wiele, wiele wiecej!

Stwórz swój własny startup!

Kurs ma za zadanie przeprowadzić Cię przez cały proces tworzenia własnego startupu, od szukania pomysłu na biznes, przez pracę nad modelem biznesowym, oraz sprawdzenie przed wydaniem pieniędzy czy Twój biznes ma szanse kiedykolwiek być rentowny. Następnie, gdy znajdziesz już taki rynek, skupimy się na budowie produktu zarówno własnymi siłami, jak i przy wykorzystaniu programistów - dam CI kilka rad odnośnie współpracy z innymi wykonawcami, oraz odnośnie samego zarządzania projektami, tak aby udało się uruchomić Twój startup w jak najkrótszym czasie i testować nim rynek.Dużo uwagi poświęcimy marketingowi i sprzedaży, zarówno skierowanej do klientów biznesowych (tak zwane B2B), jak i indywidualnych (czyli popularnie B2C). W kursie znajdziesz też kilka lekcji z dodatkowymi informacjami, które powinny dać Ci spojrzenie na proces inwestycyjny oraz inne warte uwagi inicjatywy, które mogą Ci się przydać w rozwoju biznesu.

Model Biznesowy

By zrobić pierwszy krok potrzebujemy pomysłu. Jeśli już go masz, sprawdzimy jak wygląda Twoja konkurencja pośrednia i bezpośrednia oraz w jaki sposób możesz się od niej wyróżnić. Jeśli nie masz jeszcze pomysłu, podsunę Ci źródła inspiracji. Porozmawiamy również o tym, jaki wybrać model biznesowy do rozpoczynanego projektu. Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie prezentując kilka podstawowych modeli biznesowych znanych z innych projektów, które odniosły sukces. Na podstawie tego z łatwością wybierzesz ten, który przyniesie Ci największe zyski i sprawdzi się najlepiej do Twojej działalności.

Metodologie i narzędzia, Business Model Canvas

W kolejnej części kursu porozmawiamy o takich zagadnieniach i narzędziach jak Business Model Canvas. Poznasz informacje dotyczące popularnych metodologii w Tworzeniu startupów oraz dowiesz się jakie poszczególne z nich niosą ze sobą korzyści, oraz jak zastosować je do Twojej działalności. Porozmawiamy również o tym jak wybrać odpowiedniego wspólnika i zastanowimy się dlaczego w ogóle warto to zrobić. Usłyszysz kilka porad dotyczących tego, w jaki sposób sprawdzić czy Twój wspólnik jest odpowiednim partnerem, oraz na co zwrócić uwagę podpisując umowę określającą zasady współpracy. Dowiesz się też jakie są najpopularniejsze metody rozliczania w startupie.

Tworzenie Produktu

Cały obszerny dział będzie poświęcony również tworzeniu Twojego produktu. Kiedy już odrobisz zadaną pracę domową i upewnisz się, że warto inwestować w dany pomysł, bo ma szansę być rentowny - przystąpimy do budowy produktu. Powiemy kiedy warto zlecić to zewnętrznej firmie, a kiedy samemu zatrudnić ludzi do współpracy. Znowu porozmawiamy o możliwych formach rozliczeń, oraz - możesz zlecić to firmie programistycznej lub samemu znaleźć programistów do współpracy. O tym dowiesz się z tego działu. W rozdziale z przydatnymi narzędziami poznasz produkty do mierzenia, testowania oraz komunikacji i sprzedaży, które mogą pomóc Ci rozwinąć swój produkt.

Od autora:

Jeszcze jedną rzeczą, o której specjalnie nie wspomniałem aż do teraz - dla podkreślenia znaczenia, jest zasada ‘pay it forward’. Kultura otwartości i bezinteresownego pomagania osobom w Twoim otoczeniu (my oczywiście odnosimy to do kontekstu budowy biznesu). Nie jest to do końca takie bezinteresowne, bo zakłada to, że nawet jeśli osoba której pomagasz nie będzie w stanie Ci się odwdzięczyć, zrobi to inna osoba, której to pomoże ktoś inny, dotknięty chęcią pomocy bliźniemu.
  • Paweł Sieczkiewicz, Telemedi.co
  • Dla kogo jest ten kurs?

    Kurs przeznaczony jest dla osób, które mają pomysł na biznes, ale nie wiedzą jak zacząć i co ich czeka, oraz dla wszystkich tych, którzy chciałyby spróbować założyć startup, ale nie wiedzą, jak znaleźć pomysł na niego. Z kursu skorzystają również Ci, którzy rozpoczęli już prace nad własnym startupem, ale zastanawiają się w jaki sposób rozwinąć swój biznes i zwiększyć szanse na sukces.

    Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

    1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
    2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
    3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
    6 godzin 0 minut

    Kurs Prawo Autorskie
    Własność Intelektualna w Biznesie

    Własność intelektualna jest wszechobecna - znajdziemy ją wszędzie tam, gdzie znajduje się też ludzka kreatywność. Wszystkie produkty lub usługi, z których korzystamy na co dzień, są wynikiem większych lub mniejszych innowacji – czyli właśnie własności intelektualnej. Ten kurs ma za zadanie pokazać Ci potencjał własności intelektualnej, oraz to, jak możesz go wykorzystać do celów własnego biznesu.

    Magdalena Miernik

    15 godzin

    Kurs Nowoczesny Biznes w Sieci
    Kompendium Internetowego Przedsiębiorcy

    Jeszcze nigdy nie było tak dobrego czasu na tworzenie i prowadzenie własnego biznesu w sieci. Dostępność narzędzi oraz szybki rozwój technologii powodują, że zyski internetowych startupów rosną w niespotykanym tempie. Kurs, który masz przed sobą, to esencja konkretnej wiedzy o tym, jak uruchomić, prowadzić i rozwijać własny biznes od praktyka, którego internetowe projekty zdobyły zarobiły miliony.

    Grzegorz Róg

    5 godzin

    Kurs RODO w Marketingu i Sprzedaży
    Dane Osobowe w Internetowym Biznesie

    Nowe zasady przetwarzania danych osobowych dotkną najbardziej te branże, dla których dane są szczególnie ważne - a zatem branżę marketingową i sprzedaż online. Dlatego przygotowaliśmy kurs "RODO w Marketingu i Sprzedaży", który przeprowadzi każdego marketera i sprzedawcę przez nowe przepisy oraz odpowie na pytanie: jak przetwarzać dane osobowe zgodnie z RODO. Nie jesteś pewny, czy przetwarzasz dane w swojej firmie w sposób zgodny z prawem? Zastanawiasz się jak przygotować swoją firmę do RODO? Jeśli tak - koniecznie sprawdź materiał, który dla Ciebie przygotowaliśmy.

    Magdalena Miernik

    7 godzin 40 minut

    Kurs Wydajna Praca Freelancera
    Narzędzia i Skuteczne Techniki

    Czujesz się czasem przytłoczony ilością obowiązków, które na Ciebie spadają i masz wrażenie, że nie radzisz sobie z organizacją pracy? Dobrze trafiłeś - pomożemy Ci się z tym uporać! Tylko najlepiej zdyscyplinowani i zorganizowani freelancerzy mają czas i energię na to, aby wykorzystać w pełni swój potencjał. Wzorowa umiejętność zarządzania codziennymi zadaniami przekłada się na wysoką produktywność i cechuje najlepszych freelancerów w branży kreatywnej. Dzięki temu kursowi poznasz zagadnienia z zakresu m.in. organizacji pracy, planowania projektów i ustalania harmonogramów. To wszystko przełoży się na lepsze wyniki Twojej pracy oraz sprawi, że poczujesz kontrolę nad swoim życiem zawodowym i kierunkiem swojej kariery.

    Tomasz Biskup

    5 godzin 30 minut

    Kurs Marketing Produktów
    Wprowadzanie Produktu na Rynek

    Witaj w kursie poświęconym wprowadzaniu produktu na rynek. Kilkugodzinny materiał przygotowany przez Pawła Tkaczyka, specjalistę w dziedzinie budowania wizerunku marki, sprawi, że nauczysz się opowiadać o Twoim produkcie lub usłudze w taki sposób, by zainteresować potencjalnych klientów. Dzięki zagadnieniom zawartym w kursie dowiesz się, jak w spójny sposób tworzyć historię Twojego produktu, jak mierzyć i analizować jego wyniki po premierze oraz w którym momencie zacząć schodzić z rynku tak, by uzyskać optymalne korzyści.

    Pawel Tkaczyk

    6 godzin

    Kurs Tworzenia Startupów
    Budowanie Dochodowego Biznesu

    W kursie dowiesz się wszystkiego, co jest niezbędne do właściwego zaplanowania i rozwoju dochodowego biznesu. Niezależnie od tego, czy zamierzasz uruchomić startup internetowy, czy inny, a nawet wdrożyć nowy produkt w ramach firmy, kurs przeprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie najważniejsze czynności. Zaczniemy od definiowania modelu biznesowego i pracy w oparciu o Canvas, określenia grupy docelowej i przetestowania tego, czy Twój produkt ma szansę na sukces. Dowiesz się jak wybrać właściwe osoby do Twojego przedsięwzięcia, jak się z nimi rozliczać, poznasz narzędzia analityczne i stworzysz plan biznesowy, który zrobi wrażenie na inwestorach. Wszystko to i wiele więcej opowie Ci Paweł Sieczkiewicz - praktyk, jeden z twórców firmy będącej liderem polskiej telemedycyny i aspirującej do międzynarodowego sukcesu – Telemedi.co.

    Pawel Sieczkiewicz

    6 godzin

    Kurs Budowania Marki
    Promocja w Sieci

    Prowadzisz własną firmę lub startup? Tworzysz na zlecenie klientów i chcesz pomóc im rozwijać ich markę? Z tego Kursu dowiesz się, w jaki sposób strategicznie podejść do budowania silnej marki. Zidentyfikujesz czynniki, które mają wpływ na postrzeganie oferowanych przez Ciebie usług lub produktów przez klienta, oraz zbudujesz pozytywny wizerunek w sieci. Poznasz też skuteczne narzędzia, dzięki którym nie będziesz musiał wyważać raz już otwartych drzwi i szybko osiągniesz przewagę nad konkurencją! Jeśli myślisz o rozpoczęciu własnej działalności, lub też prowadzisz firmę ale czujesz, że jeszcze mógłbyś zdobyć większe grono klientów - ten kurs z pewnością Ci pomoże, oraz podpowie, w jaki sposób zabrać się do skutecznej i efektywnej promocji.

    Pawel Tkaczyk

    4 godziny 30 minut

    Prawo dla Freelancerów
    Umowy i Prawo Autorskie w Praktyce

    Pracujesz na zlecenie? Posiadasz działalność lub myślisz o założeniu własnej firmy? Jesteś freelancerem - tworzysz strony WWW czy grafikę? Jeśli tak - koniecznie sprawdź materiał, który dla Ciebie przygotowaliśmy. W kursie poznasz popularne typy umów oraz zapisy, które skutecznie zabezpieczą Twoje interesy. Poznasz także najczęściej popełniane błędy i dowiesz się, jak zawierać korzystne finansowo kontrakty. Poznasz też aspekty prowadzenia działalności gospodarczej oraz prawa autorskiego - w tym licencje na fonty i grafiki, a także pojęcie plagiatu. Wszystko na praktycznych przykładach, a same wzory dokumentów są dołączone do kursu. Ten kurs to inwestycja, która zwraca się jeszcze przed zawarciem pierwszej umowy!

    Magdalena Miernik

    45 minut

    Schematy kreatywne w komunikacji

    Jeżeli stoisz przed wyzwaniem wprowadzenia nowego produktu na rynek, chcesz polepszyć wizerunek już istniejącej marki i jak skutecznie komunikować się z obecnymi i przyszłymi klientami - to warsztat dla Ciebie! Doświadczony specjalista z zakresu brandingu, Paweł Tkaczyk, opowie Ci o tym, jak ważne jest budowanie opowieści o swoim produkcie i jak robić to w profesjonalny sposób. Dowiesz się, jakie są sprawdzone schematy komunikacji i jak zaprezentować swój produkt lub usługę w taki sposób, by zachęcić do Twojej marki nowe osoby. Dzięki temu osiągniesz lepsze rezultaty a Twoje działania będą zaplanowane w zorganizowany sposób, co pomoże uniknąć Ci kilku najczęstszych błędów przedsiębiorców.

    Pawel Tkaczyk

    36 minut

    Skuteczna promocja i rozwój startupów

    W tym warsztacie porozmawiamy na temat startupów. Przyjrzymy się najciekawszym polskim projektom, skupiając się na tych startupach, które z powodzeniem działają już na rynku od kilku lat. <br><br>Przeanalizujemy takie aspekty jak strategia marketingowa poszczególnych działalności, persona klienta konkretnych startupów, porozmawiamy też o ich modelu biznesowym oraz metodach monetyzacji. Dodatkowym bonusem będą ciekawe sposoby promocji, które udało się z powodzeniem wykorzystać twórcom. <br><br> Ponadto odpowiemy na takie pytania jak:<br> - Co było kluczowym aspektem w rozwoju danego startupu?<br> - Jakie rady które otrzymali pomysłodawcy nie miały zastosowania w praktyce?<br> - Skąd się biorą klienci poszczególnych, sprawnie działających startupów?<br> <br><br> Na warsztat zaprasza Paweł Sieczkiewicz, twórca Telemedi.co.

    Pawel Sieczkiewicz

    60 minut

    Budowanie Marki dla Freelancerów

    Pamiętacie <a href="http://eduweb.pl/kursy/marketing/budowanie-marki-marketing-w-sieci.html" target="_blank">Kurs Budowania Marki</a>? W tym warsztacie zajmiemy się optymalizacją działań promocyjnych dla freelancerów. Dowiesz się, w jaki sposób strategicznie podejść do budowania własnej marki oraz jak szybko osiągnąć przewagę nad konkurencją. Zostaną omówione czynniki, które decydują o tym, czy działania promocyjne można uznać za skuteczne. Dowiecie się wszystkiego, o co baliście się zapytać, przede wszystkim jak opowiadać o swojej ofercie, jaką strategię przyjąć, by skutecznie dotrzeć do określonej grupy docelowej oraz jakich narzędzi używać, by znacznie zaoszczędzić swój czas.<br><br> Ponadto znajdziesz odpowiedzi na pytania:<br> - Jak krok po kroku zorganizować swoją markę będąc freelancerem?<br> - Jak dać się znaleźć?<br> - Jaką przyjąć politykę cenową?<br> - Co jest zagrożeniem i na co uważać przy organizacji marki?<br> - Jak skutecznie się reklamować?<br><br> O tym wszystkim i o wielu innych zagadnieniach opowiada Paweł Tkaczyk.

    Pawel Tkaczyk

    60 minut

    Licencje w praktyce

    W warsztacie „Licencje z praktycznego punktu widzenia” postaramy się przekazać Wam jak najwięcej przydatnych informacji o licencjach. Opowiemy o rodzajach licencji (m.in. jak prawidłowo korzystać z licencji Creative Commons), przedstawimy najpopularniejsze licencje na fonty i zdjęcia stockowe oraz przypomnimy zasady, na jakich przekazujecie swoje treści (zdjęcia, materiały video, teksty) takim serwisom społecznościowym jak Facebook, Youtube czy Linkedin. <br><br> Podczas warsztatu opowiemy także o tym, co powinno znaleźć się w dobrze skonstruowanej umowie licencyjnej i jak do licencji przekonać swojego klienta (który upiera się na przeniesienie autorskich praw majątkowych). Znajdzie się również chwila na odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. <br><br> Na warsztat zaprasza Magdalena Miernik z Lookreatywni.pl!

    Magdalena Miernik

    60 minut

    Narzędzia Zwiększające Produktywność Freelancera

    Masz wrażenie, że masz za dużo na głowie? Zamiast wziąć się do roboty, nagle robisz 1000 rzeczy, tylko nie tę którą powinieneś? Ciężko Ci się skupić? A może zastanawiasz się jak to wszystko ogarnąć? Zapraszamy na warsztat na temat zwiększania własnej produktywności. Podczas spotkania, Marcin Kwieciński, autor projektu „Ogarnij Chaos” pokaże Ci i omówi 5 fajnych aplikacji, które pomogą Ci zwiększyć własną skuteczność i wydajność. <br><br> W trakcie warsztatu uczestnicy: <ul class="livelist"> <li>Dowiedzą się jakie narzędzia pomagające sprytniej pracować warto zainstalować na swoim komputerze.</li> <li>Poznają narzędzia do zarządzania zadaniami i priorytetami.</li> <li>Poznają jedno narzędzie, które pozwoli im zarządzać wszystkimi informacjami niezbędnymi do pracy.</li> <li>Poznają ciekawe techniki zwiększania własnej wydajności i skuteczności.</li> <li>Obejrzą ciekawe aplikacje pomagające w koncentracji.</li> </ul> <br><br> Na warsztat zaprasza <a href="http://www.marcinkwiecinski.pl">Marcin Kwieciński</a>.

    Marcin Kwiecinski

    Autor: Pawel Sieczkiewicz

    Nazywam się Paweł Sieczkiewicz i stworzyłem startup. Niejeden. Telemedi.co nie jest mój pierwszy projekt, mimo, że poprzednie nie dotrwały do dzisiaj, to każdy wniósł doświadczenie, które było mi potrzebne by robić lepiej, to czym zajmuję się obecnie. Dzięki próbom udaje mi się minimalizować ryzyko, którego tak dużo w tworzeniu startupów. Założyłem również firmę programistyczną ssf.io, gdzie byłem po drugiej stronie, tam, pracowaliśmy z kilkudziesięcioma osobami nad ich projektami, jako dostawca technologiczny. Brałem udział w wielu programach akceleracyjnych dla startupów w różnych krajach. Po nich nasunął mi się jeden wniosek - pomysły na całym świecie są do siebie podobne, to co odróżnia projekty te, które się udają od pozostałych to umiejętność ciągłego testowania, umiejętności sprzedażowe oraz kapitał. Postaram się by ten kurs był dla Ciebie przedsionkiem dla zdobywaniem informacji związanych z umiejętnościami. Chcę by był dla Ciebie źródłem wiedzy oraz miejscem, które wskaże Ci inne źródła, w których powinieneś ją zdobywać. Jeśli trafisz na zagadnienia o których jeszcze nie słyszałeś to pozwoli Ci nabyć świadomą niekompetencję, czyli miejsca w których będziesz wiedział, że brakuje Ci wiedzy i potrzebujesz ją uzupełnić. Ja sam mam swoją długą listę tych punktów i nieustająco ją uzupełniam. Bardzo ważne będzie dla mnie jeśli podzielisz się ze mną wrażeniami na temat kursu. Informuj mnie na bieżąco o postępach w swoim projekcie, a jeśli będę mógł Ci pomóc w pracy nad projektem, daj znać.

    5.0

    Średnia ocen autora

    Recenzje Kurs Tworzenia Startupów

    5

    3 dodanych ocen

    2016-08-31

    Rewelacyjny kurs i świetny materiał warty polecenia.

    Marcin Lewtak

    2016-12-28

    Super Kurs Polecam!

    Lukasz S Pierwola

    2017-12-15

    Kurs godny polecenia. Szkoda, że jest mało materiałów do kursu. Trochę inaczej sobie wyobrażałem prace domowe. Powinny być bardzo jasno określone. Prowadzący mówi wyraźnie. Widać, że wie co robi i to lubi :) Czas brać za swój startup ;P

    Aleksander Jedynak

    Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

    Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

    Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

    • Informacje
    • Lekcje
    Wykup w abonamencie od 79zł
    Przetestuj za darmo przez 7 dni!

    Autor: Pawel Sieczkiewicz

    Czas: 6 godzin

    Wersja:

    • Pliki źródłowe
    • Certyfikat Ukończenia
    • Dostęp z urządzeń przenośnych
    • Licencje dla firm i szkół

    Wstep

    • Wprowadzenie

    Szukanie pomysłu

    • Pomysł na startup

    • Trendy rynkowe

    • Jak ludzie obecnie rozwiązują ten problem

    Model biznesowy

    • Poszukiwanie modelu biznesowego

    • Rynek i plan finansowy

    • Business Model Canvas

    • Umowa między wspólnikami - Founders Agreement

    • Lean Startup i Customer Development

    Budujemy produkt

    • MVP / Landing Page

    • Gdzie znaleźć programistów?

    • Do it yourself - stwórz sam MVP

    • Zarządzanie zespołem programistów

    • Zarządzanie projektami

    • Design i UX

    • Betatesty

    Marketing

    • Wprowadzenie do Marketingu

    • Marketing B2B

    • Marketing B2C

    • PR i Media Relations

    • Testowanie

    Sprzedaż

    • Sprzedaż B2B

    • Lead Generation i dojrzewanie leadów

    • Przygotowanie oferty

    • Sprzedaż B2C

    • Gdzie jesteśmy z naszym biznesem - KPI

    Zespół

    • Budowa zespołu w startupie

    • Utrzymanie zespołu

    Inwestycja w startup

    • Proces inwestycyjny

    • Pitchdeck

    • Model biznesowy inwestora

    • Inwestycja w startup

    Co dalej?

    • Doradcy w startupie - Board of Advisors

    • Akceleratory i inkubatory

    • Konferencje

    • Startup Weekend

    • Churn - gdzie tracimy klientów?

    • Przydatne narzędzia

    Zakończenie

    • Telemedico - case study

    • Podsumowanie