Kurs Tworzenia Startupów

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

7 ocen

Wprowadzenie

W kursie dowiesz się wszystkiego, co jest niezbędne do właściwego zaplanowania i rozwoju dochodowego biznesu. Niezależnie od tego, czy zamierzasz uruchomić startup internetowy, czy inny, a nawet wdrożyć nowy produkt w ramach firmy, kurs przeprowadzi Cię krok po kroku przez wszystkie najważniejsze czynności. Zaczniemy od definiowania modelu biznesowego i pracy w oparciu o Canvas, określenia grupy docelowej i przetestowania tego, czy Twój produkt ma szansę na sukces. Dowiesz się jak wybrać właściwe osoby do Twojego przedsięwzięcia, jak się z nimi rozliczać, poznasz narzędzia analityczne i stworzysz plan biznesowy, który zrobi wrażenie na inwestorach. Wszystko to i wiele więcej opowie Ci Paweł Sieczkiewicz - praktyk, jeden z twórców firmy będącej liderem polskiej telemedycyny i aspirującej do międzynarodowego sukcesu – Telemedi.co.

  1. Pomysl na startup i modelu biznesowy
  2. Business Model Canvas
  3. Metoda Lean Startup
  4. Customer Development
  5. Umowy miedzy wspólnikami
  6. Tworzenie i testowanie produktu
  7. Przydatne narzedzia Poszukiwanie inwestora
  8. I wiele, wiele wiecej!

Stwórz swój własny startup!

Kurs ma za zadanie przeprowadzić Cię przez cały proces tworzenia własnego startupu, od szukania pomysłu na biznes, przez pracę nad modelem biznesowym, oraz sprawdzenie przed wydaniem pieniędzy czy Twój biznes ma szanse kiedykolwiek być rentowny. Następnie, gdy znajdziesz już taki rynek, skupimy się na budowie produktu zarówno własnymi siłami, jak i przy wykorzystaniu programistów - dam CI kilka rad odnośnie współpracy z innymi wykonawcami, oraz odnośnie samego zarządzania projektami, tak aby udało się uruchomić Twój startup w jak najkrótszym czasie i testować nim rynek.Dużo uwagi poświęcimy marketingowi i sprzedaży, zarówno skierowanej do klientów biznesowych (tak zwane B2B), jak i indywidualnych (czyli popularnie B2C). W kursie znajdziesz też kilka lekcji z dodatkowymi informacjami, które powinny dać Ci spojrzenie na proces inwestycyjny oraz inne warte uwagi inicjatywy, które mogą Ci się przydać w rozwoju biznesu.

Model Biznesowy

By zrobić pierwszy krok potrzebujemy pomysłu. Jeśli już go masz, sprawdzimy jak wygląda Twoja konkurencja pośrednia i bezpośrednia oraz w jaki sposób możesz się od niej wyróżnić. Jeśli nie masz jeszcze pomysłu, podsunę Ci źródła inspiracji. Porozmawiamy również o tym, jaki wybrać model biznesowy do rozpoczynanego projektu. Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie prezentując kilka podstawowych modeli biznesowych znanych z innych projektów, które odniosły sukces. Na podstawie tego z łatwością wybierzesz ten, który przyniesie Ci największe zyski i sprawdzi się najlepiej do Twojej działalności.

Metodologie i narzędzia, Business Model Canvas

W kolejnej części kursu porozmawiamy o takich zagadnieniach i narzędziach jak Business Model Canvas. Poznasz informacje dotyczące popularnych metodologii w Tworzeniu startupów oraz dowiesz się jakie poszczególne z nich niosą ze sobą korzyści, oraz jak zastosować je do Twojej działalności. Porozmawiamy również o tym jak wybrać odpowiedniego wspólnika i zastanowimy się dlaczego w ogóle warto to zrobić. Usłyszysz kilka porad dotyczących tego, w jaki sposób sprawdzić czy Twój wspólnik jest odpowiednim partnerem, oraz na co zwrócić uwagę podpisując umowę określającą zasady współpracy. Dowiesz się też jakie są najpopularniejsze metody rozliczania w startupie.

Tworzenie Produktu

Cały obszerny dział będzie poświęcony również tworzeniu Twojego produktu. Kiedy już odrobisz zadaną pracę domową i upewnisz się, że warto inwestować w dany pomysł, bo ma szansę być rentowny - przystąpimy do budowy produktu. Powiemy kiedy warto zlecić to zewnętrznej firmie, a kiedy samemu zatrudnić ludzi do współpracy. Znowu porozmawiamy o możliwych formach rozliczeń, oraz - możesz zlecić to firmie programistycznej lub samemu znaleźć programistów do współpracy. O tym dowiesz się z tego działu. W rozdziale z przydatnymi narzędziami poznasz produkty do mierzenia, testowania oraz komunikacji i sprzedaży, które mogą pomóc Ci rozwinąć swój produkt.

Od autora:

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs przeznaczony jest dla osób, które mają pomysł na biznes, ale nie wiedzą jak zacząć i co ich czeka, oraz dla wszystkich tych, którzy chciałyby spróbować założyć startup, ale nie wiedzą, jak znaleźć pomysł na niego. Z kursu skorzystają również Ci, którzy rozpoczęli już prace nad własnym startupem, ale zastanawiają się w jaki sposób rozwinąć swój biznes i zwiększyć szanse na sukces.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Pawel Sieczkiewicz

Nazywam się Paweł Sieczkiewicz i stworzyłem startup. Niejeden. Telemedi.co nie jest mój pierwszy projekt, mimo, że poprzednie nie dotrwały do dzisiaj, to każdy wniósł doświadczenie, które było mi potrzebne by robić lepiej, to czym zajmuję się obecnie. Dzięki próbom udaje mi się minimalizować ryzyko, którego tak dużo w tworzeniu startupów. Założyłem również firmę programistyczną ssf.io, gdzie byłem po drugiej stronie, tam, pracowaliśmy z kilkudziesięcioma osobami nad ich projektami, jako dostawca technologiczny. Brałem udział w wielu programach akceleracyjnych dla startupów w różnych krajach. Po nich nasunął mi się jeden wniosek - pomysły na całym świecie są do siebie podobne, to co odróżnia projekty te, które się udają od pozostałych to umiejętność ciągłego testowania, umiejętności sprzedażowe oraz kapitał. Postaram się by ten kurs był dla Ciebie przedsionkiem dla zdobywaniem informacji związanych z umiejętnościami. Chcę by był dla Ciebie źródłem wiedzy oraz miejscem, które wskaże Ci inne źródła, w których powinieneś ją zdobywać. Jeśli trafisz na zagadnienia o których jeszcze nie słyszałeś to pozwoli Ci nabyć świadomą niekompetencję, czyli miejsca w których będziesz wiedział, że brakuje Ci wiedzy i potrzebujesz ją uzupełnić. Ja sam mam swoją długą listę tych punktów i nieustająco ją uzupełniam. Bardzo ważne będzie dla mnie jeśli podzielisz się ze mną wrażeniami na temat kursu. Informuj mnie na bieżąco o postępach w swoim projekcie, a jeśli będę mógł Ci pomóc w pracy nad projektem, daj znać.

Nazywam się Paweł Sieczkiewicz i stworzyłem startup. Niejeden. Telemedi.co nie jest mój pierwszy projekt, mimo, że poprzednie nie dotrwały do dzisiaj, to każdy wniósł doświadczenie, które było mi potrzebne by robić lepiej, to czym zajmuję się obecnie. Dzięki próbom udaje mi się minimalizować ryzyko, którego tak dużo w tworzeniu startupów. Założyłem również firmę programistyczną ssf.io, gdzie byłem po drugiej stronie, tam, pracowaliśmy z kilkudziesięcioma osobami nad ich projektami, jako dostawca technologiczny. Brałem udział w wielu programach akceleracyjnych dla startupów w różnych krajach. Po nich nasunął mi się jeden wniosek - pomysły na całym świecie są do siebie podobne, to co odróżnia projekty te, które się udają od pozostałych to umiejętność ciągłego testowania, umiejętności sprzedażowe oraz kapitał. Postaram się by ten kurs był dla Ciebie przedsionkiem dla zdobywaniem informacji związanych z umiejętnościami. Chcę by był dla Ciebie źródłem wiedzy oraz miejscem, które wskaże Ci inne źródła, w których powinieneś ją zdobywać. Jeśli trafisz na zagadnienia o których jeszcze nie słyszałeś to pozwoli Ci nabyć świadomą niekompetencję, czyli miejsca w których będziesz wiedział, że brakuje Ci wiedzy i potrzebujesz ją uzupełnić. Ja sam mam swoją długą listę tych punktów i nieustająco ją uzupełniam. Bardzo ważne będzie dla mnie jeśli podzielisz się ze mną wrażeniami na temat kursu. Informuj mnie na bieżąco o postępach w swoim projekcie, a jeśli będę mógł Ci pomóc w pracy nad projektem, daj znać.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Pawel Sieczkiewicz

Czas: 5 godzin 28 minut

Aktualizacja: 03.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

Szukanie pomysłu

  • Pomysł na startup

  • Trendy rynkowe

  • Jak ludzie obecnie rozwiązują ten problem

Model biznesowy

  • Poszukiwanie modelu biznesowego

  • Rynek i plan finansowy

  • Business Model Canvas

  • Umowa między wspólnikami - Founders Agreement

  • Lean Startup i Customer Development

Budujemy produkt

  • MVP / Landing Page

  • Gdzie znaleźć programistów?

  • Do it yourself - stwórz sam MVP

  • Zarządzanie zespołem programistów

  • Zarządzanie projektami

  • Design i UX

  • Betatesty

Marketing

  • Wprowadzenie do Marketingu

  • Marketing B2B

  • Marketing B2C

  • PR i Media Relations

  • Testowanie

Sprzedaż

  • Sprzedaż B2B

  • Lead Generation i dojrzewanie leadów

  • Przygotowanie oferty

  • Sprzedaż B2C

  • Gdzie jesteśmy z naszym biznesem - KPI

Zespół

  • Budowa zespołu w startupie

  • Utrzymanie zespołu

Inwestycja w startup

  • Proces inwestycyjny

  • Pitchdeck

  • Model biznesowy inwestora

  • Inwestycja w startup

Co dalej?

  • Doradcy w startupie - Board of Advisors

  • Akceleratory i inkubatory

  • Konferencje

  • Startup Weekend

  • Churn - gdzie tracimy klientów?

  • Przydatne narzędzia

Zakończenie

  • Telemedico - case study

  • Podsumowanie

}