Kurs RODO w Marketingu i Sprzedaży

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

1 ocen

Wprowadzenie

Nowe zasady przetwarzania danych osobowych dotkną najbardziej te branże, dla których dane są szczególnie ważne - a zatem branżę marketingową i sprzedaż online. Dlatego przygotowaliśmy kurs "RODO w Marketingu i Sprzedaży", który przeprowadzi każdego marketera i sprzedawcę przez nowe przepisy oraz odpowie na pytanie: jak przetwarzać dane osobowe zgodnie z RODO. Nie jesteś pewny, czy przetwarzasz dane w swojej firmie w sposób zgodny z prawem? Zastanawiasz się jak przygotować swoją firmę do RODO? Jeśli tak - koniecznie sprawdź materiał, który dla Ciebie przygotowaliśmy.

  1. W jaki sposób prawidlowo uzyskiwac zgody na przetwarzanie danych osobowych na stronie internetowej?
  2. Jakie sa nowe uprawnienia podmiotów danych oraz kiedy profilowanie jest dozwolone przez prawo?
  3. RODO a Facebook Lead Ads i konkursy na Facebooku oraz kampanie przy pomocy AdWords
  4. Jak RODO odnosi sie do zbierania leadów, marketing automation, oraz programów afiliacyjnych?
  5. Jak zapewnic bezpieczenstwo danych podczas korzystania z plików cookies i chatbotów?
  6. Jakie sa nowe obowiazki administratora danych osobowych oraz podmiotu przetwarzajacego?
  7. Jak wysylac tresci marketingowe zgodnie z RODO i jak wybrac odpowienie zabezpieczenia?
  8. Jak zgodnie z RODO ratowac “porzucone koszyki” i jak legalnie zbierac leady?

Kurs “RODO w Marketingu i Sprzedaży” przygotowany został szczególnie z myślą o działach marketingu i sprzedaży. Kurs skierowany jest dla wszystkich tych, którzy zajmują się sprzedażą i marketingiem online i zastanawiają się jak przygotować się do nowych przepisów o ochronie danych osobowych wprowadzonych przez RODO - Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych oraz chciałyby dowiedzieć się, jakie zmiany wprowadzić w swoich firmach, aby móc bezpiecznie przetwarzać dane osobowe swoich klientów.

Dane osobowe oraz zasady przetwarzania danych osobowych

Z pierwszej części kursu “RODO w marketingu i sprzedaży” dowiesz się czym są dane osobowe zwykłe i dane szczególnie chronione, jaki jest cel reformy ochrony danych osobowych, czym jest przetwarzanie danych osobowych, kiedy przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem oraz jakie zasady przetwarzania danych osobowych wprowadza RODO - Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych. W tej części dowiesz się co oznaczają zasady: privacy by default i privacy by design, jak należy rozumieć zasadę minimalizacji danych oraz jak długo przechowywać dane osobowe.

RODO w marketingu i sprzedaży - zagadnienia praktyczne

W kolejnej części kursu będzie mowa o tym, jakie są zasady wysyłania treści marketingowych według RODO, jak w praktyce powinna wyglądać zgoda na przetwarzanie danych osobowych, aby była zgodna z prawem oraz czy w związku z RODO zwiększyła się ilość obowiązkowych checkboxów. W tej części dowiesz się również czym jest profilowanie według RODO i kiedy profilowanie jest dozwolone przez prawo. W tej części kursu znajdziesz również informacje na temat tego, jak RODO odnosi się do zbierania leadów, marketing automation, kupowania baz danych oraz programów afiliacyjnych. W tej części opowiem również o tym, jak zapewnić bezpieczeństwo danych, gdy korzystamy z plików cookies, chatbotów oraz amerykańskich aplikacji. Dowiesz się ponadto jak prowadzić firmowy CRM zgodnie z RODO oraz kiedy zbieranie leadów jest dozwolone przez prawo. W tej części znajdziesz również informacje o tym, kto odpowiada za bezpieczeństwo danych w sytuacji, gdy korzystamy z chatbotów oraz o czym powinien pamiętać każdy marketer jeszcze na etapie planowania nowych działań marketingowych.

Wysyłka newsletterów i przetwarzanie danych osobowych

W kolejnym rozdziale dot. praktycznych aspektów RODO w marketingu i sprzedaży dowiesz się jak wysyłać newsletter zgodnie z prawem, jak w praktyce wygląda obowiązek informacyjny w przypadku wysyłki newslettera, czy w przypadku korzystania z systemów mailingowych konieczne jest zawarcie umowy powierzenia przetwarzania danych? W tej znajdziesz również informacje na temat tego, czy zgodnie z RODO możliwe jest zbieranie zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych w zamian za rabat lub wolny dostęp do usługi.

RODO a rozporządzenie ePrivacy oraz prawa podmiotów danych

Z tego rozdziału dowiesz się jakie zmiany w zakresie ochrony poufności komunikacji w łączności elektronicznej zakłada projekt rozporządzenia ePrivacy, kogo będą dotyczyć, jakie dane będą objęte ochroną rozporządzenia ePrivacy oraz co jego wejście w życie może oznaczać dla marketerów i sprzedawców. Dalej znajdziesz informacje na temat nowych praw podmiotów danych, czyli nowych uprawnieniach użytkowników sieci wprowadzonych przez RODO. Dowiesz się z niego jak podmioty danych mogą chronić swoją prywatność, co w praktyce oznacza prawo do bycia zapomnianym, kiedy podmioty danych mogą odmówić zgody na rejestrowanie rozmowy telefonicznej oraz jakie uprawnienia dla podmiotów danych przewiduje RODO w sytuacji gdy dojdzie do wycieku danych osobowych.

Obowiązki administratora danych osobowych oraz podmiotu przetwarzającego

Z tego rozdziału dowiesz się kim jest administrator danych osobowych, jakie obowiązki nakłada na niego Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych, kim jest podmiot przetwarzający oraz czym różni się od administratora danych osobowych.W tej części znajdziesz również informacje na temat tego czym jest rejestr czynności przetwarzania i czym różni się od niego rejestr kategorii czynności przetwarzania. W tym rozdziale wyjaśniamy również jak wybrać odpowiednie środki bezpieczeństwa - adekwatne do ilości i rodzaju danych, które są przetwarzane przez administratora lub podmiot przetwarzający, co oznacza w praktyce ocena skutków przetwarzania oraz dlaczego warto prowadzić rejestr czynności przetwarzania.W tym rozdziale poznasz ponadto zakres obowiązków dokumentacyjnych, które RODO nakłada na administratorów danych osobowych oraz podmioty przetwarzające oraz dowiesz się co powinno znaleźć się w poszczególnych dokumentach - zarówno w dokumentacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej. W tym rozdziale dowiesz się także na czym polega obowiązek zgłoszenia naruszenia ochrony danych osobowych do organu nadzorczego oraz jakie uprawnienia przysługują organowi nadzorczemu w przypadku naruszania zasad ochrony danych osobowych.

Case study

W tym rozdziale zostaną omówione praktyczne przykłady wykorzystywania danych osobowych w działaniach marketingowych wraz z wyjaśnieniem, w jaki sposób przeprowadzać konkretne działania zgodnie z RODO. W tej części kursu dowiesz się, co RODO mówi o korzystaniu z usług Facebook Lead Ads, organizowaniu konkursów na Facebooku, korzystaniu z kampanii Google Adwords, podejmowaniu działań remarketingowych, ratowaniu porzuconych koszyków oraz sprzedaży online.Z lekcji “RODO a Facebook Lead Ads” dowiesz się kto odpowiada za bezpieczeństwo danych osób, które zdecydują się na kontakt z firmą, która korzysta z usługi Facebook Lead Ads. W lekcji “RODO a organizowanie konkursów na Facebooku” znajdziesz informacje na temat tego, jak zgodnie z prawem zorganizować konkurs na Facebooku oraz jak zadbać o bezpieczeństwo danych użytkowników, którzy zdecydują się wziąć udział w konkursie. Z kolejnej lekcji tej części kursu: “RODO a niedokończone zamówienia” dowiesz się jak zgodnie z prawem zatrzymać klienta i zachęcić go do dokończenia procesu zakupowego. W lekcji zatytułowanej “RODO a remarketing, Google Adwords i pliki cookies” znajdziesz informacje na temat tego, jak zgodnie z RODO przeprowadzić kampanię przy pomocy Google Adwords oraz jak korzystać z różnych rodzajów ciasteczek.

RODO w Marketingu i Sprzedaży - Q&A

Ostatnią częścią kursu “RODO w marketingu i sprzedaży” jest Q&A, czyli zestawienie najczęściej pojawiających się pytań o nowe przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych w marketingu i sprzedaży, W tej części kursu znajdziesz odpowiedzi między innymi na pytania o to jak przetwarzać dane osobowe dzieci, co w praktyce oznacza uzasadniony interes administratora, kim jest współadministrator danych osobowych, jakie środki bezpieczeństwa zastosować w przypadku przetwarzania danych osobowych w formie elektronicznej, a jakie w formie papierowe oraz jakie kary grożą za bezprawne przetwarzanie danych osobowych.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs skierowany jest dla wszystkich tych, którzy zajmują się sprzedażą i marketingiem online i zastanawiają się jak przygotować się do nowych przepisów o ochronie danych osobowych wprowadzonych przez RODO - Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych oraz chciałyby dowiedzieć się, jakie zmiany wprowadzić w swoich firmach, aby móc bezpiecznie przetwarzać dane osobowe swoich klientów.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Magdalena Miernik

Prawnik specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów oraz prawie reklamy, założyciel pierwszego serwisu prawniczego dla ludzi kreatywnych oraz firmy prawniczej Lookreatywni, trener i szkoleniowiec. Doradza na co dzień wielu firmom z branży kreatywnej. Jej klientami są agencje kreatywne, studia graficzne oraz firmy z branży technologicznej.. Autorka publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej i prawa nowych technologii, prelegentka na konferencjach i szkoleniach z zakresu prawa własności intelektualnej.

Prawnik specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów oraz prawie reklamy, założyciel pierwszego serwisu prawniczego dla ludzi kreatywnych oraz firmy prawniczej Lookreatywni, trener i szkoleniowiec. Doradza na co dzień wielu firmom z branży kreatywnej. Jej klientami są agencje kreatywne, studia graficzne oraz firmy z branży technologicznej.. Autorka publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej i prawa nowych technologii, prelegentka na konferencjach i szkoleniach z zakresu prawa własności intelektualnej.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Magdalena Miernik

Czas: 4 godzin 55 minut

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

Ogólnie o RODO

  • Czym jest RODO i jaki jest cel reformy ochrony danych osobowych w UE

  • Czym są dane osobowe i czy każda “dana” to dana osobowa

  • Czym jest przetwarzanie danych osobowych i jakie zasady wprowadza RODO

  • Przesłanki przetwarzania danych osobowych zgodnie z RODO

  • Jak prawidłowo zbierać zgody na przetwarzanie danych osobowych

  • Jak należy realizować obowiązek informacyjny

RODO w marketingu i sprzedaży

  • Fakty i mity na temat zbierania zgód na przetwarzanie danych osobowych

  • RODO a profilowanie i marketing automation

  • RODO a zbieranie leadów, programy afiliacyjne, wymiana wizytówek i chatboty

  • Wysyłanie newslettera zgodnie z RODO

Nowe obowiązki administratora danych osobowych i podmiot przetwarzający

  • Kim jest administrator danych osobowych i podmiot przetwarzający

  • Nowe obowiązki administratora danych osobowych i wybór środków bezpieczeństwa

  • Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych

  • Obowiązki administratora danych osobowych i podmiotu przetwarzającego

  • Dokumentacja zewnętrzna według RODO

  • Nowe prawa podmiotów danych

  • RODO vs rozporządzenie ePrivacy

RODO w marketingu i sprzedaży - Case study

  • RODO a Facebook Lead Ads

  • RODO a organizacja konkursów na Facebooku

  • RODO a ratowanie niedokończonych zamówień

  • RODO a sprzedaż online

  • RODO a remarketing, Google Adwords oraz cookies

Q&A

  • Jak przetwarzać dane dzieci, o czym jeszcze należy pamiętać i jakie grożą karty

  • Co oznacza podejście oparte na ryzyku, jak wybrać zabezpieczenia i jak chronić dane

Podusmowanie

  • Zakończenie

}