Kurs Brand Design

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

11 ocen

Wprowadzenie

Brand design to szeroka i zawiła dziedzina projektowania graficznego. Dobrze zaprojektowane logo może wpłynąć znacząco na sukces danej marki, a odpowiednio skrojona identyfikacja pomoże tej marce komunikować się w odpowiedni sposób. Kurs, który przygotowałem nie tylko zapozna Cię z podstawowymi zagadnieniami brandingu, ale przede wszystkim pokażę Ci krok po kroku jak sprawnie przeprowadzić proces (re)brandingu. Nauczysz się tego przez praktykę, tak abyś był gotowy do wykorzystania ich własnych zleceniach.

  1. niezbędna teoria i praktyczne know-how z zakresu brand design
  2. praktyczne aspekty zlecenia tj. relacja z klientem czy formalności
  3. praca z prawdziwą marką, prawdziwym klientem i prawdziwym feedbackiem
  4. pełny proces kreatywny od briefu przez kreacje po standaryzacje
  5. praca zarówno z samymi pomysłami jak i z formą
  6. kreacja 3 linii z kreatywnymi rozwiązaniami
  7. wypracowanie kompleksowej prezentacji dla klienta
  8. standaryzacja projektu w formie Logoboarda i Biblioteki plików

Pełen proces kreatywny:

Projektowanie logo może się wydawać prostą sprawą. Przecież to tylko kolorowy znaczek. Jednak, aby stworzyć silną markę i zaprojektować te właściwe logo trzeba przejść przez złożony proces twórczy. W realiach każdy z takich procesów wygląda inaczej, ale w tym kursie przejdziesz razem z nami przez każdy z kluczowych etapów. Zaczynając od odległych zakamarków briefingu klienta, przez niezmierzone bezkresy kreacji koncepcji logo, po uchwycenie ich w standardach.

Prawdziwe zlecenie:

Razem z Eduweb przygotowałem dla Ciebie ten kurs w taki sposób, aby w jak najbliższy sposób oddawał realia prawdziwego zlecenia. Pracując z prawdziwą marką i z prawdziwym klientem będziesz miał okazję towarzyszyć mi w procesie i podejrzeć praktyczny wymiar pracy nad takim zleceniem. Dowiesz się dlaczego umowa jest ważniejsza niż szkice, dlaczego tak istotne jest nawiązanie dobrej relacji z klientem. Czemu przygotowaliśmy 3 propozycje w tak szerokim zakresie? I czy to naprawdę było tak istotne? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi z praktycznym wyjaśnieniem znajdziesz właśnie w tym kursie.

3P: Podstawy, Praktyka, Projektowanie:

Kurs można podzielić na 3 segmenty: Podstawy, gdzie znajdziesz tą teorię, którą uznałem za niezbędną oraz tą którą uważam za znaczącą w kwestii mojego postrzegania brandingu. Rozróżnimy czym jest logo, a czym branding. Zastanowimy się co wyróżnia dobre logo. Poznasz modele komunikacji i inne niezbędne pojęcia. W kolejnej części zwróciłem uwagę na kwestie formalne i organizacyjne, które są niezbędne aby przejść komfortowo do następnego etapu, czyli kreacji. Tu pokażę Ci nie tylko jak rzeźbić wektorowe formy, ale jak obrać odpowiedni kierunek kreatywny. Efektem tego będzie szereg decyzji projektowych, których nauczę Cię identyfikować no i przede wszystkim podejmować.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest przeznaczony przede wszystkim dla projektantów chcących rozpocząć, albo poszerzyć swoją przygodę z projektowaniem logo jak i całych systemów identyfikacji wizualnej. W szczególności zawiera praktyczną wiedzę dotyczącą przeprowadzenia procesu kreatywnego, którego efektem jest zmiana logo, czyli rebranding. Co może być bardzo cenne dla freelancerów, którzy pracują bezpośrednio ze swoimi klientami. Kurs zahacza o podstawy podane w przystępny sposób, aby nawet doświadczony projektant się nie nudził. Jeśli masz opanowane podstawowe narzędzia graficzne i chcesz rozwinąć swoje doświadczenie projektowe to w tym kursie znajdziesz wyzwanie, które Ci to umożliwi.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Kuba Rutkowski

Od prawie 15 lat zajmuje sie projektowaniem marek i systemów identyfikacji wizualnej z mocnym naciskiem na ich pragmatyzm i standaryzacje. Projektowanie znaków graficznych zawsze mnie fascynowalo i te zajawke chce przekazac tez Tobie przez mój kurs. Tak jak dla mnie studia na kierunku Communication Design byly motorem do zdobywania dalszego doswiadczenia, tak - mam nadzieje, moje rady i wskazówki beda dla ciebie motorem do dzialania. Od niemal dekady prowadze studio brandingowe Kommunikat, które opracowalo takie projekty jak standaryzacja Allegro, rebranding Asseco, czy identyfikacja Otomoto. Poza duzymi brandami Kommunikat kreuje tez marki bardziej lokalne nadajac im unikalny charakter przy zachowaniu ich praktycznego wymiaru. Kreatywnosc idzie u nas w parze z zaangazowaniem dzieki któremu udalo nam sie wypracowac efektywny styl pracy. W 2016 roku wraz z grupa zaprzyjaznionych projektantów z Poznania zorganizowalismy konferencje dla projektantów graficznych - Projekcje, której identyfikacje wizualna opracowalem. Zawsze w pelni angazuje sie w projekty, nad którymi pracuje, a od niedawna dziele sie z innymi projektantami moim doswiadczeniem. Mam nadzieje, ze mój kurs bedzie cie napedzac do dalszego rozwoju lub poczatkiem arcyciekawej drogi w projektowaniu marek.

Od prawie 15 lat zajmuje sie projektowaniem marek i systemów identyfikacji wizualnej z mocnym naciskiem na ich pragmatyzm i standaryzacje. Projektowanie znaków graficznych zawsze mnie fascynowalo i te zajawke chce przekazac tez Tobie przez mój kurs. Tak jak dla mnie studia na kierunku Communication Design byly motorem do zdobywania dalszego doswiadczenia, tak - mam nadzieje, moje rady i wskazówki beda dla ciebie motorem do dzialania. Od niemal dekady prowadze studio brandingowe Kommunikat, które opracowalo takie projekty jak standaryzacja Allegro, rebranding Asseco, czy identyfikacja Otomoto. Poza duzymi brandami Kommunikat kreuje tez marki bardziej lokalne nadajac im unikalny charakter przy zachowaniu ich praktycznego wymiaru. Kreatywnosc idzie u nas w parze z zaangazowaniem dzieki któremu udalo nam sie wypracowac efektywny styl pracy. W 2016 roku wraz z grupa zaprzyjaznionych projektantów z Poznania zorganizowalismy konferencje dla projektantów graficznych - Projekcje, której identyfikacje wizualna opracowalem. Zawsze w pelni angazuje sie w projekty, nad którymi pracuje, a od niedawna dziele sie z innymi projektantami moim doswiadczeniem. Mam nadzieje, ze mój kurs bedzie cie napedzac do dalszego rozwoju lub poczatkiem arcyciekawej drogi w projektowaniu marek.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Kuba Rutkowski

Czas: 8 godzin 59 minut

Aktualizacja: 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Podstawy

  • Wprowadzenie

  • Logo, identyfikacja i branding - co jest czym?

  • Czym jest dobre logo?

  • Czym jest dobry brand design?

  • Modele komunikacji

  • Proces kreatywny

  • Pojecia i definicje

Zlecenie

  • Wprowadzenie do zlecenia

  • Nawiazanie relacji z klientem

  • Kwestie formalne cz.1

  • Kwestie formalne cz.2

  • Zdefiniowanie wspólnego jezyka i estetyki

  • Ćwiczenie

  • Brief cz.1: Podstawy

  • Brief cz.2: Pytania

  • Brief cz.3: Analiza

Kreacja idei

  • Posprzataj biurko

  • Mapa mysli i pomyslów

  • Szalenstwo inspiracji

  • Moodboard cz.1: Forma

  • Moodboard cz.2: Tworzenie: Moodboard A

  • Tworzenie: Moodboard B

  • Tworzenie: Moodboard C

  • Tworzenie: Moodboard D

  • Tworzenie: Moodboard E

  • Tworzenie: Moodboard F

  • Tworzenie: Podsumowanie

  • Moodboard cz.3: Feedback

  • Moodboard cz.4: Analiza

Projektowanie logo

  • Po co komu szkice?

  • Z kartki na wektor

  • Szkice w wektorze

  • Koncepcja A: Moodboard idei

  • Koncepcja A: Przygotowanie symbolu play

  • Koncepcja A: Projektowanie logotypu

  • Koncepcja B: Szkicowanie formy logo

  • Koncepcja B: Laczenie formy i idei

  • Koncepcja B: Projektowanie symbolu E

  • Koncepcja B: Dynamiczny motyw graficzny

  • Koncepcja C: Projektowanie logo-okna

  • Koncepcja C: Elastyczny wariant logo

  • Podsumowanie koncepcji

Prezentacja

  • Wstep do opracowania formy

  • Rozwiniecie koncepcji A: Motyw kieszonki

  • Rozwiniecie koncepcji B: Obszar roboczy

  • Rozwiniecie koncepcji C: Motyw Play

  • Prezentacja: Plan, cel, zawartosc.

  • Scenariusz prezentacji.

  • Przygotowanie prezentacji

  • Warianty logo

  • Wizualizacje

  • Prezentacja: Wstep

  • Prezentacja: Koncepcja A

  • Prezentacja: Koncepcja B

  • Prezentacja: Koncepcja C

Standaryzacja

  • Feedback, czyli co klient na to

  • Feedback od Grzegorza

  • Re-Feedback, czyli jak go odebrac

  • Standaryzacja

  • Logoboard

  • Biblioteka plików

  • Podsumowanie kursu

}