Kurs Design Systems

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

26 ocen

Wprowadzenie

Spoglądając na ostatnie dziesięciolecie rozwoju branży UX oraz UI można odnieść wrażenie, że Design Systems to jedno z najbardziej aktualnych i rewolucyjnych zagadnień. Kolejne startupy prześcigają się w tworzeniu swoich wewnętrznych oraz publicznych systemów, a producenci oprogramowania dodają coraz to nowsze funkcje, służące ich tworzeniu. Specjaliści uważają, że nie da się obok tego tematu przejść obok - Design Systems będą stawać się coraz popularniejsze. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego na ich temat - zaczynając od solidnych podstaw teoretycznych, na praktycznym podejściu do budowy systemów kończąc.

  1. Dogłebne wyjaśnienie czym są Design Systemy i kiedy warto ich używać
  2. Omówienie metod i procesu tworzenia Design Systemu
  3. Omówienie narzędzi wspomagających budowę i wykorzystanie Design Systemów
  4. Atomic Design
  5. Rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze i ich dokładne omówienie
  6. Audyt UX/UI przykładowego interfejsu i jego porządkowanie
  7. Konstrukcja podstawowych części Design Systemu (Figma)
  8. Budowa bardziej skomplikowanych komponentów DS (Figma)
  9. Rozbudowa Design Systemu i tworzenie zewnętrznych bibliotek w Figmie

Czym są Design Systemy

Na samym początku Kursu omówimy dogłębnie czym w zasadzie są Design Systemy, a także dowiesz się kiedy warto jest ich używać. Opowiemy Ci nieco na temat metod oraz całego procesu tworzenia Design Systemu, tak, byś zdobył solidny fundament pod dalsze, bardziej rozbudowane zagadnienia i praktyczne projekty związane z tym tematem.

Przydatne narzędzia

Gdy będziesz już wiedzieć czym są Design Systemy i jak powstają, w następnych lekcjach Kursu przekonasz się jakie są najpopularniejsze i najbardziej użyteczne narzędzia, które umożliwiają wspomaganie budowy, a także wykorzystania Design Systemów. Poruszymy też ciekawy i aktualny temat, jakim jest Atomic Design - dowiesz się czym jest, nawet, jeżeli przedtem o nim nie słyszałeś.

Elementy i ich porządkowanie

W kolejnej części skupimy się na bardzo przydatnym w codziennej pracy zagadnieniu, jakim jest rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze. Oczywiście wraz z tym dokładnie omówimy każdy z tych pojedynczych elementów. Dodatkowo przeprowadzimy wspólnie audyt UX oraz UI przykładowego interfejsu i przejdziemy przez jego porządkowanie.

Praca w Figmie

Figma to jedno z najwygodniejszych i najbardziej użytecznych narzędzi, które możemy wykorzystać w praktyce podczas pracy nad Design Systemami. Dlatego też w kolejnych lekcjach omówimy konstrukcję podstawowych części Design Systemu w tej właśnie nowoczesnej aplikacji. Następnie, również z użyciem Figmy, przejdziemy płynnie do budowy znacznie bardziej skomplikowanych komponentów Design Systemu.

Rozbudowa i zewnętrzne biblioteki

Na sam koniec skupimy się na najbardziej zaawansowanych zagadnieniach i technikach. Omówimy rozbudowę Design Systemu, a także niezwykle przydatne podczas pracy tworzenie zewnętrznych bibliotek z użyciem Figmy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs ten powstał z myślą o osobach rozpoczynających swoją przygodę z Design Systemami, jednak bardziej doświadczeni projektanci chcący usystematyzować i zgłębić swoją wiedzę również znajdą tu coś dla siebie. Kurs zakłada podstawową znajomość narzędzia projektowego (Sketch lub Figma), jednak wszystkie bardziej skomplikowane koncepcje są w nim szczegółowo omawiane.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Tomek Koszyk

Cześć! Nazywam się Tomek Koszyki od ponad dekady zajmuje się projektowaniem UX. W tym czasie miałem ogromną przyjemność pracować z klientami niemal każdego rodzaju: poczynając od znajdujących się w bardzo wczesnych fazach rozwoju start-upów po firmy z listy Fortune 500 przy projektach z wielu branż: od szeroko rozumianej rozrywki poprzez sport, dietetykę, fin-tech, na branży medycznej kończąc. Doświadczenia te pomogły mi zdobyć wiedzę, którą dziś dzielę się z innymi projektantami. Wierzę, że dobre produkty są nie tylko przydatne, użyteczne i porządane przez użytkowników, ale również (a może przede wszystkim) spełniają wymagania biznesowe. Jestem wielkim fanem procesowego podejścia do tworzenia (projektowania) produktów cyfrowych. Prowadzę mikro-bloga o strategi i projektowaniu UX na instagramie, występuję na meetupach i konferencjach. Miałem również przyjemność wykładać na Uniwersytecie SWPS i współtworzyć kurs dla początkujących adeptów projektowania UX w ramach inicjatywy Daft Academy.

Cześć! Nazywam się Tomek Koszyki od ponad dekady zajmuje się projektowaniem UX. W tym czasie miałem ogromną przyjemność pracować z klientami niemal każdego rodzaju: poczynając od znajdujących się w bardzo wczesnych fazach rozwoju start-upów po firmy z listy Fortune 500 przy projektach z wielu branż: od szeroko rozumianej rozrywki poprzez sport, dietetykę, fin-tech, na branży medycznej kończąc. Doświadczenia te pomogły mi zdobyć wiedzę, którą dziś dzielę się z innymi projektantami. Wierzę, że dobre produkty są nie tylko przydatne, użyteczne i porządane przez użytkowników, ale również (a może przede wszystkim) spełniają wymagania biznesowe. Jestem wielkim fanem procesowego podejścia do tworzenia (projektowania) produktów cyfrowych. Prowadzę mikro-bloga o strategi i projektowaniu UX na instagramie, występuję na meetupach i konferencjach. Miałem również przyjemność wykładać na Uniwersytecie SWPS i współtworzyć kurs dla początkujących adeptów projektowania UX w ramach inicjatywy Daft Academy.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Tomek Koszyk

Czas: 4 godzin 10 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 03.06.2020

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Co to jest, ten design system?

  • Kiedy warto, a kiedy nie warto inwestować 
w design system

  • Różne typy design systemów

Jak budować Design Systems?

  • Pierwsze kroki

  • Atomic Design

  • Audyt UX/UI

  • Narzędzia

Konstrukcja Design Systemu

  • Podstawowe założenia i zasady

  • Kolory

  • Typografia

  • Layout

  • Forma Wizualna

  • Elementy opcjonlane

  • Komponenty

  • Szbalony

  • Tokeny

Narzędzia wspierające budowę Design Systems

  • Dokumentacja i Kod

  • Narzędzia dla designera

  • Narzędzia wspomagające komunikację

  • Narzędzia developerskie

Budowa Design Systemu w praktyce

  • Wprowadzenie do projektu

  • Omówienie Interfejsu

  • Audyt Interfejsu: Typografia

  • Audyt Interfejsu cz. 2: Kolory

  • Audyt Interfejsu cz. 3: Komponenety

  • Systematyzujemy Paletę Kolorów

  • Systematyzujemy Typografię

  • Tworzymy pierwsze komponenty

  • Tworzymy poddstawowe klocki

  • Tworzymy złożone komponenty

  • Testujemy zalążek naszego Design Systemu

  • Tworzymy podwaliny dokumentacji

Podsumowanie

  • Zakończenie

}