Kurs Design Systems

Wprowadzenie

Lekcje
Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • Pytania

7 ocen

Wprowadzenie

Spoglądając na ostatnie dziesięciolecie rozwoju branży UX oraz UI można odnieść wrażenie, że Design Systems to jedno z najbardziej aktualnych i rewolucyjnych zagadnień. Kolejne startupy prześcigają się w tworzeniu swoich wewnętrznych oraz publicznych systemów, a producenci oprogramowania dodają coraz to nowsze funkcje, służące ich tworzeniu. Specjaliści uważają, że nie da się obok tego tematu przejść obok - Design Systems będą stawać się coraz popularniejsze. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego na ich temat - zaczynając od solidnych podstaw teoretycznych, na praktycznym podejściu do budowy systemów kończąc.

  1. Dogłebne wyjaśnienie czym są Design Systemy i kiedy warto ich używać
  2. Omówienie metod i procesu tworzenia Design Systemu
  3. Omówienie narzędzi wspomagających budowę i wykorzystanie Design Systemów
  4. Atomic Design
  5. Rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze i ich dokładne omówienie
  6. Audyt UX/UI przykładowego interfejsu i jego porządkowanie
  7. Konstrukcja podstawowych części Design Systemu (Figma)
  8. Budowa bardziej skomplikowanych komponentów DS (Figma)
  9. Rozbudowa Design Systemu i tworzenie zewnętrznych bibliotek w Figmie

Czym są Design Systemy

Na samym początku Kursu omówimy dogłębnie czym w zasadzie są Design Systemy, a także dowiesz się kiedy warto jest ich używać. Opowiemy Ci nieco na temat metod oraz całego procesu tworzenia Design Systemu, tak, byś zdobył solidny fundament pod dalsze, bardziej rozbudowane zagadnienia i praktyczne projekty związane z tym tematem.

Przydatne narzędzia

Gdy będziesz już wiedzieć czym są Design Systemy i jak powstają, w następnych lekcjach Kursu przekonasz się jakie są najpopularniejsze i najbardziej użyteczne narzędzia, które umożliwiają wspomaganie budowy, a także wykorzystania Design Systemów. Poruszymy też ciekawy i aktualny temat, jakim jest Atomic Design - dowiesz się czym jest, nawet, jeżeli przedtem o nim nie słyszałeś.

Elementy i ich porządkowanie

W kolejnej części skupimy się na bardzo przydatnym w codziennej pracy zagadnieniu, jakim jest rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze. Oczywiście wraz z tym dokładnie omówimy każdy z tych pojedynczych elementów. Dodatkowo przeprowadzimy wspólnie audyt UX oraz UI przykładowego interfejsu i przejdziemy przez jego porządkowanie.

Praca w Figmie

Figma to jedno z najwygodniejszych i najbardziej użytecznych narzędzi, które możemy wykorzystać w praktyce podczas pracy nad Design Systemami. Dlatego też w kolejnych lekcjach omówimy konstrukcję podstawowych części Design Systemu w tej właśnie nowoczesnej aplikacji. Następnie, również z użyciem Figmy, przejdziemy płynnie do budowy znacznie bardziej skomplikowanych komponentów Design Systemu.

Rozbudowa i zewnętrzne biblioteki

Na sam koniec skupimy się na najbardziej zaawansowanych zagadnieniach i technikach. Omówimy rozbudowę Design Systemu, a także niezwykle przydatne podczas pracy tworzenie zewnętrznych bibliotek z użyciem Figmy.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs ten powstał z myślą o osobach rozpoczynających swoją przygodę z Design Systemami, jednak bardziej doświadczeni projektanci chcący usystematyzować i zgłębić swoją wiedzę również znajdą tu coś dla siebie. Kurs zakłada podstawową znajomość narzędzia projektowego (Sketch lub Figma), jednak wszystkie bardziej skomplikowane koncepcje są w nim szczegółowo omawiane.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
3 godziny 57 minut

Kurs Badania w UX

w Praktyce

Zainteresowanie rzetelnymi badaniami UX rośnie w tempie lawinowym. Zarówno duże, jak i małe firmy chcą lepiej poznać zwyczaje, oczekiwania i odczucia użytkowników ich produktów. Ale UX Research to dużo więcej, niż tylko prosty wywiad. Pod terminem badań w UX kryje się szereg zagadnień z różnych branży, których holistyczne opanowanie pozwala na przeprowadzenie rzetelnego UX Researchu. W tym Kursie dowiesz się jak lepiej budować produkty cyfrowe i rozpocząć pracę badawczą w świecie IT.

Łukasz Ogrodniczak

1 godzina 21 minut

Kurs Psychologia w UX

od Podstaw

Projektowanie to miks wielu dziedzin – sztuk wizualnych, technologii, biznesu i... psychologii. Pracujemy z ludźmi, projektujemy dla ludzi, sami nimi jesteśmy – warto więc wiedzieć co się w naszych głowach dzieje - zarówno gdy tworzymy produkty, jak i gdy z nich korzystamy. Wbrew pozorom wcale nie trzeba studiować psychologii, żeby zainteresować się tymi tematami, a poznanie podstawowych zagadnie sprawi, że trochę swobodniej będziemy poruszać się po szerokim obszarze projektowania doświadczeń użytkowników.

Natalia Bienias

36 minut

Trendy w UI i UX 2021

Inspiracje dla designerów

W tym Warsztacie Grzegorz Róg naświetli kilka aktualnych trendów w UI & UX designie. W przeciwieństwie do wielu opracowań, które znajdziesz na ten temat w sieci, nie będziemy jednak koncentrować się na trendach stricte wizualnych, czyli modnych shotach z Dribbble, czy detalach jak cienie na przyciskach, a postaramy się bardziej holistycznie spojrzeć na ekosystem projektowania i to, jak zmienia się w bieżącym i nadchodzącym czasie. Wizualne trendy będziemy przeplatać ważnymi dla designerów trendami dotyczącymi myślenia projektowego, dojrzałości w designie, dostępności czy edukacji w projektowaniu.

Grzegorz Róg

7 godzin 35 minut

Kurs UX

w Praktyce

Juz od kilku lat tematy związane z UX i projektowaniem interfejsów, czyli UI Design, przyciągają kolejnych projektantów do branży IT. Jednak duży zakres wiedzy teoretycznej do przyswojenia oraz to, jak szerokie są to zagadnienia, może zniechęcać osoby początkujące i będące na samym początku przygody z UX/UI designem. Brak praktycznego doświadczenia utrudnia przełożenie poznanej teorii na codzienną pracę. W tym kursie chce pomóc Ci zrozumieć do czego możesz używać popularnych narzędzi i metod i na czym polegają kolejne etapy procesu projektowego.

Natalia Bienias

6 godzin 5 minut

Kurs Kariera w UX

Branża User Experience od Środka

UX Designer to zawód, który z tygodnia na tydzień zdobywa coraz więcej rozgłosu na rynku pracy. Coraz więcej firm widzi potrzebę budowania użytecznych produktów cyfrowych i interesuje się tematem projektowania zorientowanego na użytkowników. To świetna okazja dla ludzi, którzy chcą pracować w szeroko pojętej branży IT, ale niekoniecznie od strony technicznej. Zarówno w Polsce jak i na Zachodzie branża UX dynamicznie się rozwija i nadal jest mnóstwo miejsc pracy przy ciekawych projektach. Jedno z nich czeka na Ciebie, więc nie trać czasu i spróbuj swoich sił!

Michał Mazur

6 godzin 12 minut

Kurs Wprowadzenie do UX

Projektowanie Doświadczeń Użytkownika

Słyszałeś o UX lub User Experience, ale nie wiesz, co tak naprawdę się kryje za tymi określeniami? A może chcesz zrobić swój pierwszy krok na drodze do kariery designera albo jesteś już w branży digitalowej i chciałbyś uzupełnić swoje kompetencje? Nie mogłeś trafić lepiej. Podstawy User Experience to ponad sześciogodzinny kurs przygotowany właśnie dla Ciebie. Po jego ukończeniu będziesz dokładnie wiedział czym jest User Experience, w jaki sposób dobrze zaprojektować doświadczenia użytkownika oraz jakimi zasadami się kierować. A to wszystko oparte o wiele przykładów i historii z realnych projektów!

Bartosz Jurkowski

1 godzina

Wstęp do Mobile UX

Ten Warsztat pozwoli Wam zrozumieć, czym jest User Experience w przypadku projektowania aplikacji mobilnych. Zobaczycie przykłady kilkunastu aplikacji mobilnych, które omówimy w kontekście UX. Odpowiemy sobie również na pytanie, jak istotny jest pierwiastek innowacyjności, gdy tworzymy nowy projekt. Na koniec zrozumiesz, jak bardzo interdyscyplinarną dziedziną jest projektowanie doświadczeń użytkowników i czym UXD różni się od CXD (customer experience design), service design i design thinking. <br><br> Na Warsztat zaprasza Monika Mikowska!

Monika Mikowska

4 godziny 44 minuty

Kurs UX Aplikacji Mobilnych

Najlepsze Praktyki

Według autorów raportu „Customers 2020” już w ciągu najbliższych 5 lat doświadczenie użytkowników zastąpi dotychczasowe wyróżniki marki - takie jak oferta produktów i cena. Zrozumienie procesu projektowania doświadczeń użytkownika powinno stać się kluczowe w każdej firmie, a w połączeniu z dopasowaniem usług do klientów mobilnych -  sprawi, że możliwe będzie dynamiczne zoptymalizowanie  oferty do celów biznesowych, a także potrzeb i oczekiwań klienta. Odpowiednie dla urządzeń mobilnych i responsywne strony internetowe staja się już standardem, lecz aplikacje mobilne nadal stanowią trudniejszy touchpoint. Dlatego właśnie powstał ten kurs, który w rzetelny i praktyczny sposób pozwoli Ci zapoznać się z zagadnieniami z zakresu UX Mobile. Uzyskanie przekrojowej wiedzy na temat poprawnego - również pod względem UX - przygotowania aplikacji mobilnych umożliwia dotarcie do ogromnej grupy użytkowników, co pozwala zoptymalizować i ulepszyć strategię działania całej firmy. Przekazywana wiedza jest aktualna, uwzględnia najważniejsze wytyczne oraz najnowsze trendy.

Monika Mikowska

30 minut

Inspiracja Wiedzą - Projekcje

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co sprawia, że niektórzy ludzie odnoszą spektakularne sukcesy? Czy do bycia niezwykle skutecznym potrzebna jest specjalna mikstura genów, czy decydują o tym zupełnie inne rzeczy? Ile musisz pracować, aby być najlepszym? <br><br> Odkryj potęgę wiedzy i determinacji w inspirującym wykładzie Grzegorza Roga z konferencji Projekcje, która miała miejsce w listopadzie 2016 roku. Zafunduj sobie solidną porcję dopaminy dzięki jaskrawym, wizualnym przykładom, w które obfituje prezentacja. Dowiedz się, czym jest activation energy i jak wykorzystać ją do zdobywania cennych umiejętności. <br><br> Zapraszamy na wyjątkową prezentację dla wszystkich, którzy chcą odkryć potęgę zdobywania nowej wiedzy i umiejętności. Oglądana codziennie rano z powodzeniem zastępuje solidną porcję kofeiny. Uwaga! Zawiera kilka przekleństw, na szczęście po angielsku :wink: <br><br> Miłego odbioru - Grzegorz Róg.

Grzegorz Róg

Autor: Tomek Koszyk

UX/UI Designer & Strategist, Mentor

Cześć! Nazywam się Tomek Koszyki od ponad dekady zajmuje się projektowaniem UX. W tym czasie miałem ogromną przyjemność pracować z klientami niemal każdego rodzaju: poczynając od znajdujących się w bardzo wczesnych fazach rozwoju start-upów po firmy z listy Fortune 500 przy projektach z wielu branż: od szeroko rozumianej rozrywki poprzez sport, dietetykę, fin-tech, na branży medycznej kończąc. Doświadczenia te pomogły mi zdobyć wiedzę, którą dziś dzielę się z innymi projektantami. Wierzę, że dobre produkty są nie tylko przydatne, użyteczne i porządane przez użytkowników, ale również (a może przede wszystkim) spełniają wymagania biznesowe. Jestem wielkim fanem procesowego podejścia do tworzenia (projektowania) produktów cyfrowych. Prowadzę mikro-bloga o strategi i projektowaniu UX na instagramie, występuję na meetupach i konferencjach. Miałem również przyjemność wykładać na Uniwersytecie SWPS i współtworzyć kurs dla początkujących adeptów projektowania UX w ramach inicjatywy Daft Academy.

5.0

Średnia ocen autora

Recenzje Kurs Design Systems

5

7 dodanych ocen

2020-06-05

Super! jestem na początku tego kursu, jednak już czuję i widzę, że jest świetny :)

Joanna Rybak

2020-06-10

Świetny kurs, polecam wszystkim UX/UI

Robert Studziński

2020-06-11

Świetny kurs, Polecam :D

Mateusz

2020-06-18

Polecam!

Piotr Blaszkowski

2020-06-22

Bardzo interesujący kurs :) Polecam!

Adrianna Holka

2020-07-09

Świetnie przygotowany kurs, najważniejsze kwestie omówione w detalach.

Marlena Nowak

2020-07-29

Świetny kurs, usystematyzował moją wiedzę o Design Systemach i uzupełnił luki :)

Agata Milowska

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Tomek Koszyk

Czas: 4 godziny 10 minut

Wersja: -

Aktualizacja: 2020-06-03

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Co to jest, ten design system?

  • Kiedy warto, a kiedy nie warto inwestować 
w design system

  • Różne typy design systemów

Jak budować Design Systems?

  • Pierwsze kroki

  • Atomic Design

  • Audyt UX/UI

  • Narzędzia

Konstrukcja Design Systemu

  • Podstawowe założenia i zasady

  • Kolory

  • Typografia

  • Layout

  • Forma Wizualna

  • Elementy opcjonlane

  • Komponenty

  • Szbalony

  • Tokeny

Narzędzia wspierające budowę Design Systems

  • Dokumentacja i Kod

  • Narzędzia dla designera

  • Narzędzia wspomagające komunikację

  • Narzędzia developerskie

Budowa Design Systemu w praktyce

  • Wprowadzenie do projektu

  • Omówienie Interfejsu

  • Audyt Interfejsu: Typografia

  • Audyt Interfejsu cz. 2: Kolory

  • Audyt Interfejsu cz. 3: Komponenety

  • Systematyzujemy Paletę Kolorów

  • Systematyzujemy Typografię

  • Tworzymy pierwsze komponenty

  • Tworzymy poddstawowe klocki

  • Tworzymy złożone komponenty

  • Testujemy zalążek naszego Design Systemu

  • Tworzymy podwaliny dokumentacji

Podsumowanie

  • Zakończenie