Wprowadzenie
Spoglądając na ostatnie dziesięciolecie rozwoju branży UX oraz UI można odnieść wrażenie, że Design Systems to jedno z najbardziej aktualnych i rewolucyjnych zagadnień. Kolejne startupy prześcigają się w tworzeniu swoich wewnętrznych oraz publicznych systemów, a producenci oprogramowania dodają coraz to nowsze funkcje, służące ich tworzeniu. Specjaliści uważają, że nie da się obok tego tematu przejść obok - Design Systems będą stawać się coraz popularniejsze. W tym Kursie dowiesz się wszystkiego na ich temat - zaczynając od solidnych podstaw teoretycznych, na praktycznym podejściu do budowy systemów kończąc.
- Dogłebne wyjaśnienie czym są Design Systemy i kiedy warto ich używać
- Omówienie metod i procesu tworzenia Design Systemu
- Omówienie narzędzi wspomagających budowę i wykorzystanie Design Systemów
- Atomic Design
- Rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze i ich dokładne omówienie
- Audyt UX/UI przykładowego interfejsu i jego porządkowanie
- Konstrukcja podstawowych części Design Systemu (Figma)
- Budowa bardziej skomplikowanych komponentów DS (Figma)
- Rozbudowa Design Systemu i tworzenie zewnętrznych bibliotek w Figmie
Czym są Design Systemy
Na samym początku Kursu omówimy dogłębnie czym w zasadzie są Design Systemy, a także dowiesz się kiedy warto jest ich używać. Opowiemy Ci nieco na temat metod oraz całego procesu tworzenia Design Systemu, tak, byś zdobył solidny fundament pod dalsze, bardziej rozbudowane zagadnienia i praktyczne projekty związane z tym tematem.
Przydatne narzędzia
Gdy będziesz już wiedzieć czym są Design Systemy i jak powstają, w następnych lekcjach Kursu przekonasz się jakie są najpopularniejsze i najbardziej użyteczne narzędzia, które umożliwiają wspomaganie budowy, a także wykorzystania Design Systemów. Poruszymy też ciekawy i aktualny temat, jakim jest Atomic Design - dowiesz się czym jest, nawet, jeżeli przedtem o nim nie słyszałeś.
Elementy i ich porządkowanie
W kolejnej części skupimy się na bardzo przydatnym w codziennej pracy zagadnieniu, jakim jest rozkład standardowego Design Systemu na elementy pierwsze. Oczywiście wraz z tym dokładnie omówimy każdy z tych pojedynczych elementów. Dodatkowo przeprowadzimy wspólnie audyt UX oraz UI przykładowego interfejsu i przejdziemy przez jego porządkowanie.
Praca w Figmie
Figma to jedno z najwygodniejszych i najbardziej użytecznych narzędzi, które możemy wykorzystać w praktyce podczas pracy nad Design Systemami. Dlatego też w kolejnych lekcjach omówimy konstrukcję podstawowych części Design Systemu w tej właśnie nowoczesnej aplikacji. Następnie, również z użyciem Figmy, przejdziemy płynnie do budowy znacznie bardziej skomplikowanych komponentów Design Systemu.
Rozbudowa i zewnętrzne biblioteki
Na sam koniec skupimy się na najbardziej zaawansowanych zagadnieniach i technikach. Omówimy rozbudowę Design Systemu, a także niezwykle przydatne podczas pracy tworzenie zewnętrznych bibliotek z użyciem Figmy.
Dla kogo jest ten kurs?
Kurs ten powstał z myślą o osobach rozpoczynających swoją przygodę z Design Systemami, jednak bardziej doświadczeni projektanci chcący usystematyzować i zgłębić swoją wiedzę również znajdą tu coś dla siebie. Kurs zakłada podstawową znajomość narzędzia projektowego (Sketch lub Figma), jednak wszystkie bardziej skomplikowane koncepcje są w nim szczegółowo omawiane.
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
- Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
- Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
-
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.