Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Tworzenie Gier w Unity

W tym kursie zaprezentujemy Ci konkretny, sprawdzony schemat tworzenia gier komputerowych. Odchodzenie od niego może skutkować sporymi opóźnieniami ze strony wykonawcy, a w najgorszym przypadku – nawet niedokończeniem projektu.

54 lekcji

7h 46min

5 (4 oceny)

Tworzenie Gier w Unity - w Praktyce

W tym kursie zaprezentujemy Ci konkretny, sprawdzony schemat tworzenia gier komputerowych. Odchodzenie od niego może skutkować sporymi opóźnieniami ze strony wykonawcy, a w najgorszym przypadku – nawet niedokończeniem projektu. Naszym celem jest przedstawienie kilku niezawodnych kroków w tworzeniu od zera gry komputerowej. Zobaczysz, na jakie przeszkody powinien uważać początkujący deweloper. Pod koniec kursu będziesz miał możliwość bardzo łatwego, samodzielnego rozbudowania projektu gry tworzonej w trakcie lekcji, czyli klasycznego space shootera!

Jak tworzyć gry?

Jest to przewodnie zagadnienie całego kursu. Wbrew pozorom, jest to bardzo trudny temat i nie bez powodu tak dużo gier nie zostaje stworzonych do końca. W tym kursie zostanie omówiony cały proces, a także zostaniesz wprowadzony w każdy etap takiej produkcji. Skupimy się nie tylko na samym programowaniu i ustawianiu elementów w grze, ale również nad przedstawieniem pomysłu i tworzeniem prototypów oraz przeprowadzaniu testów.

Kontrola nad projektem

Panowanie nad projektem jest bardzo istotnym – i niestety często pomijanym - zagadnieniem przy tworzeniu gry. Jednym z elementów kontroli nad projektem jest system kontroli wersji. W tym kursie będziemy pracowali z systemem kontroli wersji Mercurial (HG). Jest on o tyle istotny, że jesteśmy w stanie z każdego etapu projektu trzymać lokalnie wszystkie wersje naszej gry.

Najpierw sprawdź swój pomysł

Pomysł na grę, nawet jeśli wydaje się idealny, często po przygotowaniu prototypu okazuje się mało interesujący. Dowiesz się jak i dlaczego powinieneś tworzyć prototypu. Rozwiniesz i dopracujesz tylko sprawdzone pomysły, a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wytłumaczymy, dlaczego warto pokazywać swój projekt jak największej liczbie ludzi i weryfikować, czy na pewno ta gra im się podoba. Pokażemy Ci, jak badać ich zaangażowanie podczas testowania oraz dokładnie słuchać feedbacku.

Programowanie komponentowe

Dużym minusem Unity jest niewymuszanie na programiście dobrych praktyk programistycznych - w trakcie tego kursu dowiesz się, co to są za praktyki. Zostaniesz wprowadzony w podstawy programowania komponentowego. Pokażemy Ci, jakie korzyści przychodzą dzięki takiej implementacji projektu i jak łatwo w późniejszym etapie można modyfikować główne funkcjonalności gry.

Game Design

Mając utworzony elastyczny projekt dużo łatwiej jest balansować docelową grę. W trakcie tego kursu pokażemy Ci w jaki sposób można projektować grę, tworzyć i balansować przeciwników, a nawet wymyślać nowe funkcjonalności. Dostaniesz możliwość zbudowania własnej gry i to Ty będziesz decydował co i dlaczego ma się dziać.

Level Design

W odróżnieniu od game designu, level design zajmuje się projektowaniem poziomów. W przypadku naszej gry, będzie się to tyczyło kontrolowania wzrostu poziomu trudności, zatem – będziemy starali się dodawać kolejnych przeciwników, nowe bronie i bossa wraz ze wzrostem zdobyczy punktowej. Będziemy tworzyć formacje, w jakich będą tworzone nowe oddziały wrogów.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować oraz znających zasadę działania Unity, najlepiej mających już pewne doświadczenie z tworzeniem gier. Dzięki temu dużo łatwiej będzie zrozumieć dlaczego wprowadzamy konkretne zasady i dlaczego tak istotne jest trzymanie się ich. Podstawowej znajomości Unity możesz nauczyć się w dostępnych warsztatach i kursach dostępnych na stronie eduweb.pl.

Czego się nauczysz?

  • Kompletny proces tworzenia gry

  • Prototypowanie i testy

  • Architektura projektu

  • Wykorzystanie systemu kontroli wersji

  • Programowanie komponentowe

  • Game Design

  • Level Design

  • I wiele, wiele wiecej

Zawartość

Tworzenie Gier w Unity

12 rozdziały 54 lekcji 7h 46min

  • Wstęp

    8min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    3min

    Jak powstaje gra

    5min

  • Pomysł

    4min

    Omówienie pomysłu

    4min

  • Prototyp

    47min

    Przygotowania projektu pod prototyp

    5min

    Obiekt gracza i przeciwnika

    4min

    Sterowanie graczem

    3min

    Sterowanie przeciwnikiem

    5min

    Strzelanie gracza

    Podgląd lekcji

    7min

    Strzelanie przeciwnika

    4min

    Game manager

    6min

    Kolizja między obiektami

    Podgląd lekcji

    3min

    Level Design

    4min

    Testy

    2min

    Omówienie testów

    3min

  • Przygotowanie projektu

    16min

    Utworzenie nowego projektu

    4min

    System kontroli wersji

    6min

    Repozytorium w projekcie

    5min

  • Architektura

    1h 4min

    Zakres gry

    4min

    Omówienie architektury

    9min

    Pawn

    9min

    Unit

    10min

    Gracz i przeciwnik

    9min

    Singleton

    6min

    Game manager

    10min

    Base Ability i Base Element

    7min

  • Właściwości

    2h 1min

    Ruch

    14min

    Ruch AI

    7min

    Strzelanie

    8min

    Ograniczenie strzelania

    11min

    Strzelanie AI

    8min

    Broń

    9min

    Miejsce na broń

    11min

    Pocisk

    15min

    Implementacja pocisku

    12min

    Strzelanie wybraną amunicją

    14min

    Niewidzialność

    13min

  • Game design

    1h 29min

    Gracz

    10min

    Przeciwnik

    19min

    Pocisk

    22min

    Sorting Layer

    9min

    Tło

    22min

    Poprawki

    8min

  • User Interface

    34min

    Pasek życia

    17min

    Wynik

    17min

  • Level Design

    27min

    Wave Manager

    12min

    Formacje przeciwników

    15min

  • Boss

    30min

    Obiekt

    6min

    Ruch bossa

    16min

    Inicjacja Bossa

    8min

  • Dopracowywanie

    24min

    Planety

    9min

    Eksplozja

    4min

    Dźwięki

    4min

    Shake kamery

    7min

  • Podsumowanie

    2min

    Zakończenie

    2min

Autor kursu

Jakub Siwek

Game Developer

Średnia ocen autora: 5

Bio
Twórca gier i aplikacji. Od 4 lat związany z technologią Unity i C#. Wielokrotny uczestnik i prelegent konferencji gamedevowych. Aktualnie pracuje dla firmy Mythic Owl. Aktywny członek Koła Naukowego Twórców Gier Polygon na Politechnice Warszawskiej, natomiast od 2 lat prezes Stowarzyszenia Twórców Gier Polygon. W swoim portfolio ma ukończone projekty oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości oraz na platformy takie jak: Web, PC, iOS, Android.

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Widać że prowadzący przygotował się i przekazuję wiedzę na wyższym poziomie niż inne kursy dostępne na rynku. To nie jest kolejne pitolenie o ‘przesuwaniu obiektów’. To jest kurs o tym jak powinno się robić gry!

Marek Rzepka

2 czerwca 2017

Kurs to praktyczny materiał jak przygotować prototyp gry i uporządkować projekt przed wydaniem.

Artur Gręziak

4 lipca 2017

Bardzo dobry kurs o tworzeniu gier!

Lukasz S Pierwola

30 lipca 2017

Bardzo dobry kurs, mój brat marzy o tworzeniu gier!

Mateusz Krefft

2 lipca 2018

Kurs Tworzenie Gier w Unity

  • 54 lekcji wideo

  • 7h 46min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

We frontendzie nie można stać w miejscu, niezależnie od tego, czy jest się początkującym, czy zaawansowanym. Narzędzia i techniki się zmieniają, więc trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie. Jako twórca kursów i programista mogę spokojnie polecić eduweb.pl jako aktualne i dobre źródło wiedzy.

Adam Romański

helloroman.com

Zacznij naukę w Tworzenie Gier w Unity

  • 54 lekcji wideo

  • 7h 46min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Kursy które mogą Cię również zainteresować