Kurs Tworzenie Gier w Unity

Wprowadzenie

Koszyk Koszyk
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt
  • Pytania i odpowiedzi
  • QA

4 ocen

Wprowadzenie

W tym kursie zaprezentujemy Ci konkretny, sprawdzony schemat tworzenia gier komputerowych. Odchodzenie od niego może skutkować sporymi opóźnieniami ze strony wykonawcy, a w najgorszym przypadku – nawet niedokończeniem projektu. Naszym celem jest przedstawienie kilku niezawodnych kroków w tworzeniu od zera gry komputerowej. Zobaczysz, na jakie przeszkody powinien uważać początkujący deweloper. Pod koniec kursu będziesz miał możliwość bardzo łatwego, samodzielnego rozbudowania projektu gry tworzonej w trakcie lekcji, czyli klasycznego space shootera!

  1. Kompletny proces tworzenia gry
  2. Prototypowanie i testy
  3. Architektura projektu
  4. Wykorzystanie systemu kontroli wersji
  5. Programowanie komponentowe
  6. Game Design
  7. Level Design
  8. I wiele, wiele wiecej

Jak tworzyć gry?

Jest to przewodnie zagadnienie całego kursu. Wbrew pozorom, jest to bardzo trudny temat i nie bez powodu tak dużo gier nie zostaje stworzonych do końca. W tym kursie zostanie omówiony cały proces, a także zostaniesz wprowadzony w każdy etap takiej produkcji. Skupimy się nie tylko na samym programowaniu i ustawianiu elementów w grze, ale również nad przedstawieniem pomysłu i tworzeniem prototypów oraz przeprowadzaniu testów.

Kontrola nad projektem

Panowanie nad projektem jest bardzo istotnym – i niestety często pomijanym - zagadnieniem przy tworzeniu gry. Jednym z elementów kontroli nad projektem jest system kontroli wersji. W tym kursie będziemy pracowali z systemem kontroli wersji Mercurial (HG). Jest on o tyle istotny, że jesteśmy w stanie z każdego etapu projektu trzymać lokalnie wszystkie wersje naszej gry.

Najpierw sprawdź swój pomysł

Pomysł na grę, nawet jeśli wydaje się idealny, często po przygotowaniu prototypu okazuje się mało interesujący. Dowiesz się jak i dlaczego powinieneś tworzyć prototypu. Rozwiniesz i dopracujesz tylko sprawdzone pomysły, a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wytłumaczymy, dlaczego warto pokazywać swój projekt jak największej liczbie ludzi i weryfikować, czy na pewno ta gra im się podoba. Pokażemy Ci, jak badać ich zaangażowanie podczas testowania oraz dokładnie słuchać feedbacku.

Programowanie komponentowe

Dużym minusem Unity jest niewymuszanie na programiście dobrych praktyk programistycznych - w trakcie tego kursu dowiesz się, co to są za praktyki. Zostaniesz wprowadzony w podstawy programowania komponentowego. Pokażemy Ci, jakie korzyści przychodzą dzięki takiej implementacji projektu i jak łatwo w późniejszym etapie można modyfikować główne funkcjonalności gry.

Game Design

Mając utworzony elastyczny projekt dużo łatwiej jest balansować docelową grę. W trakcie tego kursu pokażemy Ci w jaki sposób można projektować grę, tworzyć i balansować przeciwników, a nawet wymyślać nowe funkcjonalności. Dostaniesz możliwość zbudowania własnej gry i to Ty będziesz decydował co i dlaczego ma się dziać.

Level Design

W odróżnieniu od game designu, level design zajmuje się projektowaniem poziomów. W przypadku naszej gry, będzie się to tyczyło kontrolowania wzrostu poziomu trudności, zatem – będziemy starali się dodawać kolejnych przeciwników, nowe bronie i bossa wraz ze wzrostem zdobyczy punktowej. Będziemy tworzyć formacje, w jakich będą tworzone nowe oddziały wrogów.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować oraz znających zasadę działania Unity, najlepiej mających już pewne doświadczenie z tworzeniem gier. Dzięki temu dużo łatwiej będzie zrozumieć dlaczego wprowadzamy konkretne zasady i dlaczego tak istotne jest trzymanie się ich. Podstawowej znajomości Unity możesz nauczyć się w dostępnych warsztatach i kursach dostępnych na stronie eduweb.pl.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Autor: Jakub Siwek

Twórca gier i aplikacji. Od 4 lat związany z technologią Unity i C#. Wielokrotny uczestnik i prelegent konferencji gamedevowych. Aktualnie pracuje dla firmy Mythic Owl. Aktywny członek Koła Naukowego Twórców Gier Polygon na Politechnice Warszawskiej, natomiast od 2 lat prezes Stowarzyszenia Twórców Gier Polygon. W swoim portfolio ma ukończone projekty oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości oraz na platformy takie jak: Web, PC, iOS, Android.

Twórca gier i aplikacji. Od 4 lat związany z technologią Unity i C#. Wielokrotny uczestnik i prelegent konferencji gamedevowych. Aktualnie pracuje dla firmy Mythic Owl. Aktywny członek Koła Naukowego Twórców Gier Polygon na Politechnice Warszawskiej, natomiast od 2 lat prezes Stowarzyszenia Twórców Gier Polygon. W swoim portfolio ma ukończone projekty oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości oraz na platformy takie jak: Web, PC, iOS, Android.

5

Średnia ocen autora

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje

Autor: Jakub Siwek

Czas: 8 godzin

Wersja: Unity 5.4

  • Certyfikat w ramach Ścieżki
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół
Podaruj w prezencie

Wstęp

  • Wprowadzenie

  • Jak powstaje gra

Pomysł

  • Omówienie pomysłu

Prototyp

  • Przygotowania projektu pod prototyp

  • Obiekt gracza i przeciwnika

  • Sterowanie graczem

  • Sterowanie przeciwnikiem

  • Strzelanie gracza

  • Strzelanie przeciwnika

  • Game manager

  • Kolizja między obiektami

  • Level Design

  • Testy

  • Omówienie testów

Przygotowanie projektu

  • Utworzenie nowego projektu

  • System kontroli wersji

  • Repozytorium w projekcie

Architektura

  • Zakres gry

  • Omówienie architektury

  • Pawn

  • Unit

  • Gracz i przeciwnik

  • Singleton

  • Game manager

  • Base Ability i Base Element

Właściwości

  • Ruch

  • Ruch AI

  • Strzelanie

  • Ograniczenie strzelania

  • Strzelanie AI

  • Broń

  • Miejsce na broń

  • Pocisk

  • Implementacja pocisku

  • Strzelanie wybraną amunicją

  • Niewidzialność

Game design

  • Gracz

  • Przeciwnik

  • Pocisk

  • Sorting Layer

  • Tło

  • Poprawki

User Interface

  • Pasek życia

  • Wynik

Level Design

  • Wave Manager

  • Formacje przeciwników

Boss

  • Obiekt

  • Ruch bossa

  • Inicjacja Bossa

Dopracowywanie

  • Planety

  • Eksplozja

  • Dźwięki

  • Shake kamery

Podsumowanie

  • Zakończenie

}