Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Tworzenie Gier w Unity

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier na pc, mobile oraz web? Unity świetnie się to tego nadaje a przy tym jest przyjazne dla początkujących. W Kursie pokażemy Ci jak stworzyć najważniejsze funkcjonalności inspirowane popularną grą Pokemon GO, bazując na silniku Unity.

57 lekcji

8h 5min

4 (2 oceny)

Tworzenie Gier w Unity - od Podstaw

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier na pc, mobile oraz web? Unity świetnie się to tego nadaje a przy tym jest przyjazne dla początkujących. W Kursie pokażemy Ci jak stworzyć najważniejsze funkcjonalności inspirowane popularną grą Pokemon GO, bazując na silniku Unity. Naszą grę przetestujemy na telefonie z systemem Android. Przy okazji poznawania złożonych, ciekawych zagadnień, jak wirtualna rzeczywistość oraz GPS, wyjaśnimy Ci także od podstaw techniki pracy z Unity. Do dzieła!

Wprowadzenie do Unity

Jeżeli nigdy nie miałeś styczności z silnikiem Unity - nie przejmuj się! W tym kursie zostaniesz wprowadzony krok po kroku w każdą część silnika, z którą będziemy pracować. Nie ma znaczenia, czy są to podstawowe okna, czy szczegółowe ustawienia projektu. Dowiesz się jak skonfigurować projekt od początku do końca.

Kreuj własną rzeczywistość

Poznaj tajniki rozszerzonej rzeczywistości i spraw, by normalny świat został wzbogacony o elementy wirtualnego świata, który sam stworzysz! Jeszcze nigdy ta technologia nie była tak łatwo dostępna i jest to idealny moment, żeby spróbować swoich sił. Kilka lekcji wystarczy, żebyś był w stanie samemu stworzyć działającą aplikacje na telefonie, która będzie w stanie odtworzyć dowolny obiekt, w każdym miejscu, gdzie skierujesz swoje urządzenie.

Korzystanie z gotowych zasobów

W kursie dowiesz się jak tworzyć własne, ale także korzystać z gotowych zasobów oraz frameworków, które pozwolą obsłużyć najważniejsze elementy naszej gry. Pobierzemy także darmowe modele, które posłużą nam za prototypy. Całą grę będziemy budować krok po kroku odkrywając kolejne możliwości fantastycznego środowiska Unity i tworząc klon najbardziej przełomowej gry ostatniej dekady.

Twórz przez zabawę

Pamiętaj o tym, że tworzysz grę. Twoim głównym założeniem jest dostarczenie graczowi dostatecznie dużo wrażeń - ludzie nie lubią nudnych gier. Testuj nowe rozwiązania, zamieniaj wartości miejscami, baw się kodem i projektem, tak by Twój projekt wyróżniał się z tłumu. Kurs pokazuje indywidualne podejście do połączenia rozszerzonej rzeczywistości z mechaniką. Wzorujesz się na produkcie, a nie go klonujesz. Dlatego wykorzystamy mnóstwo autorskich rozwiązań tak abyś mógł dodać do gry ciekawe funkcjonalności.

Podstawowa architektura projektu

Architektura projektu jest kluczowa jeśli chodzi o elastyczność i skalowalność projektu. Bardzo ważne jest, żeby na tym etapie nie popełnić żadnego błędu, ponieważ każda zła decyzja, może dodać nam sporo pracy w późniejszym etapie projektu. W kursie nauczysz się podstawowych wzorców projektowych. Zobaczysz w praktyce jak wygląda ich implementacja, oraz dowiesz się jakie są ich mocne i słabe strony. Z kursu wyniesiesz szereg praktyk które pomogą Ci w dalszej pracy, jednak w dużej mierze będziemy koncentrowali się na wdrażaniu kolejnych działających funkcjonalności i tym, aby projekt skończyć możliwie szybko.

Lokalizacja GPS

Podstawowa funkcjonalność gry na której się wzorujemy, zaraz za rozszerzoną rzeczywistością, jest możliwość sczytania Twojej lokalizacji i bazując na niej, oszacować twoje położenie oraz przebyty dystans. Jest to bardzo obszerny i trudny temat, który zasługuje na oddzielny kurs - dlatego w tym kursie jest on omawiany tylko szczątkowo, ale wystarczająco by zaimplementować podstawowe funkcjonalności zawarte w grze którą tworzymy.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować, znających co najmniej C#, oraz chcących rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Kurs przygotowaliśmy tak aby pokazywał najnowsze i najbardziej atrakcyjne technologie, które zostały świetnie przyjęte na świecie. Już na samym początku zostaniesz płynnie wprowadzony w zaawansowane technologie rozszerzonej rzeczywistości i przekonasz się sam, że wcale nie jest to aż takie trudne.

Czego się nauczysz?

  • Wprowadzenie do silnika Unity

  • Rozszerzanie edytora

  • Rozszerzona rzeczywistosc

  • Praca z gotowymi narzedziami

  • Zapisywanie stanu projektu

  • Testy z urzadzeniem

  • Tworzenie wlasnych animacji

  • Lokalizacja GPS i Google Maps

Zawartość

Tworzenie Gier w Unity

15 rozdziały 57 lekcji 8h 5min

  • Wstęp do kursu

    21min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    2min

    Instalacja Unity

    4min

    Interfejs Unity

    14min

  • Unity

    43min

    Game Object

    10min

    Component i Asset

    5min

    Prefab

    6min

    Unity Package

    3min

    Kudan AR

    8min

    Android build

    Podgląd lekcji

    11min

  • Łapanie Pokemona

    1h 10min

    Import modelu i animacji

    10min

    Skrypt Pokemona

    13min

    Asset Pokeballa

    5min

    Skrypt Pokeballa i rzucanie

    17min

    Wykrywanie kolizji

    6min

    Oskryptowanie kolizji

    10min

    Pokeball animator

    9min

  • Symulacja złapania Pokemona

    40min

    Animacje

    17min

    Oskrytpowanie

    13min

    Scalenie skryptu z projektem

    10min

  • Wzorce projektowe

    12min

    Singleton

    12min

  • Rozszerzona rzeczywistość

    28min

    Interfejs w trybie AR

    8min

    Dopasowanie skali obiektów

    9min

    Poprawianie błędów

    10min

  • Aktywacja trybu AR

    31min

    Unity

    6min

    Skrypt i referencje

    6min

    Funkcjonalność

    8min

    Spięcie z aplikacją

    12min

  • Baza Danych

    1h 13min

    Klasa bazowa Pokemona

    5min

    Game Data

    5min

    Personalizowany Inspector

    21min

    Zapisywanie danych

    11min

    Pokedex

    20min

    Posiadane pokemony

    12min

  • GPS

    34min

    Chodząca postać - standard assets

    4min

    Import Assetu

    4min

    Kalkulacja pozycji gracza

    20min

    Testowanie

    6min

  • Google Maps

    44min

    Import wtyczki

    6min

    Skrypt kamery

    3min

    Przygotowanie pluginu

    4min

    Ładowanie podanej lokalizacji

    11min

    Synchronizacja GPS i Google Maps

    19min

  • Pokemon Generator

    11min

    Pokemon Prefab

    Podgląd lekcji

    5min

    Pobieranie danych pokemona

    6min

  • Walka z Pokemonem

    23min

    Interakcja z Pokemonem

    3min

    Konfiguracja scen

    3min

    Skrypt

    11min

    Zapisywanie rezultatu pojedynku

    7min

  • User Interface

    44min

    Pokedex panel

    9min

    Pokedex Element

    3min

    Pokedex Skrypt

    11min

    Obsługa okna Pokedex

    7min

    Panel posiadanych pokemonów

    3min

    Skrypt posiadanych pokemonów

    7min

    Obsługa okna posiadanych pokemonów

    4min

  • Dopracowywanie gry

    9min

    Dźwięki

    9min

  • Zakończenie

    2min

    Podsumowanie

    2min

Autor kursu

Jakub Siwek

Game Developer

Średnia ocen autora: 5

Bio
Twórca gier i aplikacji. Od 4 lat związany z technologią Unity i C#. Wielokrotny uczestnik i prelegent konferencji gamedevowych. Aktualnie pracuje dla firmy Mythic Owl. Aktywny członek Koła Naukowego Twórców Gier Polygon na Politechnice Warszawskiej, natomiast od 2 lat prezes Stowarzyszenia Twórców Gier Polygon. W swoim portfolio ma ukończone projekty oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości oraz na platformy takie jak: Web, PC, iOS, Android.

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Bardzo wartościowy kurs o wysokim poziomie, pozostaje go tylko uaktualnić do nowych wersji Unity 2020. Ale oczywiście duża część materiału (choć kurs jest dla Unity 5.xx) jest aktualna i jak najbardziej wartościowa. Takich rzeczy jak tu nie ma w innych kursach. Ocena 6+

Zdzisław Knap

6 maja 2021

Mateusz Stec

4 kwietnia 2022

Kurs Tworzenie Gier w Unity

  • 57 lekcji wideo

  • 8h 5min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

We frontendzie nie można stać w miejscu, niezależnie od tego, czy jest się początkującym, czy zaawansowanym. Narzędzia i techniki się zmieniają, więc trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie. Jako twórca kursów i programista mogę spokojnie polecić eduweb.pl jako aktualne i dobre źródło wiedzy.

Adam Romański

helloroman.com

Zacznij naukę w Tworzenie Gier w Unity

  • 57 lekcji wideo

  • 8h 5min materiału

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Kursy które mogą Cię również zainteresować