Kurs Tworzenie Gier w Unity

Wprowadzenie

Lekcje
  • Opis
  • Recenzje
  • Autor
  • Transkrypt

3 ocen

Lubię to! 336

Wprowadzenie

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier na pc, mobile oraz web? Unity świetnie się to tego nadaje a przy tym jest przyjazne dla początkujących. W Kursie pokażemy Ci jak stworzyć najważniejsze funkcjonalności inspirowane popularną grą Pokemon GO, bazując na silniku Unity. Naszą grę przetestujemy na telefonie z systemem Android. Przy okazji poznawania złożonych, ciekawych zagadnień, jak wirtualna rzeczywistość oraz GPS, wyjaśnimy Ci także od podstaw techniki pracy z Unity. Do dzieła!

  1. Wprowadzenie do silnika Unity
  2. Rozszerzanie edytora
  3. Rozszerzona rzeczywistosc
  4. Praca z gotowymi narzedziami
  5. Zapisywanie stanu projektu
  6. Testy z urzadzeniem
  7. Tworzenie wlasnych animacji
  8. Lokalizacja GPS i Google Maps

Wprowadzenie do Unity

Jeżeli nigdy nie miałeś styczności z silnikiem Unity - nie przejmuj się! W tym kursie zostaniesz wprowadzony krok po kroku w każdą część silnika, z którą będziemy pracować. Nie ma znaczenia, czy są to podstawowe okna, czy szczegółowe ustawienia projektu. Dowiesz się jak skonfigurować projekt od początku do końca.

Kreuj własną rzeczywistość

Poznaj tajniki rozszerzonej rzeczywistości i spraw, by normalny świat został wzbogacony o elementy wirtualnego świata, który sam stworzysz! Jeszcze nigdy ta technologia nie była tak łatwo dostępna i jest to idealny moment, żeby spróbować swoich sił. Kilka lekcji wystarczy, żebyś był w stanie samemu stworzyć działającą aplikacje na telefonie, która będzie w stanie odtworzyć dowolny obiekt, w każdym miejscu, gdzie skierujesz swoje urządzenie.

Korzystanie z gotowych zasobów

W kursie dowiesz się jak tworzyć własne, ale także korzystać z gotowych zasobów oraz frameworków, które pozwolą obsłużyć najważniejsze elementy naszej gry. Pobierzemy także darmowe modele, które posłużą nam za prototypy. Całą grę będziemy budować krok po kroku odkrywając kolejne możliwości fantastycznego środowiska Unity i tworząc klon najbardziej przełomowej gry ostatniej dekady.

Twórz przez zabawę

Pamiętaj o tym, że tworzysz grę. Twoim głównym założeniem jest dostarczenie graczowi dostatecznie dużo wrażeń - ludzie nie lubią nudnych gier. Testuj nowe rozwiązania, zamieniaj wartości miejscami, baw się kodem i projektem, tak by Twój projekt wyróżniał się z tłumu. Kurs pokazuje indywidualne podejście do połączenia rozszerzonej rzeczywistości z mechaniką. Wzorujesz się na produkcie, a nie go klonujesz. Dlatego wykorzystamy mnóstwo autorskich rozwiązań tak abyś mógł dodać do gry ciekawe funkcjonalności.

Podstawowa architektura projektu

Architektura projektu jest kluczowa jeśli chodzi o elastyczność i skalowalność projektu. Bardzo ważne jest, żeby na tym etapie nie popełnić żadnego błędu, ponieważ każda zła decyzja, może dodać nam sporo pracy w późniejszym etapie projektu. W kursie nauczysz się podstawowych wzorców projektowych. Zobaczysz w praktyce jak wygląda ich implementacja, oraz dowiesz się jakie są ich mocne i słabe strony. Z kursu wyniesiesz szereg praktyk które pomogą Ci w dalszej pracy, jednak w dużej mierze będziemy koncentrowali się na wdrażaniu kolejnych działających funkcjonalności i tym, aby projekt skończyć możliwie szybko.

Lokalizacja GPS

Podstawowa funkcjonalność gry na której się wzorujemy, zaraz za rozszerzoną rzeczywistością, jest możliwość sczytania Twojej lokalizacji i bazując na niej, oszacować twoje położenie oraz przebyty dystans. Jest to bardzo obszerny i trudny temat, który zasługuje na oddzielny kurs - dlatego w tym kursie jest on omawiany tylko szczątkowo, ale wystarczająco by zaimplementować podstawowe funkcjonalności zawarte w grze którą tworzymy.

Dla kogo jest ten kurs?

Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować, znających co najmniej C#, oraz chcących rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Kurs przygotowaliśmy tak aby pokazywał najnowsze i najbardziej atrakcyjne technologie, które zostały świetnie przyjęte na świecie. Już na samym początku zostaniesz płynnie wprowadzony w zaawansowane technologie rozszerzonej rzeczywistości i przekonasz się sam, że wcale nie jest to aż takie trudne.

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

  1. Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
  2. Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i tworzyć pierwsze gry komputerowe!
  3. Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
8 godzin

Kurs Tworzenie Gier w Unity
w Praktyce

W tym kursie zaprezentujemy Ci konkretny, sprawdzony schemat tworzenia gier komputerowych. Odchodzenie od niego może skutkować sporymi opóźnieniami ze strony wykonawcy, a w najgorszym przypadku – nawet niedokończeniem projektu. Naszym celem jest przedstawienie kilku niezawodnych kroków w tworzeniu od zera gry komputerowej. Zobaczysz, na jakie przeszkody powinien uważać początkujący deweloper. Pod koniec kursu będziesz miał możliwość bardzo łatwego, samodzielnego rozbudowania projektu gry tworzonej w trakcie lekcji, czyli klasycznego space shootera!

Jakub Siwek

8 godzin

Kurs Tworzenie Gier w Unity
od Podstaw

Chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier na pc, mobile oraz web? Unity świetnie się to tego nadaje a przy tym jest przyjazne dla początkujących. W Kursie pokażemy Ci jak stworzyć najważniejsze funkcjonalności inspirowane popularną grą Pokemon GO, bazując na silniku Unity. Naszą grę przetestujemy na telefonie z systemem Android. Przy okazji poznawania złożonych, ciekawych zagadnień, jak wirtualna rzeczywistość oraz GPS, wyjaśnimy Ci także od podstaw techniki pracy z Unity. Do dzieła!

Jakub Siwek

100 minut

Tworzenie gier w Unity - Icy Tower cz3

W tym warsztacie kontynuujemy zaczętą w zeszłym tygodniu serię tworzenia gier za pomocą Unity. Tym razem przygotujemy bardziej zaawansowany tytuł niż Flappy Bird, czyli grę Icy Tower. Celem warsztatu będzie przygotowanie projektu w taki sposób, aby Designer był w stanie samemu balansować grę, bez konieczności ingerowania w kod aplikacji.<br><br> W ostatniej części dodamy możliwość skakania przez platformy, poprawimy interakcję z platformą, napiszemy generator platform, dodamy zliczanie wyniku, koniec gry, UI pokazujący wynik, restartowanie gry oraz na koniec napiszemy boost do skakania, kiedy gracz się porusza.<br><br> Na warsztat zaprasza Jakub Siwek!

Jakub Siwek

60 minut

Tworzenie gier w Unity - Icy Tower cz2

W tym warsztacie kontynuujemy zaczętą w zeszłym tygodniu serię tworzenia gier za pomocą Unity. Tym razem przygotujemy bardziej zaawansowany tytuł niż Flappy Bird, czyli grę Icy Tower. Celem warsztatu będzie przygotowanie projektu w taki sposób, aby Designer był w stanie samemu balansować grę, bez konieczności ingerowania w kod aplikacji.<br><br> W drugiej części stworzymy mapę, która będzie zapętlała się w nieskończoność, oraz stworzymy platformę, która będzie generowana z podanych modułów i parametrów. <br><br> Na warsztat zaprasza Jakub Siwek!

Jakub Siwek

60 minut

Tworzenie gier w Unity - Icy Tower cz1

W tym warsztacie kontynuujemy zaczętą w zeszłym tygodniu serię tworzenia gier za pomocą Unity. Tym razem przygotujemy bardziej zaawansowany tytuł niż Flappy Bird, czyli grę Icy Tower. Celem warsztatu będzie przygotowanie projektu w taki sposób, aby Designer był w stanie samemu balansować grę, bez konieczności ingerowania w kod aplikacji.<br><br> W pierwszej części warsztatu przygotujemy wszystkie animacje gracza oraz stworzymy drzewo definiujące przejścia pomiędzy tymi animacjami. Do tego stworzymy skrypt, który będzie miał za zadanie sterować graczem.<br><br> Na warsztat zaprasza Jakub Siwek!

Jakub Siwek

Autor: Jakub Siwek

Game Developer

Twórca gier i aplikacji. Od 4 lat związany z technologią Unity i C#. Wielokrotny uczestnik i prelegent konferencji gamedevowych. Aktualnie pracuje dla firmy Mythic Owl. Aktywny członek Koła Naukowego Twórców Gier Polygon na Politechnice Warszawskiej, natomiast od 2 lat prezes Stowarzyszenia Twórców Gier Polygon. W swoim portfolio ma ukończone projekty oparte o technologie rozszerzonej rzeczywistości oraz na platformy takie jak: Web, PC, iOS, Android.

Recenzje Kurs Tworzenie Gier w Unity

5

3 dodanych ocen

2017-07-04

Kurs był bardzo dobrym wstępem do dalszej nauki tworzenia gier w Unity. Polecam.

Artur Gręziak

2017-07-30

Bardzo dobry kurs o tworzeniu gier!

Lukasz S Pierwola

2017-08-19

Nigdy nie miałem do czynienia z Unity, ale od samego początku szkolenie jest poprowadzone w takim tempie że nawet laik ogarnie bez problemu temat. Praktyczne rozwiązania no i działanie na przykładzie pokemon go znacznie ułatwia sprawe

Blazej Kurek

Ten kurs nie posiada jeszcze transkryptu. Choć bardzo się staramy, wygenerowanie transkryptów do wszystkich kursów jest bardzo czasochłonne. W wielu przypadkach wymaga zaangażowania drogiego oprogramowania i godzin pracy przy poprawianiu transkryptu tak, aby był on możliwie jak najlepszy.

Zależy nam na tym, aby przygotować transkrypty do wszystkich naszych treści. To jedyny sposób dla osób niedosłyszących, aby mogły wygodnie uczyć się technologii. Poza tym, transkrypty ułatwiają skanowanie kursu w poszukiwaniu informacji i jego indeksowanie.

Szukamy osób, które mogłyby nam pomóc w poprawianiu transkryptów. Jeśli masz chwilę wolnego czasu i interesuje Cię dany kurs, w zamian za taką pomoc chętnie udostępnimy Ci wybrany materiał. Wyślij swoje zgłoszenie tutaj, jeśli możesz pomóc nam rozwijać platformę.

  • Informacje
  • Lekcje
Wykup w abonamencie od 79zł
Przetestuj za darmo przez 7 dni!

Autor: Jakub Siwek

Czas: 8 godzin

Wersja:

  • Pliki źródłowe
  • Certyfikat Ukończenia
  • Dostęp z urządzeń przenośnych
  • Licencje dla firm i szkół

Wstęp do kursu

  • Wprowadzenie

  • Instalacja Unity

  • Interfejs Unity

Unity

  • Game Object

  • Component i Asset

  • Prefab

  • Unity Package

  • Kudan AR

  • Android build

Łapanie Pokemona

  • Import modelu i animacji

  • Skrypt Pokemona

  • Asset Pokeballa

  • Skrypt Pokeballa i rzucanie

  • Wykrywanie kolizji

  • Oskryptowanie kolizji

  • Pokeball animator

Symulacja złapania Pokemona

  • Animacje

  • Oskrytpowanie

  • Scalenie skryptu z projektem

Wzorce projektowe

  • Singleton

Rozszerzona rzeczywistość

  • Interfejs w trybie AR

  • Dopasowanie skali obiektów

  • Poprawianie błędów

Aktywacja trybu AR

  • Unity

  • Skrypt i referencje

  • Funkcjonalność

  • Spięcie z aplikacją

Baza Danych

  • Klasa bazowa Pokemona

  • Game Data

  • Personalizowany Inspector

  • Zapisywanie danych

  • Pokedex

  • Posiadane pokemony

GPS

  • Chodząca postać - standard assets

  • Import Assetu

  • Kalkulacja pozycji gracza

  • Testowanie

Google Maps

  • Import wtyczki

  • Skrypt kamery

  • Przygotowanie pluginu

  • Ładowanie podanej lokalizacji

  • Synchronizacja GPS i Google Maps

Pokemon Generator

  • Pokemon Prefab

  • Pobieranie danych pokemona

Walka z Pokemonem

  • Interakcja z Pokemonem

  • Konfiguracja scen

  • Skrypt

  • Zapisywanie rezultatu pojedynku

User Interface

  • Pokedex panel

  • Pokedex Element

  • Pokedex Skrypt

  • Obsługa okna Pokedex

  • Panel posiadanych pokemonów

  • Skrypt posiadanych pokemonów

  • Obsługa okna posiadanych pokemonów

Dopracowywanie gry

  • Dźwięki

Zakończenie

  • Podsumowanie