Kurs Tworzenie Gier w Unity
W tym kursie zaprezentujemy Ci konkretny, sprawdzony schemat tworzenia gier komputerowych. Odchodzenie od niego może skutkować sporymi opóźnieniami ze strony wykonawcy, a w najgorszym przypadku – nawet niedokończeniem projektu.
54 lekcji
7h 46min
5 (4 oceny)

Kurs Tworzenie Gier w Unity - w Praktyce
Jak tworzyć gry?
Jest to przewodnie zagadnienie całego kursu. Wbrew pozorom, jest to bardzo trudny temat i nie bez powodu tak dużo gier nie zostaje stworzonych do końca. W tym kursie zostanie omówiony cały proces, a także zostaniesz wprowadzony w każdy etap takiej produkcji. Skupimy się nie tylko na samym programowaniu i ustawianiu elementów w grze, ale również nad przedstawieniem pomysłu i tworzeniem prototypów oraz przeprowadzaniu testów.
Kontrola nad projektem
Panowanie nad projektem jest bardzo istotnym – i niestety często pomijanym - zagadnieniem przy tworzeniu gry. Jednym z elementów kontroli nad projektem jest system kontroli wersji. W tym kursie będziemy pracowali z systemem kontroli wersji Mercurial (HG). Jest on o tyle istotny, że jesteśmy w stanie z każdego etapu projektu trzymać lokalnie wszystkie wersje naszej gry.
Najpierw sprawdź swój pomysł
Pomysł na grę, nawet jeśli wydaje się idealny, często po przygotowaniu prototypu okazuje się mało interesujący. Dowiesz się jak i dlaczego powinieneś tworzyć prototypu. Rozwiniesz i dopracujesz tylko sprawdzone pomysły, a pozwoli Ci to zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wytłumaczymy, dlaczego warto pokazywać swój projekt jak największej liczbie ludzi i weryfikować, czy na pewno ta gra im się podoba. Pokażemy Ci, jak badać ich zaangażowanie podczas testowania oraz dokładnie słuchać feedbacku.
Programowanie komponentowe
Dużym minusem Unity jest niewymuszanie na programiście dobrych praktyk programistycznych - w trakcie tego kursu dowiesz się, co to są za praktyki. Zostaniesz wprowadzony w podstawy programowania komponentowego. Pokażemy Ci, jakie korzyści przychodzą dzięki takiej implementacji projektu i jak łatwo w późniejszym etapie można modyfikować główne funkcjonalności gry.
Game Design
Mając utworzony elastyczny projekt dużo łatwiej jest balansować docelową grę. W trakcie tego kursu pokażemy Ci w jaki sposób można projektować grę, tworzyć i balansować przeciwników, a nawet wymyślać nowe funkcjonalności. Dostaniesz możliwość zbudowania własnej gry i to Ty będziesz decydował co i dlaczego ma się dziać.
Level Design
W odróżnieniu od game designu, level design zajmuje się projektowaniem poziomów. W przypadku naszej gry, będzie się to tyczyło kontrolowania wzrostu poziomu trudności, zatem – będziemy starali się dodawać kolejnych przeciwników, nowe bronie i bossa wraz ze wzrostem zdobyczy punktowej. Będziemy tworzyć formacje, w jakich będą tworzone nowe oddziały wrogów.
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować oraz znających zasadę działania Unity, najlepiej mających już pewne doświadczenie z tworzeniem gier. Dzięki temu dużo łatwiej będzie zrozumieć dlaczego wprowadzamy konkretne zasady i dlaczego tak istotne jest trzymanie się ich. Podstawowej znajomości Unity możesz nauczyć się w dostępnych warsztatach i kursach dostępnych na stronie eduweb.pl.
Czego się nauczysz?
-
Kompletny proces tworzenia gry
-
Prototypowanie i testy
-
Architektura projektu
-
Wykorzystanie systemu kontroli wersji
-
Programowanie komponentowe
-
Game Design
-
Level Design
-
I wiele, wiele wiecej
Zawartość
Kurs Tworzenie Gier w Unity
12 rozdziały 54 lekcji 7h 46min
-
Wstęp
8min
Jak powstaje gra
5min
-
Pomysł
4min
Omówienie pomysłu
4min
-
Prototyp
47min
Przygotowania projektu pod prototyp
5min
Obiekt gracza i przeciwnika
4min
Sterowanie graczem
3min
Sterowanie przeciwnikiem
5min
Strzelanie przeciwnika
4min
Game manager
6min
Level Design
4min
Testy
2min
Omówienie testów
3min
-
Przygotowanie projektu
16min
Utworzenie nowego projektu
4min
System kontroli wersji
6min
Repozytorium w projekcie
5min
-
Architektura
1h 4min
Zakres gry
4min
Omówienie architektury
9min
Pawn
9min
Unit
10min
Gracz i przeciwnik
9min
Singleton
6min
Game manager
10min
Base Ability i Base Element
7min
-
Właściwości
2h 1min
Ruch
14min
Ruch AI
7min
Strzelanie
8min
Ograniczenie strzelania
11min
Strzelanie AI
8min
Broń
9min
Miejsce na broń
11min
Pocisk
15min
Implementacja pocisku
12min
Strzelanie wybraną amunicją
14min
Niewidzialność
13min
-
Game design
1h 29min
Gracz
10min
Przeciwnik
19min
Pocisk
22min
Sorting Layer
9min
Tło
22min
Poprawki
8min
-
User Interface
34min
Pasek życia
17min
Wynik
17min
-
Level Design
27min
Wave Manager
12min
Formacje przeciwników
15min
-
Boss
30min
Obiekt
6min
Ruch bossa
16min
Inicjacja Bossa
8min
-
Dopracowywanie
24min
Planety
9min
Eksplozja
4min
Dźwięki
4min
Shake kamery
7min
-
Podsumowanie
2min
Zakończenie
2min
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Widać że prowadzący przygotował się i przekazuję wiedzę na wyższym poziomie niż inne kursy dostępne na rynku. To nie jest kolejne pitolenie o ‘przesuwaniu obiektów’. To jest kurs o tym jak powinno się robić gry!
Marek Rzepka
2 czerwca 2017
Kurs to praktyczny materiał jak przygotować prototyp gry i uporządkować projekt przed wydaniem.
Artur Gręziak
4 lipca 2017
Bardzo dobry kurs o tworzeniu gier!
Lukasz S Pierwola
30 lipca 2017
Bardzo dobry kurs, mój brat marzy o tworzeniu gier!

Mateusz Krefft
2 lipca 2018

Kurs Kurs Tworzenie Gier w Unity
-
54 lekcji wideo
-
7h 46min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
We frontendzie nie można stać w miejscu, niezależnie od tego, czy jest się początkującym, czy zaawansowanym. Narzędzia i techniki się zmieniają, więc trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie. Jako twórca kursów i programista mogę spokojnie polecić eduweb.pl jako aktualne i dobre źródło wiedzy.

Adam Romański
helloroman.com
Zacznij naukę w Kurs Tworzenie Gier w Unity
-
54 lekcji wideo
-
7h 46min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych