Kurs Tworzenie Gier w Unity
Chcesz rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier na pc, mobile oraz web? Unity świetnie się to tego nadaje a przy tym jest przyjazne dla początkujących. W Kursie pokażemy Ci jak stworzyć najważniejsze funkcjonalności inspirowane popularną grą Pokemon GO, bazując na silniku Unity.
57 lekcji
8h 5min
4 (2 oceny)

Tworzenie Gier w Unity - od Podstaw
Wprowadzenie do Unity
Jeżeli nigdy nie miałeś styczności z silnikiem Unity - nie przejmuj się! W tym kursie zostaniesz wprowadzony krok po kroku w każdą część silnika, z którą będziemy pracować. Nie ma znaczenia, czy są to podstawowe okna, czy szczegółowe ustawienia projektu. Dowiesz się jak skonfigurować projekt od początku do końca.
Kreuj własną rzeczywistość
Poznaj tajniki rozszerzonej rzeczywistości i spraw, by normalny świat został wzbogacony o elementy wirtualnego świata, który sam stworzysz! Jeszcze nigdy ta technologia nie była tak łatwo dostępna i jest to idealny moment, żeby spróbować swoich sił. Kilka lekcji wystarczy, żebyś był w stanie samemu stworzyć działającą aplikacje na telefonie, która będzie w stanie odtworzyć dowolny obiekt, w każdym miejscu, gdzie skierujesz swoje urządzenie.
Korzystanie z gotowych zasobów
W kursie dowiesz się jak tworzyć własne, ale także korzystać z gotowych zasobów oraz frameworków, które pozwolą obsłużyć najważniejsze elementy naszej gry. Pobierzemy także darmowe modele, które posłużą nam za prototypy. Całą grę będziemy budować krok po kroku odkrywając kolejne możliwości fantastycznego środowiska Unity i tworząc klon najbardziej przełomowej gry ostatniej dekady.
Twórz przez zabawę
Pamiętaj o tym, że tworzysz grę. Twoim głównym założeniem jest dostarczenie graczowi dostatecznie dużo wrażeń - ludzie nie lubią nudnych gier. Testuj nowe rozwiązania, zamieniaj wartości miejscami, baw się kodem i projektem, tak by Twój projekt wyróżniał się z tłumu. Kurs pokazuje indywidualne podejście do połączenia rozszerzonej rzeczywistości z mechaniką. Wzorujesz się na produkcie, a nie go klonujesz. Dlatego wykorzystamy mnóstwo autorskich rozwiązań tak abyś mógł dodać do gry ciekawe funkcjonalności.
Podstawowa architektura projektu
Architektura projektu jest kluczowa jeśli chodzi o elastyczność i skalowalność projektu. Bardzo ważne jest, żeby na tym etapie nie popełnić żadnego błędu, ponieważ każda zła decyzja, może dodać nam sporo pracy w późniejszym etapie projektu. W kursie nauczysz się podstawowych wzorców projektowych. Zobaczysz w praktyce jak wygląda ich implementacja, oraz dowiesz się jakie są ich mocne i słabe strony. Z kursu wyniesiesz szereg praktyk które pomogą Ci w dalszej pracy, jednak w dużej mierze będziemy koncentrowali się na wdrażaniu kolejnych działających funkcjonalności i tym, aby projekt skończyć możliwie szybko.
Lokalizacja GPS
Podstawowa funkcjonalność gry na której się wzorujemy, zaraz za rozszerzoną rzeczywistością, jest możliwość sczytania Twojej lokalizacji i bazując na niej, oszacować twoje położenie oraz przebyty dystans. Jest to bardzo obszerny i trudny temat, który zasługuje na oddzielny kurs - dlatego w tym kursie jest on omawiany tylko szczątkowo, ale wystarczająco by zaimplementować podstawowe funkcjonalności zawarte w grze którą tworzymy.
Dla kogo jest ten kurs?
Ten kurs został przygotowany dla osób potrafiących już programować, znających co najmniej C#, oraz chcących rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem gier. Kurs przygotowaliśmy tak aby pokazywał najnowsze i najbardziej atrakcyjne technologie, które zostały świetnie przyjęte na świecie. Już na samym początku zostaniesz płynnie wprowadzony w zaawansowane technologie rozszerzonej rzeczywistości i przekonasz się sam, że wcale nie jest to aż takie trudne.
Czego się nauczysz?
-
Wprowadzenie do silnika Unity
-
Rozszerzanie edytora
-
Rozszerzona rzeczywistosc
-
Praca z gotowymi narzedziami
-
Zapisywanie stanu projektu
-
Testy z urzadzeniem
-
Tworzenie wlasnych animacji
-
Lokalizacja GPS i Google Maps
Zawartość
Tworzenie Gier w Unity
15 rozdziały 57 lekcji 8h 5min
-
Wstęp do kursu
21min
-
Unity
43min
Game Object
10min
Component i Asset
5min
Prefab
6min
Unity Package
3min
Kudan AR
8min
-
Łapanie Pokemona
1h 10min
Import modelu i animacji
10min
Skrypt Pokemona
13min
Asset Pokeballa
5min
Skrypt Pokeballa i rzucanie
17min
Wykrywanie kolizji
6min
Oskryptowanie kolizji
10min
Pokeball animator
9min
-
Symulacja złapania Pokemona
40min
Animacje
17min
Oskrytpowanie
13min
Scalenie skryptu z projektem
10min
-
Wzorce projektowe
12min
Singleton
12min
-
Rozszerzona rzeczywistość
28min
Interfejs w trybie AR
8min
Dopasowanie skali obiektów
9min
Poprawianie błędów
10min
-
Aktywacja trybu AR
31min
Unity
6min
Skrypt i referencje
6min
Funkcjonalność
8min
Spięcie z aplikacją
12min
-
Baza Danych
1h 13min
Klasa bazowa Pokemona
5min
Game Data
5min
Personalizowany Inspector
21min
Zapisywanie danych
11min
Pokedex
20min
Posiadane pokemony
12min
-
GPS
34min
Chodząca postać - standard assets
4min
Import Assetu
4min
Kalkulacja pozycji gracza
20min
Testowanie
6min
-
Google Maps
44min
Import wtyczki
6min
Skrypt kamery
3min
Przygotowanie pluginu
4min
Ładowanie podanej lokalizacji
11min
Synchronizacja GPS i Google Maps
19min
-
Pokemon Generator
11min
Pobieranie danych pokemona
6min
-
Walka z Pokemonem
23min
Interakcja z Pokemonem
3min
Konfiguracja scen
3min
Skrypt
11min
Zapisywanie rezultatu pojedynku
7min
-
User Interface
44min
Pokedex panel
9min
Pokedex Element
3min
Pokedex Skrypt
11min
Obsługa okna Pokedex
7min
Panel posiadanych pokemonów
3min
Skrypt posiadanych pokemonów
7min
Obsługa okna posiadanych pokemonów
4min
-
Dopracowywanie gry
9min
Dźwięki
9min
-
Zakończenie
2min
Podsumowanie
2min
Autor kursu
Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów
Bardzo wartościowy kurs o wysokim poziomie, pozostaje go tylko uaktualnić do nowych wersji Unity 2020. Ale oczywiście duża część materiału (choć kurs jest dla Unity 5.xx) jest aktualna i jak najbardziej wartościowa. Takich rzeczy jak tu nie ma w innych kursach. Ocena 6+
Zdzisław Knap
6 maja 2021

Mateusz Stec
4 kwietnia 2022

Kurs Tworzenie Gier w Unity
-
57 lekcji wideo
-
8h 5min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych
Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?
Efektywna nauka
Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!
Wiedza ekspertów
Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.
Praktyczne przykłady
Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.
Pytania i odpowiedzi
Przeczytaj najczęściej zadawane pytania
Masz więcej pytań?
Porozmawiaj z nami na na czacie
Zadzwoń +48 880880606
Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.
Jak jest skonstruowany kurs?Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.
Jak najlepiej wykorzystać kurs?Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!
Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.
Czy kurs jest aktualny?Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.
Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.
We frontendzie nie można stać w miejscu, niezależnie od tego, czy jest się początkującym, czy zaawansowanym. Narzędzia i techniki się zmieniają, więc trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie. Jako twórca kursów i programista mogę spokojnie polecić eduweb.pl jako aktualne i dobre źródło wiedzy.

Adam Romański
helloroman.com
Zacznij naukę w Tworzenie Gier w Unity
-
57 lekcji wideo
-
8h 5min materiału
-
Certyfikat w ramach ścieżek
-
Dostęp z urządzeń mobilnych